Follow us

Κορυφαία πρόσωπα, χαμηλά νούμερα τηλεθέασης – Τι πήγε λάθος φέτος;

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για τα μεγαλύτερα fails της φετινής σεζόν

Κορυφαία πρόσωπα, χαμηλά νούμερα τηλεθέασης – Τι πήγε λάθος φέτος;

Είναι προφανές πια: ακόμα και τον Θεό τον ίδιο να κατεβάσεις σε ένα πλατό, αν ο κόσμος δεν έχει όρεξη να δει αυτό το πρόγραμμα τη συγκεκριμένη ώρα και στιγμή δεν θα το δει που να το περάσεις στο αίμα με διαφημιστική μετάγγιση.

Οι περιπτώσεις που τα ποσοστά τηλεθέασης δεν ακολούθησαν τη λάμψη των παρουσιαστών και το κόστος των παραγωγών φέτος είναι αρκετές. Το "κακό" ξεκίνησε με το Dancing With The Stars του STAR, που τίποτα κακό δεν είχε αλλά θα έλεγε κανείς πως δεν είχε κανείς όρεξη να δει κάτι τέτοιο, ειδικά άμα δεν έχει "χτιστεί” με πρόσωπα κράχτες που θα κάνουν τους τηλεθεατές να αλλάξουν συχνότητα και τηλεοπτικές συνήθειες. Βέβαια αυτό θεωρείται επιτυχημένο εγχείρημα και εξαιρετική εκτέλεση αν σκεφτείς πως υπήρχαν δύο λαμπερά μαγειρικά reality με καλό επίπεδο παραγωγής και βραβευμένους κριτές που έφτασαν μέχρι και στο 2%, αναφέρομαι στο "Top Chef" και το "Game of Chefs" σε ΣΚΑΪ και ΑΝΤ1, αλλά και η "Φάρμα" που κανείς δεν κατάλαβε γιατί συνεχίστηκε για δεύτερη σεζόν, όταν η πρώτη πήγε μέτρια και η δεύτερη ήταν προφανές πως δεν υπήρχε χώρος να σταθεί ως ανταγωνιστικός πόλος.

Στο β' μισό της σεζόν έγινα τα πράγματα ακόμα πιο πιεστικά. Λόγου χάρη το "Masked Singer" δυσκολεύτηκε και πιέστηκε από τον ανταγωνισμό από την πρώτη κιόλας μέρας, ειδικά αν σκεφτείς πως παίζει μια συγκεκριμένη ώρα και στον σταθμό που έχει τον πιο ισχυρό slot winner της σεζόν, το "Survivor". Αν δεν είχε μετακινηθεί στο Σάββατο, θα ήταν απορίας άξιο τι περιθώριο διψήφιων ποσοστό θα είχε. Όμως σε ανάλογη περίπτωση είναι και το "Χ-Factor" που ενώ μιλάμε για μια υπερπαραγωγή, πάλι τα ποσοστά είναι απογοητευτικά. Προφανώς και η περιέργεια για το πρώτο live και την προσθήκη Ψινάκη έφερε ένα πρόσκαιρο ενδιαφέρον αλλά η χθεσινή αναμέτρηση με έναν σχεδόν κλασικού τύπου ανταγωνισμό και κανένα... κρεσέντο επικαιρότητας επιβεβαιώνει πως η πορεία του είναι από κακή έως προδιαγεγραμμένη.

Κράτος εν κράτει και η πορεία της Ελένης Μενεγάκη στη μεσημεριανή ζώνη του MEGA. Παρόλο που διαφημιστικά είναι ένα τεράστιο brand και φέρνει ζεστό χρήμα στις διαφημιστικές εισόδους του σταθμού, η πορεία της εκπομπής -και όχι της παρουσιάστριας- παραμένει φθήνουσα. Σαφώς σε αυτό συντελεί η ατολμία της ίδιας να πρωτοτυπήσει και στήσει μια πιο ανταγωνιστική εκπομπή, αλλά δεν θα έλεγε κανείς πως αυτό προσωποποιείται σε εκείνη ως πρόσωπο ή τηλεοπτική αξία αλλά σε αυτό το είδος διαχρονικών επιτυχιών που το κοινό επιμένει όχι ακριβώς να απορρίπτει, αλλά να αδιαφορεί για αυτές μέχρι τη στιγμή που θα του πεις πως μπορεί να τις χάσει. Στην ίδια ακριβώς θέση βρίσκεται και το "Καλό Μεσημεράκι" του Νίκου Μουτσινά. Το comedy show του ΣΚΑΪ φάνηκε αρκετές φορές να χάνει τη σπιρτάδα του, άλλαξε ώρα που χάλασε σίγουρα τους τηλεθεατές, επέστρεψε με εξασθενημένη δυναμική στην αρχική ώρα μετάδοσής του και τελικά θα έλεγε κανείς πως έχασε τη ζωντάνια και τον ενθουσιασμό του, μιας και πολλές πολλές φορές τα σχόλια που γίνονται δεν είναι αστεία, αλλά επικριτικά.

Στον αντίποδα, στη θέση των επιτυχημένων, βρέθηκαν όσες εκπομπές έκαναν σημαία τον ανθρώπινο πόνο και το δάκρυ που συνόδευε την επικαιρότητα. Γιώργος Λιάγκας & Φαίη Σκορδά, Ζήνα Κουτσελίνη, Νίκος Ευαγγελάτος, Αγγελική Νικολούλη, Τατιάνα Στεφανίδου έφεραν ως πρώτο θέμα συζήτησης τα συνεχιζόμενα δράματα που ταλανίζουν την κοινωνία, τα κακώς κείμενα του αλλά και τα προβλήματα της καθημερινότητας. Το κοινό έδειξε πως είχε τεράστια ανάγκη να πιαστεί από ένα συγκεκριμένο θέμα, ή έστω μιας κατεύθυνσης θεματική, που θα έκανε τον μέσο θεατή να εθιστεί στο κύμα αδιάκοπης πληροφορίας που όλες οι εκπομπές μαζί αποφάσισαν πως θα στρέψουν πως την κάμερα. Αν θέλετε τη γνώμη μου, η φετινή σεζόν θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν μια συνέπεια των δύο προηγούμενων που άφησαν τόσο βαθιά χαραγμένα σημάδια στις προτιμήσεις των θεατών, που πλέον είναι απίθανο να επανέλθουμε σε μια τηλεοπτική πραγματικότητα όπως τη ξέραμε κάποτε.

Το στοίχημα λοιπόν είναι η σύγχρονη επικαιρότητα, βαριά ή ελαφρά, να προσαρμοστεί, να μη γίνεται λούνα παρκ ή θρήνος μονομιάς και να φτιάξουμε εκπομπές που συζητάνε τα θέματα σαν κανονικοί άνθρωποι, με πληροφορία, άποψη και ψυχραιμία. Όσο μας νοιάζει ποιο καναρίνι κελαηδούσε στο background μιας ηχογραφημένης συνομιλίας στον απόηχο κάποιων θανάτων, η τηλεόραση όμορφη δεν θα είναι.

Ευτυχώς που έχουμε τη μυθοπλασία, τα παιχνίδια και ορισμένα διασκεδαστικά ριάλιτι να περνάει η ώρα μας.

Κορυφαία πρόσωπα, χαμηλά νούμερα τηλεθέασης – Τι πήγε λάθος φέτος;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Tags

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ NEWS

Aide-mémoire | Μπράβο, καλώς ήλθατε!

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για το τηλεοπτικό τοπίο και όχι μόνο.

04 Σεπ 2025 20:50