
Έφτασα στα Village Cinemas, όπου πραγματοποιήθηκε η avant premiere του πρώτου επεισοδίου των auditions, κάπως προκατειλημμένος. «Μπορεί ο ΣΚΑΪ να κάνει ένα show, όπως το X-Factor του ΑΝΤ1;». Αυτή ήταν η σκέψη που τριγύριζε στο μυαλό μου ξανά και ξανά. Λάθος μου και θα σας εξηγήσω λίγες γραμμές πιο κάτω τον λόγο.
Παρατηρώντας τους πρωταγωνιστές του show, δηλαδή την οικοδέσποινα των πρώτων επεισοδίων (και μετέπειτα του backstage) Ευαγγελία Αραβανή, αλλά και την κριτική επιτροπή, δηλαδή τον Γιώργο Θεοφάνους, την Πέγκυ Ζήνα, την Τάμτα και τον Θοδωρή Μαραντίνη, προσπαθούσα να σκεφθώ πώς θα βγουν τηλεοπτικά σαν σύνολο. Η απάντηση δεν ερχόταν εύκολα.
Και ξεκίνησε η προβολή. Και όντως, βλέποντας το νέο X-Factor, τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Από την παρουσιάστρια -που βιώνει την καλύτερη τηλεοπτική στιγμή της προσφέροντας στους τηλεθεατές την απίστευτα αψεγάδιαστη ομορφιά της σε συνδυασμό με τον καλοδουλεμένο λόγο της- τους κριτές, τους συμμετέχοντες μέχρι και τη σκηνοθετική ματιά ακόμα, όλα ήταν λαμπερά. Όλα ήταν μεγάλα, εντυπωσιακά, καλοφωτισμένα. Αν το ελληνικό The Voice είχε δανειστεί μερικά σκηνοθετικά τρικ από το φετινό X-Factor δεν θα υπήρχε η αίσθηση του «φτωχού συγγενή» του αυθεντικού ξένου show. Ειδικά η έναρξη με την Αραβανή και τους κριτές κερδίζει κατά κράτος ό,τι και αν έχουμε δει μέχρι σήμερα στη συγκεκριμένη κατηγορία τηλεοπτικού προγράμματος.
Πιο συγκεκριμένα, πρωταγωνιστής των auditions είναι ο Θοδωρής Μαραντίνης. Χιούμορ, φωτογένεια, τηλεοπτική ευγένεια, αλλά και στόφα σταρ νέας κοπής είναι τα στοιχεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τη χρυσή τετράδα του show. Ακολουθεί η Τάμτα, που φαίνεται να έχει μελετήσει καλά αυτό που κάνει, τόσο σε επίπεδο επιχειρημάτων στην κριτική της, όσο και σε επίπεδο εμφανίσεων – θα τη δείτε να αλλάζει πολλαπλά outfits και hair styles σαν να μην υπάρχει αύριο. Κάπως έτσι, η κριτική επιτροπή χωρίζεται στην πτέρυγα που αφορά το 15-44 και στην πτέρυγα του συνόλου των τηλεθεατών.
Ο Γιώργος Θεοφάνους, από την άλλη, έχει ξεκάθαρα τον ρόλο του σκληρού, του αυστηρού, χωρίς ωστόσο να κάνει τα (πολλά) ατοπήματα του παρελθόντος. Η κριτική του παλαιότερα έχει υπάρξει αιμοσταγής. Πλέον η κριτική του είναι αιχμηρή, εύστοχη μα καθόλου προσβλητική. Ίσως, βέβαια, εδώ να έχει βοηθήσει και η παραγωγή, θέλοντας να προβάλλει τη θετική πλευρά των κριτών και όχι ένα σκληρό, αδυσώπητο reality που στηρίζεται στη διαπόμπευση των συμμετεχόντων στις auditions. Έχει συμβεί σε παλαιότερο X-Factor και μου δημιουργούσε αποστροφή. Τώρα όλα έχουν χιούμορ.
Για το τέλος, η Πέγκυ Ζήνα. Είναι η μαμά για τα παιδιά, η αυστηρή δασκάλα που αγαπά τον μαθητή της, η ακομπλεξάριστη συνεργάτιδα που θα στηρίξει τα καλά παιδιά του χώρου (της) και είναι εκεί για να τα στηρίξει και να τους δώσει μια ακόμα ευκαιρία. Ωστόσο, η ταυτότητα της λαϊκής τραγουδίστριας δεν μπορεί να φύγει εύκολα από πάνω της. Θα χρειαστεί καιρό για να ολοκληρώσει επιτυχώς τη μετάβαση από την πίστα στην τηλεόραση. Ωστόσο, αυτό δεν είναι σίγουρο, αλλά ούτε και απίθανο.
Με λίγα λόγια, το πρώτο επεισόδιο του X-Factor τοποθετεί τον πήχη πολύ ψηλά. Θα το δείτε και μόνοι σας. Αν το show συνεχίσει με την ίδια φιλοσοφία που στήθηκε το πρώτο επεισόδιο, πρόκειται να δούμε ένα από τα πιο λαμπερά και καλοδουλεμένα talent shows που παρακολουθήσαμε ποτέ στην ελληνική τηλεόραση. Και ναι, στα σημεία μπορεί να κερδίσει ακόμα και το Voice. Όχι στο σύνολο, γιατί μια «Βανδή» του λείπει, αλλά σίγουρα στα σημεία μπορεί να περάσει μπροστά.
Εξαιρετική εκκίνηση. Για το Χ-Factor, για τον ΣΚΑΪ, για τον Μαραντίνη.
Συγχαρητήρια!
FYI: Το Χ-Factor κάνει πρεμιέρα στον ΣΚΑΪ τη Δευτέρα 4 Απριλίου στις 22:00.
Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino
http://instagram.com/sirconstantino
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr