Follow us

Aide-mémoire | Ο βουβός ρατσισμός στον Mente Fuerte & ο απόλυτος influencer Ορέστης Τζιόβας

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για ό,τι συζητάει η τηλεοπτική πιάτσα (και οι τηλεθεατές)

Aide-mémoire

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

Μεσοβδόμαδα και παραμονιάτικα, το μόνο που θέλω είναι να έρθουν τα Χριστούγεννα. Να κάθομαι να πίνω καφέ και να βλέπω "Emily In Paris" στο πατρικό μου και να υποδύομαι πως δεν με περιμένει ένας Γολγοθάς δουλειάς από τις πρώτες μέρες της νέας χρονιάς. Αυτή τη ψευδαίσθηση του "όλα μηδενίζονται και όλα αρχίζουν ξανά". Σταματάω γιατί στο τέλος θα γράφω σαν σενάριο ταινίας της Lacta και δεν μου πάει.

Τις τελευταίες με προβλημάτισε η "ελευθεριότητα" του δημοσίου λόγου. Μας βρίσκω στενόμυαλους και συντηρητικούληδες. Με αυτή τη μιζέρια του συντηρητισμού της Ελλάδας, όχι με την έννοια του μέτρου και της αξιοπρέπειας.

Για παράδειγμα, διάβασα με πολλή προσοχή τις δηλώσεις του Ορέστη Τζιόβα. Ο γνωστός ηθοποιός, σε μία περίοδο που πραγματικά δεν έχει τίποτα να κερδίσει ή να χάσει από τις δηλώσεις του περί σεξουαλικών εμπειριών, βρίσκω πως κάνει ένα υπέροχο άνοιγμα στην απενοχοποίηση της κάθε είδους εμπειρίας. Τι θέλω να πω; Με τη φράση "σεξ με άνδρες έχω κάνει μόνο με άτομα που ήταν φίλοι μου και όχι με αγνώστους. Καλοί φίλοι, με τους οποίους αισθανόμουν μια ασφάλεια. Ακόμα και τώρα δεν μπορώ να φλερτάρω με ένα αγόρι. Δεν βλέπω, δηλαδή, ένα αγόρι σε ένα μπαρ και θέλω να το φλερτάρω. Ήταν κάτι κυρίως σεξουαλικό, το οποίο ήθελα και να το ερευνήσω για να μην υπάρχει καμία σκιά" λέει ακριβώς αυτό που απασχολεί τη Z-Gen. Καλούνται άνθρωποι άλλης γενιάς να αναλύσουν ελευθεριότητες μιας άλλης γενιάς και το πράγμα καταλήγει σαν να "αντιδρά η κοινή γνώμη". Όταν αυτή τη διάθεση της πάσης φύσεως εξερεύνησης τη βλέπουμε σε παγκοσμίως επιτυχημένα σήριαλ μας φαίνεται σχεδόν φυσικό, γιατί "η κοινωνία προχωρά". Όταν ένας άνθρωπος της "διπλανής πόρτας" το λέει λέμε "γιατί το δηλώνει αυτό;". Γιατί έτσι είναι η ζωή του και πλέον φτάσαμε σε ένα σημείο πολιτισμού να μπορεί να το πει δημόσια και να μην τον κοιτούν σαν ufo. Και επιτέλους, σε αυτή τη μίζερα οπισθοδρομική κοινωνία που μεγαλώσαμε και πλέον προσπαθούμε να μεταφέρουμε σε ώρα... Ευρώπης, ας δώσουμε βήμα σε ανθρώπους που αποκαθηλώνουν τις ταμπέλες και απελευθερώνουν ανθρώπους να μην αισθάνονται ένοχοι για αυτό που ζουν ή που επιλέγουν. Δεν μιλάμε για το "τι κάνει στο κρεβάτι του", μιλάμε για μια συνέντευξη ενός macho αρσενικού της τηλεόρασης σε ένα ΛΟΑΤΚΙ περιοδικό που βρίσκει και "ακροατές". Η τηλεόραση τον βγάζει στα μανταλάκια, εκείνος γνωρίζει πού και πώς τα λέει. Και όχι δεν ευτελίζει τίποτα. Λέει απλά πώς το σκέφτεται ο ίδιος.

Έβλεπα και διάφορες εκπομπές να σχολιάζουν τον έρμο τον Mente Fuerte για το ξέσπασμα της Μαρίας Σολωμού. Να τα πάρουμε τα πράγματα με μια χρονική ακολουθία; Ο Πάνος Παπαδόπουλος είναι ένας αεικίνητος ρεπόρτερ του OPEN και του "Ποιος είναι πρωινιάτικα". Ως καλός επαγγελματίας "πεσιμάτων" την είχε στήσει στις πρόβες του MadWalk για να "στριμώξει" τους celebrity που συμμετείχαν στις πρόβες και να αλιεύσει πληροφορίες για τι θα δούμε στο show. Προφανώς και όταν είδε να βγαίνει -σε διαφορετικές χρονικές στιγμές- ο Mente Fuerte και η Μαρία Σολωμού από τις πρόβες υπέθεσε πως οι δυο τους θα κάνουν κάποιο act μαζί, όπως και έγινε. To θέμα ήταν πως αυτό έπρεπε να παραμείνει κρυφό. Ως εκ τούτου, με την ατάκα του "δόλιου" του Πάνου, η φάση χάλασε και η "έκπληξη" προδόθηκε. Η Μαρία Σολωμού στράβωσε και δικαίως γιατί εκείνη τη στιγμή συνειδητοποιούσε πως το "εύρημα" χανόταν. Γούστο της και καπέλο της.

Η συντηρητικούλα τηλεόραση βρήκε την αντίδρασή της "λάθος". Καραγύρευε, που λένε και κάποιοι φίλοι μου. Η αλήθεια εδώ είναι κάπου στη μέση. Η Μαρία Σολωμού δικαίως στράβωσε, ο Πάνος δικαίως έτρεχε να βγάλει μια είδηση, οι σχολιαστές αδίκως της την έπεσαν. Το λάθος ήταν της παραγωγής του MadWalk που δεν προστάτευσε την έκπληξη, μιας και εκπλήξεις είχαμε on stage (Ηλιάνα Παπαγεωργίου, Χριστίνα Μπόμπα, Έλενα Χριστοπούλου) και δεν προδόθηκαν. Δεν θέλω να πιστέψω πως συντελεστές τηλεοπτικών προγραμμάτων εν γνώσει τους χαλούσαν "εύρημα" άλλου τηλεοπτικού προϊόντος και το έκαναν επί τούτου. Κλείσαμε με το τι έγινε με τη Μαρία Σολωμού. Είναι σαφές πως δεν έβρισε τον δημοσιογράφο, ο δημοσιογράφος δεν μπήκε στο αμάξι της, απλώς η ερώτησή του πρόδωσε αυτό που δεν έπρεπε να μαθευτεί πριν το show.

Κατά τα άλλα, λίγες μέρες αργότερα, ο Mente Fuerte (που στην τελική το δικό του act χάλασαν, με τη δική του καριέρα παίζουν αυτές οι πληροφορίες) ενώ μέχρι εκείνη τη στιγμή είχε μιλήσει πολύ ντόμπρα και ήσυχα, βρέθηκε καλεσμένος στον Fipster και τα είπε έξω από τα δόντια. "Αν έμπαινε στο δικό μου αμάξι το μικρόφωνο, θα έτρωγε φάπα" δήλωσε, το οποίο για τράπερ που δεν έχει προκαλέσει ποτέ αρνητικά την κοινή γνώμη δεν είναι τόσο πρωτάκουστο. Πρώτον είναι μια δήλωση και όχι μια πράξη βίας στην πραγματικότητα, να 'χαμε να λέγαμε. Δεύτερον μιλάμε με έναν τράπερ που μιλά για μια "βλάβη" που υπέστη μια εμφάνισή του, μέσω του μαρκαρίσματος στην ίδια τη σύντροφό του. Να με συγχωρείτε, καμία "σάπια" λογική δεν άκουσα στις δηλώσεις του. Μια λάθος λεκτική τοποθέτηση για την τηλεόραση - και όχι το YouTube που παίζεται η εκπομπή - ναι ίσως την βλέπω. Αλλά είναι μια ενοχλημένη αντίδραση ενός ανθρώπου που τα πήρε με την όλη φάση. Και μη στοχοποιούμε κάθε καλλιτέχνη της τραπ, επειδή αυτό πουλάει στον συντηρητισμό μας, απλά επειδή είναι τράπερ. Αν το δήλωνε δηλαδή ένας άλλος διάσημος καλλιτέχνης αυτό, θα μας ενοχλούσε; Αυτοί που κάποτε σπάγανε τις κάμερες επειδή τους έβρισκαν με το ταίρι τους, ήταν καλοί;

Σε άλλα νέα, να ενημερώσουμε άπαντες πως ο Mente Fuerte δεν είναι μόνο ο νεαρότερος σύντροφος της Μαρίας Σολωμού, είναι και ένας καλλιτέχνης με εκατομμύρια προβολές στο YouTube. Με καριέρα, δισκογραφημένη, με παραγωγές. Με τα όλα τους. Μια μερίδα του κοινού, πολύ δυναμική και σαφώς ενδιαφέρουσα εμπορικά για την τηλεόραση, δεν γνωρίζει τη Μαρία Σολωμού αλλά μόνο τον Mente Fuerte. Μην απορούμε λοιπόν γιατί ένας πολύ νέος θεατής δεν βλέπει ζωντανή, ελληνική τηλεόραση. Ειδικά όταν απαξιώνεις τα είδωλά του. Τον απαξιώνεις και σε απαξιώνει. Και γενικώς ας μιλήσουμε κάποια στιγμή και για τη ρατσιστική -γενικευμένα- της ελληνικής τηλεόρασης απέναντι σε πολλούς, πολύ επιτυχημένους καλλιτέχνες. Δεν σου μιλάω για σκηνικά και πρόσωπα που δέρνονται στα MAD VMA, σου μιλάω για συμπεριφορές στο ρελαντί. Επίσης ότι ο ένας είναι τράπερ δεν σημαίνει πως είναι ίδιος με τον άλλο τράπερ. Ότι εγώ είμαι δημοσιογράφος δεν σημαίνει ευτυχώς πως είμαι ίδιος με όλους τους άλλους δημοσιογράφους. Ναι; Ναι. Κυρίως αυτό, ναι!

Τι κομματάρα έγραψε πάλι ο Γιώργος Θεοφάνους για το "Μαύρο Ρόδο"! Ευρυδίκη & Μίλτος Πασχαλίδης ερμηνεύουν υπέροχα το "Εγώ Εσένα" που περίμενα εδώ και καιρό να κυκλοφορήσει, μιας και είχα την τιμή να πάρω μια γεύση νωρίτερα. Καταπληκτικό release, ίσως το καλύτερο από τη σειρά του MEGA που μέρα με τη μέρα αναδύεται ως το πραγματικά μεγάλο χιτ της σεζόν. Και για τους φανατικούς του "Μαύρου Ρόδου" να σας πω ότι έρχεται μεγάλο "μπαμ" όταν η Ελισάβετ υποκύψει τελικά στα συναισθήματά της για τον Πέτρο. Θυμηθείτε με!

Για το τέλος, έχει τον σεβασμό μου το MEGA που ανήμερα Χριστούγεννα επιστρατεύει ίσως την καλύτερη χριστουγεννιάτικη ταινία των τελευταίων -πολλών- ετών. "Το Ταγκό των Χριστουγέννων" θα μεταδοθεί στις 25 Δεκεμβρίου για να λιώσουμε ξανά και ξανά με τον Γιάννη Στάνκογλου, τη Βίκυ Παπαδοπούλου και τον νεανικό Αντίνοο Αλμπάνη. Και εκεί να δείτε πώς καταρρέει και η τοξική αρρενωπότητα και πώς περνιούνται τα σωστά μηνύματα, με πανέμορφο τρόπο. Γιατί η Τέχνη δείχνει πάντα τον δρόμο. Αυτό σημαίνει "μπροστά".

Aide-mémoire | Ο βουβός ρατσισμός στον Mente Fuerte & ο απόλυτος influencer Ορέστης Τζιόβας

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/constantinosantonatos
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ NEWS

Aide-mémoire | Και η φάση γίνεται... super duper

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για το τηλεοπτικό τοπίο και όχι μόνο.

02 Σεπ 2025 20:50