Follow us

Άβολες αλήθειες: Τα reality αλλάξαν πραγματικά την τηλεόραση

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για τα προγράμματα που πραγματικά ξαναμοίρασαν την τράπουλα

reality

Θέλετε να πούμε αλήθειες; Δεν άλλαξαν οι "Άγριες Μέλισσες” την ελληνική τηλεόραση, το "Survivor” ήταν αυτό που την άλλαξε και το STAR "έδειξε” τον δρόμο εκείνη την εποχή με το "MasterChef” & το "GNTM”.

Οι μεγάλες τομές στην ελληνική τηλεόραση γίνονται όταν ένα κανάλι σταματά την επέλαση ενός άλλου με αποτέλεσμα μια "μετατόπιση” φορτίου. Πίσω στο 2017, ο ΑΝΤ1 είχε χάσει την πρωτοκαθεδρία των κυριακάτικων show, λόγου χάρη, όταν το "Survivor” από την πρώτη μέρα μετάδοσής του ήρθε και έσκασε πάνω στο "Rising Star” που μέχρι τότε πήγαινε από πολύ καλά μέχρι... μια χαρά. Αν δεν είχε εμφανιστεί το "Survivor” τότε, ο ΑΝΤ1 δεν θα είχε χάσει ποτέ τα πατήματά του.

Σε αυτή τη μεταβατική φάση ο ΣΚΑΪ βρήκε τρόπο να τραβήξει την προσοχή και να "χαλάσει” την πιάτσα γιατί από το πουθενά δημιούργησε ένα πρόγραμμα του 60%-70% με αποτέλεσμα να "διαλύσει” όλη την τηλεόραση όπως τη ξέραμε μέχρι τότε.

Φυσικά κάθε επιτυχία αν την επαναλαμβάνεις συνεχώς και τη ξεζουμίζεις έχει φθορά και φυσικά αποκτά και "αντιπάλους”. Το STAR την επόμενη σεζόν κατάλαβε πως η φθορά το "Survivor” και το καλό know how που είχαν οι άνθρωποι με τους οποίους είχε συστρατευτεί μπορούσαν να "απαντήσουν” στον ανταγωνισμό. Και έτσι έγινε! Η επέλαση του "GNTM” και η ριζική ανανέωση του "MasterChef” που ακολούθησε, σε μια εποχή που ο ΣΚΑΪ προσπαθούσε να βρει ταυτότητα ανάμεσα σε μυθοπλασία και Ατσούν, στρίμωξε τόσο τον μεγάλο του ανταγωνιστή και ιδού, πέρασε μπροστά. Ξαναλέω βέβαια, το STAR μπορούσε να βγάλει καλύτερο reality στον αέρα από αυτό που παρουσίαζε ο ΣΚΑΙ τότε. Και τα κατάφερε.

Συμπαθητική μυθοπλασία υπήρχε και τότε, δεν υπήρχαν υπερπαραγωγές. Αλλά κανείς δεν την επέλεγε με πάθος – μόνο η "Μουρμούρα” και το "Σόι” έκαναν σημαντικά νούμερα. Μέχρι που εμφανίστηκαν στο τοπίο οι "Άγριες Μέλισσες”, μια πραγματική υπερπαραγωγή του ΑΝΤ1 που δεν μπορούσες να μην προσέξεις. Και επίσης το πέτυχε. Η μεγάλη επιτυχία που είχε η σειρά κινητοποίησε και τον ανταγωνισμό να μιμηθεί το παράδειγμα, μιας και για πρώτη φορά ήταν... προς μίμηση. Ωστόσο, εδώ υπήρχε μια μεγάλη διαφορά: ο ΕΚΟΜΕ επιδοτούσε γενναία όλες τις παραγωγές μυθοπλασίας. Αν δεν υπήρχε αυτή η μικρή διαφορά, αμφιβάλω κατά πόσο τα κανάλια θα έβαζαν τόσο βαθιά στο χέρι στην τσέπη. Συν Αθηνά και χείρα κίνει, θα πει κάποιος προς την επίτευξη ενός "καλού” στόχου.

Για να είμαι ξεκάθαρος: Οι "Άγριες Μέλισσες” είναι μια εξαιρετική σειρά και έκανε μια τεράστια επιτυχία, για τουλάχιστον δύο χρόνια. Αλλά at the end of the day ήταν ένας παίκτης του παιχνιδιού, που κινητοποίησε τον ανταγωνισμό να περάσουν από τον δρόμο που άνοιξε η ίδια σειρά.

Με τον τρόπο αυτό, η αλλαγή που δημιουργήθηκε στο τηλεοπτικό τοπίο το 2017, ήρθε και κούμπωσε με μια μεγάλη ανάγκη του τηλεθεατή και για κάτι καλύτερο. Τα reality που έπαιζαν αυτή τη σεζόν συγκέντρωσαν σχεδόν το 45% της συνολικής τηλεθέασης του prime time, αντίστοιχα ποσοστά συγκέντρωσαν και οι "κορυφαίες" σειρές της σεζόν, ο "Σασμός" και η "Γη της Ελιάς", ακολούθησαν οι "Μέλισσες". Αθροιστικά μυθοπλασία και reality δίχασαν το κοινό που ούτως ή άλλως είναι πια μαθημένο να παρακολουθεί τα πάντα. Αλλα η τομή δεν έγινε με τη μυθοπλασία, με τα reality έγινε. Σειρές είχαμε πάντα, τα reality είχαμε εγκαταλείψει για πολλά χρόνια, αυτά ήρθαν και έμειναν για να λέμε την αλήθεια.

Οι τηλεθεατές βρήκαν καλές δουλειές και τις παρακολούθησαν. Πάντα έβλεπαν μυθοπλασία, όπως πάντα έβλεπαν και ριάλιτι όπου τα έβρισκαν. Και τελικά μοίρασαν μια μικρή πίτα σε ακόμα περισσότερα κομμάτια. Με τη διαφορά πως κάποια νοστιμότατα κομμάτια αυτής της πίτας, κόστιζαν λιγότερο από όσο θα κόστιζαν πριν κάποια χρόνια. Σαν να αγοράζεις ρούχα που σου άρεσαν, αλλά στις εκπτώσεις. Απλά και κατανοητά.

Άβολες αλήθειες: Τα reality αλλάξαν πραγματικά την τηλεόραση

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα