Follow us

H Χρυσή Δεκάδα Της Εβδομάδας: Τα ρεπορτάζ της ντροπής & το απόλυτο φιάσκο της σεζόν

Η «εργάσιμη» εβδομάδα φτάνει στο τέλος της και ήρθε η ώρα να κάνουμε την καθιερωμένη τηλεοπτική ανασκόπηση των τελευταίων ημερών.

H Χρυσή Δεκάδα Της Εβδομάδας

Κυκλοφόρησε το… πολύαναμενόμενο τραγούδι της Ελλάδας για τη Eurovision. Πριν ένα χρόνο είχα γράψει ένα κείμενο με τίτλο «Άμα δεν μπορείς, μην το κάνεις». Και φαντάσου, το έλεγα για την περυσινή παραγωγή. Για τη φετινή ξεφτίλα, τι να πω; Μένουν λόγια. Ένα κακό τραγούδι, με μηνύματα που δεν έχουν κανένα λόγο να περάσουν με τη συγκεκριμένη οπτική στη σκηνή του διαγωνισμού και μια ΕΡΤ να συγκινείται επειδή μετά από χρόνια, τελείως άστοχα, αποφάσισε να κάνει τη Eurovision… εσωτερική παραγωγή με απευθείας ανάθεση. Κρίμα.

Σαν να μην έφταναν αυτά, είδα και την αντιμετώπιση της ΕΡΤ απέναντι στους δημοσιογράφους. Στην αρχή συνέβη το επεισόδιο ανάμεσα στον εικονολήπτη της ΕΡΤ και το συνεργείο του Epsilon, που δεν άφηνε τον δημοσιογράφο να πάρει δηλώσεις από τον Σταύρο Ζαλμά – αλήθεια, από πότε η ΕΡΤ κάνει άνοιγμα σε mainstream θεάματα και παίρνει δηλώσεις; Η όλη φάση είχε και sequel με την ανεκδιήγητη συνέντευξη Τύπου για το τραγούδι της ελληνικής αποστολής, κατά την οποία απαγορεύθηκαν οι τηλεοπτικές κάμερες (!). Δηλαδή δεν φτάνει που έχουμε μια ΕΡΤ στην πιο αδιάφορη εκδοχή της, τραμπουκίζει κιόλας την ιδιωτική τηλεόραση.

Είδαμε και το περιβόητο «προσφυγικό» εξώφυλλο. Και μετά είδαμε όλους τους «μετανοημένους» να τα βάζουν με το περιοδικό και όχι με το χαζό τους το κεφάλι. Όταν θες να συμμετάσχεις σε μια τέτοιου είδους ενέργεια, δεν δίνεις άδεια να παραχωρηθεί η φωτογραφία σου. Μιλάς, ενημερώνεσαι, βλέπεις το αποτέλεσμα, δίνεις εγκρίσεις ή εκφράζεις τη διαφωνία σου. Εξαρχής. Όχι κατόπιν εορτής. Αλήθεια, η Τάνια Τσανακλίδου και ο Βαγγέλης Γερμανός θα ντρέπονταν, αν τα social media δεν ξέσκιζαν ως «γελοία» την όλη ενέργεια; Θα παρέμενε «εμετικό» το εξώφυλλο, αν το αποθέωνε η μέση παρουσιάστρια; Όσο απλοϊκή και να ήταν, η καλύτερη απάντηση δόθηκε από τον Δημήτρη Αλεξάνδρου.

Οι δυσάρεστες εξελίξεις από την πλευρά του Mega απασχόλησαν πολύ τα εγχώρια Μέσα. Εύχομαι από καρδιάς να λυθούν τα –ομολογουμένως τεράστια- προβλήματα και να συνεχίσει ως το Μεγάλο Κανάλι της χώρας. Από την άλλη, ας πούμε ένα μπράβο στους ανθρώπους που καθημερινά προσπερνούν τις δυσκολίες και βγαίνουν στον αέρα για να ψυχαγωγήσουν ή να ενημερώσουν το κοινό. Ένα κανάλι δεν είναι μόνο η συχνότητα ή το πρόγραμμα. Είναι άνθρωποι, εργαζόμενοι, οικογένειες, εμπνεύσεις, προτάσεις και προσωπικά στοιχήματα.

Σοκάρομαι, ομολογώ, από την κυνικότητα του internet. Διάβασα σε –κατά τα άλλα σπαραξικάρδιο προς απλήρωτους ή απολυμένους εργαζόμενους στα media- σατιρικό site ένα κείμενο στο οποίο είχαν συγκεντρωθεί αρκετά troll tweets από το σχετικό hashtag για την κρίση στο Mega. Σοβαρά τώρα; Ποια «κριτική διάθεση» καθαγιάζει τον κανιβαλισμό των προβλημάτων του διπλανού μας; Λίγο ντροπή. Πόσες αηδίες μπορεί να γράψει κάποιος, χωρίς να μεταδίδει καμία νέα πληροφορία, παρά μόνο κυνικότατα tweets που γελάνε με το πρόβλημα του άλλου;

Για ακόμη μία φορά απόλαυσα την Αννίτα Πάνια στο Parole. Η παραδειγματική της στάση απέναντι στη συζήτηση για το σύμφωνο συμβίωσης για ομόφυλα ζευγάρια και τις αντιδράσεις που δέχθηκε από μερίδα κληρικών άξιζε ένα χειροκρότημα. Ειδικά όταν ένας ιερέας εντάσσει σε τηλεοπτική συζήτηση το ανήλικο παιδί μιας παρουσιάστριας.

Από την άλλη, είδα τον Αλέφαντο στον Αρνούτογλου και μου ήρθε να χτυπήσω την οθόνη. Δεν μου φταίει ο Αλέφανος -και ο κάθε Αλέφαντος- που δεν ντρέπεται να εκφράζει τέτοιες απόψεις σε τηλεοπτικό βήμα το 2016. Πιο πολύ μου φταίνε οι «οπαδοί» του, που θεωρούν πως τέτοια ομοφοβικά παραληρήματα είναι άξια στήριξης ή τηλεθέασης. Και ακόμα πιο πολύ μου φταίει ο Αρναούτογλου που δίνει βήμα σε κάτι «βαθιά σκεπτόμενους» γνωστούς Έλληνες, όπως ο Αλέφαντος ή ο Φαήλος Κρανιδιώτης.

Ευτυχώς η Ρούλα Κορομηλά άλλαξε μέρα και το νέο «Μπράβο» που θα λέγεται «Ρούλα», αν έχω καταλάβει καλά, μεταφέρθηκε στην prime time του Σαββάτου. Θα μου πεις ότι εκεί υπάρχει το «Στην Υγειά Μας». Εντάξει, ας μην το ‘χει και μονοπώλιο. Νύχτα Παρασκευής, που γράφω αυτές τις γραμμές, και στον ΑΝΤ1 βλέπω μια μαγνητοσκοπημένη επιθεώρηση 15ετίας με τουλάχιστον 3 εκ των πρωταγωνιστών να έχουν φύγει από τη ζωή. Δηλαδή αυτό αξίζει να έχει τηλεοπτικό χρόνο και δεν αξίζει να δούμε τη Ρούλα Κορομηλά σε μια νέα παραγωγή;

Σε δημιουργικό πυρετό μαθαίνω πως είναι η Δέσποινα Βανδή για το MadWalk. Όπως έχει γίνει γνωστό, η Ελληνίδα σταρ πρόκειται να είναι η οικοδέσποινα του φαντασμαγορικού fashion music project για πρώτη φορά και αυτή την περίοδο επιμελείται των λεπτομερειών που θα κάνουν την παρουσία της όσο το δυνατόν καλύτερη. Από πλευράς παραγωγής, πάντως, φέτος το show αναμένεται να έχει μερικές μουσικές εκπλήξεις, όπως τον Χρήστο Χολίδη που συζητά ώστε να κάνει μια ιδιαίτερα ανατρεπτική εμφάνιση στο stage του show.

Last but not least, το Flashback του ΑΝΤ1. Η νοσταλγική, μα καθόλου μίζερη, διάθεση του αφιερώματος του καναλιού στις πιο χαρακτηριστικές παραγωγές των δύο προηγούμενων δεκαετιών με έκαναν να θυμηθώ τηλεοπτικές εικόνες που είχα απολαύσει σαν παιδί. Ποιος μπορεί να ξεχάσει τη Μενεγάκη φέτες, μετά τη γέννηση του δεύτερου παιδιού της; Ακόμα περισσότερο ενθουσιασμό μου προκάλεσε το δεύτερο μέρος της εκπομπής, δηλαδή το αφιέρωμα αυτού του Σαββατοκύριακου στην αξέχαστη «Λάμψη» με οικοδέσποινα την Αλεξάνδρα Παλαιολόγου. Όπως είχα γράψει και παρακολουθώντας το, την τηλεόραση πρέπει να την αγαπάς (και) για το παρελθόν της.

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

https://www.facebook.com/constantinos.antonatos

https://twitter.com/SirConstantino

http://instagram.com/sirconstantino

Διαβάστε Ακόμα