
Εκεί που είχα εκνευριστεί, λοιπόν, με τη σερβιέτα που πεταγόταν παντού, συνειδητοποίησα πως και στο «Υοur Face Sounds Familliar» κάθε σκηνή έχει το δικό της σπόνσορα. Στις πρόβες υπάρχει αυτός που έχει δώσει τα μουσικά όργανα, εταιρίες ρούχων, ενώ, όταν μιλάει η Μαρία Μπεκατώρου, ξεπετάγεται πίσω στα μόνιτορς ένας αριθμός τηλεφώνου που σου λέει άλλους αριθμούς που ψάχνεις. Την ίδια στιγμή, στην εκπομπή «Joy TV» στον ΣΚΑΪ, όσοι συνεντευξιάζονται είναι υποχρεωμένοι να κρατάνε μια κούπα από γνωστό τσάι και σε πολλές εκπομπές μαγειρικής είναι υποχρεωμένοι οι μάγειρες να χρησιμοποιούν ένα συγκεκριμένο προϊόν παντού, για παράδειγμα βούτυρο, επειδή είναι σπόνσορας. Και δώσε φρουτοσαλάτα με βούτυρο, και πάρε σαλάτα με κύβο ζωμό κότας.
Πέρα, λοιπόν, από την παράνοια που ζουν όσοι φτιάχνουν αυτές τις εκπομπές και πρέπει να προσαρμόσουν όλη τη θεματολογία της εκπομπής γύρω από μια σερβιέτα, μια εταιρία κινητής τηλεφωνίας, μια κρεμά ματιών, ένα αφέψημα που αδυνατίζει, μια εταιρία ρούχων για εύσωμες, πρέπει και όλα αυτά να ταιριάζουν μεταξύ τους. Στη συνέχεια όλων αυτών, συμβαίνει και το πλέον σουρεαλιστικό, ότι κάνουν διακοπή για διαφημίσεις...
Γνωρίζω πολύ καλά την οικονομική κατάσταση που βρισκόμαστε όλοι και πόσο ανάγκη έχει ένα τηλεοπτικό προϊόν για να επιζήσει να έχει χρηματοδότες, σπόνσορες. Ξέρω πως χωρίς αυτούς δεν θα πληρωθούν άνθρωποι και δεν θα γίνουν ποτέ εκπομπές. Ξέρω, όμως, από την άλλη πως, αν δεν βάλεις φρένο στον σπόνσορα, δεν σταματάει πουθενά. Όσο το τμήμα διαφήμισης και μάρκετινγκ λέει «ναι», τόσο ο πελάτης σπρώχνει... Κι ο πελάτης θέλει πάντα με λίγα λεφτά πολύ χρόνο, και μετά τον πολύ χρόνο, να κάνει χρήση του προϊόντος του η παρουσιάστρια και να το αναφέρει, και μετά, αν είναι δυνατόν, να φύγει η παρουσιάστρια και να κάνει το προϊόν του μόνο του την εκπομπή να τελειώνουμε. Αυτή είναι η δουλειά του διαφημιστή άλλωστε.
Αν η τηλεόραση δεν καταλάβει σύντομα πως οι εκπομπές, τα πρόσωπα και ο αέρας που δίνουν έχουν αξία και δύναμη, τότε όλα θα μεταμορφωθούν σε ένα απέραντο τηλεμάρκετινγκ και οι τηλεθεατές (όσοι έχουν απομείνει) θα πάρουν το καπελάκι τους και θα πάνε στον υπολογιστή τους. Αν κάποιο προϊόν ταιριάζει στη θεματολογία, ναι, να υπάρχει σε κάποια εκπομπή και να πληρώσει πολλά για να έχει μια ομάδα ανθρώπων να δουλεύουν και να σκέφτονται γι’ αυτό. Αλλιώς, υπάρχει διαφημιστικός χώρος για να βάλει ο κάθε έμπορος το σποτάκι του.
Κουράστηκα ως τηλεθεατής να βλέπω συνέχεια καταναλωτικά προϊόντα παντού και έντρομους παρουσιαστές να διαβάζουν κείμενα για τσάγια που κάνουν θαύματα στο δέρμα, μπισκότα που δίνουν ευεξία και ταμπόν που σου σώζουν τον γάμο. Αν η ίδια η τηλεόραση δεν σεβαστεί την τηλεόραση, τότε σε λίγο θα μοιάζει με ένα τεράστιο σουπερμάρκετ που οι παρουσιαστές του θα βγάζουν ανακοινώσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα από τα μικρόφωνα και θα λένε «Απόψε στις 9 εκπομπούλα στην περιοχή των ψυγείων με προσφορά φέτα 4 ευρώ το κιλό, σε όλη τη διάρκεια της εκπομπής».
Υ.Γ.: Δεν βάζω βίντεο για να μην διαφημίσω κι εγώ κάποιο προϊόν.
Σου άρεσε το κείμενο; Συμφωνείς; Διαφωνείς οριζοντίως, καθέτως και διαγωνίως; Κάνε το δικό σου σχόλιο παρακάτω. Το Yupiii θέλει και τη δική σου άποψη.
Διάβασε ακόμη:
ο Ελληνικό Τηλεοπτικό «Θρίλερ» Μιας Μοιραίας Πτήσης: «Χαμένοι στη μετάφραση» από τον Νίκο Παρτσώλη
Φαντάσματα: «Πώς η ελληνική TV μετατράπηκε σε στοιχειωμένη έπαυλη» από τον Αντώνη Τζαβάρα
Η Άδικη Σπατάλη Αλήθειας Και Η Αξιοπρέπεια Του Πόνου: «Η μητρότητα δεν πωλείται και η αλήθεια δεν έχει χορηγούς» από την Κλεοπάτρα Πατλάκη
Το #yfsf Είναι Το Λούνα Παρκ Της Κυριακής: «Αν έλειπαν και τα βαρύγδουπα σχόλια, θα ήταν καλύτερα» από τον Τάσο Μαστρογιάννη
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr