Follow us

Η Βίβιεν Γουέστγουντ, H Μισέλ Ομπάμα Kαι Η Άννα Βίσση: «Στην Ελλάδα οι σταρ φοβούνται μην τσαλακώσουν την εικόνα τους»

«Βαριέμαι πολύ τους Αμερικανούς δημοσιογράφους», λέει η 72χρονη Βίβιεν Γουέστγουντ σε πρόσφατη συνέντευξή της στους «New York Times», μιλώντας δηλαδή σε Αμερικανό δημοσιογράφο.

Μισέλ Ομπάμα - Βίσση

«Κάθε φορά που επιστρέφει το πανκ στη μόδα, με θυμούνται. “A, ξέρω τη Βίβιεν, είναι φανταστική”. Και στο ενδιάμεσο διάστημα σε ξεχνούν, δεν ακούς τίποτα από αυτούς. Η Αμερική είναι μια απομονωμένη χώρα, με όλους αυτούς τους δημοσιογράφους και τους στιλίστες να θεωρούν τους εαυτούς τους πανίσχυρους. Εγώ πιστεύω ότι οι περισσότεροι είναι άχρηστοι. Και ούτε μου αρέσουν τα περιοδικά μόδας. Κάποιος με ρώτησε τις προάλλες αν ήμουν πλανητάρχης ποιο θα ήταν το πρώτο πράγμα που θα άλλαζα. Θα απαγόρευα τη διαφήμιση».

Η συνέντευξη έγινε προφανώς με αφορμή τη νέα μεγάλη έκθεση του Μητροπολιτικού Μουσείου της Νέας Υόρκης με τίτλο «Punk: Chaos to Couture», που θα εγκαινιαστεί στις αρχές Μαΐου, και θα έχει σε περίοπτη θέση την εποχή που η Βίβιεν Γουέστγουντ και ο Μάλκολμ Μακλάρεν έντυναν μέσα από την μπουτίκ τους στην King’s Road του Λονδίνου τους Sex Pistols αλλά και σύσσωμο το πανκ κίνημα – το μουσικό ρεύμα που ως στόχο είχε την πολιτική και κοινωνική καταγγελία καθώς και την αμφισβήτηση του κατεστημένου.

Αν και έχει αποκτήσει ένα γιο από τη σχέση της με τον Μακλάρεν, η grande dame της μόδας δεν ήταν λιγότερο επιεικής με τον πρώην σύντροφό της. Ο δημοσιογράφος της αναφέρει ότι η χήρα Μακλάρεν, η Αμερικανο-Κορεάτισσα Γιάνγκ Κιμ, είχε κάποιες ενστάσεις σχετικά με την έκθεση φοβούμενη ότι θα περιλαμβάνει ανακρίβειες. Η Γουέστγουντ απάντησε κοφτά, «Αυτή η γυναίκα βλέπει τα πάντα μέσα από μια παραμορφωτική οπτική. Θεωρεί τον Μάλκολμ ως το βασιλιά του σύμπαντος. Όλοι οι φίλοι του τον εγκατέλειψαν γιατί εκείνος επιθυμούσε να κρυφτεί πίσω από αυτή τη γυναίκα, να προστατευθεί. Είναι πολύ εμμονική μαζί του. Αλήθεια, ποιος σοβαρός άνθρωπος θα άντεχε να ζει με τον πιο φανατικό του θαυμαστή;».

Η Γουέστγουντ στη συνέντευξή της τα έβαλε με τους στιλίστες (που κάποτε στις φωτογραφίσεις ήταν ο τελευταίος τροχός της αμάξης και έπαιρναν το ένα τέταρτο από αυτά που έβγαζαν οι κομμωτές), με την Κέιτ Μίντλετον (θεωρεί ότι είναι υπέροχη αλλά θα έπρεπε να φοράει περισσότερες φορές το ίδιο ρούχο αποτελώντας παράδειγμα για τον κόσμο να μην καταναλώνει τόσο πολύ), αλλά και με τη Μισέλ Ομπάμα, «Είναι μια πολύ εμφανίσιμη γυναίκα, αλλά εντελώς αρχάρια με τα ρούχα που την κολακεύουν. Η Τζάκι Κένεντι ήταν άλλο πράγμα. Γι’ αυτό υπάρχει η μόδα. Για να σε κολακέψει, για να σε κάνει λαμπερή, και όχι για να προβάλλει τον συντηρητισμό μας».

Μου άρεσε η συνέντευξη της Γουέστγουντ, γιατί ήταν ζωντανή και τολμηρή. Δεν συμφώνησα σε όλα μαζί της, αλλά τι ρόλο παίζει. Τη χάρηκα γιατί εκφράζει με θάρρος την άποψή της χωρίς να σκέφτεται δημοσιοσχετίστικα ή εμπορικά - «να είμαι καλός με τους Αμερικανούς, γιατί είναι μεγάλη αγορά και έχουμε συμφέροντα». Αιχμηρές δηλώσεις, προβοκατόρικες απόψεις, καταγγελτικός πολιτικός και κοινωνικός λόγος (πρόσφατα υπερασπίστηκε δημόσια τον Τζούλιαν Ασάνζ), η Γουέστγουντ είναι πάντα συνεπής στον κλισέ χαρακτηρισμό που της έχουν φορέσει τα μίντια «η γιαγιά της πανκ». Αλλά, κυρίως, είναι συνεπής απένταντι στον ίδιο της τον εαυτό, στον αντισυμβατικό τρόπο που αποφάσισε να ζήσει τη ζωή της και τον στήριξε με κάθε της επιλογή εδώ και έξι δεκαετίες που κινείται στο χώρο της μόδας και της δημοσιότητας. Δεν περιμένεις κάτι λιγότερο από τη Γουέστγουντ. Ο επικριτικός της λόγος δικαιολογείται από την καριέρας της, την πορεία της, την τρέλα της την ίδια.

Αν ήταν ένα άλλο δημόσιο πρόσωπο ίσως και να μην απολάμβανα τη συνέντευξη το ίδιο. Γιατί πολλοί μιλούν με αέρα και εξαπολύουν τα βαριά «κατηγορώ» τους προς πάσα κατεύθυνση, αλλά λίγοι είναι αυτοί που έχουν το ειδικό βάρος να στηρίξουν την άποψή τους. Και με τον όρο «ειδικό βάρος» εννοώ τα λόγια να συνάδουν με τις πράξεις τους. Να μην είναι αέρας κοπανιστός. Να έχουν να επιδείξουν ένα έργο, μια πορεία στον τομέα τους, έστω και αν αυτά είναι δύο τρία ρουχαλάκια που όμως είχαν την αυθεντικότητα, την πρωτοπορία, τη μαγκιά να εδραιωθούν στις προθήκες της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Έργα ανθρώπων που άλλαξαν όχι ριζικά, αλλά ένα τσακ τον κόσμο. Η κριτική από ανθρώπους χωρίς έργο είναι, κατά τη γνώμη μου, εμπάθεια στην καλύτερη, μανία καταδίωξης σε πιο γραφικές και ακραίες περιπτώσεις.

Όλα αυτά τα λέω γιατί διάβασα ότι το Σάββατο το βράδυ στις 21.00 επιστρέφει στη βραδινή ζώνη του ΑΝΤ1 ο Γιώργος Παπαδάκης με την εκπομπή «Sold Out» και πρώτη του καλεσμένη την Άννα Βίσση. Ένα αφιέρωμα λέει στη μεγάλη Ελληνίδα σταρ, με αφορμή την πρεμιέρα της σύντομα στο θέατρο με τους «Δαίμονες». Έχω εμπιστοσύνη στην Άννα Βίσση, ότι θα πει κάτι διαφορετικό στη συνέντευξή της, θα κάνει μια ανατροπή στην ελληνική νοοτροπία των αμήχανων, άτονων και άτολμων συνεντεύξεων, όπου όλοι θέλουν να τα έχουν καλά με όλους και φοβούνται μήπως πουν «κιχ» και τσαλακώσουν την σοβαροφανή εικόνα τους.


Η Μισέλ Ομπάμα «απαντά» στη Γουέστγουντ:

Η πρώτη κυρία της Αμερικής δεν είναι συντηρητική, ούτε αγχωμένη με την εικόνα της. Και το αποδεικνύει στην εκπομπή του Jimmy Fallon, όπου παρευρέθηκε για να παρουσιάσει τη νέα της εκστρατεία «Let’s move», παροτρύνοντας τους γονείς να σηκωθούν από τον καναπέ τους και να χορέψουν με τα παιδιά τους (εντάξει, η αλήθεια είναι ότι δεν το πολυκαταλαβαίνω το νόημα αυτής της εκστρατείας). Φαντάζεσαι την Πρώτη Κυρία της Ελλάδας να χορεύει στην εκπομπή πχ. του Γιώργου Παπαδάκη; Ένα μήνα θα ήταν στις ειδήσεις του Star.

Η Βάσω Παπαγιαννακοπούλου στο twitter και το instagram:

www.instagram.com/missvpap

www.twitter.com/vassopap

Διάβασε ακόμη:

«Η Καλλιμούκου Κι Άλλες Ροζ Μυθικές Ιστορίες» από τον Διονύση Θανάσουλα

«Το Ντέρμπι Των Δύο Άκρων» από τον Νίκο Καλαμπάκα

«Πού Πάνε Οι Άνεργοι Ηθοποιοί Όταν Ξοφλήσουν;» από τον Δημήτρη Τσακούμη

«Γιατί Ο Αγάθωνας Έχει Τα Νεύρα Του;» από την Κάλλια Καστάνη

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα