Follow us

Η Νατάσσα Μποφίλιου Στη Χώρα Των Θαυμάτων : Τελικά αξίζει να γίνει η σημαντικότερη ερμηνεύτρια της γενιάς της;

Η σχέση μου με τη Νατάσσα Μποφίλιου ξεκινά κάπου στο βάθος των φοιτητικών μου χρόνων.

Η Νατάσσα Μποφίλιου στη «Βαβέλ» του ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ (3)

Όλοι μας -νομίζω- έχουμε ένα ένοχο μυστικό, για το οποίο κάποτε δεν μιλούσαμε, αλλά μετά ήμασταν τόσο περήφανοι που δεν κρυβόμασταν πια. Κάπως έτσι κι εγώ έγινα ακροατής της δουλειάς της Μποφίλιου.

Η Νατάσσα Μποφίλιου Στη Χώρα Των Θαυμάτων

Ένα πρωί, θυμάμαι, ήμουν στο σπίτι του φίλου μου του Μίλτου και η μουσική που έπαιζε ήταν περίεργη, κάπως έντεχνη, χωρίς να είναι μίζερη ή με πολιτικό περιεχόμενο. Ήταν μέσα στο ρομάντζο, το drama και φυσικά λουσμένη με τη μεγαλύτερη ευλογία που υπάρχει στη βιομηχανία αυτή, το ταλέντο. Στα γρήγορα ο Μίλτος (σχεδόν μέντοράς μου στο Bofing) μου εξήγησε ότι η φωνή που άκουγα ήταν η Νατάσσα Μποφίλιου. Και ότι τα τραγούδια της γράφονται από τον Θέμη Καραμουρατίδη και τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο. Who? Τότε ακούγαμε Σαρμπέλ, να φανταστείς.

Και κάπως έτσι ξεκίνησα να ακούω ολοένα και περισσότερα κομμάτια τους. Βρήκα στο YouTube αποσπάσματα από live της Νατάσσας, ανακάλυψα και παλαιότερα άγνωστα προς εμένα κομμάτια – κάποιοι τα ήξεραν ήδη προφανέστατα. Μέσα στην τελευταία δεκαετία, που λέτε, δεν με θυμάμαι να έχω χαρεί περισσότερο για μια καλλιτέχνιδα που ανακάλυψα. Παραδόξως, λοιπόν, στα χρόνια που ακολούθησαν ο κόσμος έδειχνε να συμμερίζεται τον θαυμασμό μου προς τη φωνή της και ξεκίνησε να γίνεται ευρύτερα γνωστή.

Δεν παραδέχομαι για πάρα πολλά πράγματα τους ανθρώπους, αλλά στο ταλέντο υποκλίνομαι. Και πράγματι, η Νατάσσα Μποφίλιου είναι απροκάλυπτα βουτηγμένη σε αυτό. Μπορείς να το καταλάβεις από τη δισκογραφία της, από τις κομματάρες που έχει ερμηνεύσει, από την αποδοχή που χαίρει από τα «μέλη» του χώρου της, αλλά και από την τεράστια αγάπη που δέχεται από τον κόσμο.

Η Νατάσσα Μποφίλιου Στη Χώρα Των Θαυμάτων
 - εικόνα 2

«Μέχρι Το Τέλος», «Σε Έχω Βρει Και Σε Χάνω», «Εν Λευκώ», «Μεγάλες Αγάπες», «Η Καρδιά Πονάει Όταν Ψηλώνει», «Το Μέτρημα», «Οι Μέρες Του Φωτός», «Εγώ Μεγάλωνα Για Σένα» είναι μόνο κάποιοι από τους τίτλους που έντυσαν αμέτρητες ώρες αφοσίωσης μου στη μουσική. Μελωδίες που σε ταξιδεύουν, που δεν πάτησαν σχεδόν σε καμία γνωστή μανιέρα, στίχοι που παραπέμπουν σε ποιητικές συλλογές και συλλογισμούς που έχουν αρχή, μέση και τέλος. Τελείως ιδιαίτερο προϊόν για την εποχή που ανήλθε το μουσικό αυτό σχήμα στο προσκήνιο. Τόσο ιδιαίτερο που θεώρησε απόλυτα φυσικό να κυκλοφορήσει ένα κομμάτι όπως «Το Όνομά Μου». Απίστευτο κι όμως αληθινό για την ελληνική δισκογραφία.

«Σιγά, ρε φίλε, δεν είναι και η Κάλλας. Ούτε καν η Μαρινέλλα» μου είχαν πει κάποτε. Και εντάξει, Κάλλας δεν είναι, ούτε θα ήθελε να γίνει φαντάζομαι. Όμως στην εποχή της, στο Ρεσιτάλ με τον Χατζή ας πούμε, η Μαρινέλλα δεν ήταν πολύ μακριά από τη μουσική ταυτότητα της Μποφίλιου. Και κάνει και χιούμορ με αυτό. Γιατί έτσι.

Η Νατάσσα, λοιπόν, έγινε μέσα σε λίγα χρόνια η γυναίκα που επαναπροσδιόρισε το «έντεχνο» στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη σκηνή δεν θα ήταν ποτέ ξανά ίδια, μετά τη γνωριμία του κοινού με τη Μποφίλιου. Πολλοί την κατηγορούν για ένα υπερβολικά θεατράλε τρόπο ερμηνείας ή για υπέρμετρα συναισθηματικές αντιδράσεις επί σκηνής. Δεν τους αδικώ. Αυτό είναι όμως το ωραίο πάνω της. Να την ακούς και να στήνεις στο μυαλό σου τη δική σου, προσωπική παράσταση. Και όχι μια απλή μουσική παράσταση, αλλά από αυτές τις υπερπαραγωγές, με τους μεγάλους πρωταγωνιστές σε ρετρό αίθουσες με βελούδινες κουρτίνες και λαμπερούς πολυελαίους.

Και φθάνουμε στο 2016. Στη «Βαβέλ» του Βοτανικού. Η Νατάσσα στον χώρο που εμφανιζόταν η Νατάσα. Πώς έγινε η μετάβαση αυτή; Πώς η Μποφίλιου καταφέρνει να γεμίζει πρώην μπουζουξίδικα χωρητικότητας χιλιάδων θεατών; Η απάντηση κρύβεται στο μοναδικό θέαμα που παρουσιάζει κάθε Σάββατο πάνω στη σκηνή. Γιατί πραγματικά η «Βαβέλ» δεν είναι ακόμα ένα live, είναι μια ολοκληρωμένη μουσική παράσταση, όπως θα έπρεπε να είναι όλες αυτές που παρουσιάζονται σε μουσικές σκηνές στην Ελλάδα.

Η Νατάσσα Μποφίλιου Στη Χώρα Των Θαυμάτων
 - εικόνα 3

Και σε μια εποχή που πασχίζουμε να απαλλαγούμε από ό,τι κακό άφησαν τα 90's στην κουλτούρα του νεοΈλληνα, η παρουσία της Μποφίλιου στο -mainstream πια- μουσικό προσκήνιο είναι ένα βήμα. Ο μέσος Έλληνας έφτασε να μην ακούει μόνο Φοίβο και εγώ -που άκουγα μόνο Φοίβο, το παραδέχομαι- ευτυχώς ανακάλυψα και μια άλλη πλευρά της μουσικής, που σου μιλάει με ωραία ελληνικά για ιδανικά όπως η αγάπη, ο έρωτας, η παιδεία. Και μαζί της, γνώρισα μια καλλιτέχνιδα που δεν μυρίζει τσιγαρίλα από τη χθεσινή «πολιτική» συναυλία, ούτε γαρίφαλο μιας μεθυσμένης πίστας. Αλλά έτσι είναι αυτά. Κανένας μεγάλος καλλιτέχνης δεν στερείται προσωπικότητας. Πώς θα μπορούσε άλλωστε; Η Μποφίλιου δεν είναι μια ακόμα τραγουδίστρια. Είναι κυρίως μια τρομακτικά ισχυρή προσωπικότητα, με λόγο, παιδεία, σπουδές, δομημένη σκέψη και καλλιτεχνική υπογραφή.

«Ρε φίλε, είναι τόσο δήθεν» μου σχολίασαν πρόσφατα για τη «Βαβέλ». Δεν είναι δήθεν, απλά είναι δοσμένη τόσο σε αυτό που κάνει, που δεν την αφορά τόσο η εμπορική αποδοχή, αλλά η δημιουργία και η συνέχιση της προσωπικής της ταυτότητας μπροστά σε ένα μικρόφωνο και πάνω σε μια σκηνή. Και σε αυτό το μονοπάτι, δεν χρειάζεται να κάνει «άνοιγμα» στον κόσμο, να δώσει μικρόφωνο στο πρώτο τραπέζι και να πιει ένα σφηνάκι για να κάνουμε κεφάλι όλοι μαζί παρέα.

Η Νατάσσα Μποφίλιου Στη Χώρα Των Θαυμάτων
 - εικόνα 4

Τελικά, η Μποφίλιου, ο Καραμουρατίδης και ο Ευαγγελάτος έκαναν κάτι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που κατάφεραν. Έγιναν οι σημαντικότεροι Έλληνες καλλιτέχνες της γενιάς τους. Και αυτό δεν τους το αναγνώρισε κανένας μάνατζερ, για να τους επιβάλει στα Μέσα. Η δουλειά τους ήταν αυτή που κίνησε το κοινό προς μια άλλη κατεύθυνση. Και είναι τόσο αστείο αυτό που θα γράψω, αλλά πραγματικά οι κορυφαίοι αυτής της χώρας, θα πρέπει να μελετήσουν πολύ καλά τη Νατάσσα Μποφίλιου για να καταλάβουν τι σημαίνει star νέας κοπής.

Και επειδή κάθε εποχή μου έχει soundtrack, αυτή την εποχή τα «Μεθύσια» της Νατάσσας Μποφίλιου παίζουν στα ακουστικά συνέχεια. Ξανά και ξανά.


Υ.Γ.1 Μίλτο, σε ευχαριστώ. Αν δεν ήσουν εσύ, ίσως να μην είχα ακούσει ποτέ την αγαπημένη μου μουσική εδώ και χρόνια.

Υ.Γ.2 Μεγάλο ευχαριστώ στη Σοφία Τραχιώτη για την παραχώρηση των εξαιρετικών φωτογραφιών από τη «Βαβέλ».

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

https://www.facebook.com/constantinos.antonatos

https://twitter.com/SirConstantino

http://instagram.com/sirconstantino

Η Νατάσσα Μποφίλιου στη «Βαβέλ» του ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ (3)

Η Νατάσσα Μποφίλιου στη «Βαβέλ» του ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ (2)

Η Νατάσσα Μποφίλιου στη «Βαβέλ» του ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ (1)

banner

Η Νατάσσα Μποφίλιου στη «Βαβέλ» του ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ (5)

Η Νατάσσα Μποφίλιου στη «Βαβέλ» του ΒΟΤΑΝΙΚΟΥ (4)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα