Aide-mémoire | Άρατε τηλεοπτικάς πύλας!

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για το τηλεοπτικό τοπίο και όχι μόνο.

ΓΡΑΦΕΙ: YUPIII TEAM

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

Καλησπέρα, καλησπέρα.

Δευτέρα της... πρεμιεροπροσκυνήσεως σήμερα! Και ομολογώ πως κάθε εκπομπή, μα κάθε εκπομπή, είχε την αξία της. Και τη δική της αξία και τη συγκριτική της αξία σε σχέση με κάποια άλλη. Γι' αυτό και σήμερα δε θα το πάω μέσω Λαρίσσης, θέλω να σας μιλήσω για μία μία ξεχωριστά...

"Καλημέρα Ελλάδα" μάς είπε ο Παναγιώτης Στάθης, με την Άννα Λιβαθυνού στο πλευρό του. Και ομολογώ πως το φετινό "Καλημέρα Ελλάδα" απέχει πάρα πολύ από αυτό που ξέραμε μέχρι πέρυσι. Με ένα νέο hi tech σκηνικό, πολύ ωραία δομή εκπομπής, με το δίδυμο να τα λέει προς τα μπροστά να τα λέει και μεταξύ του. Αν το "Καλημέρα Ελλάδα" είχε υποστεί ρετούς σε τέτοιο βαθμό από την εποχή της Αναστασοπούλου, τώρα δεν θα είχε υποστεί τη φθορά της περυσινής σεζόν. Επιτέλους ένα σοβαρό update σε έναν τίτλο με ιστορία που άξιζε να μείνει στον αέρα. Όσο σας φαίνεται περίεργο καθόμουν και παρατηρούσα πόσο ζωντανά και ωραία χρώματα έχουν ακόμα και τα γραφικά της εκπομπής. Congrats στους ανθρώπους του ΑΝΤ1!


"Νωρίς Νωρίς" στην ΕΡΤ1 έκαναν πρεμιέρα ο Κρατερός Κατσούλης και η Μαρία Ηλιάκη. Αξημέρωτα, στις 06:45. Για να λέμε την αλήθεια, οι δυο τους έχουν δώσει τις εξετάσεις τους και με το παραπάνω. Δεν θα κρίνουμε τώρα αν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Ο Κρατερός Κατσούλης έχει αποδείξει στους "ΚούΚου" πως μπορεί και να τα... σπάσει ως παρουσιαστής και σχολιαστής, η Μαρία Ηλιάκη από την άλλη μετρά στο ενεργητικό της τόσες επιτυχίες που δεν συγκρίνεται και με πολυσυζητημένους και ακριβοπληρωμένους της σεζόν. Και οι δυο τους ήταν άμεσοι, χαμογελαστοί, ουσιαστικά ψυχαγωγικοί. Το dna της εκπομπής τους είναι οι προσωπικότητές τους. Εντάξει η εικόνα του σκηνικού δεν είναι το καλύτερό μου. Η ΕΡΤ τα τελευταία χρόνια, αλλά ακόμα και φέτος, δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιας αισθητικής κατασκευές και ομολογουμένως παραγωγικά η εκπομπή αδικείται. Χωρίς αυτό να σημαίνει πως το αποτέλεσμα δεν είναι άξιο προσοχής. Μια χαρά, αλλά καμία σχέση με το τηλεοπτικό παρελθόν δύο τόσο αναγνωρίσιμων και ταλαντούχων προσώπων.

Αμέσως μετά συντονίστηκαν στο "Happy Day” που είδα ένα άλογο κούρσας να επιστρέφει στους αγώνες του. Η Σταματίνα Τσιμτσιλή σίγουρη για τον εαυτό και την εκπομπή της ήταν στα καλύτερά της. Μια εκπομπή πια που δεν είναι take it or leave it, είναι μια εκπομπή που έχεις συνηθίσει να βλέπεις το πρωί και ξέρει και η ίδια πως είναι πλέον διευρυμένης απεύθυνσης. Δεν κάνουν απλά επιτυχία, το γνωρίζουν κιόλας για να μην χάσουν την πρωτιά. Δεν θα τη χάσουν όπως τη βλέπω τη φάση.


Για πρώτη φορά στα σχεδόν 15 χρόνια που κάνει πρωινό, ο Γιώργος Λιάγκας βγήκε επίσημα στον αέρα στις 9. Κλασικά με το "Πρωινό", ένα και καλό όπως συνηθίζει να λέει στο σλόγκαν. Η νέα του ομάδα δεν είναι η ομάδα του "Πρωινού", είναι η ομάδα του Γιώργου Λιάγκα. Είναι όλοι ρυθμισμένοι να ακούν τον ρυθμό του ηγέτη τους χωρίς πολλά πολλά. Το "Πρωινό" ως θεματολογία στα δικά μου μάτια και αυτιά έσφυζε από επιλογές Γιώργου Λιάγκα. Ακόμα και η εκφώνηση των θεμάτων ήταν με τέτοιο τρόπο που παντού "έβγαινε" ότι πάνω από όλα, εννοώντας τη δουλειά όχι την ιεραρχία ή τη μαρκίζα, είναι μάτι το δικό του. Ο Γιώργος Λιάγκας έχει ένα καλό μεταξύ άλλων. Πιστεύει τόσο πολύ πως ξέρει να κάνει τη δουλειά, που και τα λάθη του τα μετασχηματίζεται σε δρόμο προς την επόμενη επιτυχία. Και συνήθως τα καταφέρνει.


Παράλληλα, το "Breakfast@Star" με την Ελένη Χατζίδου και τον Ετεοκλή Παύλου για μένα ήταν η χαρά της ζωής. Ευχάριστοι, αισιόδοξοι, λίγο στον κόσμο τους ενδεχομένως, αλλά ρυθμιστές της διανομής της πίτας της τηλεθέασης. Οι "Breakfast" έχουν πάντα το πλεονέκτημα να είναι τα outsider που κάποια στιγμή κάνουν άλματα απήχησης. Και αισίως, με αυτή τη συνταγή, κατάφεραν να μπουν στην 4η σεζόν τους. Άλλοι δεν έχουν καταφέρει να απολαύσουν ούτε 4 μήνες εκπομπής, όχι σεζόν. Χωρίς να θέλω να υποβιβάσω κανέναν από την ομάδα, θα ξαναπώ πως η Μαίρη Αργυριάδου είναι πραγματικά σε ένα one woman show και είναι λόγος να δεις την εκπομπή. Πολύ συμπαθής και ο νέος σεφ του "Breakfast", ο Γιώργος από το πρόσφατο "MasterChef". Welcome back λοιπόν με ένα + παραπάνω από εμένα για τη φιλοσοφία της εκπομπής που αρχίζει και μου λείπει από κάθε άλλη εκπομπή.

Η Φαίη Σκορδά, από την άλλη, με το "Buongiorno" ξέρει και ποια είναι και τι εκπροσωπεί. Δεν είναι μόνο η εκπομπή της Φαίης Σκορδά, είναι το MEGA, είναι ο μεγάλος παίκτης των media. Οριακά στο τραπέζι της έχει κατεβάσει... εντεκάδα, με τους καλύτερους στο πλευρό της. Μια μοναδική ομάδα αυτόφωτων τηλεοπτικών προσώπων, ο Αντρέας Μικρούτσικος, ο Δημήτρης Ουγγαρέζος, η Κατερίνα Ζαρίφη, ο Άρης Καβατζίκης η Νάνσυ Νικολαΐδου, η Ευάννα Ζουμπούρογλου και το νέο μέλος τους, ο Ιάσων Τσόλης. Δεν είναι μια εκπομπή επιθετική, είναι μια εκπομπή... υπερομάδα. Δεν μπορώ να περιγράψω αλλιώς το "Buongiorno", είναι σαν ολόκληρο το MEGΑ να λέει "Θα τους συγκεντρώσει όλους στη Φαίη γιατί το αξίζει, σε αυτή ποντάρω τα πάντα". All in εν ολίγοις. Αν μου αρέσουν όλοι μαζί, φυσικά και μου αρέσουν. Τόσοι A-listers της tv δεν περνούν ποτέ απλά στη... σειρά.


Τελικά η Κατερίνα Καινούργιου ήταν η μόνη που έμεινε παραδοσιακή στην ώρα της, στις 10 το πρωί. Η "Super Katerina” υπέστη ένα ολικό lifting και σε επίπεδο εικόνας πέτυχε πάρα πολλά. Η ομάδα στο πλευρό της Καινούργιου λειτουργεί, για πρώτη μέρα τουλάχιστον. Η Δάφνη Μπόκοτα τελικά είναι εκπρόσωπος μιας γενιάς με τηλεοπτική αξιοπρέπεια, το απέδειξε από την πρώτη στιγμή που μπήκε στο πλατό. H εκπομπή δεν μεταλλάχθηκε, κράτησε την ταυτότητά της, με σαφή έμφαση στο newsroom και στο ό,τι συμβαίνει σήμερα, τώρα που μιλάμε. Μου άρεσε που η Κατερίνα παραδέχθηκε στην αρχή πως η ίδια δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά να που μπορεί να αλλάξει όλο το γύρω γύρω. Να γίνει πιο ήσυχο, πιο υγιές, πιο καλαίσθητο. Να εναρμονιστεί επιτέλους με το υπόλοιπο τηλεοπτικό κριτήριο του Alpha, να γίνει άρρηκτο μέλος του προϊόντος που λέγεται "ταυτότητα Alpha". Η Κατερίνα Καινούργίου ως αποτέλεσμα για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια έχει την εκπομπή που της αξίζει. Με σεβασμό για την ίδια, που είναι η πηγή ενέργειας του πυρήνα της εκπομπής, και με εντιμότητα απέναντι στους θεατές πως αυτό που βλέπουν δεν θα τους φέρει σε αμηχανία.


Με τη σειρά της, η Ζήνα. Ούτε καν η Ζήνα Κουτσελίνη, η Ζήνα. Ένας άνθρωπος που όποιος δουλεύει στα media σέβεται. Ξέρετε πού γράφω τα αρνητικά σχόλια και τα trolls του twitter... Σημασία έχει πως η Ζήνα παράγει τηλεοπτικό περιεχόμενο, τηλεόραση με απήχηση. Και της πάει τόσο πολύ το αποτέλεσμα που παράγει το Star που και η δική της δουλειά βγαίνει δέκα φορές καλύτερη στον αέρα. Παρόλο που τα νέα πρόσωπα στις "Αλήθειες με τη Ζήνα" είναι πολλά, εγώ είδα στην οθόνη μου ένα αποτέλεσμα οικείο, μια απεύθυνση στον τηλεθεατή χωρίς πολλές πολλές φιοριτούρες, ένα αυθεντικό αίσθημα επιστροφής στη δουλειά με μια εντιμότητα απέναντι σε αυτό που η εκπομπή έχει να δώσει. Η μία ώρα παραπάνω απλά προσθέτει πληροφορία για τον τηλεθεατή και φυσικά βοήθεια στο πρόγραμμα του Star, κανένα drama δεν βρίσκω από την αύξηση της διάρκειας. Έτσι κι αλλιώς όποιος φοβάται περιορίζεται, όποιος μπορεί παραμένει στον αέρα. Μέχρι να σβήσουν τα φώτα.

Για το τέλος, ο Πέτρος Κουσουλός. Και το one man show με τις "Αποκαλύψεις" του στον ΑΝΤ1. Είναι περίεργο, δεν καταλαβαίνεις πως βλέπεις ΑΝΤ1 εκείνη την ώρα. Όχι ότι εκπροσωπεί κάτι άλλο, λιγότερο... ποιοτικό. Προς Θεού, δεν θέλω να πω αυτό. Αλλά είναι μεγάλο reset αυτό για το πρόγραμμα του σταθμού. Που θα πάρει καιρό στον πιστό τηλεθεατή του να το συνηθίσει. Ωστόσο, ο Κουσουλός ήταν όμορφος, μοντέρνος, alert στα πάντα και με μια ομάδα που τον κάνει να αισθάνεται ασφαλής. Ένα εξαιρετικό ξεκίνημα. Δεν περιμέναμε και κάτι άλλο δηλαδή... Ό,τι υποσχέθηκε πως θα φέρει στον ΑΝΤ1, αυτό έφερε.


Το Σαββατοκύριακο που προηγήθηκε είχαμε επίσης πρεμιέρες. Ο Νίκος Μάνεσης και το "Σαββατοκύριακο με τον Μάνεση" επέστρεψε στη θέση του σαν να μην πέρασε μια μέρα. Με τη συνταγή του απέναντι στην κάμερα, με τα αυστηρά του Μάνεση να βγάζουν τίτλους, με αυτό που είναι στο 100% εκπομπή και παρουσιαστής μαζί, πακέτο. Κάποιες συνταγές στην τηλεόραση δεν γίνεται να αλλάξουν, απλώς παίρνουν άδεια το καλοκαίρι και επιστρέφουν ορεξάτες στη θέση τους. Αυτό έγινε και με τον Μάνεση.


Το "Weekend Live” στον ΣΚΑΪ έκανε ξεκίνημα σωστά. Μέσα στο κλειστό πλαίσιο του παίκτη μειωμένων δυνατοτήτων, αφού είναι μια low budget εκπομπή από το σκηνικό της Ενημέρωσης του σταθμού, προσπάθησε να σταθεί έντιμα απέναντι στην κάμερα. Και τα κατάφεραν. Ειδικά το Σάββατο έκανε νούμερα που δεν έφερε ούτε το καθημερινό ακριβοπληρωμένο πρόγραμμα του σταθμού. Μετά και χωρίς ανταγωνισμό πάλι ξεφούσκωσε και ήρθε στα ίσια του, με το όλο πρόγραμμα του ΣΚΑΪ μετά τις 2 το μεσημέρι. Μικρό το κακό. Δεν κοστίζουν πολύ για να τους ενοχλήσουν, κανείς δεν περιμένει θαύματα από το "Weekend Live”. Αν δεν αναλωθούν σε ίντριγκες που δημιουργεί μόνος του ο παρουσιαστής, μια χαρά θα τα πάνε. Για αυτό που είναι. Ένας μικρός παίκτης της παρτίδας. Μην κοροϊδευόμαστε.


Τώρα για την Κέλλυ Βρανάκη και το "Τζενερέισον ΣΚ", που χάλασε και την έκπληξη του κοινού σκηνικού με το "Νωρίς Νωρίς" δεν θέλω να πω πολλά. Κάνουν ό,τι μπορούν οι άνθρωποι, ο Βασίλης Βλάχος -παρτενέρ του Δημήτρη Ουγγαρέζου στους "Μάπες"- αλλά εντάξει το αποτέλεσμα είναι λίγο, πολύ λίγο. Σε αντίθεση με το "Τζενερέισον", οι "Μαμά-δες" με την Αρετή Πασχάλη ήταν εξαιρετικές. Για κάποιο λόγο η συγκεκριμένη ηθοποιός μού άρεσε τόσο πολύ σαν παρουσιάστρια που μακάρι να της ανέθεταν την εκπομπή επί μονίμου βάσεως.

*Εξηγούμαι για να μην παρεξηγούμαι. Όλα τα παραπάνω ΔΕΝ αποτελούν πρόβλεψη τηλεθέασης. Ότι μου αρέσει μια εκπομπή, δεν σημαίνει πως θα βγει πρώτη. Ότι κάποιος κάνει μια καλή εκπομπή ή καλύτερη από την εκπομπή που παρουσίαζε πέρυσι, δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να κάνει και χειρότερα ποσοστά από το πρόσφατο παρελθόν. Και οι "Μαμά-δες" που μου άρεσαν 1.3% έκαναν μέσο όρο τηλεθέασης. Δεν σημαίνει πως το καλό κερδίζει πάντα, απλά είναι καλό. ΟΚ?

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos