
Πολλές φορές μου γράφουν γιατί τρέφω τόση εκτίμηση για την Ελένη Μενεγάκη.
Τι το ιδιαίτερο είχε η εκπομπή της (που ήταν μόνο η δική της ματιά απέναντι στα πράγματα σε μεγάλο βαθμό) που την έκανε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Ταυτότητα. Κάτι που στην ουσία δεν έχει σήμερα το 85% της ελληνικής τηλεόρασης. Ζωντανές εκπομπές που αναλώνονται σε "μικρά" θέματα επικαιρότητας, καλούν πρόσωπα σαν σε ράφια από σούπερ μάρκετ, δεν αναμετρώνται με τα μεγέθη και τις προσωπικότητες, δεν διαθέτουν ακτινοβολία και επιδραστικότητα στο κοινό.
Αν παρακολουθήσει κάποιος τις διαδρομές της καθημερινής ειδησεογραφίας σε αυτό που αποκαλούμε Ψυχαγωγία θα δει τα ίδια και τα ίδια. Ειδικά σε μια περίοδο έντονων κοινωνικών σκανδάλων, όπως το θέμα της Αμαλιάδας ή του αστυνομικού της Βουλής, οι εκπομπές παίζουν με μιμητική ακρίβεια τα ίδια, τα ίδια και πάλι τα ίδια από το πρωί ως το βράδυ. Και δηλαδή δεν υπάρχουν εκπομπές που δεν συμμετέχουν σε αυτή την αέναη επανάληψη; Θα έλεγε κανείς πως στην πρωινή ζώνη ξεχωρίζει για την "ταυτότητα" του είδους του το "Breakfast@Star" και μετέπειτα σίγουρα το "Στούντιο 4", αλλά κι αυτά κινούνται περισσότερο στην εσωτερική κατανάλωση, όπως αυτή ορίζεται από την pop κουλτούρα του Star και το παράλληλο ασφαλές σύμπαν της ΕΡΤ (όσο κι αυτή μπορεί να το κρατήσει ανταγωνιστικό).
Δεν είχε κόπωση η Μενεγάκη δηλαδή ως προϊόν; Αλίμονο, φυσικά και είχε! Αλλά είναι πολύ διαφορετικό να προσπαθείς να στήσεις μια εκπομπή με πρωτογενή θέματα και συνεντεύξεις και τελείως διαφορετικό να παίζεις πεσίματα και δηλώσεις κοινής λήψης από κοσμικά θέματα. Καλώς ή κακώς όταν απέχεις από αυτό που αποδεδειγμένα πουλάει στους πολλούς, θα το πληρώσεις. Και σε μεγάλο βαθμό η Μενεγάκη το πλήρωσε.
Το τελευταίο προπύργιο της ανταγωνιστικής ψυχαγωγίας με στοιχεία infotainment είναι το "Καλύτερα δε γίνεται". Και θα πει κάποιος – όπως σας αρέσει συχνά πυκνά να γράφετε – ότι στηρίζω τη Ναταλία Γερμανού επειδή συμμετέχω μια φορά την εβδομάδα στην εκπομπή, ωστόσο δεν είναι έτσι. Ακόμα και αν εγώ δεν συμμετείχα ποτέ στην εκπομπή, το #Kalytera έχει μια τόσο ισχυρή ταυτότητα 7 σεζόν τώρα, που πάλι τα ίδια θα έγραφα.
Βλέπεις για ακόμα μία φορά μια εκπομπή με επικαιρότητα, σχολιασμό αλλά και θέματα ανεξάρτητα από αυτά που παίζουν όλοι οι άλλοι. Κάπου εκεί κουμπώνει και η πεποίθηση μου με το μότο We dont do ordinary. Είναι δύσκολο να μην αντιγράψεις, να μη δανειστείς, να μην αναλωθείς. Και όντως το #Kalytera αυτή τη στιγμή με τους επί μέρους συνεργάτες του παραμένει πρωτογενές. Προς Θεού δεν σημαίνει αυτό πως οι άλλες εκπομπές δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους, απλώς κάνουν ένα άλλο είδος δουλειάς. Και δυστυχώς αυτό που επιμένει να ξεχνά η ελληνική τηλεόραση είναι το είδος περιεχομένου, όλες οι εκπομπές δεν είναι ίδιες.
Φυσικά υπάρχει μια κοινή ρίζα πρώτης ύλης. Ελένη και Ναταλία, Ναταλία και Ελένη είναι δύο γυναίκες με βίους παράλληλους μέσα στην ελληνική τηλεόραση. Με ματιά διεισδυτική και με τηλεοπτικό ένστικτο που αντιλαμβάνεται τις τάσεις. Αλλά κυρίως με ταυτότητα, ονοματεπώνυμο, υπογραφή. Όπως το "Ενώπιος Ενωπίω" δεν μπορεί να το παρουσιάσει κανείς άλλος, έτσι και αυτές τις δύο εκπομπές δεν θα μπορούσε να τις αναλάβει κανένα άλλο τηλεοπτικό πρόσωπο. Όμως καταλαβαίνουμε πως αν και αυτές μετασχηματιστούν σε κάτι άλλο, πλέον θα υπάρχει κενό premium daytime show στην ελληνική tv. Και αυτό θα πρέπει να διαφυλάξουμε πριν κλείσουμε μονομιάς την οθόνη.

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.
http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr