Οι "Πανθέοι" αξίζουν την προσοχή μας για πολλούς λόγους. Η σειρά διηγημάτων του Τάσου Αθανασιάδη εφοδιάζει την τηλεοπτική μεταφορά τους με μια πλοκή που διαθέτει όλα τα "όπλα" τα οποία χρειάζεται μια καθημερινή σειρά ώστε να κρατήσει κολλημένο τον θεατή. Οι "Πανθέοι", λοιπόν, από το σημείο 0 καταφέρνουν να έχουν ένα ατού: μια πάρα πολύ δυνατή ιστορία. Οικογενειακές αντιπαραθέσεις, αμαρτωλά πάθη, παράνομοι έρωτες, κατάρες, μέντιουμ, ελληνικά ηθογραφικά στοιχεία των 30s και φυσικά πολλή πολλή τηλεοπτική σαπουνάδα.
Οι "Πανθέοι" του ΣΚΑΪ τώρα έχουν δύο πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα: ένα εξαιρετικό καστ και μια κορυφαία παραγωγή. Ο Αιμίλιος Χειλάκης, στον ρόλο του μετρημένου γιατρού Ανδρέα Πανθέου είναι γλυκός, τρυφερός και σχεδόν ψαρωτικός όταν χρειάζεται. Όσο για τη Μελία Κράιλινγκ είναι εκθαμβωτική, παίζει πολύ καλά και κυρίως είναι συμπαθής. Αρχικά, όταν άκουσα το όνομά της για τον ρόλο της Μάρμως απογοητεύτηκα, σκεπτόμενος την πολύ μοντέρνα εικόνα της στο "Emily in Paris”. Με διέψευσε ηχηρά και πειστικά, είναι μια καταπληκτική Μάρμω. Στο πλευρό της ο Μιχάλης Σαράντης, ως αναιδής και ερωτύλος Κίτσος Γαλάτης, παίζει με τα μάτια και τον αέρα. Χρόνια είχα να συναντήσω έναν τόσο ταλαντούχο ηθοποιό αυτής της γενιάς, να παίζει με την ίδια άνεση "βαριά" σενάρια, όπως οι "Πανθέοι", ανάλαφρους ρόλους, όπως ο Τζόναθαν στα "Νούμερα", και να μπολιάζει την σαπουνόπερα με μοντέρνο παίξιμο αλλά κυρίως με ένα ειρωνικό ύφος που χαρίζει ένα βουβό χιούμορ σε κάθε σκηνή, όταν χρειάζεται. Εκείνο το "θεία" του πρώτου επεισοδίου με έχει κερδίσει! Από το καστ θα ξεχωρίσω και την Αθηνά Μαξίμου. Η τηλεοπτική Μερόπη Μονογιού Πανθέου είναι εντυπωσιακά συντηρητική αλλά περήφανη για την καταγωγή της. Το ύφος της αποπνέει περηφάνια για το τζάκι της, σεβασμό στην οικογένεια αλλά και υποτέλεια λόγω των λάθος (;) επιλογών της. Βρίσκω εκπληκτική τη διανομή. Μη ξεχάσω κάτι πολύ σημαντικό, τον Θανάση Κουρλαμπά, που ενσαρκώνει τον μπερμπάντη αδελφό, τον είρωνα και χιουμορίστα Φάνη Πανθέου, όπως και την τηλεοπτική Δέσποινα Πανθέου Γαλάτη, δηλαδή τη Μαρία Καλλιμάνη.
Τελείως επίτηδες δεν έβαλα στην ίδια παράγραφο με τους υπόλοιπους σπουδαίους πρωταγωνιστές την Κάτια Δανδουλάκη. Ας είμαστε ειλικρινείς, η Χρυσοστόμη Πανθέου δεν χρειαζόταν μια τόσο σημαντική ηθοποιό, θα μπορούσε να είναι και μια οποιαδήποτε καλή ηθοποιός. Η Δανδουλάκη παίζει εκεί σαν guest star, σαν να χαρίζει οικειοθελώς κάτι από την σπουδαία και λαμπερή αύρα της στη σειρά. Θέλει μεγάλη καλλιτεχνική -αλλά και προσωπική- μαγκιά να πεις στον εαυτό σου, αλλά και ενώπιον κοινού, ότι πέρασαν 45 χρόνια από τότε που δοξάστηκες για πρώτη φορά στην τηλεόραση. Και να πείσεις αυτοστιγμεί πως είσαι άλογο κούρσας. Επίκαιρη και ενεργή. Και απόλυτα γοητευτική, αλλιώς. Και όπως τότε, έτσι και τώρα ήρθες για να απογειώσεις αυτή τη μοναδική ομάδα πρωταγωνιστών. Μου αρέσει που ορισμένες φορές η αψεγάδιαστη, ειρωνική, αγέρωχη Χρυσοστόμη έχει χιούμορ και αυτοσαρκασμό. Είναι να τη θαυμάζεις την Κάτια Δανδουλάκη. Να τη θαυμάσεις για την καλλιτέχνιδα πρωτίστως αλλά και για τη γυναίκα, που παραμένει καλλονή, σε μία άλλη στιγμή της. Παράλληλα, θα πρέπει να έχουμε σεβασμό για τον Γιώργο Κωνσταντίνου που υποδύθηκε έστω και για ένα επεισόδιο τον Βλάσση Πανθέο. Που χάρισε κάτι από την πορεία και την εμπειρία του σε αυτή την πραγματικά καλή σειρά της σεζόν.
Μη λέμε μόνο τα θετικά όμως, πάντα υπάρχουν και "αρνητικά". Οι "Πανθέοι" είναι γυρισμένοι με μια ρετρό αισθητική. Δεν μιλώ για την απόδοση της εποχής που είναι άψογη. Εντάξει κάποια από τα σκηνικά παραείναι καθαρά και "καινούργια", αλλά στην πορεία ο φωτισμός θα κάνει τη δουλειά του καλύτερα. Αντιλήφθηκα βλέποντας τα δύο πρώτα επεισόδια πάντως πως οι "Πανθέοι" είναι γυρισμένοι χωρίς διάθεση ευκολίας. Πρόκειται για μια βαριά, κλασική σειρά. Με αρχή, μέση και τέλος σε κάθε πρόταση και ερμηνεία. Με μουσικά θέματα και όχι ραδιοφωνικά σουξέ να ντύνουν άσχετες σκηνές μεταξύ τους. Και με την ευκολία που μάθαμε να χαρακτηρίζει το "καθημερινό", μια τόσο καλλιτεχνική ματιά σε σαπουνόπερα κλωτσάει.
Κάτι άλλο που κάνει τους "Πανθέους" λιγότερο δημοφιλείς, ειδικά στο δυναμικό κοινό, είμαι σίγουρος πως είναι η αργή ροή των εξελίξεων και το τόσο θεατρικό παίξιμο των πρωταγωνιστών. Αλλά τι να πεις στον Χειλάκη και τη Δανδουλάκη; "Αλέγκραρε λίγο γιατί απέναντι παίζει ο Ντάνος"; Δεν γίνονται αυτά τα πράγματα. Οι άνθρωποι πραγματικά ερμηνεύουν, δεν κάνουν σκηνή σκηνή να βγει το επεισόδιο, λες και φτιάχνουν πανομοιότυπα burger στα McDonald's. Αν έχεις μάθει να βλέπεις σύγχρονες σειρές, θα δυσκολευτείς να τη βρεις ενδιαφέρουσα. Παραπέμπει σε πιο παλαιού τύπου σειρά.
Βέβαια, η καμπάνια που λάτρεψα τις προηγούμενες εβδομάδες, θα έλεγα τελικά πως παρέπεμπε σε μια πιο μοντέρνα σειρά. Οι "Πανθέοι" είχαν μια τρομερά έξυπνη καμπάνια, που ένωνε τον σταρ πρωταγωνιστή με τον ήρωα που υποδύεται στη σειρά. Ωστόσο, ήταν πολύ μοντέρνα για αυτό το αποτέλεσμα. Οπότε, μπορεί και να μπερδεύει κάποιους θεατές. Μερικοί μπορεί να μην κατάλαβαν καν για το πόσο απλή και κατανοητή σειρά επρόκειτο, κάποιοι μπορεί να περίμεναν πιο μοντέρνο περιεχόμενο και τώρα να στράβωσαν. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι "Πανθέοι" δεν είναι αρπαχτή, ευκολία ή... σκάντζα βάρδια μέχρι να βγει το "Survivor".
Πάμε στα αμέτρητα θετικά πάλι... Οι "Πανθέοι" έχουν ένα σπουδαίο μουσικό θέμα από τον Μίνωα Μάτσα, ένα εκπληκτικό τραγούδι που πρέπει να ακούσετε. Έχει πιάσει 100% την αίσθηση της εποχής και του νοσταλγικού χαρακτήρα της σειράς. Βλέποντας "Πανθέους" μού ήρθαν στο μυαλό μνήμες από το σπουδαίο (τηλεοπτικό) "Τρίτο Στεφάνι" του Γιάννη Δαλιανίδη. Μια σειρά με στόφα παλιάς δουλειάς, κλασικής τηλεόρασης που θα τη βλέπεις τα χρόνια που θα ακολουθήσουν και θα έχεις τη χαρά της παρακολούθησης μιας κλασικής ταινίας. Δεν είναι όλα instagram, δεν είναι όλα spotify. Ορισμένες φορές η τηλεόραση θυμάται πως είναι και ένα μέσο απόδοσης ενός έντεχνου παραμυθιού. Ένα τηλεοπτικό προϊόν που δεν φτιάχτηκε για θεατές μέσης ηλικίας 12 έως 28 ετών, που ψάχνουν ποιο είναι το instagram των πρωταγωνιστών για να τους πατήσουν φωτιές και να τους δώσουν ραντεβού στο πιο hot μπαράκι της πόλης για να βγάλουν φωτό και να κερδίσουν repost.
Οι "Πανθέοι" μπορούν -όπως τραγουδά και ο Κώστας Τριανταφυλλίδης- να γράψουν ιστορία γιατί επαναφέρουν την καλή καθημερινή σειρά στη μικρή οθόνη. Χωρίς υπερβολές και βουκολικά δράματα, φολκλόρ βεντέτες ή ό,τι άλλο. Πρόκειται για μια ιστορία που μιλά με όρους σχεδόν... ελληνικού κινηματογράφου, για την αστική ζωή του 30 στην Αθήνα. Απλά και καθημερινά.
Ξεκίνα... χθες να βλέπεις "Πανθέους". 4 επεισόδια πια την εβδομάδα είναι πολλά, αλλά τι να κάνουμε, μάθαμε. Κανε binge watching στην τελική. Ό,τι μπορείς. Μην τους χάσεις.
Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.
http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr