*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων
Καλησπέρα, καλησπέρα.
Βράδυ Δευτέρας και λίγοι και καλοί φίλοι #ΝΟΤ μαζευτήκαμε στον Πειραιά να γιορτάσουμε την επιτυχία του α' κύκλου της σειράς "Παγιδευμένοι". Που πάει ολοταχώς για τον δεύτερο. Φυσικά, όσοι με ξέρετε, θα καταλάβατε αμέσως τι ρώτησα... Σκοτώνουν τον Δημήτρη στον δεύτερο κύκλο; Λοιπόν ούτε η αυθεντική ιστορία θα αλλάξει, ούτε ο Λεβεντογιάννης θα εξαφανιστεί από τη σειρά. Αυτό έμαθα. Ένα σεναριακό τέχνασμα μπορεί να κάνει τη σειρά να ακολουθήσει ακριβώς όσα ορίζει η αυθεντική ιστορία, αλλά ούτε ο Λεβεντογιάννης θα σταματήσει να πρωταγωνιστεί, ούτε οι θεατές θα τον χάσουν από τους δέκτες τους. Η σειρά είναι ένα success story για τον ΑΝΤ1, μην το ξεχνάμε αυτό.
Εν τω μεταξύ πάντα η τηλεοπτική κάλυψη τέτοιων δύσκολων συνθηκών θα δημιουργεί "ξέφωτα" τηλεοπτικού virality. Για παράδειγμα, έχω δει σε 5-6 sites σήμερα το ρεπορτάζ του Στέργιου Σαμαρτζή (ήταν συρραφή ρεπορτάζ για το δελτίο του Action 24) για την προσπάθεια των αστυνομικών να ηρεμήσουν ένα τρομαγμένο σκυλάκι που δεν ήθελε να φύγει από το σπίτι που ζούσε. Θα μου πεις, αυτό σε νοιάζει; Όχι, αλλά οι μικρές "τηλεοπτικές" ιστορίες που δημιουργούνται σε κάθε ενημερωτική μαραθώνια μετάδοση μπορεί να λειτουργήσουν για ορισμένα από τα παιδιά που τρέχουν σε κάθε πυρκαγιά με κίνδυνο της ζωής τους για να εξασφαλίσουν πληροφορίες και εικόνες. Μη ξεχνάμε άλλωστε πως από μία τέτοια ανάλογη μετάδοση μάθαμε το όνομα της Ευλαμπίας Ρέβη και την επόμενη σεζόν έγινε παρουσιάστρια στην πρωινή ζώνη του OPEN.
Χθες το μεσημέρι, στην ασφάλεια του γραφείου μου, παρακολουθούσα τη Λένα Φλυτζάνη (που παραμένει εξαιρετική) να συνομιλεί στην αέρα με τη Μαρία Βούσουλα, η οποία πραγματικά οριακά κατόρθωνε να μιλήσει από την κάπνα και τις κάφτρες που υπήρχαν γύρω της. Και εκεί που έκλεισα την τηλεόραση, ομολογώ θαυμάζοντας την αυτοθυσία της ρεπόρτερ, γυρνώ στα σόσιαλ και βλέπω σχόλια για το τοπ που φορούσε η συγκεκριμένη γυναίκα. Και κάπως πιο τσιμπημένα σχόλια, στο όριο του σεξισμού. "Τι περνάνε και οι πυροσβέστες" έγραφε ο άλλος και εγώ πραγματικά δεν κατανοούσα εκείνη την ώρα πού έχει φτάσει η γενικευμένη διάθεση "ας γράψω κι εγώ" για την τηλεόραση. Αλλά εδώ ο άλλος βλέπει τη φωτιά και μπαίνει να γράψει κάτι για όσους ψήφισαν αυτό που δεν ψήφισε αυτός -αν ψήφισε δηλαδή κιόλας κάτι.
Λέμε λέμε για το "Καλοκαίρι Yes", τα έχω γράψει κι εγώ τα έχουν γράψει και πόσοι στα σόσιαλ, αλλά μια χαρά το πάνε το καράβι και εν μέσω φουρτούνας. Άκουγα λόγου χάρη τον Ντάφυ να συνομιλεί με τη Σάντρα Βουτσά και μια χαρά τα είπαν για την πυρκαγιά. Απλοϊκά, ψυχαγωγικά, με μη δημοσιογραφικό τρόπο, αλλά μια χαρά. Δεν έχουν έρθει για να πάρουν βραβείο καλύτερου ρεπορτάζ.
"Το Open, από την πρώτη στιγμή που ξέσπασαν οι μεγάλες φωτιές, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή. Από τις 12.59 το μεσημέρι της Δευτέρας έως και τις 22.38 το βράδυ μετέδιδε σε ζωντανή σύνδεση τις δραματικές εξελίξεις με 7 ρεπόρτερς και 14 τεχνικούς στον Κουβαρά, το Λαγονήσι, την Ανάβυσσο, τα Καλύβια, το Λουτράκι και τα Δερβενοχώρια. Οι τηλεθεατές έδειξαν και πάλι την εμπιστοσύνη τους στην άμεση, πλήρη και ανεξάρτητη ενημέρωση του Ανοιχτού Καναλιού, όπως σε όλα τα μεγάλα γεγονότα. Τη μαραθώνια μετάδοση παρακολουθούσαν κάθε λεπτό 239,000 τηλεθεατές (ποσοστό 10,3%). Στο δυναμικό κοινό (18-54 ετών) το ποσοστό ανέβηκε στο 10,7%. Το κεντρικό δελτίο ειδήσεων παρακολούθησαν 264,000 τηλεθεατές (ποσοστό 11%) και ήταν πρώτο στη ζώνη μετάδοσής του. Στο δυναμικό κοινό (18-54 ετών) το ποσοστό ανέβηκε στο 11,6%" ενημέρωσε τους τηλεοπτικούς συντάκτες το OPEN. Και το παραθέτω, όχι γιατί ξεχωρίζω το OPEN από τον ανταγωνισμό, αλλά επειδή δεν είναι η πρώτη φορά που ένας μικρότερος σε τηλεθέαση σταθμός γίνεται μια σταθερά ενημέρωσης των θεατών σε μια κρίσιμη ημέρα. Είναι κάτι αξιοσημείωτο, διαχρονικά πια.
Σημαντικές οι αλλαγές που αποκάλυψε ο Χάρης Λεμπιδάκης για το πρόγραμμα του "Action 24". H Ντόρα Κουτροκόη από την απογευματινή ζώνη γίνεται ντουέτο με τον Νίκο Υποφάντη στη ζώνη 10:00-13:00 καθημερινά, από τη νέα σεζόν, ενώ στην πρωινή ζώνη του Σαββατοκύριακου και στο πλευρό του Γιώργου Παγάνη πηγαίνει η Μιλένα Ηλιοπούλου, καλύπτοντας το κενό που αφήνει το τέλος της συνεργασίας του σταθμού με την Ανθή Σαλαγκούδη. Εξέλιξη και για τις δύο κυρίες, μπράβο και στον Χάρη Λεμπιδάκη για τα αποκλειστικά του.
Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.
http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino