Follow us

Aide-mémoire | Βαίνουμε επί τα βελτίω

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών & το τηλεοπτικό σκηνικό

Νίκος Μουτσινάς RNew

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

Καλησπέρα, καλησπέρα.

Βαίνουμε επί τα βελτίω, κύριοι. Έτσι ξεκίνησε η μέρα μου, ακούγοντας την εκπομπή του Παύλου Τσίμα στον ΣΚΑΪ. Και άκουσα αυτή τη φράση, που ομολογώ δεν είχα ακούσει ξανά στη ζωή μου, παρόλο που είμαι με το μπλοκάκι του νου μου σε εγρήγορση.

Και βαίνουμε επί τα βελτίω, επειδή τουλάχιστον κάνουμε βήματα εξέλιξης. Λόγου χάρη ο Αλέξης Τσίπρας παραιτήθηκε και έχουμε κάτι να περιμένουμε την επαύριο. Πώς το έλεγε ο Νότης, τότε στα καλά του, που δεν τον είχαμε θέσει persona non grata και τον ακούγαμε; "Δώσε ένα τέλος να αρμόζει, κάνε μια έξοδο μεγάλη. Να σε χειροκροτήσουν όλοι, τα πλήθη μάγεψε και πάλι", τραγουδούσε ο Πρίγκιπας. Και δεν το βρίσκω τελείως άσχετο με αυτό που μας συμβαίνει. Είναι ένα τέλος εποχής της πολιτικής σκηνής, όπως τη ξέραμε μέχρι τώρα. Και τι ενδιαφέρει μια τηλεοπτικόφερτη στήλη η παραίτηση Τσίπρα; Μα φυσικά και την ενδιαφέρει, επειδή αλλάζει όλο το καστ των ενημερωτικών εκπομπών. Περιμένετε και θα δείτε τη νέα διανομή τους επόμενους μήνες, θυμηθείτε με.

Και βαίνουμε επί τα βελτίω, επειδή βρέθηκε ένας άνθρωπος να πει τα πράγματα με το όνομά τους. Ποιος είναι; Ο Σάββας ο Πούμπουρας. Τον βρήκε η κάμερα του ΑΝΤ1, και επειδή είναι ένας ωραίος τυπάς και θα επιμένω να το λέω, τα είπε χύμα και τσουβαλάτα για τον τρόπο και που γίνονται τα πεσίματα στα τηλεοπτικά πρόσωπα και για τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε κάθε εξέλιξη στο σκάκι των τηλεοπτικών μεταγραφών. Κάνουμε όντως την τρίχα τριχιά, ελπίζω όχι από τούτη εδώ τη στήλη. Αλλά σου λέει ένας αρχισυντάκτης, στήσ' τη στον Σάββα. Ο Σάββας είναι στην "Ελένη", που σημαίνει comme il faut επικοινωνιακή προσέγγιση. Θα πει κάτι κακό για τη Μενεγάκη; Όχι. Θα πει κάτι επιθετικό γενικώς; Όχι. Και έτσι, όταν κάποιος τιμάει την επικοινωνιακή προσέγγιση της A list υπόστασής του, βάζεις τον κάθε Σάββα σε αδιέξοδο. Είδατε πώς την έπαθε η Κορινθίου... Είπε αυτά που ήθελε, επειδή της έκανε "μπλόκο" μια κάμερα, και μετά "γεια σας". Γενικά θα πρέπει να έχουμε ψυχραιμία, αλλά και από τις δύο πλευρές. Τα μικρόφωνα έχουν γίνει πλέον πολύ επιθετικά όταν βλέπουν παρμπρίζ οι χειριστές τους...

Για να λέμε και την αλήθεια βέβαια, εγώ που τον παραδέχομαι τόσο, ο Λιάγκας δεν έδειξε να δίνει δίκιο -στα παράπονα περί πεσιμάτων- στον Σάββα. Τουναντίον είπε μπράβο στη ρεπόρτερ του... Και τι να έλεγε δηλαδή ο άνθρωπος, την επιτυχία της εκπομπής του αποζητά... Σε αυτό το πλαίσιο, όλα έγιναν σωστά. Στη μεγάλη εικόνα όμως, εγώ κάπως συμφωνώ με τον Σάββα.

Τι σας έγραφα όμως εχθές, είδατε που κάνουμε το τόσο δα, άλλο τόσο και περισσότερο... Έβγαλε σου λέει το μικρόφωνο ο Σάββας ενώ αποφωνούσε η Ελένη Μενεγάκη. Τι μου λες, Παναγία μου... Τέτοιο κακό έγινε ε; Θίχτηκε και ο τηλεθεατής μήπως; Ε δεν θα θίχτηκε; Εδώ πριν λίγες μέρες θιγόταν από το χαμηλό επίπεδο του "First Dates" και μάλλον από ντροπή του χαρίζει τα 15άρια κάθε βράδυ. Ναι ναι, έτσι από ντροπή του θεατή γίνονται όλα. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι θεματοφύλακες των Χριστών τηλεοπτικών ηθών και μας θυμίζουν πώς πρέπει να παίζεται η μπάλα, γεροδιάολε. Ευτυχώς ευτυχώς...

Τι είδα και τι θυμήθηκα, ρε παιδιά... Ο Νίκος Γεωργιάδης μετέφερε στο "Πρωινό μας" την πληροφορία πως ο Αλέξανδρος Ρήγας, ως σύμβουλος μυθοπλασίας της "Barking Well" θέλει να επαναφέρει αυτή τη σειρά - συνέχεια της άλλης μεγάλης του επιτυχίας "Κόκκινο Δωμάτιο". Και τον πιστεύω δηλαδή, γιατί τα ξέρει εκ των έσω. Μιλάμε για τη σειρά ρέπλικα που έφερε τον Αλέξανδρο Ρήγα σε ανοιχτή κόντρα με τον άλλοτε συνεργάτη του, Δημήτρη Αποστόλου. Και αντάλλαξαν και εξώδικα και ματαιώθηκε και η σειρά, "Room service πλιζ" νομίζω θα λεγόταν... Και μετέπειτα τα βρήκαν, έκαναν τη μαγική "Τούρτα της Μαμάς". Και τώρα θέλει μάλλον η μία πλευρά να επαναφέρει αυτή τη σειρά ρέπλικα, που έχει καταντήσει γεφύρι της Άρτας... Ρε καημός... Αντί να ψάχνουμε να βρούμε σειρές κόπιες μεγάλων επιτυχιών, ας βρούμε μια επόμενη, διαφορετική "Τούρτα" που θα κάνει πάταγο επί της ουσίας. Κάτι καινούργιο. Αφού βαίνουμε επί τα βελτίω είπαμε. Εν τω μεταξύ, ποιος θέλει με τόση ζέση να ξαναδεί το "Κόκκινο Δωμάτιο" που το συζητάμε 4-5 χρόνια τώρα;

Με μεσημεριανή εκπομπή στο MEGA κάθε Σαββατοκύριακο, κατά τον Λιάγκα, θα βρεθεί ο Κώστας Τσουρός. Ε και πάει απέναντι στη Ναταλία, πόσο κρίμα θα είναι... Ας ελπίσουμε πως θα είναι λίγο πιο νωρίς, να μη συναντηθούν. Είναι κρίμα να τους δούμε αντιπάλους. Γιατί προβλέπω από τώρα ποιος θα νικήσει...

Τα "Κάνε ότι κοιμάσαι" & "Ο όρκος II", οι σειρές που μετέδωσε η ΕΡΤ φέτος και συνεχίζουν για την επόμενη σεζόν με νέα επεισόδια, είναι υποψήφιες στον διαγωνισμό Seoul International Drama Awards 2023. "Είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας λαμβάνει μέρος στο συγκεκριμένο διαγωνισμό και έχει προκαλέσει μεγάλη αίσθηση η συμμετοχή των δύο σειρών της δημόσιας τηλεόρασης στην τελική φάση της διοργάνωσης. [...] Να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια πολύ απαιτητική διοργάνωση με μεγάλο ανταγωνισμό στην οποία μετέχουν 344 τηλεοπτικές σειρές και ταινίες από 44 χώρες, κάποιες από τις οποίες έχουν μεγάλη παράδοση στην τηλεόραση με την παραγωγή ιδιαίτερα ακριβών τηλεοπτικών προϊόντων. Μεταξύ άλλων, μετέχουν οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία, η Νότια Κορέα, η Γερμανία κ.ά. Στην τελική φάση του Διεθνούς Διαγωνισμού προκρίθηκαν 24 παραγωγές και 30 συντελεστές. Οι νικητές του Seoul International Drama Awards 2023 θα παρουσιαστούν σε ειδική τελετή που θα πραγματοποιηθεί στις 21 Σεπτεμβρίου 2023 και θα μεταδοθεί από το κορεάτικο κανάλι KBS 2TV" αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΡΤ, που χαίρεται και καλά κάνει. Τώρα αν η Seoul βραβεύσει τον Σπύρο Παπαδόπουλο για το "Κάνε ότι κοιμάσαι" εμένα λίγο με νοιάζει, να πω τη μαύρη μου αλήθεια. Ωστόσο, ότι μια φίνα δουλειά ταξιδεύει εκτός συνόρων, και μάλιστα μια δουλειά με αφετηρία την ΕΡΤ, έχει σημαντικά ηχηρό αποτύπωμα στον απολογισμό μιας σεζόν. Κατ' εμέ. Και από εκεί πάντως βαίνουμε επί τα βελτίω. Είδατε, που κολλάει παντού;

Παρακολούθησα με προσοχή όσα είπε ο Αντρέας Μικρούτσικος στη Ζήνα Κουτσελίνη. Στα τηλεοπτικά -γιατί πάντα θα κρίνουμε και το προϊόν- θα επαναλάβω πόσο μεγάλη σημασία έχει καλεσμένος και παρουσιαστής να έχουν καλή σχέση, χημεία και κοινό κώδικα επικοινωνίας. Ήταν μια καταπληκτική συνέντευξη. Με ενδεχομένως φαινομενικά δακρύβρεχτα γεγονότα, αλλά μια υποδόρια αισιοδοξία για την επόμενη μέρα και τη δύναμη που έχει ο άνθρωπος να ξεπερνά τις κακοτοπιές, ακόμα και αν αυτές είναι ικανές να του γκρεμίσουν τον κόσμο του, όπως τον γνωρίζει μέχρι τη δεδομένη στιγμή. Από την άλλη, ως άνθρωπος, κρατώντας τον ρόλο του θεατή, ένιωσα πως πλέον έχω (ακόμα) περισσότερο σεβασμό προς το πρόσωπό του. Έχω περάσει μια πολύ παρόμοια κατάσταση, ξέρω πώς είναι. Το ξέρω από πρώτο χέρι. Και ο σεβασμός μου δεν είναι της απλής συμπαράστασης, ο σεβασμός μου είναι για την επιμονή για "επόμενη μέρα". Κάθε μέρα που περνάει είναι επόμενη και αυτό είναι το μεγαλύτερο μήνυμα από τέτοιες συνεντεύξεις. Αν δεν έκανα αυτή τη δουλειά, θα ήμουν το παιδί ενός πρωταγωνιστή μιας τέτοιας κατάστασης που θα έψαχνε να βρει μια αισιοδοξία μέσα από το επιμύθιο των λόγων του. Και μια συγχώρεση απέναντι σε όσους έφταιξαν. Γιατί πέρα από τηλεοπτικά προϊόντα, οι εκπομπές είναι ιστορίες ανθρώπων που βρίσκουν κοινό σε αυτιά άλλων, οι οποίοι για κάποιο λόγο ενδιαφέρονται για όσα λέγονται. Σεβασμός μόνο. Όλα τα άλλα είναι για να γεμίζουμε σελίδες και κλικ.

Στα σημαντικά της ημέρας (και των τελευταίων ετών), το "Καλό Μεσημεράκι" έριξε αυλαία. Τελείωσε, με πρόθεση του παρουσιαστή/ πρωταγωνιστή της, μία από τις καλύτερες εκπομπές που έπαιξαν ποτέ στην ελληνική τηλεόραση. Το κέφι και η πρωτοτυπία που έκρυβε αυτή η εκπομπή είτε στο OPEN είτε στον ΣΚΑΪ ήταν κάτι το απίστευτο, ήταν οξυγόνο για την ελληνική τηλεόραση. Πέρασα αμέτρητα μεσημέρια πιστεύοντας ότι αυτή η εκπομπή θα έπρεπε να διαρκέσει όσα χρόνια θα υπάρχει ο Νίκος Μουτσινάς στην τηλεόραση. Ήταν πραγματικά ό,τι καλύτερο κατάφερε να κάνει στην καριέρα του μέχρι σήμερα και ήταν πράγματι κάτι πολύ καλό από μόνο του.

Η ύφεση ήρθε όταν ο ίδιος ο Νίκος Μουτσινάς άρχισε να πιστεύει -και να το εκφράζει- ότι η εκπομπή του πετυχαίνει τον σκοπό της, να διασκεδάζει το κοινό της. Και αυτό συνέβη γιατί ο ίδιος αποφάσισε να αλλάξει την αποστολή της. Όταν από αυθεντικό comedy show μεταλλάχθηκε σε σχολιαστική εκπομπή με πολιτίκ αποχρώσεις -με πρόσχημα πια την κωμωδία- εμένα σαν τηλεθεατή με πρόδωσε. Και όσες φορές τον κριτίκαρα αυστηρά, ήταν για να καταλάβει πως τον θέλουμε στο "Καλό Μεσημεράκι" απροβλημάτιστο και σπαρταριστό. Δεν υπήρχε κανένας λόγος να "βαρύνει" τόσο το περιεχόμενο του. Αν γκριζάρει το λευκό, δεν αλλάζει χρώμα. Πολλές φορές γαριάζει. To κακό είναι πως αυτό το "γκριζάρισμα" της διάθεσής του, ο Νίκος Μουτσινάς το πήρε ως παράσημο σε αυτή την πορεία του. Αυτό φάνηκε δηλαδή από την αποφώνησή του. Για τον ίδιο μπορεί και να είναι, εγώ όμως θα κρατήσω αποστάσεις.

Το "Καλό Μεσημεράκι" ήταν η απόλυτη εκπομπή διασκέδασης. Αξίζει να την παραδεχθούμε. Ήταν μια τεράστια επιτυχία. Με τεράστια απήχηση και αποδοχή. Ήταν ό,τι καλύτερο έπαιξε τα τελευταία χρόνια στη μικρή μας οθόνη. Και κακώς τελείωσε. Αυτά.

Aide-mémoire | Βαίνουμε επί τα βελτίω

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ NEWS

Aide-mémoire | Και η φάση γίνεται... super duper

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για το τηλεοπτικό τοπίο και όχι μόνο.

02 Σεπ 2025 20:50