Follow us

Aide-mémoire | H ουσία της κριτικής, η Eurovision, η Παπίλα & οι τηλε-μάχες της πρωινής ζώνης

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για ό,τι συζητάει η τηλεοπτική πιάτσα (και οι τηλεθεατές)

αποψη

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

Καλησπέρα, καλησπέρα.

Τελειώνουν και οι εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας και μας αποδεικνύουν πως ό,τι και αν σκεφτείς για το τι μπορεί να πάει λάθος στην τηλεόραση, η πραγματικότητα και οι πρωταγωνιστές της μπορούν πάντα να σε διαψεύσουν. Όχι, υπάρχει και κάτι χειρότερο που δεν το σκέφτηκες ποτέ.

Λόγου χάρη το σκηνικό ανάμεσα σε Βαρεμένο- Καραμανλή είναι μια φυσική εξέλιξη όσων παρακολουθούμε εδώ και καιρό στα πρωινά πάνελ. Δεν είναι τυχαίο πως το συγκεκριμένο περιστατικό συνέβη στον αέρα του "ΣΗΜΕΡΑ". Θυμόμαστε πολύ καλά πριν λίγες ημέρες τον διαπληκτισμό του Δημήτρη Οικονόμου με τον Τζανακόπουλο του ΣΥΡΙΖΑ. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι εκπρόσωποι μιας συγκεκριμένης ιδεολογίας/ παράταξης, όταν πάνε στον γνωστό συντηρητικό ΣΚΑΪ, θέλουν να τα δώσουν όλα! Να ακουστούν. Όχι για να κάνουν τους θεατές του ΣΚΑΪ να αλλάξουν πολιτικές θέσεις, αλλά για να ικανοποιήσουν τους δικούς τους ακροατές/ ψηφοφόρους. Να δείξουν πως μπήκαν στην αυλή του γείτονα και είπαν το αφήγημά τους. Με αυτή τη λογική ακριβώς, όπως ένας συντηρητικός προσπαθεί την πει στη Γιάμαλη του Kontra, γίνονται αυτές οι τηλε-μάχες στα πλατό. Οι οποίες με την πρώτη ευκαιρία παραμονεύει το ενδεχόμενο μπορούν να ξεφύγουν. Είτε από τη μία πλευρά, είτε από την άλλη. Το άβολο -αλλά πολύ ουσιαστικό εν προκειμένω- είναι πως τα κρεσέντο στις πρωινές εκπομπές, ακόμα και αν ξεφεύγουν, προσθέτουν πόντους στον προεκλογικό αγώνα των πρωταγωνιστών τους. Δεν το λέω μόνο εγώ, το είπε και ο Βερύκιος στο "Happy Day" της Παρασκευής.

Μη ψάχνετε να βρείτε ποιον υποστηρίζω εκ των δύο πλευρών. Οι πολιτικές μου θέσεις είναι σαφείς και ένα πέρασμα στα προσωπικά μου social θα σας δώσει την απάντηση. Το θέμα της προηγούμενης παραγράφου είναι πώς η πολιτική αντιπαράθεση σχεδιάζεται και αποτυπώνεται τελικά τηλεοπτικά.

Σε άλλα νέα, μέρα με τη μέρα, η Μαρία Αναστασοπούλου καταλήγω πως είναι η ψυχή του "Καλημέρα Ελλάδα". Δεν με ενδιαφέρουν αυτή τη στιγμή τα ποσοστά τηλεθέασης. Με αφορά όμως πως βλέπω με άνεση μια "βαριά" εκπομπή ενός ανθρώπου που είναι μια ζωή στην τηλεόραση, την οποία θα μπορούσα και να έχω βαρεθεί. Το "Καλημέρα Ελλάδα" απέκτησε άλλη υφή με τη Μαρία Αναστασοπούλου. Ακριβώς όπως άλλο αέρα δίνει στο κεντρικό δελτίο του MEGA η Κατερίνα Παναγοπούλου. Γυναίκες λαμπερές, κομψές, με προσωπικότητα, σαφείς θέσεις απέναντι στα γεγονότα.

ΕΠΟΣ ο μονόλογος του Γιώργου Λιάγκα, υπερασπιζόμενος τη δική του -και μόνο- εκπομπή. Ο Λάκης Λαζόπουλος, όπως σας έγραψα την Τετάρτη, είναι εξαιρετικός ως καλλιτέχνης, αλλά στρατευμένος ως σατιρικός παρουσιαστής. Ως εκ τούτου οι ιδιότητες μπλέκονται, μπλέκεται και η τοποθέτησή του. Ποιος μιλά; Ο παρουσιαστής της σατιρικής εκπομπής ή ο ίδιος ο ηθοποιός; Στη Σκορδά μιλούσε ο ίδιος, στις δηλώσεις πάντα μιλά ο ίδιος, στο podcast -κατ' εμέ- καταθέτει καλλιτεχνικό "έργο", γι' αυτό πρέπει να διαχωρίζουμε τι λέει, πώς το λέει και πού το λέει. Εν τω μεταξύ, μέσα σε 2 μέρες, έχει βγει σε 20 εκπομπές. Κάπου ώπα, αγαπητέ Λάκη.

Αλλά είπαμε, όταν κάνουμε 65% μιλάμε μόνο με τους προέδρους, άντε και καμιά Μενεγάκη. Τώρα που είμεθα ελεύθεροι σκοπευτές, μιλάμε όπου τραβάει η ψυχή μας. Το έχω ξαναδεί το έργο.

Επιβεβαιώθηκα πλήρως με την εξέλιξη του κεφαλαίου "η Ελίνα Παπίλα στο πλευρό της Βίκυς Χατζηβασιλείου". Να σας τα βάλω σε μια σειρά λοιπόν: ο ΑΝΤ1 ήθελε πολύ, η Χατζηβασιλείου συμφώνησε, προτάθηκε στην Παπίλα να βρεθεί στην εκπομπή, είδε περί τίνος πρόκειται, εξέτασε την πρόταση και στο τέλος αρνήθηκε γιατί δεν της κούμπωνε 100%. Στην εξέλιξη του μύθου βέβαια, κάποιος, δηλαδή ο ΑΝΤ1, δεν πρόλαβε να ενημερώσει τη Χατζηβασιλείου πως η Ελίνα είπε όχι. Εκείνη έσπευσε να πει περισσότερα από όσα έπρεπε στις κάμερες και να τα τώρα. Όλα καλά. Επιμένω, ο ΑΝΤ1 με αυτή την εκπομπή υπερεκτιμά τις δυνάμεις του. Γνώμη μου, γούστο μου και καπέλο μου, το πατάω και το καίω.

Η είδηση της διαμάχης μεταξύ του "Live News" και του φερόμενου ως κατήγορου του πατέρα Αντώνιου στην υπόθεση της "Κιβωτού" αποδεικνύει κάτι προφανές, πέρα από τη συγκεκριμένη υπόθεση. Αν ο "μάρτυρας" χρηματίστηκε από την εκπομπή, είναι πράγμα προφανέστατα καταδικαστέο, αλλά ας αφήσουμε τους ειδικούς να "δείξουν" ποιος λέει την αλήθεια. Την ίδια στιγμή όμως αποκαλύπτεται πόσο δυνατοί είναι οι παρουσιαστές και οι αρχισυντάκτες των εκπομπών που το κοινό αγαπά ώστε να άγουν και να φέρουν την κοινή γνώμη προς την κατεύθυνση που τους ικανοποιεί. Δεν γίνεται να βάζεις ένα απαίδευτο κορίτσι, που μπορεί να μην είναι καν απόφοιτος μιας σχολής δημοσιογραφίας, να επιχειρηματολογήσει για ποινικές υποθέσεις, για κακουργήματα, να καταδικάζει, σχεδόν να αποδομεί προσωπικότητες, επειδή "στα social media, Κωνσταντίνε μου, γίνεται χαμός". Πρέπει σε όλα να υπάρχει φίλτρο και κυρίως λογική! Κι εγώ μπορώ αύριο να αρχίσω να γράφω πως βλέπω καθημερινά εξωγήινους στην Κηφισίας και να αποκτήσω μέρα με τη μέρα υποστηρικτές. Θα βγω σε ζώνη υψηλής τηλεθέασης να βρω υποστηρικτές; Ειδικά όταν μισή ώρα αργότερα θα μεταπηδήσουν στη νέα συνταγή για vegan κεφτεδάκια και τις νέες εξελίξεις στο "Just The 2 Of Us";

Αλήθεια, ως τι έκρινε ο κ. Σούρας την Κάτια Δανδουλάκη; Οι απόψεις επί του συνδικαλισμού των ηθοποιών θα πρέπει να σχολιάζονται μόνο από τους εμπλεκόμενους. Καλώς ο Ανδρέας Μικρούτσικος είπε την άποψή του ως καλλιτέχνης, άσχετα αν διαφωνώ με τη γενικευμένη βάση της τοποθέτησής του. Σαφώς το όπλο του εργαζόμενου ενίοτε είναι και η απεργία, αλλά υπάρχουν και οι διαφωνούντες. Τα έχουμε δει και στην "Κόρη μου τη σοσιαλίστρια", δεν περιμέναμε τη "Super Katerina". Κατά τα άλλα, έπος το ύφος της Καινούργιου απέναντι στον τηλε-μονόλογο του κ. Σούρα για την αξία των ηθοποιών, όταν της την είπε και του είπε: "Ό,τι πείτε εσείς, γενικώς μας συμφέρει που είστε εδώ". Προσωπικά γέλασα, παρόλο που πιστεύω ακράδαντα πως το είπε σοβαρά η ίδια. Εδώ κολλάει όμως αυτό που έλεγε προ ημερών η Μπακοδήμου.

"Σύγχρονες, ασυνήθιστες, τολμηρές, ανατρεπτικές και επίκαιρες, οι πρώτες μεγάλες παραγωγές του ΑΝΤ1+ έρχονται στον ΑΝΤ1 για να χαρίσουν στους τηλεθεατές ένα ταξίδι γεμάτο συναρπαστικές στιγμές. Τα αγαπημένα ΑΝΤ1+ Original "ΣΕΡΡΕΣ", "Η ΓΕΦΥΡΑ" και "THE FRIEND", που συζητήθηκαν, αγαπήθηκαν και απέσπασαν διθυραμβικές κριτικές θα προβληθούν στον ΑΝΤ1, ξεδιπλώνοντας όλη την ιστορία τους" μας πληροφορεί ο ΑΝΤ1. Εγώ θα πω ότι οι πανέξυπνες σειρές του ΑΝΤ1+, που ολοένα γίνονται και περισσότερες, μπαίνουν στο πρόγραμμα του σταθμού χωρίς σχεδιασμό, σαν ελεύθερος σκοπευτής, χωρίς σοβαρή καμπάνια. Γεγονός που τις υπονομεύει και τους αφαιρεί από την αξία τους. Ειδικά οι "Σέρρες" έπρεπε να έχουν ισάξιο πρόμο με τους "Παγιδευμένους". Με καμπάνια... στιγμιαίου καφέ, δεν είναι σειρές, τηλε-φραπεδάκια είναι.

Κάθε λόγο να χαμογελά έχει το OPEN. Ορισμένες από τις ζώνες του καλύπτονται από εξαιρετικής υφής προγράμματα. Μας παρουσίασαν, λόγου χάρη, τον β' κύκλο της σειράς "Κόκκινο Ποτάμι- Η συνέχεια" και καταλάβαμε πραγματικά πόσο καλή σειρά είναι. Κάτι που ξέραμε ούτως ή άλλως. Αρκεί να μιλήσεις λίγο με τον Γιάννη Λάτσιο, θα καταλάβεις σε πόσο βάθος γνωρίζει την τηλεόραση και γιατί κάνει κινήσεις γνωρίζοντας μέχρι πού μπορεί να φτάσει όχι το πρόγραμμα που έφτιαξε, αλλά ο σταθμός από μόνος του. Χαίρομαι που το OPEN χαίρεται τόσο και για την εκπομπή της Μπέττυς Μαγγίρα.

Ο Νίκος Μουτσινάς έδωσε μια εξαιρετική συνέντευξη στα "Πρωινιάτικα". Έδωσε και την απάντηση στα σχόλια του Ανδρέα Μικρούτσικου. "Πραγματικά βαριέμαι" βέβαια πρόσθεσε για τα κατά καιρούς αρνητικά σχόλια που δέχεται. Αν βαριέται για το τι γράφουμε ή λέμε για την εκπομπή του, να μη στέλνονται και δελτία Τύπου, επικοινωνίες και να μη χρησιμοποιούνται μέθοδοι εισχώρησης στο κοινό. Επιβεβαίωσε τις σκέψεις μου, των τελευταίων ημερών τουλάχιστον, που καταλαβαίνω πόσο ταλαντούχος είναι, πόσο αδικεί τον εαυτό του ώρες ώρες με τις "στρατευμένες" του απόψεις. Τουλάχιστον τις τελευταίες ημέρες έχει ανέβει λίγο το "Καλό Μεσημεράκι" στους πίνακες τηλεθέασης. Του αξίζει γιατί κυρίως κουμπώνει την πλάκα με το "Survivor".

Χείμαρρος ο Άδωνις Γεωργιάδης στη χθεσινοβραδινή συνέντευξή του στο Attica. Κοίτα να δεις που τα μικρά, τοπικά κανάλια, όπως το Attica, το Kontra και το Action24 μπορούν να παράγουν ωραίες συζητήσεις, κυρίως ενημερωτικές εκπομπές πιο ελεύθερες, πιο DIY.

Καλέ τι ζόρι τραβάει ο Αλέξανδρος με τον Πορφύρη στο MasterChef; Έλα Χριστέ μου! Θα μπει ξανά και η Κατερίνα Λένη, άκουσα στη "Super Katerina". ΜΑΚΑΡΙ!

Σχετικά με τη Eurovision, πολύ εύστοχα διάβασα σε ένα tweet το εξής: "6328372837 τραγουδιστές έχει η Ελλάδα που θα μπορούσαν να μας εκπροσωπήσουν στη Γιουροβίζιον πως κατάφεραν να καταλήξουν σε 3-4 που δεν τους ξέρει άνθρωπος απορώ". Η απάντηση στην απορία αυτή, με την οποία ταυτίζομαι 100%, έρχεται από την ίδια την ΕΡΤ. Σε σχετική κουβέντα που είχα προσπαθώντας να καταλάβω τον τρόπο σκέψης της ΕΡΤ, κατάλαβα πως οι υπεύθυνοι δεν ενδιαφέρονται (τόσο) να ικανοποιήσουν τους εγχώριους ακροατές/ θεατές αλλά τους εκτός Ελλάδος. Παράλληλα έχει να κάνει και με το ποιοι δηλώνουν ενδιαφέρον να πάνε, πόσα χρήματα έχουν σκοπό να δαπανήσουν για αυτό τους το εγχείρημα, τι επικοινωνιακή διάθεση για έκθεση έχουν και κυρίως πόσες υποχρεώσεις εντός Ελλάδος. Φυσικά και όλη η Ελλάδα θα ήθελε να πάει ο Αργυρός, λόγου χάρη. Ο ίδιος θα το ήθελε; Τι θα άφηνε πίσω και στο τέλος τι θα κέρδιζε; Αντέχει ένας φανερά καταξιωμένος σταρ, στα ντουζένια της πορείας του, να εκτεθεί τόσο; Κι αν κάπου αυτό στραβώσει; Άστα να πάνε. Κάπως έτσι δηλώνουν συμμετοχή άνθρωποι που είτε έχουν ανάγκη προβολής είτε δεν έχουν να χάσουν τίποτα στη φάση που βρίσκονται. Που σημαίνει ότι σε διάθεση τέτοια δεν θα είναι κανένας επιτυχημένος Έλληνας σταρ. Bingo.

Για το τέλος να διευκρινίσω κάτι, για να μην μπαίνετε και στη δύσκολη διαδικασία να μου στέλνετε μηνυματάκια ενημερώνοντάς με για τι πιστεύετε ότι υπονοώ με τα κείμενά μου με σκοπό να με βάλετε στη θέση μου. Ό,τι θέλω να καταθέσω το γράφω 5 φορές την εβδομάδα, δεν θα μπω σε "δευτερολογία" στο Instagram. Από την άλλη, θα πρέπει να καταλάβετε επιτέλους πως όσο κι αν εκτιμώ τις δυνατότητες των προσώπων, θα υπάρχουν πάντα καλές ή πιο αδύναμες εκπομπές ή σειρές στις οποίες συμμετέχουν. Τι να κάνουμε τώρα; Αν μου άρεσαν όλα, δεν θα είχε κανένα νόημα να γράφω τόσα κείμενα. Αυτό δεν σημαίνει πως πετάω στα σκουπίδια τα πρόσωπα, απλά απορρίπτω μέρος της δουλειάς τους. Αυτό είναι όλο.

Περίεργο πάντως που από όλα τα πρόσωπα της ελληνικής τηλεόρασης, μονίμως θα λάβω μηνυματάκι από fake profiles για ένα και μοναδικό πρόσωπο, που εν τω μεταξύ το συμπαθώ και τόσο πολύ. Δεν φτάνει που τα στέλνετε, δεν ξέρετε και σε ποιον απευθύνεστε.

Aide-mémoire | H ουσία της κριτικής, η Eurovision, η Παπίλα & οι τηλε-μάχες της πρωινής ζώνης

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/constantinosantonatos
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα