Follow us

Aide-mémoire | Η μέρα που η Καβογιάννη ξεπέρασε τον εαυτό της & όσα μας έμαθαν 9 επεισόδια "Μaestro"

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για ό,τι συζητάει η τηλεοπτική πιάτσα (και οι τηλεθεατές)

Μαρία Καβογιάννη

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

Πρέπει να μάθουμε πια πως χρωστάμε πολλά ως θεατές στον Χριστόφορο Παπακαλιάτη. Τη στιγμή που όλη η τηλεόραση τραβούσε το σχοινί του χρόνου προς τα πίσω, μας ένοιαζαν -και μας νοιάζουν ακόμα δηλαδή- άχρονες καλτ βεντέτες, μεγάλοι έρωτες στα βουνά της Κρήτης και της Μάνης, ο "Maestro" ήρθε σύγχρονος, ηχηρός, σαν βοή σεισμού να σε ξεβολέψει από ό,τι είδες μέχρι σήμερα.

Ευτυχώς αυτή η βοή είχε βελούδινη μελωδία και φωνή.

Διάβασα κάπου στο twitter πως κάποιοι θεατές μεγαλύτερης ηλικίας σταμάτησαν να βλέπουν τη σειρά επειδή είχε τις ερωτικές σκηνές των δύο αγοριών. Μπορεί και να συμβαίνει, στην ίδια χώρα ζω και εγώ. Ξέρω πολλούς ανθρώπους που θα άλλαζαν. Πάντως να σας θυμίσω πως είναι λίγο πιο χυδαίο να βιάζεις, να σου τρέχουν τα σάλια στη θέα μιας ημίγυμνης γυναίκας ως μάτσο αρσενικό ή να σκοτώνεις. Η σκηνή ενός φόνου είναι πάντα αποκρουστική. Ωστόσο, η σκηνή της αγάπης δεν θα έπρεπε να είναι. Ας εκπαιδευτούμε να ξεχωρίζουμε τον ερωτευμένο από τον ματάκια, τον σαλιάρη από τον θεατή, την ερωτική σκηνή από το μπανιστήρι. Λέω εγώ τώρα.

Και κάπου εκεί έρχεται η στιγμή να γράψω μια παράγραφο που την κρατούσα καιρό. Κύριες και κύριοι, η μεγάλη πρωταγωνίστρια του "Maestro" είναι η Μαρία Καβογιάννη. Θα μπορούσα να είμαι πολύ επιεικής με τη συγκεκριμένη γυναίκα, για πολύ προσωπικούς λόγους, ωστόσο δεν χρειάστηκε ποτέ. Το ταλέντο της γυναίκας αυτής δεν συγκρίνεται με καμίας άλλης. Μη γελιόμαστε ταλέντα υπάρχουν πολλά, αστέρια υπάρχουν ελάχιστα. Και η Μαρία έχει το δικό της υπερταλαντούχο αστέρι να φωτίζει κάθε της βήμα στη δουλειά της. Έβλεπα και ξανάβλεπα να ενσαρκώνει μια γυναίκα "του νησιού", όπως θα λέγαμε. Με όλα τα σεναριακά πρέπει αλλά και με όλη την αγάπη και τη γενναιότητα που περικλείει η λέξη γυναίκα. Και φυσικά η λέξη μάνα. Η στάση της ηρωίδας της απέναντι στις επιλογές του γιου της ήταν η πιο σκληρή και ωμή απάντηση σε όλες τις νόρμες των καλών οικογενειών και του "τι θα πει ο κόσμος" που παλεύουμε να παραγκωνίσουμε σε αυτήν την κοινωνία.

Θυμάμαι να βλέπω, μικρό παιδάκι τότε, το "Ντόλτσε Βίτα". Ποιος να μας το έλεγε πως η Ασπασία του 1996 (;) θα ήταν σήμερα η πιο σημαντική γυναίκα ηθοποιός της εποχής μας. Να μάθουμε λοιπόν να μην κρίνουμε εύκολα, να μάθουμε να δίνουμε ευκαιρίες στους ανθρώπους να διανύσουν την πορεία τους για να φθάσουν στον προορισμό τους. Η Μαρία Καβογιάννη έκανε όσα βήματα έπρεπε στην τηλεόραση για να φθάσει σε ένα σημείο να κατακτήσει με το σπαθί της τον τίτλο της "σπουδαίας πρωταγωνίστριας". Όχι επειδή τετραγώνισε τον κύκλο, αλλά επειδή κατάφερε να σε κάνει να πιστέψεις πως αυτή η γυναίκα του νησιού υπάρχει εκεί έξω και αν ανοίξεις την πόρτα σου θα τη συναντήσεις να σου φτιάξει καφέ και παστίτσιο. Το μισό ταλέντο της Καβογιάννη να είχε κάθε ηθοποιός της αγοράς αυτής, θα είχαμε μια λαμπρή τηλεόραση.

Μιλώντας για αστέρια, πάμε λίγο στο "Night Out". Ο Αντίνοος Αλμπάνης έκανε μια συμβολική κίνηση, να φιλήσει στο στόμα τον Θεοχάρη Ιωαννίδη με την ατάκα "Δεν θα ήταν ωραίο αύριο να γεμίσουν τα social media με φιλιά;". Γι' αυτό γράφω και ξαναγράφω πως αυτός ο υπερτυπάς είναι τόσο ταλαντούχος όσο και οξυδερκής. Γιατί μια κουβέντα πίσω από μια συμβολική κίνηση μπορεί να αλλάξει την υφή της πράξης αυτής. Ευφυΐα λέγεται αυτό. Εδώ έρχεται και ο ρόλος του Θεοχάρη Ιωαννίδη, ενός προφανώς μη ξύλινου και καρεκλοκένταυρου star της ελληνικής τηλεόρασης. Δεν φαντάζομαι να μπορούσε να γίνει αυτό με κάποιον άλλο παρουσιαστή. Από κάθε άποψη. Δεν θα δεχόταν ο Αντίνοος, δεν θα δεχόταν ο παρουσιαστής, δεν θα το δεχόμουν κι εγώ ως θεατής ως ακραίο. Γι' αυτό η τηλεόραση έχει ανάγκη νεότερα πρόσωπα, που έχουν άλλες αντιλήψεις, άλλα όρια, άλλα στεγανά, άλλες αντιδράσεις. Άλλα μυαλά εν ολίγοις. Η viral σκηνή από το χθεσινό "Night Out" μας έμαθε λοιπόν δύο πράγματα, ότι για να είναι σύγχρονη η τηλεόραση πρέπει να σύγχρονοι και οι συντελεστές της και ότι ο Αντίνοος φιλάει ωραία. "Μου το 'χει πει και ο Στάνκογλου" σχολίασε. This is show, κύριοι.

Τα έλεγα εγώ. Αντίνοε, βγαίνεις.

Το συνειδητοποιείτε πως όλο αυτό το πακέτο πρωταγωνιστών πάει στο Netflix ε; Να το πάρετε απόφαση. Εκτός κι αν είναι λίγο πιο σημαντικό για εσάς να σχολιάζετε αν έχουν θέση οι παίκτες reality σε εκπομπές, αν είναι αιχμηρη η Καγιά στο GNTM και άλλες τόσες μικρότητες με τις οποίες καταπιάνεστε υποδυόμενοι τους σοβαρούς σχολιαστές. Μπορώ κι εγώ...

Για παράδειγμα, έβλεπα το "Μουσικό Κουτί" την Τετάρτη με καλεσμένο τον Δημήτρη Μπάση και τη Μελίνα Ασλανίδου. Σε αφιέρωμα στον Γιάννη Σπανό. Έβλεπες δύο σύγχρονους σταρ της πίστας, με το δικό τους σύγχρονο ρεπερτόριο, να αποδίδουν τιμές σε ένα σπουδαίο έργο ενός δημιουργού που έφυγε πρόσφατα από τη ζωή και μας άφησε παρακαταθήκη ένα... μπαούλο μουσικής ιστορίας. Αυτή είναι η τηλεόραση που μας αξίζει.

Και ειλικρινά σας μιλάω, αν είχα την πολυτέλεια, θα έγραφα ένα Aide-Memoire κάθε μήνα για να περιλαμβάνω μόνο όσα λατρεύει η ψυχή μου να αποδίδονται με λέξεις. Μια όμορφη κουβέντα στη Μενεγάκη, μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο "Στούντιο 4", ένας νεόκοπος σταρ τύπου Αντίνοος που τα συνδυάζει όλα, μια σειράρα κάθε τόσο σαν του Παπακαλιάτη, οξυδερκείς τηλεπερσόνες τύπου Χριστοπούλου που είναι real life opinion leaders, λαμπρά νέα όπως ο ερχομός του "Milky Way" του Κεκάτου, ένα μελωδικό release όπως η διασκευή του "Τυχερό Αστέρι" του Κωνσταντίνου Βήτα από το "Μουσικό Κουτί" ή το "Σπίτι με το MEGA", άντε και ένα σπαρταριστό reality, τύπου "MasterChef" ή "GNTM" για να ξαλεγράρουμε. Τι τα θέλουμε όλα τα άλλα; Τι μας προσφέρει όλο αυτό το τηλεοπτικό μπουλούκι που τρέφεται από trash tv, αιμοσταγή δράματα και μετριότητα; Γνώμη μου. Και όχι γνωμούλα όπως είχα γράψει κάποτε και μου την είπε μια γυναίκα που εκτιμώ πολύ και ξέρω πως με διαβάζει.

Με λίγα λόγια, αν αυτό το κείμενο μπορεί να κριτικάρει κάτι στην ελληνική τηλεόραση με μία φράση, αυτή θα ήταν: ώρα για ξεσκαρτάρισμα. Και υπάρχει τόσο σκάρτο γύρω μας, που θα έχουμε δουλειά για τα επόμενα δέκα χρόνια.

Καλό σαββατοκύριακο.

Aide-mémoire | Η μέρα που η Καβογιάννη ξεπέρασε τον εαυτό της & όσα μας έμαθαν 9 επεισόδια "Μaestro"

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/constantinosantonatos
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr