*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων
Δευτέρα και καινούργια εβδομάδα, καινούργια καθημερινότητα για κάποιους από εμάς. Η #αποψάρα μας θα έχει και τηλεοπτική υπόσταση, όπως καταλάβατε, μέσα από το "Πρωινό” του ΑΝΤ1, οπότε όλα θα πάρουν τον δρόμο τους μέρα με τη μέρα. Να μας βλέπετε.
Η Μαρία Κορινθίου, πιο εντυπωσιακή από ποτέ, μπήκε στο "Πρωινό” με έναν "μετρημένο” ρόλο. Από το λίγο που τη ξέρω όλα αυτά τα χρόνια, είναι επαγγελματίας που ξέρει να βρίσκει τον ρόλο και τα πατήματά της σε ένα περιβάλλον που αισθάνεται πως "κουμπώνει”. Καλή αρχή θα πω εγώ και από τούτο εδώ το πόστο.
Η "Μαίρη, Μαίρη, Μαίρη” έκανε πρεμιέρα με πραγματικά μεγάλα ποσοστά τηλεθέασης που ξεφούσκωσαν ωστόσο μια μέρα μετά. Μια σειρά κατά κοινή ομολογία που θα χαρακτηριζόταν επιεικώς μέτρια, παρά τα συμπαθέστατα και ταλαντούχα πρόσωπα του καστ. Το χιούμορ δεν είχε καμία σχέση με αυτό των "Συμπέθερων” και η σειρά πήρε πολλά αρνητικά σχόλια στο twitter. Οριακά χαμογελούσες με κάποιες από τις ατάκες, να ξεκαρδιστείς σε καμία περίπτωση.
Πολλοί έκαναν λόγο για "κόπωση” των δημιουργών, εγώ θα διαφωνήσω. Το χιούμορ τους είναι γνωστό και πολύ συγκεκριμένο. Προφανώς και τα δύο πρώτα επεισόδια – που μεταξύ μας είχαν διάρκεια... σφηνάκι – δεν ήταν τα καλύτερα δείγματα της δουλειάς τους, που εγώ προσωπικά έχω πολύ ψηλά. Αλλά δεν σημαίνει πως το στοίχημα χάθηκε. Αντίθετα, το παιχνίδι μόλις ξεκίνησε. Ομολογουμένως όμως σκεφτόμουν κάποιες ατάκες με άλλες πρωταγωνίστριες, άλλης εποχής. Λόγου χάρη ο διάλογος με τον Άγιο Σαμουήλ και τη Λασκαράκη θα μπορούσε να έχει απογειωθεί από το παίξιμο της Παναγιωτοπούλου ξερωγώ. Είναι σημεία των καιρών και αυτά. Ο προβληματισμός πάντως δεν έχει μείνει μόνο στους τηλεθεατές, έχω την αίσθηση. Κανείς δεν πέταξε τη σκούφια του, βλέποντας το επεισόδιο.
Σημεία του καιρού, του κακού μας του καιρού συγκεκριμένα, είναι ορισμένες στιγμές του "J2US”. Φέτος το show του Alpha είναι μια πραγματική υπερπαραγωγή, αλλά έχει όλα αυτά τα διαχρονικά κακώς κείμενα της Κοκλώνειας οπτικής της τηλεόρασης. Δεν χρειαζόταν να διαρκέσει έξι ώρες, οριακά η Άντζελα Δημητρίου θα έβγαινε για δεύτερο λαϊκό στις 2:30 τα ξημερώματα. Από όλους τους παίκτες θα ξεχωρίσω τη Ματίνα Νικολάου και τον Βασίλη Πορφυράκη. Ταλαντούχοι, μετρημένοι και συμπαθέστατοι, μείνανε μακριά από αστειάκια και πολύ μπλα μπλα.
Η Βανδή δικαίως είπε πως για κάποιους το "J2US” είναι δεύτερη ευκαιρία. Και δεν είναι μόνο για τον Σώτη Βολάνη, που στράβωσε ακούγοντάς το. Ισχύει λόγου χάρη και για άλλους καλλιτέχνες. Αν θέλετε να πούμε την αλήθεια, η Σαμπρίνα πριν ένα χρόνο που ο Άγγελος Μπράτης ήταν στον high fashion πλανήτη του GNTM δεν θα υπήρχε καν στο οπτικό του πεδίο. Τώρα είναι παρτενέρ του. Και εκείνος είναι εκτός GNTM – ενδιαφέρον πως δεν πραγματοποιήθηκε τελικά η φημολογούμενη εμφάνισή του ως guest. Συστήνω όμως λιγότερα νεύρα και περισσότερη "ανοιχτοσιά” στις ερωτήσεις που μοιραία θα του γίνονται, εκεί που επέλεξε να συμμετάσχει.
Αλήθεια ποιος ο λόγος να διαψεύδεται η αληθής τελικά πρώτη πληροφορία μας (πολλών δημοσιογράφων δηλαδή, όχι μόνο δική μου) πως η Καίτη Γαρμπή ήταν η τέταρτη κριτής; Αφού ήταν. Δεν νομίζω κανείς να νοιαζόταν και τόσο πολύ.
Κατά τα άλλα επιμένω πως και φέτος στο BBC κάποιος εμπνευστής ενός σφιχτού μουσικο-celebrity show χάνει τα αυγά και τα πασχάλια βλέποντας την ελληνική εκδοχή ως μια μικρή Eurovision.
Επίσης με χάλασε (πολύ) που κυκλοφόρησαν random φωτογραφίες τρυφερών τετ-α-τετ της Δέσποινας Βανδή με τον Βασίλη Μπισμπίκη. Μάλιστα, παίχτηκαν στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού που από μόνη της είχε πει στον διάσημο ηθοποιό, όταν βρισκόταν στον καναπέ της πως δεν θα επεισέλθουν στα του προσωπικού του βίου. Και 24 ώρες μετά έπαιζαν φωτογραφίες θεατών -ή δημοσιογράφων- από το πλατό του "J2US” με το ζεύγος να κάνει γλύκες. Ποιος ο λόγος; Μήπως το κρύβουν; Ακόμα και αν προσπεράσω το ακατανόητο για εμένα "σηκώνω το κινητό μου και σε βγάζω φωτογραφία” ακόμα και μέσα στο πλατό ενώ το show δεν είναι στον αέρα, τελικά θέλουμε να σεβόμαστε τον ιδιωτικό τους βίο ή όχι; Ψιλά γράμματα και για εμένα και για εσάς. Περίμενα πιο διακριτική διαχείριση από τη συγκεκριμένη εκπομπή.
Επειδή αναφέρθηκε και ως "backstage”, ως παρασκήνια ενός show θεωρούμε το making of, όχι τις lovable περιπτύξεις δύο ενηλίκων αργά τη νύχτα σε ένα show που θα τελείωνε τις πρώτες πρωινές ώρες. Backstage ήταν αυτό που έπαιξε στην εκπομπή της Ελένης Τσολάκη, χωρίς φιλιά και λοιπά. Τη μέθοδο της Ναταλίας Γερμανού ακολούθησε και η εκπομπή της Σταματίνας Τσιμτσιλή. Γενικά... περίεργη φάση.
Επίσης ο Βασίλης Μπισμπίκης -αν θέλουμε να λέμε όντως πώς έγιναν τα πράγματα- αρχικά ήταν στην εκδήλωση για το λανσάρισμα του "Αυτή η νύχτα μένει” και μετά πήγε στο πλατό του "J2US”. Οπότε δεν μιλάμε για "κάθε διαφημιστικό διάλειμμα” αλλά για την επιλογή να πάει στο πλευρό της συντρόφου του, μετά τις δικές του υποχρεώσεις. Δεν αλλάζει κάτι στο αδιάκριτο του θέματος αυτού, όσο και αν σέβομαι τον μόχθο των συναδέλφων να βγάλουν λαβράκι, αλλά ας πω κι εγώ αυτό που ξέρω. Δε χάθηκε ο κόσμος.
Για να σας προλάβω, ό,τι παίζει στο Yupiii, δεν σημαίνει πως αποτελεί και προσωπική μου θέση απέναντι στο καθημερινό newsroom. Η είδηση είναι είδηση, η προσωπική στάση αντίστοιχα προσωπική.
Τέλος, για το περιβόητο θέμα των ποσοστών τηλεθέασης που ξεκίνησε ο Νίκος Μάνεσης, το πράγμα είναι ξεκάθαρο: Ναι, το μοντέλο χρόνο με τον χρόνο παλιώνει και ορισμένες εκπομπές δεν ευνοούνται. Μπορεί κάποια ποσοστά να ήταν πολύ μεγαλύτερα, μικρότερα αμφιβάλω. Ωστόσο, αυτό δεν είναι προς συζήτηση μπροστά, αλλά πίσω από τις κάμερες. Μαζί σας, να λυθεί όποιο πρόβλημα υπάρχει στις μετρήσεις, αλλά ας μην γίνεται στα μανταλάκια. Αλλιώς να μην ξαναστείλει και ο σταθμός ανακοίνωση για δυνατή πρωτιά της κάθε εκπομπής ή σειράς. Ή τα αποδέχεστε και τα επικοινωνείτε ή δεν συμφωνείτε με τον τρόπο που συλλέγονται τα στοιχεία και μένετε εκτός. Όλα κι όλα.