Και ξαφνικά, το 2022, το τηλεοπτικό κοινό που έχει επιβιώσει από όποια μπούρδα και αν επιλέξαμε να ανεχτούμε στη μικρή μας οθόνη καθηλώνεται από δύο σειρές που ως βασικό θέμα έχουν τα λαϊκά δράματα, συγκεκριμένα τις βεντέτες.
Αν ήμασταν στο 2004 και σκηνοθετούσε ο Μανουσάκης, δεν θα μου έκανε τόση εντύπωση. Αλλά πώς φθάσαμε να κάνει τέτοια θραύση ο λαϊκός πόνος στην εποχή μας; Κάποιος θα πει πως ειδικά ο "Σασμός" έχει εκπληκτικές ερμηνείες. Ναι, μιλάμε για μια εκπληκτική σειρά. Δεν θέλω να πω ούτε μισή κουβέντα για τους ηθοποιούς. Είναι όλα εξαιρετικά. Αλλά κακά τα ψέματα, ο "Σασμός" σαν ιστορία είναι τόσο παλιακή όσο και η "Λάμψη". Η κρητική βεντέτα είναι τόσο διαχρονική θεματική των καλλιτεχνικών δράσεων που κανονικά θα έπρεπε να την είχαμε σκυλοβαρεθεί. Τώρα τι συνέβη;
Ειδικά ο "Σασμός" είναι, πέρα από μια ενδιαφέρουσα παλιακή ιστορία, είναι ένα καλογραμμένο έργο. Την ίδια στιγμή, η "Γη της Ελιάς" ενώ σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται στην ίδια θεματική, άλλαξε ρότα και ουσιαστικά παρουσιάζει μια οικογενειακή αντιπαράθεση για τα περιουσιακά παρά μια διαρκή διένεξη με τοπικούς εχθρούς. Και να σας πω την αλήθεια, καταλαβαίνω γιατί η "Ελιά" πουλάει στο σύνολο των τηλεθεατών, δηλαδή σε σημαντικά μεγαλύτερους ανθρώπους από το 18-54. Τώρα τι συμβαίνει και η πιο μοντέρνα ηλικιακή κατηγορία καθηλώνεται από ένα δράμα, ενώ την ίδια στιγμή έχει επιρροές από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες με μοντέρνες θεματικές, όπως το "The Morning Show" και εγώ σηκώνω τα χέρια ψηλά.
Αν θέλετε τη γνώμη μου πάντως, νιώθω πως το κοινό που βλέπει φανατικά Netflix ή άλλες streaming πλατφόρμες, δεν βλέπει "Σασμό" ή "Γη της Ελιάς". Ή αν δει, το επιλέγει κλεφτά και λίγο ενοχικά. Υπάρχουν τόσοι τηλεθεατές; Ναι. Γιατί αν υποθέσουμε πως ο μέσος θεατής streaming πλατφόρμας είναι πιο εξοικειωμένος με πιο μοντέρνο τηλεοπτικό περιεχόμενο, είναι πιθανότερο να επιλέγει ένα reality παρά μια τηλενουβέλα.
Άρα λογικά ο μέσος Έλληνας θεατής κολάει με τα λαϊκά δράματα. Γιατί απλά αυτός ο τηλεθεατής δεν έφυγε ποτέ με μανία για να δει κάτι άλλο. Και ως γνωστόν, αν δεν μάθεις σε νέα δεδομένα, πώς θα δεις πως υπάρχει και ακόμα μία εναλλακτική;