Aide-mémoire #3 | Τα τηλεοπτικά ναυάγια του φετινού Πάσχα & το απόλυτο outsider της σεζόν

O Κωνσταντίνος Αντωνάτος συγκεντρώνει όσα είπε, σχολίασε και τελικά αποφάσισε να γράψει.

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

- Χριστός Ανέστη! Ας είμαστε ειλικρινείς, και φέτος δεν καταλάβαμε πολλά από Πάσχα. Ωστόσο, η ευχή είναι δυνατή, η ανάγκη για φως και ανάσταση έντονη. Δεν έχουμε κανένα λόγο να ξεπερνάμε το μήνυμα αυτό.

- Πάσχα στην τηλεόραση και η φάση ήταν "ύπνος”. Νομίζω πως μακράν είχαμε να παρακολουθήσουμε τα πιο αδιάφορα και συνηθισμένα εορταστικά προγράμματα των τελευταίων ετών. Το "Στην υγειά μας” άνευρο, κουρασμένο και χωρίς κανένα μεγάλο όνομα ώστε να δώσει το ανάλογο κύρος σε μία εορταστική παραγωγή σε έκανε απλά να βαριέσαι. Από την άλλη το "Πάσχα με το MEGA” και τον Νίκο Κουρκούλη ήταν μάλλον μια ατυχής επιλογή για μία τέτοια βραδιά, αφού ο τραγουδιστής πήρε λίγο πιο σοβαρά τον ρόλο του και ξέχασε την ιδιότητα του διασκεδαστή. Συμπαθέστατη στα μάτια μου ωστόσο ήταν η παρουσία της Κέλλυς Κελεκίδου που αδικήθηκε και πέρασε στα ψιλά η συμμετοχή της σε αυτό.

- Και αν δεν πείθεστε από τα λεγόμενά μου, θα σας προκαλούσα να δείτε έστω στο YouTube το αντίστοιχο "Στην υγειά μας” που μεταδόθηκε το μεσημέρι της Κυριακής του Πάσχα από τον ΣΚΑΪ σε επανάληψη με κεντρική καλεσμένη τη Νατάσα Θεοδωρίδου και μια πλειάδα επίκαιρων καλεσμένων και καλλιτεχνών. Είναι απορίας άξιο πώς δεν μπόρεσε το έμπειρο team του ΣΚΑΪ να βγάλει κάτι τέτοιο στον αέρα – να έχουμε έλλειψη μεγάλων καλλιτεχνών και να μην το έχω καταλάβει;

- Στον αντίποδα βρέθηκε η ΕΡΤ1 το βράδυ της Κυριακής του Πάσχα. Το εορταστικό πρόγραμμα "Το καλύτερό μας Πάσχα” έδειχνε να έχει τηλεοπτική θαλπωρή, ενδιαφέροντες καλεσμένους, λαμπερά πρόσωπα και ωραία μουσική. Ο Μελέτης Ηλίας νομίζω έλαμψε ως παρουσιαστής της βραδιάς – ένας ηθοποιός που τα τελευταία 8 χρόνια δεν με έχει απογοητεύσει στιγμή – δίπλα στην πάντα συμπαθητική Τζένη Θεωνά. 'Ελαμψε όμως και η ίδια η δουλειά της ΕΡΤ, που έδειξε πλέον να έχει τα αντανακλαστικά όχι απλά να κάνει ωραίες δουλειές, αλλά να κερδίζει και τις εντυπώσεις απέναντι σε έναν παντοδύναμο ανταγωνισμό. Ένα συμπαθέστατο μαγνητοσκοπημένο εορταστικό με όλα τα τηλεοπτικά κλισέ αλλά χωρίς καθόλου βαρετή διάθεση.

- Μιλώντας για τηλεοπτική μουσική, διάβαζα μία απρόσμενη απάντηση του κατά τα άλλα διακριτικού Γιάννη Κότσιρα στα social media απέναντι σε κάποιον που σχολίασε ότι το "Σπίτι με το MEGA” με τον ίδιο και τη Γιώτα Νέγκα δεν αντεχόταν ούτε με ένα μπουκάλι ουίσκι. Ο Γιάννης Κότσιρας λοιπόν του απάντησε να μη στεναχωριέται αφού τα "σκυλάδικα" θα ανοίξουν σύντομα και θα βρει και εκείνος αυτό που του αξίζει μουσικά. Και αυτό το "σκυλάδικα" μού έκανε τόσο βαρύ και παλιό που καθόμουν και σκεφτόμουν πόσο ξεπερασμένος μπορεί να είναι αυτός ο διάλογος. Και πόσο κακά μπορεί να είναι δηλαδή τα εμπορικά νυχτερινά μαγαζιά, με τα ουίσκι και τα λουλούδια τους, σε σχέση με μία μουσική σκηνή που προφανώς αισθάνεται πως ταιριάζει ο Γιάννης Κότσιρας; Ας προχωρούσαμε λίγο, τόσα χρόνια μετά. Μέχρι και η Βίσση με τη Βανδή τα βρήκε, εμείς ακόμα μιλάμε για έντεχνα και σκυλάδικα;

- Αφήνοντας πίσω τα μουσικά της εβδομάδας, έπεσα πάνω στο τελευταίο προ Πάσχα επεισόδιο του "Καφέ της Χαράς”. Θαύμασα τη συγκίνηση που σου άφηνε ο αποχαιρετισμός στην Πηνελόπη, τον ρόλο που υποδύθηκε η Κερασία Σαμαρά. Και συνειδητοποίησα πως μια σειρά εύπεπτη και σχεδόν παλιά, όπως το "Καφέ” του Ρώμα, μεταμορφώθηκε σε μία δουλειά σχεδόν κινηματογραφικής αισθητικής – σε ορισμένες του στιγμές έστω – που σε έκανε πραγματικά να νιώσεις λίγο περήφανος για το πόσο εξελίχθηκε ακόμα και μία μαζική, οικογενειακή σειρά του 2004, 16-17 χρόνια αργότερα. Ανυπομονώ για το τελικό φινάλε...

- Έβλεπα και την "επόμενη μέρα" του Αλέξη Παππά μετά το Survivor. Μιλάμε για επαναφορά εργοστασιακών ρυθμίσεων, μιλάμε για έναν άλλο άνθρωπο που δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τη μισητή τηλεοπτική φιγούρα των παραλιών του Αγίου Δομίνικου. Εντάξει παιδιά, είπαμε να ακολουθείται ένα σενάριο σε κάθε ριάλιτι αλλά εδώ θα μπορούσαμε να πούμε πως είχε φορεθεί ένας ξεκάθαρος ρόλος σε έναν άνθρωπο που βγαίνοντας δεν είχε ίχνος από νεύρα και "εκδίκηση” αλλά λογική σκέψη και δυναμική στάση. Για να μη μιλήσουμε για το makeover... Τύφλα να έχει το GNTM.

- Να πούμε και ένα μπράβο στο STAR για την επιλογή του "Έρωτας με διαφορά”. Μία από τις πιο συμπαθητικές σειρές της φετινής σεζόν έκανε σαφές φινάλε για πρώτη σεζόν, έδωσε ραντεβού για την επόμενη. Παρουσίασε μία σύγχρονη οικογενειακή κομεντί, με πραγματικά επίκαιρες καταστάσεις που δεν είναι βγαλμένες από ένα άλλο σύμπαν – αν εξαιρέσουμε την απουσία της καραντίνας. Αυτές τις σειρές θέλουμε, αυτούς τους τηλεοπτικούς ήρωες. Ποιος σας είπε πως η ωραία τηλεόραση είναι υπερπαραγωγή, θυμίζει ευρωπαϊκό κινηματογράφο ή έχει σύννεφα Σκωτίας στη συνοικία της Κηφισιάς;

- Είδατε κι αυτό το απίθανο με τη φωτογραφία της Ελένης Φουρέιρα στο διαφημιστικό billboard του Spotify στην Times Square της Νέας Υόρκης, ε; Σεβασμός μόνο για την όποια συμφωνία έφερε τη Φουρέιρα σε αυτό το σημείο -κυριολεκτικά- και να παραδεχθούμε πως ελάχιστοι άνθρωποι έχουν καταφέρει κάτι τόσο ορατό στο εξωτερικό. Την ίδια στιγμή, τηλεοπτικά βαμπίρ στην Ελλάδα επιμένουν να προβληματίζονται σκεπτόμενοι αν η Φουρέιρα είχε δικαίωμα να αποδεχθεί την πρόταση του ΣΚΑΪ για την παρουσίαση του "House of Fame". Πάτε καλά; Ό,τι θέλει κάνει, δεν θα μας ρωτήσει. Και μπροστά σε ένα τόσο μέτριο project, που πιθανότατα να μη θυμάται κανένας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, η Ελένη Φουρέιρα φαντάζει ως πολύτιμο brand που μόνο καλό μπορεί να κάνει στο show.

- Για το φινάλε, το προφανές... Να είσαι ο ΑΝΤ1, να έχεις ένα κάρο άξιους παρουσιαστές στο δυναμικό σου, να μπορείς να κάνεις τα πάντα, και να βγάζεις στον αέρα Μεγάλο Σάββατο και Κυριακή του Πάσχα, τη ΦΑΡΜΑ! Αμαρτία ρε παιδιά, αμαρτία. Ας βάζατε έναν εορταστικό Δόγκανο, περισσότερο λογικό θα το έβρισκα.

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος στα social media:

https://www.facebook.com/constantinos.antonatos

http://instagram.com/sirconstantino