Follow us

Aide-mémoire | Απολογισμός: Η Μενεγάκη γύρισε σελίδα & η Ηλιάνα πέρασε τις εξετάσεις

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για το τηλεοπτικό τοπίο και όχι μόνο

Ηλιάνα Παπαγεωργίου

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

Καλησπέρα, καλησπέρα.

Τελευταία μέρα του Ιουλίου, τελευταίο Aide Memoire για τη φετινή σεζόν. Δεν έγιναν και λίγα φέτος. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι μπαίνουμε σε ένα νέο κεφάλαιο καθημερινής τηλεόρασης, που αφενός επαναφέρει ορισμένες "σταθερές" αφετέρου διαλύει κάποιες άλλες που θα μας λείψουν.

Το πρόσφατο τέλος της "Ελένης" με την Ελένη Μενεγάκη από το MEGΑ όντως σηματοδοτεί το τέλος για μια πιο αθώα εποχή της τηλεόρασης. Για να λέμε την αλήθεια, όταν πριν περίπου 12 χρόνια η Ελένη Μενεγάκη άφησε το πρωινό για να μπει στο μεσημέρι, το εξάγνισε και δεν βλέπαμε πια trash εκπομπές που τώρα μας κάνουν να ντρεπόμαστε. Και αυτό ακριβώς με ανησυχεί, όταν βλέπω σαφώς πως μπαίνουμε σε μία εκπομπή που κάνεις δεν μπορεί να μας... εξαγνίσει ξανά.

Σαφέστατα υπάρχουν εκπομπές που χαίρεσαι και να παρακολουθείς, ενίοτε και να δουλεύεις σε αυτές. Ξεκινώ από το "Στούντιο 4" της ΕΡΤ1, καταλήγω στο "Καλύτερα δε γίνεται" του Alpha. Και προφανώς το πρώτο το βάζω σε αυτές τις εκπομπές, επειδή όντως είναι πιο εκλεπτυσμένη καθημερινή εκπομπή λόγου, αλλά το δεύτερο θέλω να το βάλω σε αυτή την κατηγορία, όχι επειδή δουλεύω για αυτό, αλλά επειδή και το έβλεπα και πάντα έλεγα αυτό ακριβώς, ότι το #Kalytera παίζει μπάλα μόνο του ως προς το είδος της τηλεόρασης που παράγει. Και δηλαδή τι; Μετά από αυτά τα δύο το χάος; Όχι. Θα έλεγε όμως πως αυτές οι δύο είναι εκπομπές... "πολυτελείας". Από εκεί και πέρα μπαίνουμε στην αρένα της ασταμάτητης πάλης για τηλεθέαση που σίγουρα, 100% και απαράβατα, έχει θύματα. Και τους συντελεστές και τους θεατές. Κάποιος θα την πληρώσει τη νύφη στην πρώτη στραβοτιμονιά. Και αυτό ακριβώς είναι που φοβάμαι, πόσο δυνατή και απότομη θα είναι ακόμα μία στραβοτιμονιά.

Αφήνοντας πίσω το περιεχόμενο, με προβληματίζει εκ νέου η σημασία των προσώπων. Θα έλεγε κανείς πως όσο τα κορυφαία ονόματα μιας γενιάς δημοσίων προσώπων ολοκληρώνουν τα όνειρά τους και περιορίζονται στην ασφάλεια που τους προσφέρει το legacy της πορείας τους, ξεμένουμε από ικανούς ανθρώπους που μπορούν να παράξουν το κάτι παραπάνω. Τι θέλω να πω... Η εξασφάλιση ενός μεγάλου ονόματος για σημαία ενός προγράμματος, λόγου χάρη Μενεγάκη, Λιάγκας, Σκορδά, Καινούργιου, εξασφαλίζει ένα "μαξιλαράκι" προνομίων στην παραγωγή αυτή που άλλος δεν θα το είχε. Για παράδειγμα, το "Καλημέρα Ελλάδα" είναι κοινό μυστικό πως είναι μια προνομιούχος εκπομπή στην οποία κανείς δεν λέει "όχι" από πλευράς budget. Και όχι επειδή μοσχοπουλάει εμπορικά, αλλά επειδή αυτά θα δυσαρεστούσαν τον Γιώργο Παπαδάκη. Ποιος νεόφερτος θα κατάφερνε να εξασφαλίσει μια τέτοια συμφωνία σήμερα; Κανείς.

Από τις ελάχιστες εξαιρέσεις με χτισμένο star quality νέας γενιάς θα έλεγε κανείς πως είναι η Ηλιάνα Παπαγεωργίου. Παρόλο που η πορεία της στο daytime ζωντανό μοντέλο εκπομπής δεν μακροημέρευσε, εκεί έδειξε εξαιρετικές ικανότητες παρουσίασης ζωντανού προγράμματος. Και σχολιασμού και διαχείρισης ειδήσεων και κουβέντας. Είναι πολύ καλή στο "Shopping Star” αλλά εν προκειμένω μπορεί να είναι και δευτερευούσης σημασίας. Η Ηλιάνα κυρίως είναι η μόνη που τα τελευταία ξεπέρασε το όριο της προσπάθειας και έγινε στη συνείδηση του κόσμου "επαγγελματίας" παρουσιάστρια - και όλο αυτό χωρίς να έχει κλείσει τα 40 της χρόνια.

Και πιστέψτε με, εγώ στα 36 μου σας λέω πως κάποιος κοντά στα 40 είναι λίγο αργά για να γίνει πρωταγωνιστής. Αν το έλεγε το άστρο του, θα είχε γίνει από τα 30 του αυτό το κάτι παραπάνω. Και "κάτι παραπάνω" δεν εννοώ περισσότερο διάσημος, αλλά με περισσότερη ταυτότητα, άστρο, υπογραφή.

Ένα ακόμα success story στα τηλεοπτικά πλατό είναι η Δανάη Μπάρκα. Και αυτό είναι fact. Δικαίωμα όμως! Η Δανάη "χτίστηκε" ως τηλεοπτικό πρόσωπο ως η πρόταση του MEGA, έτσι συνεχίζει μέχρι και σήμερα. Ποτέ δεν ένιωσα την υπέρτατη ταύτιση του κοινού μαζί της, να πεις μια περίοδο "τότε γινόταν χαμός με την επιτυχία της". Προς Θεού, δεν κάνει κακή πορεία στην τηλεόραση, απλώς η δική της πορεία δεν είναι σαρωτική. Σε αντίθεση με την Ηλιάνα, που προανέφερα, με την οποία όντως το κοινό κάποια στιγμή έπαθε... τσότσο. Με το GNTM λέω και το αλήστου μνήμης "το έχω κάνει". Ήταν ένα ωραίο new entry σε ένα project που όντως χτύπαγε κόκκινο στο κοντέρ. Άρα βρίσκω την Ηλιάνα και πάλι ένα βήμα πάνω από τον ανταγωνισμό της γενιάς της, παρόλο που αν κάποιος μου έλεγε σήμερα πως η Δανάη είναι περισσότερο δημοφιλής θα του έλεγα πως έχει δίκαιο. Άλλο δημοφιλής, άλλο έκανα πραγματική επιτυχία. Εγώ θα κρατήσω τις επιφυλάξεις μου.

Ευχή μου λοιπόν για τη σεζόν που έρχεται είναι να μπορέσουμε ξανά να χτίσουμε διαχρονικές συνήθειες στην τηλεόραση και σχέσεις εμπιστοσύνης με πρόσωπα που δεν θα κανιβαλίζουμε και θα πετάμε σαν λεμονόκουπες μετά από 1-2 χρόνια.

Αυτά για τώρα. Καλές διακοπές και όπως πάντα ραντεβού τον Σεπτέμβρη!

Aide-mémoire | Απολογισμός: Η Μενεγάκη γύρισε σελίδα & η Ηλιάνα πέρασε τις εξετάσεις

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr