Follow us

Μαρίνα Σάττι, για τι ακριβώς κατηγορείσαι;

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για τη φετινή εκπρόσωπο της Ελλάδας στη Eurovision & όσα δεν λέει κανείς ευθαρσώς

Μαρίνα Σάττι

Ας είμαστε ειλικρινείς, η Μαρίνα Σάττι και το "ZARI" αποτελούν μακράν την πιο πολυσυζητημένη -με κάθε τρόπο- αποστολή της Ελλάδας στη Eurovision. Δεν έχει να κάνει με το αν σου άρεσε ή όχι, δεν έχει σχέση με το αν συμφωνείς με τη στάση της Σάττι ή όχι. Η ελληνική αποστολή έχει καταφέρει κάτι πολύ μεγάλο για τα εγχώρια δεδομένα, ειδικά σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια και τις πρόσφατες αποστολές της χώρας στη Eurovision, που αν μη τι άλλο θα πρέπει να τα δούμε και να πούμε και ένα "μπράβο" προς τη σωστή κατεύθυνση – όποια κι αν είναι αυτή.

Τα απίστευτα ρεκόρ της Μαρίνας Σάττι με το "ZARI"

Αν μη τι άλλο, η Μαρίνα Σάττι είναι το πρόσωπο που χτυπήθηκε αλλά και αυτό που πέτυχε περισσότερο από κάθε άλλο, τις τελευταίες εβδομάδες. Ανεξάρτητα από τη θέση που η Μαρίνα Σάττι κατέκτησε στην τελική κατάταξη για την Ελλάδα -η 11η θέση άλλωστε δεν είναι ένα αρνητικό αποτέλεσμα δεδομένων των ποιοτικών στοιχείων της αποστολής- το "ZARI" αποτελεί ένα τεράστιο hit της ελληνικής δισκογραφίας παγκοσμίως. Το τραγούδι της ελληνικής αποστολής κατέκτησε μέχρι στιγμής την 8η θέση στο παγκόσμιο κοινό (ανάμεσα σε 37 τραγούδια) κάτι που η χώρα μας είχε να επιτύχει για πάνω από 10 χρόνια, αλλά αποδείχθηκε από τα πιο δημοφιλή τραγούδια της Eurovision με εκατομμύρια views σε όλες τις πλατφόρμες.

Μην ξεχνάμε άλλωστε πως από τα πρώτα λεπτά του τελικού το "ZARI" της Μαρίνας Σάττι είχε μια τρομερά δυσανάλογη απήχηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό, δεδομένου πως μέσα στο πρώτο ημίωρο μετά την εμφάνιση της Ελλάδας, το reel στον επίσημο λογαριασμό της Eurovision στο Instagram προσέγγιζε το 1,5 εκατομμύριο προβολές, όταν τα ανταγωνιστικά τραγούδι -ανάμεσά τους και ένα από την κορυφαία δυάδα, το "Rim Tim Tagi Dim" του Baby Lasagna από την Κροατία- βρίσκονταν κοντά περίπου στις 500 χιλιάδες προβολές. Σήμερα, πέντε μέρες μετά τον τελικό της Eurovision, το "ZARI" φλερτάρει με τα 9 εκατομμύρια προβολές τη στιγμή που το νικητήριο κομμάτι του διαγωνισμού "The Code" του Nemo από την Ελβετία έχει 8 εκατομμύρια.

Αλλά και μετά τον διαγωνισμό το "ZARI" έχει κατακτήσει ορισμένες απίστευτες πρωτιές, αποτελώντας το πρώτο ελληνόφωνο τραγούδι που μπαίνει στη λίστα με τα 30 πιο δημοφιλή τραγούδια του πλανήτη στη διεθνή λίστα του Spotify. Παράλληλα, σήμερα βρίσκεται στη θέση #18 παγκοσμίως, γεγονός που μοιάζει μυθικό εφόσον μιλάμε για ένα τραγούδι με ελληνικό στοίχο. To γεγονός αυτό, μαζί με τις 11 εκατομμύρια προβολές του επίσημου video clip του κομματιού στο YouTube, αλλά και τις περίπου ακόμα 6 εκατομμύρια προβολές στο YouTube των εμφανίσεων της Μαρίνας Σάττι σε ημιτελικό και τελικό, δημιουργούν όχι απλά ένα πλαίσιο θριάμβου σε αριθμούς, αλλά ίσως της πιο επιτυχημένης συμμετοχής της χώρας στον διαγωνισμό εδώ και πολλά χρόνια.

Διαβάστε Επίσης

Η τεράστια επιτυχία της ΕΡΤ στους πίνακες τηλεθέασης

Την ίδια στιγμή, η ΕΡΤ πέτυχε ένα μυθικό ποσοστό τηλεθέασης με την προβολή του μεγάλου τελικού του περασμένου Σαββάτου. Σύμφωνα με τη Nielsen, ο τελικός σημείωσε 68,1% στο σύνολο του κοινού και στο 71,6% στο δυναμικό κοινό (18-54 ετών), με σχεδόν 3 εκατομμύρια τηλεθεατών να παρακολουθούν τον διαγωνισμό και την κάλυψη (για ένα λεπτό) να φτάνει τους 4.874.000. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως σε τέταρτο μετάδοσης του διαγωνισμού, η ΕΡΤ1 έφτασε στο 80,3%, ένα ποσοστό απίστευτο, δεδομένου πως το πλέον επιτυχημένο πρόγραμμα της χρονιάς προσεγγίζει μέσο όρο τηλεθέασης κοντά στο 15%.

Στα επί μέρους στοιχεία, παράγοντας που πάντα η ΕΡΤ δίνει βάση τα τελευταία χρόνια, είναι τα εντυπωσιακά στοιχεία θέασης που προκύπτουν από το ERTFLIX, με περισσότερους από 560 χιλιάδες θεατές να παρακολουθούν τον διαγωνισμό μέσα από την εφαρμογή του ERTFLIX σε κινητά τηλέφωνα, tablets και υπολογιστές, devices που δεν μπορεί να καταγράψει η Νielsen. Θα έλεγε κανείς πως το βράδυ του Σαββάτου όποιος έβλεπε τηλεόραση στην Ελλάδα, παρακολουθούσε Eurovision.

H Eurovision σε αριθμούς

Πολύς λόγος έγινε μάλιστα και για το κόστος της ελληνικής αποστολής στη Eurovision. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έγινε viral μέσα από την εκπομπή "Το Πρωινό" του ΑΝΤ1, έγινε γνωστό πως το κόστος της ελληνικής αποστολής στον διαγωνισμό προσεγγίζει τις 300 χιλιάδες ευρώ (195 χιλιάδες ευρώ το κόστος για τη συμμετοχή της Ελλάδας στον διαγωνισμό, συμπεριλαμβανομένης και της μόνιμης εισφοράς της ΕΡΤ στην EBU για το δικαίωμα συμμετοχής στη Eurovision, περίπου 100 χιλιάδες ευρώ δόθηκαν για το κόστος της διαμονής της τραγουδίστριας, της ομάδας της, αλλά και των κορυφαίων διοικητικών στελεχών της ΕΡΤ στο Μάλμε, 30 χιλιάδες ευρώ κόστισαν τα links για τις ζωντανές συνδέσεις στις εκπομπές της κρατικής τηλεόρασης, ενώ ακόμα 12 χιλιάδες δόθηκαν για το booth που φιλοξένησε τους Θανάση Αλευρά και Ζερόμ Καλούτα, οι οποίοι δεν πληρώθηκαν για τις υπηρεσίες τους ως σχολιαστές του διαγωνισμού).

Στον αντίποδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που εξασφάλισα από την ΕΡΤ, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα έσοδα της Δημόσιας Τηλεόρασης από τον διαγωνισμό ξεπερνάν κατά πολύ το κόστος της ελληνικής αποστολής, προσεγγίζοντας τις 400 χιλιάδες ευρώ! Αξίζει να σημειωθεί πως τα έσοδα από τη μετάδοση του φετινού διαγωνισμού είναι υπερδιπλάσια των περυσινών εσόδων, ενώ σημειώνεται πως είναι τα μεγαλύτερα ever που κατέγραψε η ΕΡΤ, δεδομένου πως ποτέ τα τελευταία χρόνια η ΕΡΤ δεν έλαβε περισσότερες από 350 χιλιάδες ευρώ ως έσοδο σχετιζόμενο με τη μετάδοση της Eurovision.

Άλλωστε η ΕΡΤ για πρώτη φορά αξιοποίησε στον μέγιστο βαθμό την απήχηση της ελληνικής αποστολής στον διαγωνισμό δημιουργώντας 3 θεματικές εκπομπές, που παρουσίασε η Τζένη Μελιτά, αξιοποιώντας τες διαφημιστικά, ενώ και το τραγούδι της Μαρίνας Σάττι παρουσιάστηκε σε ειδική βραδινή εκπομπή με την Τζένη Μελιτά και τον Φώτη Σεργουλόπουλο, με τη συμμετοχή και των Ελλήνων σχολιαστών του διαγωνισμού.

Το μεγάλο στοίχημα της Μαρίνας Σάττι

Το μεγαλύτερο στοίχημα που κέρδισε ωστόσο η Μαρίνα Σάττι ήταν η απήχηση που είχε στους Έλληνες ακροατές. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, το "ΖΑRI" μπήκε στις ραδιοφωνικές λίστες με τα πιο δημοφιλή τραγούδια της χώρας, έπαιξε σε clubs και πραγματικά ο κόσμος "αγκάλιασε" το κομμάτι, ανεξάρτητα αν εκπροσωπούσε την Ελλάδα στον διαγωνισμό ή ήταν ένα τυχαίο release μιας δημοφιλούς τραγουδίστριας.

Για χρόνια, σε άρθρα μου, έγγραφα πως "αν δεν μπορείς, μην το κάνεις". Αυτή τη φορά και η ΕΡΤ και η Μαρίνα Σάττι μπόρεσαν και το έκαναν. Εμείς γιατί δεν μπορούμε να δούμε αυτό που πραγματικά κατάφεραν και προσπαθούμε να παρουσιάσουμε μια μεγάλη επιτυχία ως το απόλυτο ναυάγιο; Μήπως γιατί όσοι το γνωρίζουν αυτό καλά, γνωρίζουν και τι μεγέθους επιτυχία κατάφερε η Μαρίνα Σάττι από κοινού με την ΕΡΤ, και προσπαθούν να επωφεληθούν αυτής με κάθε τρόπο;

Food for thought. Και του χρόνου.

Αντωνάτος - Υπογραφή

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr