Follow us

Κυρίες & Κύριοι, Η Έλενα Παπαρίζου! : Το δύσκολο στοίχημα της επιβίωσης μιας popstar στην Ελλάδα

Η Έλενα Παπαρίζου είναι η πιο αυθεντική popstar που ανέδειξε τα τελευταία χρόνια η ελληνική μουσική σκηνή.

Έλενα Παπαρίζου

Πέρα από τα προφανή μοναδικά που έχει καταφέρει, όπως η νίκη στη Eurovision, η Έλενα είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση τραγουδίστριας στη μπουζουκοκρατούμενη δισκογραφία της χώρας μας.

Το 2005 και ενώ θα μπορούσε να βγάλει πανεύκολα χιλιάδες ευρώ περιφερόμενη με μέτρια shows πίστας στα μαγαζιά της Πειραιώς και της Ποσειδώνος, επέλεξε τον δύσκολο δρόμο της... αποχής. Ερώτημα αν την έχω δει 3 ή 4 φορές σε κάποιο σχήμα, με εξαίρεση ένα καταπληκτικό καλοκαιρινό σχήμα με τους Stavento που παίζει να ήταν από τα καλύτερα live που πήγα ποτέ στην Ελλάδα.

Απροβλημάτιστα αυτοσαρκαστική στη δημόσια εικόνα της, η Παπαρίζου δεν κρύφτηκε ποτέ. Όταν ήταν ευτυχισμένη το έδειχνε χωρίς κανένα πρόβλημα αυτό που ζούσε, όταν τα πράγματα δεν ήταν πολύ καλά και πάλι με σεβασμό προς πάσα κατεύθυνση έλεγε ό,τι της επέτρεπε η παιδεία της. Με τον ίδιο τρόπο χειρίστηκε και την περίπτωση της γνωριμίας της με τον Ανδρέα Καψάλη, με απόλυτο σεβασμό και τον γάμο της. Τίποτα δεύτερο, τίποτα κίτρινο, τίποτα... επί τούτου.

Αντίθετα, αυτοί που είχε να αντιμετωπίσει -από πρώην συνεργάτες μέχρι εμμονικούς δημοσιογράφους- δεν τη σεβάστηκαν ποτέ. Σε κάθε βήμα της έψαχναν μετά μανίας να βρουν ένα ατόπημα, παρόλο που σε άλλες τραγουδίστριες θα συγχωρούσαν πολλά περισσότερα. Το θέμα των κιλών της φιγουράριζε για μήνες σε διαδικτυακά πρωτοσέλιδα που δεν είχαν κανένα έλεος απέναντι σε μια γυναίκα που μπορεί να αντιμετώπιζε μια κατάσταση που ενδεχομένως και να μην είχε επιλέξει. Κι όμως, σε κάθε της εμφάνιση, προσπαθούσε να φαίνεται όσο πιο αξιοπρεπής γινόταν, είτε εμφανισιακά είτε σε επίπεδο δηλώσεων. Καμία οργισμένη απάντηση, καμία νομική κίνηση. Πού και πού κάποιο παράπονο μόνο...

Το ρεπερτόριό της, από την άλλη, εμένα με προβλημάτισε αρκετές φορές. Από τις τεράστιες mainstream επιτυχίες της πρώτης περιόδου της solo πορείας της μετά τους Antique και τη μυθική εποχή του My Number One και του Mambo, η Έλενα Παπαρίζου νομίζω ακροβατούσε ανάμεσα σε αυτά που γούσταρε η ίδια, σε αυτά που ήθελε το σύστημα και σε αυτά που ήθελε ο κόσμος. Δεν είμαι σίγουρος αν μου άρεσαν όλα, δεν είμαι σίγουρος αν θα έπρεπε να μου αρέσουν κιόλας. Είχαμε και αυτά που της έλεγαν ότι έπρεπε να τραγουδήσει. Ωστόσο, από κάποια στιγμή και μετά κατάλαβα πως η Έλενα Παπαρίζου δεν πάει να βγάλει σουξέ όπως όλοι, αλλά κάνει δίσκους, singles ή συμμετοχές σε αυτά που γουστάρει να δουλεύει. Και όταν πρόκειται να κάνει σουξέ, κάνει ένα τεράστιο. Κι αυτό πολλές φορές μπορεί να είναι αρκετό.

Θα πρέπει να συμφωνήσουμε πως έχει χαρίσει τη φωνή της σε μερικές από τις καλύτερες on stage στιγμές των τελευταίων ετών. Το act του Party All The Time στα Mad Awards, η εμφάνισή της στο Nine, το Μέσα Σου με τους Stavento αλλά και η εμφάνιση μαζί με τους Playmen με το remix του Mr. Perfect με το I Hate Myself είναι λίγα από αυτά που θυμάμαι και δεν θα ξεχάσω ποτέ. Δικαίως η βασίλισσα του stage, αλλά όχι της πίστας.

Η Έλενα Παπαρίζου είναι μια καθαρόαιμη popstar που δεν σκέφτηκε ποτέ το κόστος των επιλογών της. Λαμπερά shows, τέλεια remixes, ιδιαίτερο ρεπερτόριο. Και σαν επιστέγασμα η «όλα-τα-λεφτά» τηλεοπτική παρουσία της στο The Voice. Αστεία, πηγαία, ίσως λίγο γκαφατζού, αλλά πάντα #1. Της την έπεσα κι εγώ προσωπικά που δεν ήξερε το τραγούδι της Μπέλου, μα μετά κατάλαβα πως απλά δεν την προστάτεψε κανείς. Γιατί μπορεί να είχαν ειπωθεί άλλα χειρότερα από «συναδέλφους» της κατά καιρούς και να μην τα είδαμε ποτέ.

Πίσω στο... σήμερα, η Παπαρίζου επιστρέφει με ένα μίνι δίσκο που περιλαμβάνει μερικά από τα πιο ωραία τραγούδια της καριέρας της. Έχοντας στο... backpack της το “Haide” του Φοίβου, που της χάρισε ακόμα ένα τεράστιο hit, η Έλενα πέρασε απέναντι προτείνοντας τρεις από τις καλύτερες συνεργασίες που έχει κάνει ποτέ. Κορυφαίο όλων το «Αν Με Δεις Να Κλαίω» με τον Αναστάσιο Ράμμο, που δίνει φιλί ζωής σε ένα νεαρό καλλιτέχνη και εκτοξεύει την ίδια στη θέση που της αξίζει. Το κομμάτι τα "σπάει" περισσότερο από κάθε άλλο που κυκλοφόρησε αυτό το καλοκαίρι και εύχομαι να έχει τη στήριξη που του αξίζει.

Αν κάτι με στεναχωρεί σε εκείνη, όλα αυτά τα χρόνια, είναι μόνο πως θα ήθελα περισσότερη Έλενα Παπαρίζου «πρώτης γραμμής». Δεν είναι ότι έχω δει λίγη, αλλά πολλές φορές ένιωσα ότι η Παπαρίζου μπορεί να έχει βάλει σε δεύτερη μοίρα την καριέρα της στην Ελλάδα και να επιλέγει την απόσταση από την καθημερινή τριβή με τη μουσική. Δεν αρκεί μία εντυπωσιακή εμφάνιση στα MAD VMA ή στο MadWalk για να έχεις ικανοποιημένους θαυμαστές. Τουλάχιστον φέτος αποφάσισε να κάνει μία από τις καλύτερες περιοδείες του καλοκαιριού, αυτή με τη Δέσποινα Βανδή που μακάρι να τις δούμε μαζί και στη σκηνή ενός live stage της Αθήνας μακριά από λουλούδια και κακοενορχηστρωμένες ζεμπεκιές.

Y.Γ. Με ένα καλλιτέχνη σε δένουν ορισμένα «κομβικά» για τη μουσική σας σχέση σημεία... Αυτό για μένα είναι το παρακάτω βίντεο από κάποια μακρινά Mad Video Music Awards. Τότε που κατάλαβα πως η Παπαρίζου δεν ανεβαίνει σε μια σκηνή μόνο για να αυξήσει τους προσωπικούς της λογαριασμούς, αλλά για να πει δυο τραγούδια που της αρέσουν και να γουστάρει γι' αυτό και μόνο. Και γι' αυτό τη χαίρομαι ολοένα και περισσότερο!

Κυρίες & Κύριοι, Η Έλενα Παπαρίζου!

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

https://www.facebook.com/constantinos.antonatos

https://www.snapchat.com/add/SirConstantino

http://instagram.com/sirconstantino

https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr