Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης αποκάλυψε πόσο κόστισε το "Maestro" | H απάντηση στο "ένα εκατομμύριο το επεισόδιο"

Η απάντηση του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στις φήμες ότι το "Maestro" κόστισε ένα εκατομμύριο ευρώ το επεισόδιο

ΓΡΑΦΕΙ: YUPIII TEAM

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης ήταν καλεσμένος στο "Τετ α τετ" του Τάσου Τρύφωνος. Ο γνωστός δημιουργός παραχώρησε μία συνέντευξη στον παρουσιαστή του Alpha Κύπρου, στην οποία πρωταγωνιστικό ρόλο είχε το "Maestro".

Η παγκόσμια πρεμιέρα της σειράς του στο Netflix δεν αλλάζει τίποτα για εκείνον. Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης εξήγησε τη σκέψη του λέγοντας: "Όταν μου είπαν ότι το "Maestro" θα πάει στο Netflix ήμουν πάρα πολύ ψύχραιμος, ήμουν στο αυτοκίνητο, οδηγούσα, από το καλοκαίρι είχε γίνει αυτό απλά δεν ήθελαν να το πούμε πουθενά. Θυμάμαι ότι όταν μου είπαν για το κλείσιμο της συμφωνίας πήγαινα στο μοντάζ. Έκλεισα το τηλέφωνο, συνέχισα να οδηγώ, πήγα και συνέχισα το μοντάζ κανονικά. Δεν έβλεπα τίποτα γιατί έπρεπε να φτιάξω τα επεισόδια, ήξερα ότι θα τα έβλεπαν, είχα τεράστια αγωνία για το πώς να το φτιάξω όλο αυτό προκειμένου να πληροί τις προϋποθέσεις και προκειμένου να είναι αυτό που θέλω και εγώ. Για μένα στο τέλος της ημέρας δεν αλλάζει κάτι, σίγουρα είναι πάρα πολύ σημαντικό προς Θεού, δεν θέλω να φανώ αχάριστος. Σίγουρα χαίρομαι πάρα πολύ αλλά δεν αλλάζει κάτι την ώρα που εγώ θα κάτσω να γράψω, την ώρα που είμαι στο σετ, την ώρα που είμαι στο μοντάζ. Δεν αλλάζει τίποτα, πάλι τρέχω".

Αμέσως μετά, ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης έθιξε τα δημοσιεύματα που ήθελαν να ξοδεύονται αστρονομικά ποσά για τη δημιουργία του "Maestro": "Δεν είναι ότι ξαφνικά πήραμε τόσα λεφτά -άκουγα κάτι τρέλες, κάτι παράνοιες- και άλλαξε για όλους μας, όχι. Απλά μας δίνετε η ευκαιρία, αυτό που φτιάχνουμε, να πάρουμε μία ανάσα και να το δούνε κι άλλοι άνθρωποι".

Τι σημαίνει από οικονομικής άποψης ότι μία ελληνική σειρά να μπαίνει στο Netflix; Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης απάντησε πάνω σε αυτό: "Για μένα προσωπικά δεν σημαίνει τίποτα. Για το κανάλι σημαίνει ότι δεν μπήκε μέσα, που είναι πάρα πολύ σημαντικό γιατί το "Maestro" είναι μία πάρα πολύ ακριβή παραγωγή για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Δεν κόστιζε πάντως - αυτό το περιβόητο όπως ακούστηκε- ένα εκατομμύριο το επεισόδιο. Μέχρι και οι δικοί μου άνθρωποι μου έλεγαν "Έλα τώρα, πήρατε ένα εκατομμύριο το επεισόδιο". "Μα, ο πρώτος κύκλος κόστισε 350 χιλιάρικα" τους απαντούσα... Θα ερχόταν μία παγκόσμια πλατφόρμα στην Ελλάδα και θα έλεγε "Εμείς τώρα θα σου δώσουμε ένα εκατομμύριο εάν σου κόστισε", γιατί είναι ο Χριστοφοράρας και θα του το δώσουμε. Όχι βέβαια! Έδωσαν χρήματα, καλά χρήματα, γιατί έχω ακούσει ότι δεν έδωσαν και τίποτα. Έδωσαν πολύ καλά χρήματα για πρώτη φορά, τα οποία ουσιαστικά εξασφάλισαν να έχει πληρωθεί ο κόσμος αξιοπρεπέστατα και το κανάλι, η παραγωγή, να μην καταστραφούν, να μην μπουν μέσα. Δεν έβγαλαν όμως κάποιο τρελό κέρδος, είναι πάρα πολύ δύσκολο από μία τόσο μικρή αγορά να βγάλεις κέρδος. Σαν πρώτο βήμα, δεν είχαμε το δικαίωμα της μεγάλης απαίτησης, καθόλου. Πήγαμε πολύ πιο σεμνά και καλά κάναμε, αυτήν ήταν και η δική μου άποψη. Πριν το Netflix, το budget του "Maestro" ήταν 350 χιλιάρικα το επεισόδιο".

Σε άλλο σημείο, ο ίδιος συμπλήρωσε: "Κάτι σημαντικό που πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος είναι ότι είναι πολύ δύσκολο από εννιά επεισόδια μία παραγωγή και ένα κανάλι να βγάλει πάρα πολλά χρήματα. Νομοτελιακά δεν γίνεται, οπότε είναι προς τιμήν του καναλιού, που όταν πήγα και τους είπα ότι είναι εννιά τα επεισόδια που έχουν τεράστιο κόστος, που μπήκε στη διαδικασία να το κάνει, με το ρίσκο ότι μπορεί να καταστραφούν".

Πολλά ακούστηκαν για την αλλαγή στο τίτλο της σειράς, πριν κάνει πρεμιέρα στο Μεγάλο Κανάλι. Σημειώνουμε ότι στην αρχή ο "Maestro" λεγόταν "Ο Δάσκαλος".

Ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης είπε πάνω σε αυτό: "Ο "Δάσκαλος" ήταν προσωρινός τίτλος, όταν ακόμα είχα γράψει τον πιλότο του πρώτου επεισοδίου. Δεν θα ήταν ποτέ "Δάσκαλος" γιατί ο συγκεκριμένος άνθρωπος όταν πήγε στους Παξούς δεν ήταν δάσκαλος στο σχολείο, οπότε τον αφήσαμε προσωρινά. Όταν ήρθε η ώρα που φτιάχναμε τα trailer και έπρεπε να ψάξουμε και να βρούμε ποιος θα είναι ο τίτλος στο εξωτερικό, εκεί σκέφτηκα το "Maestro" γιατί, όπως έχουμε δει, όσοι έχουμε δει το σίριαλ, αυτός είναι μαέστρος. Ταίριαζε αλληγορικά, πρακτικά και ήταν μία παγκόσμια λέξη. Όμως στο εξωτερικό το "Maestro" θα έχει τον τίτλο "Maestro in blue", έτσι θα το βρίσκουν, γιατί έχουν και άλλες δουλειές με τον ίδιο τίτλο".