Το περιμένατε εσείς αυτό από τη Ναταλία Γερμανού;

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος σχολιάζει τη Ναταλία Γερμανού

"Την τελευταία διετία έμαθα να κάνω παρέα με τον εαυτό μου και να το απολαμβάνω. Την τελευταία διετία έμαθα πόσο υποτιμημένο πράγματα είναι η μοναχικότητα και η ανεξαρτησία. Έμαθα πόσο ωραία πράγμα είναι να ασχολείσαι με τη δουλειά σου και να τα βάζεις κάτω τα πράγματα – να πεις δεν θα πάθω τίποτα να κάτσω ένα βράδυ μόνη στο σπίτι να γράψω, να διαβάσω, να κουλάρω. Έμαθα πώς είναι να λες ότι θα ασχοληθώ λίγο παραπάνω με τη δουλειά μου, πιο σοβαρά με την καριέρα μου. Όσα χρόνια έχω ακόμα... Θα ήθελα να την ολοκληρώσω όπως εγώ θέλω, να μην την αφήσω φτερό στον άνεμο. Τα προηγούμενα χρόνια ήμουν λίγο έρμαιο των καταστάσεων, των άλλων, με επηρέαζαν άνθρωποι. Πολλές φορές έβαζα τα προσωπικά μου πάνω από όλα..." δήλωνε η Ναταλία Γερμανού στις 24 Νοεμβρίου 2016, καλεσμένη στην "Ελένη" του Alpha και μιλώντας στην Ελένη Μενεγάκη, τότε που η ίδια ανήκε στο δυναμικό του Epsilon παρουσιάζοντας το "Επιτέλους Σαββατοκύριακο".

Από τότε ως σήμερα έχουν περάσει 6 δύσκολα χρόνια για όλους μας. Όμως αυτές οι δυσκολίες που βιώσαμε όλοι μάλλον δεν έκαναν τη Ναταλία Γερμανού να το βάλει κάτω και να αφήσει την καριέρα της στην τύχη των τηλεοπτικών πλατό και των ψιθυριστών για εκείνη. Για χρόνια η Ναταλία Γερμανού, όχι τελείως άδικα μιας και η ίδια έδινε τροφή σχεδόν αυθόρμητα και χωρίς κανένα πλάνο, κουβαλούσε την ταμπέλα της πολύ ελαφράς ψυχαγωγίας, αυτής που σε κάνει μόνο να περνάς καλά χωρίς να σε προβληματίζει για τίποτα. Και αυτό, αν μιλάμε για την εικοσαετία 2000-2020 ίσως ήταν και αρκετό. Αν βάλουμε στο κάδρο και όλα αυτά που γράφτηκαν για την προσωπική της ζωή, μιλάμε για ένα έπος ελαφρού lifestyle.

Όμως η Ναταλία Γερμανού δεν ήταν (μόνο) αυτό. Και ευτυχώς το κατάλαβε. Η επαναφορά της στον Alpha ήταν δώρο Θεού για το a list της υπόστασης της στην τηλεόραση και την ισχύ της καριέρας της. Όχι μόνο στο Epsilon αλλά ούτε στο OPEN θα έβγαινε το "Καλύτερα δε γίνεται" με τον τρόπο που βγαίνει τώρα στον αέρα. Κακά τα ψέματα, τα συστηματικά κανάλια, αυτά που τα έχεις δεκαετίες στο τηλεκοντρόλ σου, έχουν ένα μηχανισμό παραγωγής, αλλά και επιβολής των προϊόντων τους -όταν αυτά έχουν ουσία και λόγο ύπαρξης- άφταστο. Οπότε θα μπορούσε να μοιάζει κάτι σαν αυτό, αλλά μπορεί να έκανε 5% τηλεθέαση και να περνούσε στα ψιλά. Θα μπορούσε να μοιάζει κάτι σαν αυτό, αλλά να μην είχε ούτε τα μέσα, ούτε τους συνεργάτες να βγει στον αέρα με την εικόνα και το περιεχόμενο αυτό. Ναι, η Ναταλία όταν υπέγραψε ήταν στην κυριολεξία μια στιγμή που έλεγε "Καλύτερα δε γίνεται".

Όμως από τη Ναταλία του 2016 μέχρι τη Ναταλία του 2022 υπάρχει μια απόσταση που δεν καλύπτεται μέσω μιας οδού, εκτός αν μιλάμε για την Αττική. Το "Καλύτερα δε γίνεται" μπορεί να ξεκίνησε σαν εξελιγμένος διάδοχος του "Μες στην καλή χαρά" αλλά εξελίχθηκε σε μία κορυφαία στο είδος της εκπομπή. Θυμάμαι τη Ναταλία, πίσω στο 2017, να μελετά (όχι τον τόσο άμεσο) ανταγωνισμό της τότε και να μετρά αντιδράσεις και διαχειρίσεις θεμάτων, πολύ πιο ανάλαφρων τότε. Θυμάμαι τη Ναταλία να δουλεύει πριν βγει η εκπομπή αυτή στην αέρα. Και ας μην καταλάβαινα τότε τον λόγο...

Και να η Ναταλία στο σήμερα, που έχει την ισχύ να παρουσιάσει ό,τι θέλει στην εκπομπή της, να πει με τον τρόπο της αυτό που επιθυμεί ακόμα και αν επικρατεί ομερτά για κάποια πράγματα στον τηλεοπτικό αέρα, να απαντά σε κάθε ουσιώδες tweet που λαμβάνει, να αντιδρά στο age shaming, να γελά με τα αστεία που γίνονται γύρω από το όνομά της και κυρίως να έχει μια εκπομπή βαρόμετρο, που πλέον ο τηλεθεατής περιμένει για να δει πώς θα διαχειριστεί μια είδηση. Παλιότερα εκείνη στην εκπομπή, τώρα μόνο πώς θα διαχειριστεί μια είδηση η ίδια. Γιατί τώρα δεν είναι θέμα η Ναταλία, είναι θέμα ό,τι λέει η Ναταλία. Και αυτό είναι μεγάλη κατάκτηση.

Ειδικά για έναν άνθρωπο που στηρίχτηκε τόσο από το συστημικό lifestyle των περασμένων δεκαετιών και αντί να πέσει στη λούμπα του να το αποτινάξει από πάνω της, επέλεξε να το σεβαστεί, να του πει "αγάπη μου, εμείς κάπου εδώ κλείσαμε τους ανοιχτούς λογαριασμούς μας” και να τραβήξει μια δική της πορεία με ουσία, παρέμβαση, υπογραφή και ταυτότητα. Και κάπως έτσι χτίζονται τα μεγάλα brands στην τηλεόραση: με δουλειά, ισχυρογνωμοσύνη (για να έχεις τα... κότσια να πεις αυτά που πρέπει), επιμονή και παρέμβαση.

Ναταλία, γιατί έκρυβες τόσο καιρό αυτόν τον εαυτό σου;