Follow us

Από πότε και από ποιον πρέπει να πάρει άδεια ο Κωνσταντίνος Αργυρός να πει αυτό που θέλει;

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για τα αρνητικά σχόλια που δέχθηκε ο Κωνσταντίνος Αργυρός

Αργυρός

Τις απόψεις μου περί σεβασμού απέναντι στην Τέχνη τα ξέρετε. Πολλώ δε μάλλον στον Ελληνισμό, την πατρίδα, το Ελληνικό Έθνος και άλλα τέτοια συγκινησιακά με παρονομαστή τη μαμά πατρίδα. Ωστόσο, όταν είδα τη φωτογραφία του Κωνσταντίνου Αργυρού στη σκηνή του Teatro Athens με το βουνό από γαρύφαλα μπροστά και τη φωτογραφία των γλυπτών του Παρθενώνα πίσω δεν ενοχλήθηκα διόλου.

Μπορώ να παραδεχθώ δημοσίως πως γέλασα λίγο, γιατί θυμήθηκα ένα καλτ άσμα της Ρίτας Σακελλαρίου που έλεγε "Με ουίσκυ, τσιφτετέλια και λουλουδοπόλεμο, και να γίνεται η πίστα, σαν Ιράκ εμπόλεμο. Βάλτε φόρο στο ουίσκυ, βάλτε Φ.Π.Α και τέλη, η Ελλάδα θα τη βρίσκει, μια ζωή, με τσιφτετέλι". Θέλετε κάτι που δυο μέρες τώρα προσπαθούμε με πάθος ομολογώ να αντιληφθούμε πως η πολιτική σκηνή της χώρας έχει ανάγκη τον τίτλο ΠΑΣΟΚ και όχι ΚΙΝΑΛ; Επηρεάστηκα ο άνθρωπος και παραδέχθηκα στον καθρέφτη μου πως (και) αυτός είναι ένας τρόπος που ο Έλληνας διαμαρτύρεται και εκφράζει τον πόνο του.

Πέρα από τις γενικολογίες μου βέβαια έχω να σας πω και συγκεκριμένα για τον Κωνσταντίνο Αργυρό. Ο άνθρωπος αυτός, ίσως ο πιο δημοφιλής pop λαϊκός τραγουδιστής της γενιάς του (μην ταράζεστε, με το pop αναφέρομαι στο γκελ που έχει στο ευρύ κοινό), τραγουδάει εδώ και πολύ πολύ καιρό ένα κομμάτι που λέγεται "Αθήνα μου". Σε αυτό, για όσους δεν γνωρίζουν, περιγράφεται το... παράντουρο ενός ερωτευμένου άνδρα για τη χαμένη του αγάπη που την αναζητά,. Κάθε λίγο και λιγάκι επαναλαμβάνεται ο στίχος "μα σε ψάχνω απεγνωσμένα στην Αθήνα μου". Όταν τραγουδάς λοιπόν για αυτή την πόλη έχεις δικαίωμα να χρησιμοποιήσεις στις εμφανίσεις σου κομμάτια της.

Δεν θέλω να σας σοκάρω αλλά και ο Παρθενώνας κομμάτι της νεοελληνικής Αθήνας. Αν φουρκίζεται που μας βλέπει να χορεύουμε τσιφτετέλια, έχοντας δείξει πιστοποιητικό εμβολιασμού, στις 5 το πρωί στην τοποθεσία Τζιτζιφιές, αυτό είναι άλλο θέμα. Βρείτε το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς που δέσποζε μέσα του και ρωτήστε το τη γνώμη του για εμάς. Ωστόσο από εμάς, του λαϊκούς, σύγχρονους Έλληνες που δεν έχουμε καμία ανάγκη να ζητήσουμε άδεια από τους άλλους, σκεπτόμενους και εύθικτους ισότιμους συμπολίτες μας, την άδεια για να τραγουδήσουμε ό,τι θέλουμε μπροστά σε μία ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ των γλυπτών του Παρθενώνα, μη ζητάτε τα ρέστα. Έτσι έχουμε μάθει να εκφραζόμαστε. Και για την καψούρα μας, και για την αγάπη μας, και για τα δικαιώματά μας. Μέσα στη ζωή είναι όλα. Θα σας ρωτήσουμε;

Ακριβώς με αυτό το σκεπτικό, εγώ αποφάσισα πως ο Αργυρός καλά έκανε και έπαιξε τη συγκεκριμένη φωτογραφία στην πίστα. Γιατί, κακά τα ψέματα, από ποιον θα ζητήσει την άδεια; Από τον φωτογράφο μόνο, ελπίζω για την ορθή χρήση της φωτογραφίας. Και αν υπάρχουν πέντε πρόσωπα δημοφιλή, που μπορούν να "περάσουν” σε περισσότερο κοινό τον προβληματισμό για το τι έχει παιχτεί στον Παρθενώνα και γιατί πρέπει να πούμε "καλημέρα” στις αυθεντικά γλυπτά με απευθείας πτήση για Λονδίνο, ένα από αυτά ας είναι ο Κωνσταντίνος Αργυρός.

Και επειδή κάπου διάβασα πως η Μελίνα Μερκούρη θα εκνευριζόταν με την εικόνα αυτή, παίδες να σας ενημερώσω πως και η Μελίνα καλλιτέχνης ήταν. Δεν ξέρω αν θα ανέβαινε στην πίστα να τραγουδήσει με τον Αργυρό, αλλά και εκείνη μια σκηνή και μία κάμερα την έκανε διάσημη. Χαλαρώστε λίγο.

Α, και η Μελίνα υπουργός του ΠΑΣΟΚ ήταν. Αυτού που αποθέωνε τα μπουζούκια και τα λοιπά λαϊκά θεάματα νεοελληνικού πολιτισμού.

Από πότε και από ποιον πρέπει να πάρει άδεια ο Κωνσταντίνος Αργυρός να πει αυτό που θέλει;

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα