Πρωινάδικα, μάγια, ξόρκια και τηλεοπτικά... ξεφτιλίκια | H Μάρα Μεϊμαρίδη είναι η ελληνική τηλεόραση

Η ιδιαίτερη περίπτωση της Μάρας Μεϊμαρίδη αναλύεται από τον Κωνσταντίνο Αντωνάτο

Όποιος βλέπει τηλεόραση τα τελευταία χρόνια έχει πέσει σίγουρα πάνω στη Μάρα Μεϊμαρίδη. Δεν είναι ότι έχει ακούσει, κάπου την έχει δει ή έστω έχει υπόψιν του. Έχει πέσει πάνω της, όπως λέμε ότι πέφτεις μούρη με μούρη με την πρώην σου, ενώ έχεις κατέβει στο περίπτερο με τις πυτζάμες.

Η παρουσία της κας Μάρας είναι διαρκής και ουσιαστική. Όχι γιατί λέει κάτι βαρύγδουπο, αλλά επειδή συμβολίζει και ταυτόχρονα εκπροσωπεί πολλά περισσότερα από αυτά φαίνονται. Όταν ένας άνθρωπος λέει καθαρά και ξάστερα πως ένα άτομο ΑΜΕΑ δεν είναι "ωραίο θέαμα" στην ελληνική τηλεόραση, λέει αλήθεια. Όχι επειδή το λέει εκείνη ή εγώ θα μπορούσα να συμφωνήσω, αλλά επειδή όντως δεν συμβαίνει. Αν εξαιρέσετε τον Αντώνη Τσαπατάκη, που συγκεντρώνει πολλά περισσότερα από ένα γνωστό πρόσωπο σε αμαξίδιο, η ελληνική τηλεόραση δεν ήταν ποτέ ανοιχτή σε άτομα που έχουν αντιμετωπίσει ανάλογες δυσκολίες και φυσικά δεν έχει δεχθεί να τα εντάξει στο καθημερινό δυναμικό της. Τουναντίον όταν ένα ατύχημα συνέβαινε κατά τη διάρκεια ενός show, ο συμμετέχοντας αποχωρούσε αυτοστιγμή.

Και όχι, αυτό δεν ήταν ένα ρατσιστικό σχόλιο για τα άτομα ΑΜΕΑ. Ρατσιστικό ήταν το post της SoulaGlamorous που παρομοίαζε τη Μάρα Μεϊμαρίδη στο αμαξίδιο με ένα άτομο που γυρνάει λιάρδα στο σπίτι του τα ξημερώματα και δεν μπορεί να ελέγξει τον εαυτό του. Η κίνηση της Μάρας Μεϊμαρίδη να παραμείνει στο Just The Two Of Us συμβόλιζε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ένας εξευτελιστικός λογαριασμός στο Instagram ήθελε να περάσει ως καλαμπουράκι.

Την ίδια στιγμή η Μάρα Μεϊμαρίδη ήθελε να πει ακριβώς αυτό που ένιωσε από την πρώτη στιγμή: "Ήξερα ότι θα εξευτελιστώ". Η ίδια μπορεί να τα έχει γραμμένα όλα εκεί που δεν πιάνει μελάνι, να κάνει χαβαλέ με την πάρτη της, το είδωλό της, τη σοβαροφάνεια των υπολοίπων. Αλλά δεν κάνει χαβαλέ με τους άλλους, μόνο με τον εαυτό της. Όσο και αν η Κατερίνα Καινούργιου αλλά και ο μετρ της ατάκας Ανδρέας Μικρούτσικος (καλώς ορίσατε κύριε Ανδρέα και σιδερένιος) προσπάθησαν να αλλάξουν το "εξευτελιστώ" με το ρήμα "τσαλακωθώ", εκείνη ήξερε τι είχε πει. Πήγε για να τρολάρει όλος αυτούς τους καταξιωμένους που παίρνουν τόσο σοβαρά τον εαυτό τους και δεν μπορούν να γελάσουν στην τηλεόραση με τη ψυχή τους με κάτι που κάνουν. Αν αυτό που έκανε είναι της αισθητικής μου, είναι μια άλλη ιστορία. Αλλά αυτό που έκανε ήταν ένα τρολάρισμα.

H Mάρα Μεϊμαρίδη δεν είναι τυχαίο πρόσωπο. Σπουδές, επιτυχίες, μαγιολίκια, βιβλία, θεατρικά έργα, μια πορεία ζωής γεμάτη. Και ένα "έργο" που χτυπάει ακριβώς στο θυμικό του Έλληνα. Το έργο της δεν είναι... "Οι μάγισσες" αλλά "Οι μάγισσες της Σμύρνης". Και ακριβώς έτσι έχει αποτυπωθεί. Η καλτ -σήμερα- κουλτούρα της κυρίας Μεϊμαρίδη, με τα δήθεν ευτελή μαγιολίκια που ενόχλησαν τη Μαρία Μπακοδήμου, είναι εμποτισμένη στην ελληνική κοινωνία. Και όσο αδιαφορούμε και στρέφουμε αλλού το βλέμμα μας, κάθε φορά που αυτή άκοπα και άκομψα αναδύεται από το πουθενά, τόσο κράζει πως είναι αληθινή και υπαρκτή. Για αυτό και τα σχόλιά της στα διάσημα "Διλήμματα" του "Ευτυχείτε" ήταν viral. Γιατί ο Έλληνας αρέσκεται στο να γελάει με τα κουτσομπολιά που θα συζητούσαν στην ταράτσα οι παραδουλεύτρες των μοντέρνων πολυκατοικιών των 60s. Ναι δεν λέω, μπορεί να εκπροσωπεί κάτι πολύ παλιό, αλλά σίγουρα κάτι αληθινό που ο κόσμος αγαπά να παρακολουθεί. Θέλετε δεν θέλετε.

Τώρα τα περί ράτσας, θα τα θεωρήσω λεκτικό ατόπημα. Ανθρωπολόγος μεν η κυρία Μάρα, άκομψη ως φράση δε. Ενδεχομένως και ο παππούς μου, αν ζούσε, να έλεγε κάτι αντίστοιχο πάνω στη μπουρδολογία της στιγμής, αλλά τηλεοπτικά αυτό δεν λέγεται και μάλιστα για ένα νέο παιδί που δεν απασχολεί με τίποτα κακό την επικαιρότητα. Τώρα αυτά για τις ράτσες του ανθρώπου κλπ, τα βαριέμαι. Κυρία Μάρα μου, δεν είναι κακό να λέμε πως πετάξαμε και μια χοντράδα για να περνάει η ώρα και να στρέψουμε τα φώτα επάνω μας.

Συνοψίζοντας...

Μέχρι να συμφιλιωθούμε λοιπόν με την κομβική μας εποχή, που η τηλεοπτική... Κατίνα ανοίγει διάλογο με πολιτική ορθότητα, διαφορετικότητα και... ράτσες, θα βλέπουμε δυο κόσμους να συγκρούονται στο όνομα της ευστροφίας του Νίκου Κοκλώνη και των συνεργατών του.

Υ.Γ. Αν έχετε αμφιβολία ποια είναι η Μάρα Μεϊμαρίδη, πίσω από την τηλεοπτική περσόνα που δημιούργησε, κάντε κλικ ακριβώς κάτω από αυτές τις γραμμές και ακούστε την πραγματική της ιστορία.