Η αιχμηρή ανάρτηση του Θανάση Ευθυμιάδη: "Όλα ξεκινάνε από την εκπαίδευση..."

Τι αναφέρει ο αγαπημένος ηθοποιός στην νέα του ανάρτηση για τον ρόλο της εκπαίδευσης;

Μια αιχμηρή ανάρτηση για το πως αντιμετωπίζεται το μάθημα "Μελέτη Περιβάλλοντος" στα σχολεία της χώρας έκανε ο Θανάσης Ευθυμιάδης. Ο αγαπημένος ηθοποιός που έχει αποδείξει την ευαισθησία του για το περιβάλλον και την κοινωνία τοποθετήθηκε για τους τρόπους και τα μέσα που θα μπορούσαν να καλυτερέψουν την αντίληψη μικρών και μεγάλων για την σημασία του περιβάλλοντος στη ζωή μας.

Ο Θανάσης Ευθυμιάδης δεν δίστασε να ρίξει τα βέλη του στο Υπουργείο Παιδείας που έχει "πλαγίως" υποβαθμίσει τη σημασία σημαντικών μαθημάτων που αναπτύσσουν την ευαισθησία των παιδιών, καθώς σκοπός είναι πια να είναι καλός μαθητής αυτός που θα πάρει καλό βαθμό στα Μαθηματικά και όχι στη Μελέτη Περιβάλλοντος.

Χαρακτηριστικά στην ανάρτησή του έγραψε: "Από την εκπαίδευση ξεκινάνε όλα. Γιατί "καλός μαθητής", σύμφωνα με το Υπ.Παιδείας, θεωρείται αυτός που θα πάρει καλό βαθμό στα Μαθηματικά και όχι στη Μελέτη Περιβάλλοντος. Γιατί το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος διδάσκεται μόνο μέχρι την Δ δημοτικού και μετά τέρμα. Γιατί το Υπουργείο αποφάσισε ότι η τύχη ενός παιδιού κρίνεται στις πανελλήνιες εξετάσεις και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν θα το εξετάσουν στη Μελ. Περιβάλλοντος. Γιατί από την Α δημοτικού, το μάθημα που έχει ορίσει το Υπουργείο με υποχρεωτική ελάχιστη διδακτική ύλη σε κάθε τάξη, είναι τα Μαθηματικά, όχι η Μελ. Περιβάλλοντος. Έτσι οι διδακτικές ώρες είναι περισσότερες για τα Μαθηματικά. Την τεράστια αύξηση της διδακτικής ύλης στα μαθηματικά αποδεικνύει το εξής: κατά τη διάρκεια της πρώτης δημοτικού όταν πήγαινα εγώ σχολείο μαθαίνουμε να μετράμε μέχρι το 10, εδώ και αρκετά χρόνια μαθαίνουν μέχρι το 100. Αλλά κι αν χαθεί κάποια ώρα από τα Μαθηματικά, λόγω απεργίας η ασθένειας του δασκάλου κλπ.,πάλι εις βάρος της Μελ. Περιβάλλοντος θα αναπληρωθεί. Ναι, αναγκάζεται ο δάσκαλος για να είναι συνεπής προς τον όγκο της ύλης που πρέπει να διδάξει στα κύρια μαθήματα, να κόψει τα άλλα. Γίνεται ένας διαχωρισμός λοιπόν στην ευαίσθητη ψυχοσύνθεση του παιδιού, από την αρχή του σχολείου, ότι σημαντικά είναι τα Μαθηματικά και η Γραμματική _μαθήματα που καλλιεργούν το μυαλό. Τα μαθήματα που ΚΑΛΛΙΕΡΓΟΎΝ την ΨΥΧΉ και τα συναισθήματα, όπως η Μελ. Περιβάλλοντος και τα Καλλιτεχνικά, αξιολογούνται από το σχολείο ως δευτερεύοντα, δηλαδή χαμηλότερης αξίας γνώσεις που για χάρη των Μαθηματικών εύκολα παραλείπονται. Υποβαθμίζεται λοιπόν και ευτελίζεται η αξία του Περιβάλλοντος και των Τεχνών στα μάτια και στη συνείδηση τού μικρού παιδιού. Δεν είμαι κατά των Μαθηματικών, είμαι υπέρ της Ισορροπίας. Πιστεύουν πράγματι οι αρμόδιοι των υπουργείων ότι είναι εύκολο να πείσεις κάποιον ενήλικα που έχει διαπαιδαγωγηθεί πάνω σε αυτή τη βάση, να βλέπει με σεβασμό το περιβάλλον; να μην χτίζει στα καμένα δάση; να μην χτίζει πάνω στη θάλασσα; να προστατεύει τα είδη που απειλούνται με αφανισμό; Εμείς οι άνθρωποι είμαστε το μοναδικό είδος πάνω στον πλανήτη Γη, που αφήνει πίσω του σκουπίδια. Και όλα ξεκινάνε από την ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ."