Follow us

Η Χρύσα Ρώπα σε μία ακόμα συνέντευξη καταπέλτη στο "Πρωινό"

"Η κοινωνία κουκουλώνει ένα σωρό πράγματα – Αυτοί είναι μαγαζιά, δεν είναι θεατρίνοι"

Κωνσταντίνος Αντωνάτος
ΓΡΑΦΕΙ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΤΩΝΑΤΟΣ

Καταπέλτης ήταν η Χρύσα Ρώπα για τον χώρο του θεάματος και όσους κρατούν το στόμα τους κλειστό μέχρι σήμερα.

Η διάσημη ηθοποιός βρέθηκε στο "Πρωινό” και μίλησε στον Γιώργο Λιάγκα και στη Φαίη Σκορδά, δίχως να μασά τα λόγια της, θίγοντας ένα άλλο σοβαρό ζήτημα, του περί "συνευθύνης" των ηθοποιών για τις βίαιες συμπεριφορές που γνώριζαν αλλά δεν κατήγγειλαν ποτέ.

"Είμαι καλά. Είμαι άνεργη 12 μήνες" παραδέχθηκε η Χρύσα Ρώπα, αποδίδοντάς το στον κορονοϊό, ενώ αναφέρθηκε στην επανεκκίνηση της συνεργασίας της με τον Αλέξανδρο Ρήγα μετά τη δημόσια ρήξη τους εξηγώντας: "Εσείς πώς είστε μαζί αφού χωρίσατε και διαλύθηκε το σύμπαν; [...] Έτσι είναι οι φιλίες. Υπάρχει μια ένταση, ένας διαπληκτισμός, μια ρήξη... Αν υπάρχει φιλία από κάτω... Ποτέ δεν βγαίνεις να δηλώσεις ποιος είναι φίλος σου. Όταν όμως συμβεί μια ρήξη, σου λέει πώς γίνεται; Όπως γίνονται όλα τα πράγματα".

Για την κρίση στον χώρο του θεάματος και τις "κλίκες" της θεατρικής αγοράς, η Χρύσπα Ρώπα τόνισε: "Δεν είμαι σε μία ψύχραιμη κατάσταση. Δεν μπορώ να ορίσω το μυαλό μου. Σήμερα άκουσα πολιτικό να λέει 'οι ηθοποιοί ξέρανε, γιατί δεν λέγανε;'. Κατέληξε σε εμάς το θέμα; Ξέραμε ότι οι ηθοποιοί είναι ένα μεγάλο κρεβάτι. Η θεία μου από την Καβάλα λέει 'πάνω από δύο είναι μεγάλο κρεβάτι'. Το θέμα βέβαια δεν είναι αυτό. [...] Ζούμε σε μία συντηρητική κοινωνία, φοβική. Τώρα που σας μιλώ, με βλέπει μία μάνα που ξέρει και δεν μιλάει. Με βλέπει ένα παιδί που νομίζει ότι ο θείος ή ο μπαμπάς δεν τον αγαπάει κάνοντας ό,τι κάνει. Με βλέπουν; Υπάρχουν άνθρωποι που βλέπουν και δεν μιλάνε; Δεν κουκουλώνει η κοινωνία μας ένα σωρό πράγματα; Οι ηθοποιοί δεν μιλούσαν. Γιατί μιλούν οι δημοσιογράφοι;" ενώ ανέβασε τους τόνους λέγοντας: "Επίσης, ποιος ξέρεις τι σημαίνει ηθοποιός; Θέατρο υπάρχει μόνο αν υπάρχουν δύο πράγματα: ο ηθοποιός και το κοινό. Χωρίς σκηνικά, φώτα, κείμενο, κοστούμια γίνεται. Το θέατρο δεν είμαστε εμείς που ζούμε από αυτό, είμαστε εμείς και το κοινό. Το κοινό που πάει και βλέπει κωμωδία και γελάει είτε γιατί ο άλλος κατεβάζει τα βρακιά του, είτε γιατί ο άλλος κοροϊδεύει τους ομοφυλόφιλους, τους κοντούς, τους ψευδούς είτε γιατί ο άλλος βαράει έναν ηθοποιό. Δεν είναι κοινό αυτό που γελάει; Τι δεν καταλαβαίνει; Ότι παίζεται το ξύλο;".

Όσο για την παύση της λειτουργίας των θεάτρων, η Χρύσα Ρώπα ανέφερε: "Αυτό που ζούμε σήμερα με τον κορονοϊό, εμείς το ζούμε μια ζωή. Κλειστά τα μαγαζιά! Εγώ είμαι το μαγαζί, όπως με βλέπετε. Εγώ είμαι το προϊόν. Αν δεν έχω δουλειά, είναι κλειστό το μαγαζί μου. Και το προϊόν αυτό εξαρτάται από τα... μαγαζάκια αυτά. Βγήκανε πέντε, δέκα άτομα που κάνουν αυτά που κάνουν. Αυτά είναι μαγαζιά, δεν είναι θεατρίνοι. Είναι μαγαζιά, μαγαζάκια. Γιατί έχουν κάποιον και από κάπου σπρώχνονται... Δεν ξέρω! Δεν μπορεί ξαφνικά να είσαι τόσο μεγάλος ηθοποιός... Τι θα πει μεγάλος και μικρός; Δηλαδή οι άνθρωποι που παίζουν μικρό ρόλο τι είναι, ατάλαντοι; Αυτοί δεν έχουν θέατρα κατά τη γνώμη μου, έχουν επιχειρήσεις. Τι σημαίνει αυτό; Ένα παράδειγμα, ένας παραγωγός που έχει όλα τα θέατρα πριν πέντε χρόνια με απέκλεισε πέντε χρόνια από τη δουλειά με το επιχείρημα 'μην την πάρετε αυτή, δεν μαθαίνει τα λόγια'. Μετά από 45 χρόνια! Έλα ντε, τι του έκανα; Το εξηγώ. Δεν είναι ότι δεν μαθαίνω λόγια. Πράγματι σε μια παράσταση έπαιζα ένα νούμερο και ήμουν σε μια πάρα πολύ άσχημη στιγμή της ζωή μου. Ξέρετε τι είναι το burn out; Είχε ξεκινήσει και αντιστεκόμουν. Ένα νούμερο είχα! Μετά από αυτό έφυγα τρέχοντας στο Παρίσι να ηρεμήσω. Μετά από ενάμιση χρόνο γύρισα να ζητήσω τα εργατικά και μου είπε ένα ποσό, είχα τα χαρτιά. Την... π...σες! Και το λέω εγώ. Φαντάσου ένα παιδί που αμφισβητείται, φαντάσου ένα παιδί που ξεκινά τώρα, φαντάσου μια κοπέλα που την κλείνουν σε ένα δωμάτιο και κάνουν ό,τι κάνουν".

Για την πρόσφατη συνεργασία της με ένα από τα ονόματα που έχουν δημόσια καταγγελθεί από την Τζένη Μπότση, την Αγγελική Λάμπρη, τη Λουκία Μιχαλά και την Παναγιώτα Βλαντή (στην παράσταση του θεάτρου "ΗΒΗ” "TOK TOK”) τόνισε: "Τον χειμώνα ήμουν εκεί! Γιατί να μην το πούμε; Και ζήτησα συγγνώμη μέσω της Τζένης για όλα αυτά τα κορίτσια. Συγγνώμη! Ζητώ συγγνώμη. Αν το ήξερα, δεν θα πήγαινα. Ζητώ γιατί εμείς τους στηρίξαμε. Αλλά γιατί; Γιατί όταν είναι δύο ηθοποιοί, όταν έχουν τρία παιδιά και πρέπει να δουλέψουν; Πώς να αφήσεις το μεροκάματο; Δεν είναι φώτα το θέατρο, δεν είναι η λάμψη μόνο. Επάγγελμα κάνουμε. [...] Μην τη ψάχνετε αλλού, ψάξτε την εκεί. Σε αυτούς που λένε ότι δεν θα βρεις δουλειά, ότι είσαι ατάλαντη... Δεν νομίζω πως αυτοί οι άνθρωποι είναι θέατρο, είναι επιχειρήσεις. Τι να κάνουμε τώρα; Να απολογηθούμε όλοι οι ηθοποιοί; [...] Δεν ξέρουμε τι παιχνίδια παίζονται; Αυτό που λένε 'η Ρώπα είναι εκρηκτική'. Δεν είμαι εκρηκτική, έχω άποψη. Λειτουργώ με ένστικτο".

"Έχει τύχει να συμβεί μπροστά μου μια απαράδεκτη συμπεριφορά. Αλλά έγινε σε εμένα και καθάρισα εκείνη τη στιγμή. Ό,τι και να έγινε! [...] Είπες αυτό και απαντώ 'δεν θέλω να ξαναδουλέψω μαζί σου, γεια σου'. Είπα ότι με προσβάλει αυτό, κανείς δεν με υπερασπίστηκε. Δεν το κρατάω. Είναι ο καθένας πώς βλέπει το ατομικό του συμφέρον" πρόσθεσε, ενώ κλείνοντας τη συνέντευξη είπε: "Μη νομίζουν πως φεύγουν οι πλούσιοι. Σε ενοίκιο μένω, αυτοκίνητο δεν έχω, βέσπα δεν έχω, άνεργη είμαι. Αυτοί οι πλούσιοι ηθοποιοί, δεν είναι τόσο πλούσιοι. Αυτοί οι άλλοι που ανοίγουν μαγαζιά, το καταλαβαίνω. Τι άλλο να πω;".

Διαβάστε Ακόμα