Follow us

H Μενεγάκη, Το My Style Rocks & Τα Νούμερα Τηλεθέασης: Τελικά ποιος είναι χαμένος και ποιος κερδισμένος αυτή τη σεζόν;

Καθημερινά διαβάζουμε (και στο Yupiii) δεκάδες πληροφορίες για τα ποσοστά τηλεθέασης των τηλεοπτικών εκπομπών.

Ελένη Μενεγάκη - Ευαγγελία Αραβανή

«Ελεύθερη πτώση» για τον έναν, «ανοίγουν σαμπάνιες» για τον άλλον, «σκληρή μάχη» στην τάδε ζώνη ή «Ανατροπή» για την εκπομπή που πέρασε μπροστά ενώ δεν το περίμενε κανείς. Τελικά τι πρέπει να γνωρίζουν οι τηλεθεατές και τι οι διαφημιστές ή οι καναλάρχες;

Συχνό φαινόμενο τα τελευταία δύο χρόνια είναι να εθιζόμαστε με συγκεκριμένες εκπομπές ή πρόσωπα και να προσπαθούμε με κάθε τρόπο να μάθουμε αν βρίσκονται στον κολοφώνα της δόξας τους ή αν ξύνουν τον πάτο της καριέρας τους.

Αλήθεια, σκεφτήκατε ποτέ αν δεν είμαστε/ είστε οι αρμόδιοι να κρίνουμε τις επιδόσεις τους;

Τι θέλω να πω... Κάθε εκπομπή διαβάζει τα νούμερα τηλεθέασης ώστε αυτή η πληροφορία να χρησιμοποιηθεί ως ατού στη διαφημιστική αγορά για τα έσοδα του σταθμού. Κάθε εκπομπή, πρέπει να αντιληφθούμε επιτέλους, πως έχει το κοινό της. Άλλη απευθύνεται στους άντρες, άλλη στις γυναίκες, άλλη στο σύνολο των τηλεθεατών – ακόμα και αν δεν είναι πρώτη στα νεανικά κοινά λόγου χάρη.

Για να μη μείνω στο αιώνιο σήριαλ των ποσοστών τηλεθέασης της «Ελένης», θα πάω λίγο πιο πίσω για να θυμηθώ το «Rising Star». Ένα talent show που ήταν σταθερά πρώτο στην πρώτη φάση της πορείας του και αντιστάθηκε σταθερά και με πιστούς τηλεθεατές μέχρι και την τελευταία ημέρα, απέναντι στον τυφώνα που λεγόταν «Survivor». Οι τίτλοι (ως όφειλαν) παρουσίαζαν τον ΑΝΤ1 ως τον μεγάλο ηττημένο της σεζόν, ωστόσο τα ποσοστά που σημείωνε το «RS» απέναντι στο πιο επιτυχημένο reality της τελευταίας δεκαετίας ήταν υψηλά και αξιοπρεπέστατα. Κάτι που δεν έγινε με τα show που σκόπευαν να το διαδεχθούν, γι' αυτό και αναγκάστηκαν να αλλάξουν μέρα, ώρα – ακόμα και να κριθεί αν πρέπει να επιστρέψουν στο μέλλον γενικότερα.

Όπως ακριβώς δεν συγκρίναμε όλα αυτά τα χρόνια τα υψηλά ποσοστά των ενημερωτικών εκπομπών του ΣΚΑΪ στην πρωινή ζώνη του Σαββατοκύριακου με τη Ναταλία Γερμανού, την Κωνσταντίνα Σπυροπούλου ή την Κατερίνα Καραβάτου, έτσι δεν μπορούμε να συγκρίνουμε εμβληματικές σειρές σε επανάληψη (με τεράστιο budget την εποχή που δημιουργήθηκαν) με μία καθαρά γυναικεία και ψυχαγωγική εκπομπή που παίζει ζωντανά κάθε μέρα και αλιεύει το περιεχόμενό της μέσα από την επικαιρότητα, που κάθε άλλο παρά από τη ψυχαγωγική της διάθεση χαρακτηρίζεται. Έτσι, η «Ελένη» θα μπορούσε να συγκριθεί ευθέως με ομοειδείς εκπομπές που είχαν να παράξουν ανταγωνιστικό προς τους αντιπάλους τους πρόγραμμα. Τώρα, λοιπόν, δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα, παρά μόνο με τις προηγούμενες σεζόν της και η ίδια να μετρήσει τις απώλειες της (που πρώτη η ίδια είπε πως υπάρχουν).

Αντίστοιχα, δεν μπορούμε να ζητάμε από ένα κανάλι που μέχρι πριν ένα χρόνο βρισκόταν σε μονοψήφιο μέσο όρο τηλεθέασης να κατακτά μονίμως την κορυφή με καινούργια τηλεοπτικά προϊόντα, όπως το «My Style Rocks», αλλά και με «κουρασμένους» γκανιάν, όπως το «The Voice». Φυσικά δεν έχουμε δικαίωμα και να το δικάζουμε, σε κάθε στραβοτιμωνιά του. Ειδικά όταν το κοινό αποδεικνύει καθημερινά ότι διαλέγει με πολύ υποκειμενικό κριτήριο τι θα δει, γι' αυτό και έχουμε μια μοιρασμένη πίτα με σχεδόν ίσα ποσοστά για κάθε κανάλι στο prime time.

Κάθε εκπομπή κρίνεται βάση του ομοειδούς ανταγωνισμού της. Αλίμονο αν η Κατερίνα Καινούργιου, λόγου χάρη, είχε καημό που δεν φτάνει ποτέ τον Γιώργο Παπαδάκη. Ωστόσο, οφείλει να κοιτά την απόσταση που έχει από τη Σταματίνα Τσιμτσιλή και να ποντάρει στα θέματα που την κάνουν να περάσει το «Happy Day» του Alpha.

Επίσης, τροφή για σκέψη θα αποτελούσε πώς σε ένα περιβάλλον «εύκολου ανταγωνισμού» μια εκπομπή έχει χάσει σχεδόν 15 μονάδες από τα ποσοστά που σημείωνε πριν 3 με 4 χρόνια. Κι ας παραμένει πρώτη στη ζώνη μετάδοσης της. Αν λοιπόν θεωρούμε ακόμα νικητή μια εκπομπή που κρατά κοντά της τον βασικό πυρήνα του κοινού της, αντίστοιχα θα πρέπει να σεβαστούμε και μία άλλη. Τα προϊόντα δεν κρίνονται με δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Παράλληλα, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε όταν μια εκπομπή κάνει τη διαφορά και προσπερνά κατά πολύ τον ανταγωνισμό της. Οι νικητές είναι πάντα στην κορυφή, μα οι «απέναντι» δεν είναι τελείως ανίκανοι ή ανακόλουθοι απέναντι στο προϊόν που καλούνται να παρουσιάσουν. Δεν χρειάζεται να έχεις ισοπεδώσει το τηλεοπτικό τοπίο για να χαρείς μια επιτυχία ή για να πείσεις έναν άνθρωπο να γράψει έναν καλό λόγο για σένα.

Και οι τηλεθεατές τι πρέπει να κάνουν μπροστά σε όλο αυτό; Οι τηλεθεατές θα πρέπει απλά να επιλέξουν αυτό που τους ενδιαφέρει περισσότερο, χωρίς να κατατάσσει κανείς κανένα σε κατηγορία νικητών ή ηττημένων. Οι τηλεθεατές ας μάθουν να υπερασπίζονται αυτό που αγαπούν και όχι να σχολιάζουν χαιρέκακα μέσω των social media όποια εκπομπή -χωρίς σαφή στοιχεία- τους έχει επικοινωνηθεί πως δυσκολεύεται στους πίνακες τηλεθέασης.

Εκτός αν δουλεύουμε όλοι σε media shops και ελέγχουμε τις δυναμικές της διαφημιστικής αγοράς και δεν το ξέρω...

Υ.Γ. Ανατρέξατε λίγο στα ποσοστά τηλεθέασης του εξωτερικού και δείτε τι απήχηση έχουν τα «ιερά τέρατα» της τηλεόρασης παγκοσμίως. Μπορεί να παράγουν υπέροχες εκπομπές, που απασχολούν όλο τον δυτικό κόσμο, αλλά δεν είναι πάντα αγκαλιά με την πρωτιά.

H Μενεγάκη, Το My Style Rocks & Τα Νούμερα Τηλεθέασης

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

https://www.facebook.com/constantinos.antonatos

https://www.snapchat.com/add/SirConstantino

http://instagram.com/sirconstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα