Πιστεύω ότι εν έτει 2009 η Βίσση είναι η καλύτερη επιλογή για το Ηρώδειο. Γιατί, δηλαδή, πρέπει στο Αρχαίο θέατρο να εμφανίζονται μόνο ερμηνευτές που η πιο πρόσφατη φωτογραφία τους είναι ασπρόμαυρη; Ένας χώρος όπου εμφανίζονται τα καλύτερα δείγματα του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού δεν είναι; Κι ερωτώ: Έχει ο σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός πολλά καλύτερα δείγματα από τη Βίσση;
Εκείνη, άλλωστε, ποτέ δεν απαίτησε να τραγουδήσει ζεμπεκιές, dance και τσιφτετέλια στο Ηρώδειο. Δεν είναι χαζή για να ζητήσει κάτι τέτοιο, γνωρίζει πόσο σημαντικός είναι ο χώρος. Δήλωσε εξαρχής πως έχει σκοπό να κάνει ένα μεγάλο αφιέρωμα στους συνθέτες που θαυμάζει απεριόριστα και αποτελούν μεγάλο μέρος του σύγχρονου πολιτισμού της χώρας, όπως είναι ο Χατζιδάκις, ο Λοΐζος, ο Πλέσσας αλλά και ο Καρβέλας. Γιατί, ναι, ο Καρβέλας τής έχει γράψει κάποια κλασικά κομμάτια. Και δεν αναφέρομαι στα κλασικά αγαπημένα μπουζουκοτράγουδα αλλά σε τραγούδια όπως το «Δεν θέλω να Ξέρεις», το «Παραλύω» και κάποια ακόμη. Υπάρχει και το «Δώδεκα» στις αποσκευές της. Εκτός και αν το «Δώδεκα» γίνεται έντεχνο μόνο όταν το λέει η Δήμητρα Γαλάνη, η οποία το έχει πει και σε live δίσκο της. Η Βίσση, άλλωστε, έχει πίσω της ένα εξαιρετικά έντεχνο παρελθόν και είναι άδικο να προσπαθούν κάποιοι να το ξεχάσουν.
Επίσης, η Βίσση είναι η μοναδική από τις τραγουδίστριες που βγάζουν το ψωμί τους από τα μπουζούκια, που χαίρει εκτίμησης και από πιο σκληροπυρηνικούς του μουσικού είδους που όχι απλά δεν τραγουδάνε σε πίστες αλλά μυρίζουν το γαρύφαλλο μόνο όταν βρεθούν σε κανέναν αγρό της επαρχίας. Η Χάρις Αλεξίου, η Μελίνα Μερκούρη, η Νάνα Μούσχουρη, ο Διονύσης Σαββόπουλος, ο Φρέντυ Γερμανός, ο Σταμάτης Κραουνάκης και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος είναι μερικοί από αυτούς που έχουν εκφραστεί κατά καιρούς με τα καλύτερα λόγια. Κορυφαία ατάκα αυτή του Σαββόπουλου το 2006: «Είναι πάρα πολύ καλή στη δουλειά της. Είναι δαίμονας αυτό το κορίτσι! Δίνει ψυχή». Για να μην αναφερθώ στην Άλκηστη Πρωτοψάλτη με την οποία έχουν κάνει κατά καιρούς «άτυπα» ντουέτα σε μαγαζιά που τραγουδούσε εκείνη και η Βίσση βρισκόταν ανάμεσα στο κοινό.
Ό,τι κι αν γίνει τελικά με τις δύο συναυλίες, η Άννα Βίσση έχει αποδείξει σε όλους πως έχει αλλάξει επίπεδο από κάθε άποψη. Η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν ανήκε ολοκληρωτικά στα μπουζούκια και πάντα ήταν κάποια βήματα μακριά από όλους τους άλλους ακόμη και αν έβγαινε στην πίστα για να τραγουδήσει το «απόλυτο» τσιφτετέλι. Στο σύγχρονο πολιτισμικό αχταρμά που ζούμε και καταναλώνουμε, το «μπλέξιμο» των ειδών, των «ελαφρών» και των «σοβαρών», είναι αναπόφευκτο. Κι αν ο Μάνος Ελευθερίου γράφει στίχους για την Πέγκυ Ζήνα, δεν υπάρχει κανένας λόγος μια Άννα Βίσση να μην τραγουδήσει (τα «σοβαρά», τα «δύσκολα») στο Ηρώδειο.
Παρεμπιπτόντως: Όταν έρθει η στιγμή να τραγουδήσει το «Μην τον Ρωτάς τον Ουρανό», ένα είναι σίγουρο: Θα το αφιερώσει στην κόρη της, Σοφία, για την οποία χτύπησε τατού με τους στίχους του συγκεκριμένου κομματιού στο σβέρκο της. Τι κι αν είναι η πρώτη με τατού στο σβέρκο που τραγουδά στο Ηρώδειο; 2009 έχουμε.
UPDATE: Τελικά, φαίνεται πως η αρνητική ενέργεια ήταν τόση που επηρέασε και την Άννα. Οι εμφανίσεις της στο Ηρώδειο μόλις ακυρώθηκαν. Και ο λόγος: Δεν έβρισκαν χορηγούς. Παρακαλώ;!
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr