Follow us

Ο Βαρουφάκης Είναι Η Είδηση : Η ατζέντα των social media κυριαρχεί στα δελτία των οχτώ

Την αλήθεια οφείλεις να την κοιτάς κατάματα: Αυτόν τον καιρό παράγουμε πολύ περισσότερο Βαρουφάκη απ’ όσον μπορούμε να καταναλώσουμε. Όχι μόνο εμείς δηλαδή, ακόμα και στο εξωτερικό κοντεύει να γίνει trending topic ο νέος υπουργός Οικονομικών. Είναι το momentum του, δεν χωρά αμφιβολία. Βρίσκεται καβάλα στο κύμα, πάει... κι όπου τον βγάλει.

Βαρουφάκης - σελίδα Facebook

Η εγχώρια «Βαρουφακίτιδα», βέβαια, δεν θα είχε λάβει την έκταση που έχει μέχρι τώρα αν δεν έπλεκαν και επέκτειναν τον ιστό της κάθε μέρα ατέλειωτες στρατιές από εθελόντριες υφάντρες σε twitter και facebook. Είκοσι χρόνια πριν, ο κάθε αντίστοιχος Βαρουφάκης θα ήταν αδύνατον κι αδιανόητο να μπορεί να νιώσει σαν χολιγουντιανός σταρ λίγα 24ωρα αφότου ανελίχθηκε στην πολιτική επικαιρότητα, διότι δεν θα υπήρχε ούτε λόγος ούτε δίαυλος για κάτι τέτοιο.

Σήμερα, αντιθέτως, σε μια φάση της Ιστορίας όπου ένα σεβαστό κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού έχει την (ψευδ)αίσθηση ότι αυτοκαθορίζεται από τη γωνία λήψης και την ποσότητα των selfies που ανεβάζει στο instagram και τα λοιπά social media, τα κόζια έχουν αλλάξει. Είναι φυσικό επόμενο, λοιπόν, όταν στο μουντό, γκρίζο, στριφνό και γραβατωμένο μέχρι ασφυξίας ευρωπαϊκό πολιτικό τοπίο ενσκήπτει ξαφνικά ένας κανονικός άνθρωπος, ο κόσμος να γοητεύεται κι ένα κομμάτι του να παραληρεί λες κι είδε μπροστά του τον Κλούνεϊ με το σώμα του Σάκη.

Αρκούν μερικές βαθιές ρυτίδες στα μάγουλα, ένα καλοξυρισμένο κρανίο, ένα μόνιμο πονηρό μειδίαμα στα χείλη, τα χέρια στις τσέπες, ένα μαύρο δερμάτινο παλτό κι ένα πουκάμισο έξω από το skinny jean του για να κάνουν τον Γιάνη Βαρουφάκη να έχει γκρούπις που πίνουν νερό στο όνομά του; Έτσι φαίνεται. Φυσικά ρόλο σε όλη αυτή την έκρηξη έπαιξε και ο χρόνος στον οποίον έγινε. Ήταν οι επόμενες μέρες των ελληνικών εκλογών, μέρες που ο κόσμος είχε ανάγκη να νιώσει λίγο καλύτερα μετά από καιρό, λίγο πιο αξιοπρεπής, λίγο πιο «επιτέλους, έχω μούτρα να βγω μια βόλτα στην ευρωπαϊκή μου γειτονιά». Κι αυτή η ανάγκη έκανε την κατάσταση στα social media να μοιάζει με ξέφρενο πάρτι που ξεκίνησε αίφνης μόλις κάποιος άναψε τα φώτα και ξύπνησε τους υπόλοιπους από το λήθαργο.

Δεν είναι μόνος του βέβαια, πολλά από τα πρόσωπα της νέας κυβέρνησης αποθεώνονται μαζί του. Είναι, ωστόσο, ο αρχηγός σ’ αυτό το πανηγύρι. Αφενός, γιατί ο ρόλος του είναι κομβικός, αφετέρου, για τη διαφορετική δημόσια εικόνα που εκπέμπει. Κάπου εδώ, είναι κρυμμένος ο παραμορφωτικός καθρέφτης: Ο Βαρουφάκης έχει αυτό το τεράστιο ποσοστό της δημόσιας πίτας, κυρίως λόγω των Eλλήνων χρηστών του twitter (αφήνουμε το -κατά πολύ πολυπληθέστερο- facebook απέξω, διότι δεν έχει ούτε την αλληλεπιδραστικότητα ούτε το χιούμορ, ούτε τη σπιρτάδα του twitter). Μιλάμε για 400.000 ανθρώπους μέσες άκρες, εκ των οποίων είναι ζήτημα αν ενεργοί χρήστες είναι οι μισοί.

Αυτοί λοιπόν, μόλις το 2% του ελληνικού πληθυσμού, διαμορφώνουν εν μέρει την ατζέντα που βλέπουμε στις βραδινές ειδήσεις (εν πολλοίς και στις εφημερίδες). Γιατί; Μα, διότι εδώ και καιρό λόγω έλλειψης βούλησης και δυναμικού τα κανάλια ρέπουν προς την ευκολία. Αυτό σημαίνει είτε μονοθεματικά δελτία, είτε ξερή αντιγραφή των ειδήσεων του ΑΠΕ/ΜΠΕ, είτε θέματα από μπλογκς ελαφρών βαρών κ.ο.κ. Από τη στιγμή, όμως, που είδαν ότι το twitter έχει πραγματική πλάκα, φαντασία και άφθονες ατάκες αποφάσισαν -στο όνομα του κλασικού «αυτά θέλει ο κόσμος»- να το χρησιμοποιήσουν και τα ίδια. Το κάνουν με άχαρο τρόπο, εντούτοις λειτουργεί. Πέντε λεπτά η συνάντηση με τον Σόιμπλε, πέντε λεπτά και η ενδυματολογική ανάλυση του υπουργού. Είδηση το ένα, «είδηση» και το άλλο.

Έχει πολύ τέτοιο μπέρδεμα ακόμα αυτή η εποχή, όπου όλοι προσπαθούν δυνητικά να απευθυνθούν σε όλους, κι ο νέος ΥΠ. ΟΙΚ. είναι απλώς ένα υποπροϊόν της, ένα δείγμα της μοντέρνας δημόσιας σφαίρας, όπου σημαντικά και ασήμαντα μπλέκονται γλυκά κι αλλόκοτα. Μιας σφαίρας στην οποία τα επιχειρήματα πολιτικού ρεαλισμού του Βαρουφάκη χρωματίζονται εξίσου με το μπλε ελεκτρίκ του πουκαμίσου του - όχι γιατί το επιβάλλει η πραγματικότητα, αλλά γιατί τα παραδοσιακά media το έχουν ανάγκη για να σε κρατήσουν κοντά τους.

Ο Γιάννης Τσαούσης στα social media:

facebook.com/pages/Γιάννης-Τσαούσης/341141859303458

twitter.com/mikros_satrapis

Σου άρεσε το κείμενο; Συμφωνείς; Διαφωνείς οριζοντίως, καθέτως και διαγωνίως; Κάνε το δικό σου σχόλιο παρακάτω. Το Yupiii θέλει και τη δική σου άποψη.

Διάβασε ακόμη:

Τι Σχέση Έχει Ο Πεθερός Του Βαρουφάκη Με Τη Μάνα Της Σίσσυς Φειδά;: Επιθέσεις συγγενών στον βωμό του τίποτα - από τον Γιώργο Δέδε

Μια Δεύτερη Αποτίμηση: Οι παράπλευροι νικητές των εκλογών - από τον Αντώνη Τζαβάρα

Δούκισσα Νομικού: Κάθε Χρόνο Οι Ίδιες Δηλώσεις: Plus: Η λίστα με όσους «αποκαλύπτουν» συνέχεια τα ίδια - από τον Νίκο Παρτσώλη

Τα Είδη Των Ανθρώπων Που Συναντώ Στο Γραφείο: Είναι 5 και μη σου τύχουν - από τον Τάσο Μαστρογιάννη

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα