Follow us

Τα Μυστικά Ενός Έμπειρου Ταξιδιώτη: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις πριν φύγεις για διακοπές

Υπάρχουν έξυπνοι τρόποι για να απολαμβάνει πάντοτε κάποιος τις καλύτερες υπηρεσίες σε ένα ταξίδι. Η πείρα έχει δείξει πως είναι αυτοί που προτείνουμε.

Esquire
ΓΡΑΦΕΙ: ESQUIRE
Ταξίδι

Από τον Φάνη Μέρσο

Δημιούργησε μια καλή πρώτη εντύπωση

Δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσει κάποιος στα μάτια του προσωπικού ενός κρουαζιερόπλοιου που φιλοξενεί χιλιάδες επιβάτες. Ο καλύτερος τρόπος για να σε θυμούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού οι μπαρτέντερ, οι άνθρωποι της υποδοχής και το πλήρωμα είναι να κάνεις από την αρχή καλή εντύπωση. Εάν έχεις κάποιο παράπονο ή αίτημα, μετάφερέ το (διακριτικά) στο μέλος του προσωπικού με το οποίο έχεις αναπτύξει την καλύτερη σχέση ή στο διευθυντή του αντίστοιχου τμήματος.

Mην ξεχνάς ονόματα

Σημείωσε κάπου το όνομα του υπαλλήλου με τον οποίο συνεννοήθηκες για την κράτηση των εισιτηρίων καθώς και τα ονόματα του ρεσεψιονίστ και του concierge του ξενοδοχείου. Αν αντιμετωπίσεις κάποιο πρόβλημα ή μείνεις δυσαρεστημένος από κάποια υπηρεσία, είναι καλύτερα να λύσεις το ζήτημα με τον άνθρωπο με τον οποίο έκανες την αρχική συνεννόηση.

Κάν’ το όπως η μαμά

Πιάσε κουβέντα στον ταξιτζή,στον πορτιέρη, στον αχθοφόρο, σε όλους. Δεν έχει σημασία τι θα τους πεις, αλλά τι θα σου πουν εκείνοι. Είναι δεδομένο ότι από τα δικά τους στόματα θα προκύψουν τα καλύτερα tips.

Χειρίσου δημιουργικά τις κακές εμπειρίες

Αν πέρασες άθλια, μην μπεις στον πειρασμό να στείλεις ένα λίβελο στο γενικό διευθυντή του ταξιδιωτικού γραφείου,του ξενοδοχείου ή της κρουαζιέρας. Πιθανότατα δε θα τον διαβάσει ποτέ. Απευθύνσου στο σωστό άνθρωπο (θα τον εντοπίσεις στην ταυτότητα που πάντα υπάρχει στο site του γραφείου/ξενοδοχείου/κρουαζιέρας στο Ίντερνετ). Εναλλακτικά, περίγραψε την άσχημη εμπειρία σου σε κάποιο ταξιδιωτικό forum. Οι μεγάλες εταιρείες παρακολουθούν τέτοιου είδους forum (όπως και τα social media) και το πιθανότερο είναι να σου απαντήσουν άμεσα.

Πες (γράψε) ένα «ευχαριστώ»

Πέρασες καλά; Γράψ’ το μαζί με τις ευχαριστίες σου σε ένα χαρτί και δώσ’ το στο μάνατζερ του ξενοδοχείου. Την επόμενη φορά που θα κλείσεις δωμάτιο εκεί μπορεί να σου ανταποδώσει τη φιλοφρόνηση με ένα μπουκάλι δροσερή σαμπάνια.

Η εμφάνιση μετράει

Οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν στις πρώτες και στις διακεκριμένες θέσεις τους επιβάτες που έχουν πληρώσει εισιτήριο πρώτης ή διακεκριμένης θέσης. Τις σπάνιες φορές που θα χρειαστεί να βάλουν εκεί κάποιον που δεν το έχει πληρώσει θα επιλέξουν να αναβαθμίσουν τον επιβάτη της τουριστικής θέσης που τουλάχιστον δείχνει ότι θα μπορούσε να έχει πληρώσει ένα τέτοιο εισιτήριο, αυτόν με το κοστούμι, ας πού-με, που δε θα δείχνει παράταιρος ανάμεσα στα υπόλοιπα κοστούμια της business class.

Tα μέλη περνάνε καλύτερα

Σύμφωνα με σχετική έρευνα του ιστότοπου TripAdvisor, υπάρχουν πτήσεις των οποίων η πρώτη θέση καλύπτεται σε ποσοστό έως και 70%από αναβαθμισμένα εισιτήρια της economy class. Οι αεροπορικές εταιρείες αναβαθμίζουν πιο συχνά απ’ όσο φαντάζεσαι τα εισιτήρια των εγγεγραμμένων μελών τους. Αν χρησιμοποιείς τακτικά κάποιο συγκεκριμένο αερομεταφορέα για τις μετακινήσεις σου, προμηθεύσου οπωσδήποτε την κάρτα μέλους που θα σου προσφέρει. Εκτός από τα προνόμια που θα απολαύσεις, θα εξασφαλίσεις και κάποιες δωρεάν πτήσεις.

Διαλέξε θέση

Μια άνετη πτήση είναι ο καλύτερος πρόλογος των διακοπών σου .Μια άνετη θέση είναι η βασική προϋπόθεση μιας άνετης πτήσης. Εντόπισέ την (τα σχεδιαγράμματα με τις θέσεις των αεροσκαφών υπάρχου ν πλέον στους ιστότοπους όλων των αεροπορικών εταιρειών) και φρόντισε να την κλείσεις εγκαίρως.

Tip: Οι μπροστινές θέσεις καθώς και αυτές που βρίσκονται στις εξόδους κινδύνου αφήνουν πολύ μεγαλύτερο χώρο ελεύθερο για τα πόδια.

ΜΕΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ

Άφήσε πίσω σου μια καλή τελευταία εντύπωση

Οι υπάλληλοι ενός ξενοδοχείου θυμούνται πάντα τον πελάτη που έγραψε δυο καλά λόγια γι’ αυτούς στο βιβλίο επισκεπτών ή στα σχετικά ερωτηματολόγια της διεύθυνσης – συχνά παίρνουν και μπόνους όταν τα σχόλια είναι πολύ θετικά. Η διεύθυνση του ξενοδοχείου, από την άλλη,θυμάται τον αγενή ή βάνδαλο πελάτη και σημειώνει δίπλα στο προφίλ του τη μαγική λέξη«ανεπιθύμητος».

Eναλλακτικές υπάρχουν πάντα

Μην εμμένεις σε συγκεκριμένες απαιτήσεις, είναι μια τακτική που δε θα σε οδηγήσει πουθενά. Υπάρχουν,για παράδειγμα, ξενοδοχεία που αυτή την περίοδο δεν μπορούν να κάνουν περαιτέρω εκπτώσεις στις τιμές των δωματίων. Μπορεί,όμως, εναλλακτικά να έχουν τη δυνατότητα να σου προσφέρουν κάτι άλλο που τους στοιχίζει λιγότερο: παραλαβή από το αεροδρόμιο,δωρεάν πάρκινγκ, έκπτωση σε κάποιο θέατρο.

Δικτυώσου

Αν μετακινείσαι από ένα ξενοδοχείο σε κάποιο άλλο, ζήτησε από το μάνατζερ του ξενοδοχείου που εγκαταλείπεις να σου κάνει μια τηλεφωνική σύσταση στο μάνατζερ του ξενοδοχείου στο οποίο μεταφέρεσαι. Ρώτησε τον concierge αν γνωρίζει προσωπικά κάποιον από το προσωπικό του εστιατορίου στο οποίο θα δειπνήσεις. Μάθε αν ο ταξιδιωτικός σου πράκτορας έχει κάποιο δικό του άνθρωπο στο πλήρωμα του κρουαζιερόπλοιου που έχεις επιλέξει. Το δίκτυο των κοινωνικών επαφών σου μπορεί να μεγαλώσει πιο γρήγορα απ’ όσο φαντάζεσαι.

Η high season είναι για (όλους) τους άλλους

Αν όντως αναζητάς ιδιαίτερη περιποίηση και –γιατί όχι;– μια καλύτερη καμπίνα ή ένα προνομιακό δωμάτιο, φρόντισε να κάνεις τις διακοπές σου εκτός high season, όταν όλα είναι πιο ήρεμα, πιο φτηνά και πιο διαθέσιμα.

Η ΕΥΓΕΝΕΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙ

Αφόπλισέ τους με ένα χαμόγελο

Το χαμόγελο δεν κοστίζει τίποτε, αλλά είναι ανεκτίμητο. Οι εργαζόμενοι σε αεροδρόμια, σταθμούς τρένων, λιμάνια ή και μεγάλα ξενοδοχεία έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με στρεσαρισμένους ή αγχωμένους ταξιδιώτες. Ένα ευγενικό, καλοπροαίρετο πρόσωπο είναι γι’ αυτούς η εξαίρεση, για την οποία θα διαθέσουν ευχαρίστως επιπλέον χρόνο και προσπάθεια.

Μάθε τη γλώσσα

Ή τουλάχιστον κάποιες φράσεις-κλειδιά. Οι ντόπιοι μπορεί να μην εκτιμήσουν την προφορά σου, αλλά είναι βέβαιο ότι θα συγκινηθούν από

ΣΤΟ ΣΚΑΦΟΣ

-Μάθε να κάνεις έναν τουλάχιστον ναυτικό κόμπο. Δεν υπάρχει λόγος να αυτοσχεδιάσεις τη στιγμή που θα χρειαστεί να δέσεις το σκάφος στο μόλο.

-Άκου πάντα τον κυβερνήτη και συμπεριφέρσου σαν να βρίσκεσαι σε ένα ξένο σπίτι με ακριβά αντικείμενα. Αν δεν είσαι προσεκτικός, μπορεί να γίνει μεγάλη ζημιά

-Αν δεν την παλεύεις καθόλου,ενημέρωσε εγκαίρως τον κυβερνήτη, ειδικά αν πριν τον απόπλου σε υπολόγιζαν για να κάνεις μερικές από τις εργασίες του πληρώματος.

-Στην περίπτωση που θα διανυκτερεύσεις στο σκάφος,φρόντισε να έχεις μαζί σου κυριολεκτικά τα απολύτως απαραίτητα. Ιδιαίτερα σε ιστιοπλοϊκό.

-Όταν το σκάφος αλλάζει από τα όρτσα να είσαι έτοιμος να ακούσεις«τακ» και να σκύψεις. Μετά από λίγο θα περάσει το κεντρικό πανί πάνω από το κεφάλι σου.

-Τα κατάλληλα παπούτσια για το σκάφος είναι τα ίσια boat shoes. Επίσης,μην ξεχάσεις τα γυαλιά ηλίου και το αντηλιακό. Θα σε σώσουν.

-Αν δε θες να«στιγματιστείς»,το καλύτερο δώρο για τον οικοδεσπότη είναι ένα μπουκάλι λευκό κρασί. Ποτέ κόκκινο.

-Στο κατάστρωμα περπάτα με τα πόδια σου λίγο πιο ανοιχτά για να έχεις καλύτερη ισορροπία.

-Ξέχνα το «μπρος»και το «πίσω». Στο σκάφος οι αντίστοιχοι όροι είναι το «πλώρα» και το «πρύμα».

-Ο ήχος μεταφέρεται πιο εύκολα όταν είσαι εν πλω. Γι’ αυτό πρόσεξε τι λες για όσους συνεπιβάτες βρίσκονται πολύ κοντά σου.

-Μην ανάψεις τσιγάροπριν ρωτήσεις. Και κυρίως τσέκαρε πού θα στείλει ο αέρας τις στάχτες σου.

-Οι τουαλέτες στα σκάφη δε λειτουργούν όπως αυτή στο σπίτι σου. Επίσης, χαλάνε εύκολα. Μην ντραπείς να ρωτήσεις πώς χρησιμοποιούνται.

-Όσο βρίσκεσαι εν πλω,έναν κανόνα δεν πρέπει να ξεχάσεις: όποια εργασία κι αν έχεις να διεκπεραιώσεις πάνω στο κατάστρωμα, θα πρέπει πάντα να κρατιέσαι από κάτι σταθερό.

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟΥ

Κάνε κράτηση ο ίδιος προσωπικά

Αν επιθυμείς πραγματικά να κλείσεις εκείνο το τραπέζι σ’ εκείνο το δημοφιλές εστιατόριο εκείνο το συγκεκριμένο Σάββατο που θα βρίσκεσαι στην πόλη, μη βάλεις τη γραμματέα σου να το κάνει ή το ρεσεψιονίστ του ξενοδοχείου όπου διαμένεις. Είναι δεδομένο ότι, αν υπάρχει ένα τραπέζι διαθέσιμο, ο μετρ θα το δώσει σ’ εκείνον που θα τον πείσει ότι το θέλει περισσότερο.

Τα εστιατόρια λειτουργούν με χρονο-διάγραμμα

Αν το ξεχάσεις, κινδυνεύεις να πάρεις τηλέφωνο για να κάνεις την κράτησή σου κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού γεύματος ή του δείπνου – στην ώρα αιχμής. Το μόνο που θα καταφέρεις είναι να μιλήσεις με το μετρ για πέντε αγχωμένα δευτερόλεπτα έπειτα από 20 λεπτά αναμονής στο ακουστικό. Επίσης, απόφυγε να ζητήσεις τραπέζι για δείπνο στις 20:30. Υποχρεώνεις το εστιατόριο να διαθέσει ένα τραπέζι του αποκλειστικά για σένα. Και επειδή δεν είναι υποχρεωμένο να τοκάνει, μάλλον δε θα στο διαθέσει. Δοκίμασε το δείπνο στις 19:30ή στις 21:30. Διευκολύνεις το εστιατόριο και βελτιώνεις τις πιθανότητές σου για ένα καλύτερο τραπέζι.

Show the money

Το χρήμα «μιλάει» καλύτερα από σένα. Το πουρμπουάρ «μιλάει»καλά στους σωστούς ανθρώπους, αυτούς που την επόμενη φορά θα σκιστούν να σε εξυπηρετήσουν.

RENT (BETTER) A CAR

Στα πρακτορεία ενοικίασης αυτοκινήτων τα πρώτα μοντέλα που «φεύγουν» είναι τα φτηνά λόγω ζήτησης. Τα ακριβότερα ξεμένουν στα γκαράζ. Μη διστάσεις να ζητήσεις μια αναβάθμιση οχήματος στην ίδια (χαμηλή) τιμή της κράτησής σου. Στην πραγματικότητα μπορεί να τους βγάζεις και από τον κόπο να σου το προ τείνουν οι ίδιοι.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟ DESKTOP

Η τεχνολογία είναι ο καλύτερος συνταξιδιώτης

Οι ταξιδιωτικές εταιρείες εκτιμούν –και ανταμείβουν– αυτούς που ανταποκρίνονται άμεσα στις προσφορές τους. Εκμεταλλεύσου εγκαίρως τις ειδικές εκπτώσεις και τα αποκλειστικά προνόμια που προσφέρονται στα ενημερωτικά δελτία στο e-mail σου ή στο Twitter της εταιρείας. Μίλησε ανοιχτά για τις καλές σου εμπειρίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στο TripAdvisorκαι σε άλλες ιστοσελίδες κριτικής (τα ξενοδοχεία ειδικά παρακολουθούν τις κριτικές των επισκεπτών). Χρησιμοποίησε το Foursquare(foursquare.com), το Facebook και άλλες υπηρεσίες check in για να αποδείξεις την πίστη σου– και απόλαυσε τις ανταποδοτικές εκπτώσεις και αναβαθμίσεις.

Εκμεταλλεύσου τις προσφορές

Στο Διαδίκτυο υπάρχουν δεκάδες αξιόπιστοι ιστότοποι που μπορούν να μειώσουν το μπάτζετ ή να αναβαθμίσουν τις συνθήκες του ταξιδιού. Αν ο στόχος είναι το δεύτερο (η αναβάθμιση),οι επιλογές είναι πολύ περισσότερες απ’ όσες φαντάζεσαι. Στις μέρες μας οι περισσότερες αλυσίδες ξενοδοχείων είναι διατεθειμένες να προσφέρουν δωρεάν πρωινό ή πάρκινγκ ή μια μέρα στο spa προκειμένου να έχουν την τιμή να σε έχουν πελάτη.

Ξέχασε το roaming

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, όπως και τα περισσότερα διεθνή γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων, έχουν λογαριασμούς στο Skype, οι υπηρεσίες του οποίου είναι διαθέσιμες σε laptops, ταμπλέτες και smartphones. Με ελάχιστα –συγκριτικά– χρήματα, μάλιστα, το Skype προσφέρει και τη δυνατότητα διεθνών κλήσεων σε κινητά και σταθερά τηλέφωνα.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα