Follow us

Aide-mémoire | Η ισχύς εν τη ενώσει

Ο Κωνσταντίνος Αντωνάτος γράφει για το τηλεοπτικό τοπίο και όχι μόνο

Ελένη Μενεγάκη & Ελεονώρα Μελέτη

*Aide-mémoire: συντομευμένο κείμενο που επιτρέπει σε κάποιον να έχει μια γενική εικόνα ορισμένων γνώσεων

Καλησπέρα, καλησπέρα!

Έβλεπα τη Νάντια Μπουλέ στη Φαίη Σκορδά, ένα από τα πιο λαμπερά πρόσωπα που έχω γνωρίσει στον χώρο των media. Ταλαντούχο πλάσμα, ωραία γυναίκα και κάπως ιδιαίτερη προσωπικότητα. Να μη σου λέει πως είναι κάτι επειδή έγινε "γλυκιά μανούλα". Ένα κορίτσι ξεκάθαρα εξωφυλλικό, που χόρτασε ό,τι ήθελε από αυτό τον χώρο, ο χώρος δεν την απέρριψε ποτέ και πήρε αποστάσεις με το κεφάλι ψηλά, όταν έπρεπε. Και πήγε στο θέατρο και διέπρεψε ως performer στα μιούζικαλ που ανέβασε. Ένας άνθρωπος ταλαντούχος με προσωπικότητα, όπως θα έπρεπε να είναι οι άνθρωποι της τηλεόρασης.

Ο ΣΚΑΪ παραδέχομαι πως φάνηκε ο γενναιότερος και μια τόσο καλή δουλειά, όπως οι "Πανθέοι" δεν την πείραξε στο ελάχιστο. Μαθαίνω λοιπόν πως η σειρά παραμένει προς το παρόν στη θέση της, με τετραπλό ραντεβού κάθε εβδομάδα, ενώ θα δούμε και νέους ήρωες στη σειρά. Ο πρώτος είναι ο τηλεοπτικός σύζυγός της Δέσποινας, δηλαδή της εξαιρετικής Μαρίας Καλλιμάνη, που για τον ρόλο της στη σειρά έχει αποσπάσει μερικά από τα πιο τιμητικά σχόλια. Ο συγκεκριμένος ήρωας, παράλληλα είναι και πατέρας του Κίτσου, δηλαδή του Μιχάλη Σαράντη. Ο ηθοποιός έχει κλείσει ήδη και θα τον υποδυθεί ο Μελέτης Γεωργιάδης. Επίσης, αυτές τις μέρες αναζητείται ο ηθοποιός που θα υποδυθεί τον τηλεοπτικό Θαλή, δηλαδή τον αδελφό του Βλάσση Πανθέου που πρακτικά είναι και πατέρας του Ανδρέα, δηλαδή του Αιμίλιου Χειλάκη. Πριν λίγες μέρες μάλιστα Μιχάλης Σαράντης και Μελία Κράιλινγκ ταξίδεψαν ως τη Σύρο ώστε να πραγματοποιήσουν ορισμένα γυρίσματα για τη σειρά. Όλα αυτά θα τα δούμε πιθανότατα μετά τη διακοπή της σειράς για τις ημέρες των εορτών, που θα προσαρμοστεί και κατάλληλα το πρόγραμμα για να "συνυπάρξει" με το "Survivor".

Με μία αφορμή άσχετη, ένα tweet για μία είδηση, άρχισαν να τη λένε σε έναν συνάδελφο που ανέβασε ένα βίντεο από ένα συμβάν, χωρίς να περιγράφει κάτι άλλο γύρω από την είδηση. Μετά έγραφαν "είσαι και δημοσιογράφος". Ρε παιδιά, είμαστε σοβαροί; Αν εγώ, φερ' ειπείν, που έχω μια σχολιαστική στήλη για την τηλεόραση δω ένα συμβάν, πρέπει να σας φέρω και ρεπορτάζ επ' αυτού για να κάνω μια ανάρτηση; Μπορεί ένας που εργάζεται ως δημοσιογράφος να μην έχει καν σχέση με την έννοια του "ρεπορτάζ". Δημοσιογραφική δουλειά είναι και η κριτική και τα αποκλειστικά και το ρεπορτάζ, δημοσιογραφική δουλειά είναι να γράφεις και συμβουλές για ορειβασία. Δεν σημαίνει πως όλοι είμαστε υποχρεωμένοι να "λειτουργούμε" σε κάθε μας στιγμή ως εργαζόμενοι. Και σίγουρα δεν είμαστε υπόδουλοι κάθε σχολιαστή, κυρίως ανώνυμου.

Αντιλαμβάνομαι τι είπε η Αφροδίτη Γραμμέλη για όσα είπε για τους "παρουσιαστές αυτοκράτορες". Είπε πως κουράστηκε από το καθεστώς των τηλε-αυτοκρατόρων. Και μπορεί ο κάθε επαγγελματίας να προσλαμβάνεται και να διαπραγματεύεται τη συνεργασία του με τον σταθμό στον οποίο ανήκει η εκπομπή, αλλά για να ενταχθεί σε μία εκπομπή εννοείται πως έχει την έγκριση του παρουσιαστή. Ειδικά αν μιλάμε για παρουσιαστή σαν τον Γιώργο Λιάγκα. Και όταν το πρόσωπο δεν είναι επιλογή του παρουσιαστή, αλλά των στελεχών, όντως το πράγμα μπορεί να οδηγηθεί στα βράχια. Έχω στο μυαλό μου 4-5 περιπτώσεις τέτοιες και όχι δεν μιλάω για το case Λιάγκας- Κορινθίου, σε αυτό -όπως και στο Λιάγκας- Δούκισσα- ο τελευταίος που φταίει είναι ο παρουσιαστής. Για να επιστρέψω όμως στο βασικό θέμα μας, κάθε συνεργάτης διάσημου παρουσιαστή είναι στην απόλυτη επιλογή του. Και μπορεί να τον επιβάλει και να τον απομακρύνει. Ενίοτε μπορεί να τον έχει και σε απομόνωση, ενώ συνεχίζεται η συνεργασία. Όλα αυτά που σας λέω τα έχουμε δει πολλάκις τα τελευταία χρόνια. Αρκεί να είστε έξυπνοι και να παρατηρείτε.

Άναψε φωτιές η Ναταλία Γερμανού με όσα είπε στο "Night Out” του Θεοχάρη Ιωαννίδη. Για ακόμα μία φορά δείχνει πώς μπορεί να χειρίζεται την καλή δημοσιότητα που της προσφέρουν οι μεγάλες επιτυχίες που έχει καταγράψει, τα τελευταία χρόνια, στην καριέρα της. Και δίχως ίχνος τακτ καλοί συνάδελφοι ρώτησαν ευθέως την επομένη της συνέντευξης τον Δημήτρη Πανόπουλο, πώς αισθάνθηκε όταν η Ναταλία του είπε πως την πρώτη σεζόν δεν "κούμπωσαν". Υπέροχη τηλεοπτική οικογένεια, σαν πραγματική. Που βάζουν οι θειάδες να τσακωθούν τα ξαδέλφια και μετά να πουν "μα γιατίιιι, εσείς είστε αγαπημένοι". Δεν θα μας καταλάβω ποτέ.

Όχι παιδιά, δεν ανεβάζει τυχαία τίποτα η Ελένη Μενεγάκη. Η στήριξη και η συμπάθειά της προς το πρόσωπο της Ελεονώρας Μελέτη είναι ηχηρή εδώ και χρόνια. Γι' αυτό και τώρα επέλεξε να ανεβάσει μια τυχαία #ΝΟΤ τραβηγμένη φωτό τους στο πάρκινγκ, στέλνοντας τα δικά της μηνύματα γύρω τριγύρω. Από Παλλήνη μέχρι Συγγρού.

Τι μας θύμισε η Έλντα Πανοπούλου όταν μίλησε για την εποχή του "Μεταξύ μας" στην Ελένη Τσολάκη; Πως στην εποχή του "Μεταξύ μας" δεν είχαν άνωθεν παρεμβάσεις για το περιεχόμενο της εκπομπής. Πως στην εποχή του "Μεταξύ μας" δεν είχαν κλεισμένα εμπορικά. Πως στην εποχή του "Μεταξύ μας" δεν ήταν τόσο φτηνιάρικη εν ολίγοις η τηλεόραση. Αυτό που "ξέχασε" στην εποχή του "Μεταξύ μας" να πει ήταν πως ο θεατής είχε 2-3 επιλογές όλες κι όλες. Τον ΑΝΤ1, το MEGA, άντε και το STAR. Ο ακραίος ανταγωνισμός άλλαξε την τηλεόραση και ήρθαν τα "Others" και της έδωσαν τη χαριστική βολή. Λέει ένα ωραίο, πολύ ωραίο αφήγημα για εκείνη την εποχή, που σήμερα δεν έχει καμία πρακτική εφαρμογή. Εκτός αν είσαι στην ΕΡΤ και είσαι ευχαριστημένος με 2%.

Αντίθετα, θα συμφωνήσω μαζί της για τους ήρωες στη μυθοπλασία που δεν μοιάζουν με τους μέσους Έλληνες. Μα δεν μοιάζουν με τους Έλληνες της γενιάς εκείνης. Μοιάζουν όμως με ανθρώπους νεότερων γενεών, ενίοτε και της GenZ. Αν έβλεπα σήμερα τη Χαρούλα Πεπονάκη ως ηρωίδα σε σύγχρονη μυθοπλασία περισσότερο θα κρίντζαρα με μια τρελή που της φταίνε όλα, παρά με μία συνηθισμένη Ελληνίδα. Απλά τότε δεν είχαμε όλες αυτές τις προσλαμβάνουσες σύγχρονης τηλεόρασης και λέγαμε πως είναι κουλ αν παίζεις την Κατερίνα, της Κατερίνας Γιουλάκη. Σκεφτείτε έναν 20άρη σήμερα να αποδωθεί όπως φαινόταν η Τζόυς Ευείδη στο "Ρετιρέ". Και η ίδια η Τζόυς θα κρίντζαρε, αν έβλεπε κάτι τέτοιο. Αλλάζουν οι εποχές, αλλάζουν και οι χαρακτήρες.

Σας τα είχα γράψει εδώ και πάρα πολύ καιρό, προ απομακρύνσεως Ποφάντη, πως το "Your Face Sounds Familiar” δεν πρόκειται να βγει στον αέρα. Επέμεναν όλοι οι καλοί συνάδελφοι πως λόγω των ραντεβού που γίνονταν θα βγει. Ορίστε τώρα που όλοι ξαφνικά συνειδητοποίησαν πως δεν βγαίνει στον αέρα. Απλώς επειδή ο ΑΝΤ1 έτρεχε στην αγορά μια σκέψη για να κόψει αντιδράσεις και ανταγωνισμό, με φρούδες ελπίδες πως θα τον κατατρόπωνε.

Όσο γράφω, βλέπω το 6ο επεισόδιο του "Milky Way”. Εξαιρετική δουλειά, μοντέρνα και ενδιαφέρουσα. Κλείδωσε και στο διψήφιο, σε μια προσπάθεια η φρέσκια τηλεόραση να γίνει ανταγωνιστική - την οποία παραδέχομαι κι εγώ πως βλέπω στο Vodafone TV και όχι στο MEGA. Sorry MEGA μου. Είναι εκπληκτικό πόσο εύκολα μπορεί η ελεύθερη, η γραμμική όπως τη λένε επίσημα, τηλεόραση να χάσει έναν πιστό θεατή. Και επιτέλους μια δουλειά που δίνει την ευκαιρία στην Τόνια Σωτηροπούλου να αποδείξει όσα μπορεί, όπως και μια ιστορία που καταπιάνεται επίκαιρα με το fluid sexuality. Πραγματικά μια σειρά αντάξια των παραγωγών που βλέπουμε σε διεθνείς πλατφόρμες, τόσο σε εικόνα και παραγωγή, όσο και σε πνεύμα, σε έμπνευση, σε μηνύματα.

Είδα με ενδιαφέρον τη Δανάη Μπάρκα στο "Στούντιο 4". Μια ωραία τηλεοπτική περσόνα, με ιδιαίτερη ιδιοσυγκρασία και με επιτυχημένη εκπομπή. Και με ένα ταλέντο να τα λέει τόσο ωραία, μπροστά στην κάμερα. Τεράστιο ατού η Επικοινωνία. Με πολλή ευφυία διαχειρίζεται τα ενδεχόμενα για το τηλεοπτικό της μέλλον.

Θα διαφωνήσω με τον Θανάση Αναγνωστόπουλο με το "Κανείς δεν έχει ρεπορτάζ από τον Νοέμβριο". Μεταξύ μας τώρα;

Aide-mémoire | Η ισχύς εν τη ενώσει

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

http://instagram.com/sirconstantino
https://www.facebook.com/constantinos.antonatos
https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα