Yupiii|Bloggers|Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|
Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|27.05.2015 |15:27|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Το 3ο Βήμα

Ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης, το αναλύει

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Μέσα από αυτό το blog, εδώ στο Yupiii, έχω δεσμευθεί να σας αναλύσω τα 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει. Έτσι, στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

 

Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Σήμερα, θα αναλύσουμε το τρίτο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού. 

 

Για να το κάνετε αυτό, τρεις είναι οι βασικοί διατροφικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινηθείτε και ουσιαστικά αποτελούν τα 3Α της φιλοσοφίας του συστήματος διατροφής ORAC: Aντιοξείδωση (αντίσταση στις βιολογικές φθορές), Ανοσορρύθμιση (βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού) και Αντιφλεγμονώδης προστασία (προστατεύει το οργανισμό έναντι της συστηματικής φλεγμονής).

 

Ας τους δούμε αναλυτικά.

 

 

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΣΗ: Η σημασία των αντιοξειδωτικών στην υγεία

 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν από μια σειρά εκφυλιστικών νοσημάτων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία, όπως είναι ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης, η σκλήρυνση κατά πλάκας, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η νόσος του Crohn και πολλά άλλα. Μέσα στις τροφές υπάρχουν εκατοντάδες αντιοξειδωτικά, όπως διάφορα φυτοχημικά και βιταμίνες, που είτε ενισχύουν τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού, είτε διαθέτουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν απευθείας τις ελεύθερες ρίζες και να αποτρέπουν τις οξειδωτικές φθορές που αυτές προκαλούν. Κάθε τροφή περιέχει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό αντιοξειδωτικών και ως εκ τούτου συνεισφέρει μοναδικά στην προστασία του ανθρώπινου οργανισμού.

 

 

ΑΝΟΣΟΡΡΥΘΜΙΣΗ: Η πολύτιμη συμβολή της βιταμίνης D στην υγεία και στο αδυνάτισμα

 

Η βιταμίνη D ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών και αποτελείται από ένα σύνολο διαφορετικών μορφών, με κυριότερες τις βιταμίνες D2 και D3. Είναι γνωστή για το ρόλο της στο σχηματισμό των οστών αφού βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου. Τελευταία, έχει συνδεθεί και με άλλα οφέλη που αφορούν στην υγεία, όπως αντικαρκινική δράση, πρόληψη κατά των αυτοάνοσων νοσημάτων (διαβήτης τύπου 1, σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδής αρθρίτιδα) και άλλων χρόνιων παθήσεων όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η βιταμίνη D βοηθά στον έλεγχο της φυσιολογικής ανάπτυξης των κυττάρων. Διατροφικές πηγές της βιταμίνης D της αποτελούν τα αβγά, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκαλο, το συκώτι, καθώς και πολλά εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μαλακές (soft) μαργαρίνες και τα δημητριακά.

 

ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Πώς τα «καλά» λιπαρά (ω-3 & μονοακόρεστα) βοηθούν τον μεταβολισμό και καταπολεμούν τη συστηματική φλεγμονή

 

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και μεταβολική λειτουργία

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (MUFA), όπως είναι το ολεϊκό οξύ, αποτελούν σημαντικό μέρος του προσλαμβανομένου με τις τροφές λίπους σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως στις χώρες της Μεσογείου. Τα σημαντικά αποτελέσματα των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων στη βελτίωση της ινσουλινοευαισθησίας έχουν αναφερθεί από τις αρχές της δεκαετίας του '70. Επίσης, in vivo πειραματικές μελέτες έδειξαν ότι η χορήγηση μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (MUFA) που περιέχονται στις ελιές και στο ελαιόλαδο, ενισχύει περισσότερο τη δραστηριότητα των ΝΚ (φονικών) κυττάρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κύτταρα.

 

Πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, φλεγμονή και ανοσοποιητικό σύστημα

Τα λιπαρά οξέα φέρουν συστηματικά ονόματα και περιγράφονται από μια ονοματολογία στενογραφίας, π.χ. 18:3 ω-3. Ο άνθρωπος δε διαθέτει τα απαραίτητα ένζυμα (desaturase 12 και 15) για τη σύνθεση του λινoλεϊκού (18:2 ω-6) και α-λινολεϊκού οξέως (18:3 ω-3). Επομένως, αυτά τα δύο λιπαρά οξέα δεν μπορούν να συντεθούν στον ανθρώπινο οργανισμό και καλούνται ουσιαστικά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα. Η αύξηση της κατανάλωσης των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στη διατροφή (π.χ. με τη διατροφή με ψάρια), έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη λειτουργία των ανοσιακών κατάρων. Τα ιχθυέλαια λειτουργούν ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες και ότι με τον τρόπο αυτό ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσιακού συστήματος. Διατροφικές πηγές των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αποτελούν τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα και το σκουμπρί, τα καρύδια και οι μαλακές (soft) μαργαρίνες.

 

PLUS: Περιορισμός στις προ-φλεγμονώδεις τροφές - Γιατί πρέπει να λέτε «ΟΧΙ» στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στο αλάτι.

Αν και αποτελούν βασικά στοιχεία της διατροφής, τόσο η ζάχαρη και το αλάτι όσο και το λευκό αλεύρι θεωρούνται, σε πολλές περιπτώσεις επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Πλήθος ερευνών τα τελευταία χρόνια έχουν καταλήξει στο ότι και τα τρία αυτά τρόφιμα παρουσιάζουν μειωμένα οφέλη για την υγεία και σε πολλές περιπτώσεις είναι επιβλαβή.

Το οξειδωτικό στρες, οι διαταραχές στο ανοσοποιητικό και η συστηματική φλεγμονή είναι γνωστό ότι εμπλέκονται στην παθογένεια της παχυσαρκίας. Αντίθετα, η κατανάλωση μίας διατροφής με υψηλή συνολική αντιοξειδωτική περιεκτικότητα και «αντιφλεγμονώδεις» διατροφικές ουσίες συσχετίζεται θετικά με την μείωση της φλεγμονής. Τα δεδομένα που προκύπτουν από διάφορες μελέτες υποστηρίζουν ότι με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, μαζί με γεύματα που είναι πλούσια σε λίπη και υδατάνθρακες, αντισταθμίζονται οι «προ-οξειδωτικές» και «προ-φλεγμονώδεις» ιδιότητες που τα συγκεκριμένα συστατικά παρουσιάζουν, και μετριάζονται οι αρνητικές τους επιδράσεις.

 

 

Και, κάπως έτσι, σας αφήνω και για αυτή την εβδομάδα και ανανεώνω το ραντεβού μας για την επόμενη Τετάρτη, και πάλι εδώ, στο Yupiii.

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

 

DAILY NEWS

survivor πάρτι
 
CELEBRITY NEWS
|
25.04.2017 | 01:13
|

SURVIVOR

Όσα έγιναν στο πάρτι της ένωσης: Διάσημοι και Μαχητές για πρώτη φορά διασκεδάζουν και τραγουδούν μαζί!

Οι δύο ομάδες του Survivor είναι έτοιμες για την μεγάλη ένωση με το λαμπερό πάρτι να είναι ο πρωταγωνιστής. 

Διάσημες Εμφανίσεις
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 20:16
|

ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

Πού συναντήθηκαν οι εκπρόσωποι της showbiz;

Ο Αντώνης Ρέμος και οι εμφανίσεις του στο Fantasia με τον Χρήστο Δάντη, αλλά και η τεράστια επιτυχία που σημειώνουν οι ΜΕΛΙSSES στο BOX ήταν τα βασικά σημεία συνάντησης των εκπροσώπων της ελληνικής showbiz, τις τελευταίες ημέρες.

Σάββας Πούµπουρας
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 19:50
|

ΣΑΒΒΑΣ ΠΟΥΜΠΟΥΡΑΣ

Οι προσωπικές εξομολογήσεις λίγο πριν την πρεμιέρα στο Blind Taste

Στο περιοδικό People έδωσε συνέντευξη ο Σάββας Πούμπουρας λίγες μέρες πριν κάνει πρεμιέρα στο τιμόνι του Blind Taste.

Μαρία Μπεκατώρου
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 18:43
|

ΜΑΡΙΑ ΜΠΕΚΑΤΩΡΟΥ

«Το Your Face Sounds Familiar είναι ένα πρόγραμμα που έχει αποδείξει την απήχηση που έχει»

Συνέντευξη στο περιοδικό Tv Μανία και τον Κωνσταντίνο Χάμπαλη παραχώρησε η Μαρία Μπεκατώρου και μεταξύ άλλων μίλησε για το Your Face Sounds Familiar, το Survivor αποκαλύπτοντας αν θα έπαιρνε μέρος σε ένα τέτοιο παιχνίδι επιβίωσης.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Michael Douglas - Catherine Zeta Jones
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 18:34
|

MICHAEL DOUGLAS - CATHERIN ZETA JONES

Είναι η κόρη τους το επόμενο it-girl που θα μας απασχολήσει;

Μπορεί να την έχουμε στο μυαλό μας ακόμα ως μωρό, όμως πριν λίγες μέρες η κόρη των Michael Douglas και Catherine Zeta Jones έκλεισε τα 14 χρόνια της και πλέον είναι μια πραγματική κούκλα.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
ΜΟΥΣΙΚΗ
24.04.2017 | 17:54
Ελευθερία Ελευθερίου

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ

Ακούστε το νέο της τραγούδι με την υπογραφή του Βασίλη Καρρά

Η Ελευθερία Ελευθερίου επιστρέφει με ολοκαίνουργιο video clip για το τραγούδι της «Σώμα, Βλέμμα Και Ψυχή».

MasterChef
 
WATCH
|
24.04.2017 | 17:40
|
Πηνελόπη Πλάκα R
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 17:26
|
Rihanna r
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 17:25
|

RIHANNA

Ο αμφιλεγόμενος τρόπος που ευχήθηκε στη Βασίλισσα Ελισάβετ

Η Βασίλισσα Ελισάβετ είχε τα γενέθλια της και η Rihanna βρήκε έναν, τουλάχιστον, προτότυπο τρόπο να της πει τα "χρόνια πολλά"

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Survivor: Το τρέιλερ της Τρίτης
Survivor: Το τρέιλερ της Τρίτης
Survivor: Ο διαγωνισμός τραγουδιού
Survivor: Ο διαγωνισμός τραγουδιού
Survivor: Οι συζητήσεις στο πάρτι
Survivor: Οι συζητήσεις στο πάρτι

Ταύρος

20/04-20/05

Για τις επόμενες μέρες, ακόμη και αν τα μηνύματα που λαμβάνεις στις διαπροσωπικές σου σχέσεις είναι αποθαρρυντικά, οφείλεις να συνεχίσεις να ελπίζεις σε ένα καλύτερο αύριο. Μʼ ακούς Ταύρε; Να ελπίζεις, γιατί μόνο έτσι θα καταφέρεις κάποια στιγμή να δράσεις!

Πώς να ντυθείς για να μην κρυώνεις αλλά και για να μην ζεσταίνεσαι
  • Πώς να ντυθείς για να μην κρυώνεις αλλά και για να μην ζεσταίνεσαι

    Πώς να ντυθείς για να μην κρυώνεις

    Aλλά και για να μην ζεσταίνεσαι!

  • η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη στην εκπομπή της Δευτέρας 24 Απριλίου fr

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Δευτέρας: Ξέρουμε τι φόρεσε!

  • Έλλη Κοκκίνου

    Έλλη Κοκκίνου

    H εντυπωσιακή εμφάνιση στην πρεμιέρα του Your Face Sounds Familiar

  • Μαρία Μπεκατώρου

    Μαρία Μπεκατώρου

    Οι λεπτομέρειες του look της στην πρεμιέρα του Your Face Sounds Familiar

  • Διάσημες ελληνίδες

    TV Style Report

    Τι φόρεσαν στην τηλεόραση αυτή την εβδομάδα

Πόσο σημαντική είναι η πρωινή και η βραδινή ρουτίνα στη ζωή σου
  • Πόσο σημαντική είναι η πρωινή και η βραδινή ρουτίνα στη ζωή σου

    Πόσο σημαντική είναι η πρωινή και η βραδινή ρουτίνα στη ζωή σου

    Πόσες φορές δεν έχει τύχει στο τέλος της ημέρας να μην έχεις κάνει σχεδόν τίποτα απ' αυτά που είχες βάλει σαν στόχο;

  • Δουλεύουν ή όχι τελικά τα συμπληρώματα λιποδιάλυσης;

    Δουλεύουν ή όχι τελικά τα συμπληρώματα λιποδιάλυσης;

    Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Αλλά σίγουρα είναι πεταμένα λεφτά. Μάθε γιατί!

  • Πώς με το Pornhub οι ακατάλληλες γυμνές selfies σου γίνονται κατάλληλες

    Pornhub

    Πώς οι ακατάλληλες γυμνές selfies σου γίνονται κατάλληλες;

  • Facebook

    Facebook

    Αυτά είναι τα νέα χαρακτηριστικά που θα έχει σύντομα

  • Ο David Gandy επιστρέφει εκεί που τον άφησες, με μαγιό μέσα στη θάλασσα!

    David Gandy

    Eπιστρέφει εκεί που τον άφησες, με μαγιό μέσα στη θάλασσα!