Yupiii|Bloggers|Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|
Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|27.05.2015 |15:27|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Το 3ο Βήμα

Ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης, το αναλύει

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Μέσα από αυτό το blog, εδώ στο Yupiii, έχω δεσμευθεί να σας αναλύσω τα 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει. Έτσι, στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

 

Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Σήμερα, θα αναλύσουμε το τρίτο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού. 

 

Για να το κάνετε αυτό, τρεις είναι οι βασικοί διατροφικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινηθείτε και ουσιαστικά αποτελούν τα 3Α της φιλοσοφίας του συστήματος διατροφής ORAC: Aντιοξείδωση (αντίσταση στις βιολογικές φθορές), Ανοσορρύθμιση (βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού) και Αντιφλεγμονώδης προστασία (προστατεύει το οργανισμό έναντι της συστηματικής φλεγμονής).

 

Ας τους δούμε αναλυτικά.

 

 

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΣΗ: Η σημασία των αντιοξειδωτικών στην υγεία

 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν από μια σειρά εκφυλιστικών νοσημάτων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία, όπως είναι ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης, η σκλήρυνση κατά πλάκας, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η νόσος του Crohn και πολλά άλλα. Μέσα στις τροφές υπάρχουν εκατοντάδες αντιοξειδωτικά, όπως διάφορα φυτοχημικά και βιταμίνες, που είτε ενισχύουν τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού, είτε διαθέτουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν απευθείας τις ελεύθερες ρίζες και να αποτρέπουν τις οξειδωτικές φθορές που αυτές προκαλούν. Κάθε τροφή περιέχει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό αντιοξειδωτικών και ως εκ τούτου συνεισφέρει μοναδικά στην προστασία του ανθρώπινου οργανισμού.

 

 

ΑΝΟΣΟΡΡΥΘΜΙΣΗ: Η πολύτιμη συμβολή της βιταμίνης D στην υγεία και στο αδυνάτισμα

 

Η βιταμίνη D ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών και αποτελείται από ένα σύνολο διαφορετικών μορφών, με κυριότερες τις βιταμίνες D2 και D3. Είναι γνωστή για το ρόλο της στο σχηματισμό των οστών αφού βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου. Τελευταία, έχει συνδεθεί και με άλλα οφέλη που αφορούν στην υγεία, όπως αντικαρκινική δράση, πρόληψη κατά των αυτοάνοσων νοσημάτων (διαβήτης τύπου 1, σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδής αρθρίτιδα) και άλλων χρόνιων παθήσεων όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η βιταμίνη D βοηθά στον έλεγχο της φυσιολογικής ανάπτυξης των κυττάρων. Διατροφικές πηγές της βιταμίνης D της αποτελούν τα αβγά, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκαλο, το συκώτι, καθώς και πολλά εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μαλακές (soft) μαργαρίνες και τα δημητριακά.

 

ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Πώς τα «καλά» λιπαρά (ω-3 & μονοακόρεστα) βοηθούν τον μεταβολισμό και καταπολεμούν τη συστηματική φλεγμονή

 

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και μεταβολική λειτουργία

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (MUFA), όπως είναι το ολεϊκό οξύ, αποτελούν σημαντικό μέρος του προσλαμβανομένου με τις τροφές λίπους σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως στις χώρες της Μεσογείου. Τα σημαντικά αποτελέσματα των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων στη βελτίωση της ινσουλινοευαισθησίας έχουν αναφερθεί από τις αρχές της δεκαετίας του '70. Επίσης, in vivo πειραματικές μελέτες έδειξαν ότι η χορήγηση μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (MUFA) που περιέχονται στις ελιές και στο ελαιόλαδο, ενισχύει περισσότερο τη δραστηριότητα των ΝΚ (φονικών) κυττάρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κύτταρα.

 

Πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, φλεγμονή και ανοσοποιητικό σύστημα

Τα λιπαρά οξέα φέρουν συστηματικά ονόματα και περιγράφονται από μια ονοματολογία στενογραφίας, π.χ. 18:3 ω-3. Ο άνθρωπος δε διαθέτει τα απαραίτητα ένζυμα (desaturase 12 και 15) για τη σύνθεση του λινoλεϊκού (18:2 ω-6) και α-λινολεϊκού οξέως (18:3 ω-3). Επομένως, αυτά τα δύο λιπαρά οξέα δεν μπορούν να συντεθούν στον ανθρώπινο οργανισμό και καλούνται ουσιαστικά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα. Η αύξηση της κατανάλωσης των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στη διατροφή (π.χ. με τη διατροφή με ψάρια), έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη λειτουργία των ανοσιακών κατάρων. Τα ιχθυέλαια λειτουργούν ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες και ότι με τον τρόπο αυτό ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσιακού συστήματος. Διατροφικές πηγές των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αποτελούν τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα και το σκουμπρί, τα καρύδια και οι μαλακές (soft) μαργαρίνες.

 

PLUS: Περιορισμός στις προ-φλεγμονώδεις τροφές - Γιατί πρέπει να λέτε «ΟΧΙ» στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στο αλάτι.

Αν και αποτελούν βασικά στοιχεία της διατροφής, τόσο η ζάχαρη και το αλάτι όσο και το λευκό αλεύρι θεωρούνται, σε πολλές περιπτώσεις επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Πλήθος ερευνών τα τελευταία χρόνια έχουν καταλήξει στο ότι και τα τρία αυτά τρόφιμα παρουσιάζουν μειωμένα οφέλη για την υγεία και σε πολλές περιπτώσεις είναι επιβλαβή.

Το οξειδωτικό στρες, οι διαταραχές στο ανοσοποιητικό και η συστηματική φλεγμονή είναι γνωστό ότι εμπλέκονται στην παθογένεια της παχυσαρκίας. Αντίθετα, η κατανάλωση μίας διατροφής με υψηλή συνολική αντιοξειδωτική περιεκτικότητα και «αντιφλεγμονώδεις» διατροφικές ουσίες συσχετίζεται θετικά με την μείωση της φλεγμονής. Τα δεδομένα που προκύπτουν από διάφορες μελέτες υποστηρίζουν ότι με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, μαζί με γεύματα που είναι πλούσια σε λίπη και υδατάνθρακες, αντισταθμίζονται οι «προ-οξειδωτικές» και «προ-φλεγμονώδεις» ιδιότητες που τα συγκεκριμένα συστατικά παρουσιάζουν, και μετριάζονται οι αρνητικές τους επιδράσεις.

 

 

Και, κάπως έτσι, σας αφήνω και για αυτή την εβδομάδα και ανανεώνω το ραντεβού μας για την επόμενη Τετάρτη, και πάλι εδώ, στο Yupiii.

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

 

DAILY NEWS

Μάριος Πρίαμος Ιωαννίδης Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 14:44
|

SURVIVOR

Το σεξιστικό σχόλιο του Μάριου που εξόργισε την Κατερίνα Καινούργιου

Το Facebook του Μάριου Πρίαμου Ιωαννίδη κρύβει μεγάλες εκπλήξεις

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ελένη Μενεγάκη
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 14:40
|

ΕΛΕΝΗ ΜΕΝΕΓΑΚΗ

Πώς αντιδρά όταν χτυπά το κινητό του Μάκη Παντζόπουλου κατά τη διάρκεια της νύχτας;

Η Ελένη Μενεγάκη συζητούσε με τις συνεργάτιδες της εκπομπής της για τους «ελέγχους» που κάνουν οι γυναίκες στα κινητά των συντρόφων τους.

Σταυρος Νικολαΐδης
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 13:43
|

ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ

Έγινε για πρώτη φορά μπαμπάς!

Το πρώτο τους παιδί απέκτησαν ο Σταύρος Νικολαϊδης και η Γιώτα Ζαρμακούπη την Πέμπτη.

Survivor
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 13:36
|

SURVIVOR

Τα νέα δεδομένα για τον μεγάλο τελικό του reality!

Bρισκόμαστε ένα σχεδόν μήνα πριν το τέλος του Survivor και ήδη αρκετές τοποθεσίες έχουν «χρεωθεί» πως θα φιλοξενήσουν τον μεγάλο τελικό.

Το Πρωινό
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 12:17
|

ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ

Η πρόταση για προκλητική φωτογράφιση & οι απίστευτες ατάκες on air

Με αποκαλύψεις ξεκίνησε η μέρα για την παρέα του «Πρωινού» στον ΑΝΤ1.

Κώστας Τσουρός
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 11:44
|

ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΟΥΡΟΣ

Απαντάει ευθέως στους επικριτές του & αποκαλύπτει τις κακές πτυχές του χαρακτήρα του

Ο Κώστας Τσουρός τις τελευταίες εβδομάδες πρωταγωνιστεί καθημερινά στους τίτλους των lifestyle ειδήσεων για τα αιχμηρά του σχόλια μέσα από το «Πρωινό» του ΑΝΤ1. Τι απαντά ο ίδιος σε όσους διαφωνούν μαζί του;

Κωνσταντίνα Σπυροπούλου RNew
 
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ
|
25.05.2017 | 09:28
|

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ

Αlpha.. εκπλήξεις και εξελίξεις!

Τι ακριβώς συμβαίνει στο μυαλό των ανθρώπων που σχεδιάζουν το πρόγραμμα του Alpha αυτή την περίοδο, είναι κάτι που πολύ θα θέλαμε να ξέρουμε.

Η Νάταλι Θάνου με τον γιο της στον Αστέρα R
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 09:23
|

ΝΑΤΑΛΙ ΘΑΝΟΥ

Η σέξι εμφάνιση στην παραλία μαζί με τον γιο της: Φωτογραφίες

Στον Αστέρα Βουλιαγμένης εντόπισε ο φωτογραφικός φακός την Νάταλι Θάνου μαζί με τον γιο της, Άρη πριν λίγες μέρες.

Ελένη Μενεγάκη: Η αποκάλυψη για τα ενοχλητικά μηνύματα στο κινητό του Μάκη Παντζόπουλου
Ελένη Μενεγάκη: Η αποκάλυψη για τα ενοχλητικά μηνύματα στο κινητό του Μάκη Παντζόπουλου
Ο Ιωάννης Μελισσανίδης στο The 2night Show
Ο Ιωάννης Μελισσανίδης στο The 2night Show
Happy Day: Τα αρνητικά σχόλια για τη σέξι φωτογράφιση της Μαρίας Μπακοδήμου
Happy Day: Τα αρνητικά σχόλια για τη σέξι φωτογράφιση της Μαρίας Μπακοδήμου

Δίδυμοι

21/05-21/06

Για να παραμένεις δραστήριος/α και περίεργος/η (σαν να λέμε να έχεις ζωντάνια!) πρέπει να σε διακατέχει μια εσωτερική ηρεμία. Αν το πάρεις απόφαση να μην αναλώσεις πάλι όλη τη φαιά σου ουσία στα προβλήματα του εργασιακού σου χώρου, αυτή θα έρθει φυσικά και θα σε τυλίξει σαν θερμό κύμα...

Jenny Walton
  • Jenny Walton

    Jenny Walton

    Εσύ γνωρίζεις το μοναδικό στυλ της;

  • Melania Trump

    Melania Trump

    Τα outfits της στο παρθενικό της ταξίδι ως Πρώτη Κυρία

  • Η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη Τετάρτη 24 Μαίου fr

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Τετάρτης: Ξέρουμε τι φόρεσε!

  • Γιατί πρέπει επιτέλους να μάθεις να φοράς τα σωστά polo

    Μάθε επιτέλους να μάθεις να φοράς τα σωστά polo

    Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά...

  • η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη την Τρίτη 23 Μαίου fr

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Τρίτης: Ξέρουμε τι φόρεσε!

Τα πράγματα που κάθε άντρας πρέπει να έχει στα 30 του
  • Τα πράγματα που κάθε άντρας πρέπει να έχει στα 30 του

    Τα πράγματα που κάθε άντρας πρέπει να έχει στα 30 του

    Τα πρώτα -άντα χρειάζονται προϋποθέσεις!

  • Τι δεν πρέπει να ρωτάς ποτέ καμία γυναίκα και ειδικά στην πρώτη γνωριμία

    Τι δεν πρέπει να ρωτάς ποτέ καμία γυναίκα

    Πέντε πράγματα που καλό είναι να αποφύγεις να ρωτήσεις

  • Μερικά πράγματα που αν τα κάνεις στα 20, θα είσαι καλύτερα οικονομικά στα 30

    Μερικά πράγματα που αν τα κάνεις στα 20, θα είσαι καλύτερα οικονομικά στα 30

    Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο, σχέδιο και τύχη!

  • Αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα μουσεία για το σεξ

    Αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα μουσεία για το σεξ που υπάρχουν στον κόσμο

    Πράγα, Άμστερνταμ ή Λας Βέγκας;

  • Apple

    iPad mini

    Μήπως φτάνουμε στο τέλος του;