Yupiii|Bloggers|Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|
Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|27.05.2015 |15:27|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Το 3ο Βήμα

Ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης, το αναλύει

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Μέσα από αυτό το blog, εδώ στο Yupiii, έχω δεσμευθεί να σας αναλύσω τα 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει. Έτσι, στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

 

Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Σήμερα, θα αναλύσουμε το τρίτο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού. 

 

Για να το κάνετε αυτό, τρεις είναι οι βασικοί διατροφικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινηθείτε και ουσιαστικά αποτελούν τα 3Α της φιλοσοφίας του συστήματος διατροφής ORAC: Aντιοξείδωση (αντίσταση στις βιολογικές φθορές), Ανοσορρύθμιση (βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού) και Αντιφλεγμονώδης προστασία (προστατεύει το οργανισμό έναντι της συστηματικής φλεγμονής).

 

Ας τους δούμε αναλυτικά.

 

 

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΣΗ: Η σημασία των αντιοξειδωτικών στην υγεία

 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν από μια σειρά εκφυλιστικών νοσημάτων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία, όπως είναι ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης, η σκλήρυνση κατά πλάκας, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η νόσος του Crohn και πολλά άλλα. Μέσα στις τροφές υπάρχουν εκατοντάδες αντιοξειδωτικά, όπως διάφορα φυτοχημικά και βιταμίνες, που είτε ενισχύουν τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού, είτε διαθέτουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν απευθείας τις ελεύθερες ρίζες και να αποτρέπουν τις οξειδωτικές φθορές που αυτές προκαλούν. Κάθε τροφή περιέχει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό αντιοξειδωτικών και ως εκ τούτου συνεισφέρει μοναδικά στην προστασία του ανθρώπινου οργανισμού.

 

 

ΑΝΟΣΟΡΡΥΘΜΙΣΗ: Η πολύτιμη συμβολή της βιταμίνης D στην υγεία και στο αδυνάτισμα

 

Η βιταμίνη D ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών και αποτελείται από ένα σύνολο διαφορετικών μορφών, με κυριότερες τις βιταμίνες D2 και D3. Είναι γνωστή για το ρόλο της στο σχηματισμό των οστών αφού βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου. Τελευταία, έχει συνδεθεί και με άλλα οφέλη που αφορούν στην υγεία, όπως αντικαρκινική δράση, πρόληψη κατά των αυτοάνοσων νοσημάτων (διαβήτης τύπου 1, σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδής αρθρίτιδα) και άλλων χρόνιων παθήσεων όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η βιταμίνη D βοηθά στον έλεγχο της φυσιολογικής ανάπτυξης των κυττάρων. Διατροφικές πηγές της βιταμίνης D της αποτελούν τα αβγά, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκαλο, το συκώτι, καθώς και πολλά εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μαλακές (soft) μαργαρίνες και τα δημητριακά.

 

ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Πώς τα «καλά» λιπαρά (ω-3 & μονοακόρεστα) βοηθούν τον μεταβολισμό και καταπολεμούν τη συστηματική φλεγμονή

 

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και μεταβολική λειτουργία

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (MUFA), όπως είναι το ολεϊκό οξύ, αποτελούν σημαντικό μέρος του προσλαμβανομένου με τις τροφές λίπους σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως στις χώρες της Μεσογείου. Τα σημαντικά αποτελέσματα των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων στη βελτίωση της ινσουλινοευαισθησίας έχουν αναφερθεί από τις αρχές της δεκαετίας του '70. Επίσης, in vivo πειραματικές μελέτες έδειξαν ότι η χορήγηση μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (MUFA) που περιέχονται στις ελιές και στο ελαιόλαδο, ενισχύει περισσότερο τη δραστηριότητα των ΝΚ (φονικών) κυττάρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κύτταρα.

 

Πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, φλεγμονή και ανοσοποιητικό σύστημα

Τα λιπαρά οξέα φέρουν συστηματικά ονόματα και περιγράφονται από μια ονοματολογία στενογραφίας, π.χ. 18:3 ω-3. Ο άνθρωπος δε διαθέτει τα απαραίτητα ένζυμα (desaturase 12 και 15) για τη σύνθεση του λινoλεϊκού (18:2 ω-6) και α-λινολεϊκού οξέως (18:3 ω-3). Επομένως, αυτά τα δύο λιπαρά οξέα δεν μπορούν να συντεθούν στον ανθρώπινο οργανισμό και καλούνται ουσιαστικά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα. Η αύξηση της κατανάλωσης των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στη διατροφή (π.χ. με τη διατροφή με ψάρια), έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη λειτουργία των ανοσιακών κατάρων. Τα ιχθυέλαια λειτουργούν ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες και ότι με τον τρόπο αυτό ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσιακού συστήματος. Διατροφικές πηγές των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αποτελούν τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα και το σκουμπρί, τα καρύδια και οι μαλακές (soft) μαργαρίνες.

 

PLUS: Περιορισμός στις προ-φλεγμονώδεις τροφές - Γιατί πρέπει να λέτε «ΟΧΙ» στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στο αλάτι.

Αν και αποτελούν βασικά στοιχεία της διατροφής, τόσο η ζάχαρη και το αλάτι όσο και το λευκό αλεύρι θεωρούνται, σε πολλές περιπτώσεις επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Πλήθος ερευνών τα τελευταία χρόνια έχουν καταλήξει στο ότι και τα τρία αυτά τρόφιμα παρουσιάζουν μειωμένα οφέλη για την υγεία και σε πολλές περιπτώσεις είναι επιβλαβή.

Το οξειδωτικό στρες, οι διαταραχές στο ανοσοποιητικό και η συστηματική φλεγμονή είναι γνωστό ότι εμπλέκονται στην παθογένεια της παχυσαρκίας. Αντίθετα, η κατανάλωση μίας διατροφής με υψηλή συνολική αντιοξειδωτική περιεκτικότητα και «αντιφλεγμονώδεις» διατροφικές ουσίες συσχετίζεται θετικά με την μείωση της φλεγμονής. Τα δεδομένα που προκύπτουν από διάφορες μελέτες υποστηρίζουν ότι με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, μαζί με γεύματα που είναι πλούσια σε λίπη και υδατάνθρακες, αντισταθμίζονται οι «προ-οξειδωτικές» και «προ-φλεγμονώδεις» ιδιότητες που τα συγκεκριμένα συστατικά παρουσιάζουν, και μετριάζονται οι αρνητικές τους επιδράσεις.

 

 

Και, κάπως έτσι, σας αφήνω και για αυτή την εβδομάδα και ανανεώνω το ραντεβού μας για την επόμενη Τετάρτη, και πάλι εδώ, στο Yupiii.

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

 

DAILY NEWS

Φαίη Σκορδά
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 10:55
|

ΦΑΙΗ ΣΚΟΡΔΑ

Έκοψε τα μαλλιά της: Η ανανεωμένη εμφάνιση στο «Πρωινό»

Με ανανεωμένη διάθεση εμφανίστηκε η Φαίη Σκορδά, το πρωί της Τετάρτης, στο «Πρωινό».

Έφη Μουρίκη
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 10:42
|

ΕΦΗ ΜΟΥΡΙΚΗ

Η έντονη ενόχληση μπροστά στην κάμερα: Video

Η Έφη Μουρίκη δεν έκρυψε την ενόχλησή της μετά από ερώτηση που δέχθηκε για τον γάμο της με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη.

Έλενα Παπαρίζου - The Voice
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 09:49
|

ΕΛΕΝΑ ΠΑΠΑΡΙΖΟΥ

Η σκληρή κριτική για την παρουσία της στο Voice: «Τη βρίσκω σαχλή»

Η Έλενα Παπαρίζου μπορεί να πρωταγωνιστεί σε κάθε επεισόδιο του «Voice», ωστόσο φαίνεται πως δεν αρέσει σε όλους. 

Μάθιου Μακόναχι
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 08:27
|

HOLLYWOOD REPORT

Η καθημερινότητα των σταρ σε φωτογραφίες

Ας δούμε τι έκαναν τις τελευταίες μέρες οι πιο διάσημοι άνθρωποι του πλανήτη.

Τηλεοπτικά Νέα Από Την Κλεοπάτρα Πατλάκη
 
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ
|
18.01.2017 | 08:20
|
Dakota Johnson
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 07:18
|

DAKOTA JOHNSON

Mιλά για το πώς γυρίστηκαν οι ερωτικές σκηνές στο Fifty Shades of Grey

Οι ερωτικές σκηνές και η χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών ήταν ένα από τα κεντρικά σημεία (αν όχι το κεντρικό σημείο) της σειράς βιβλίων Fifty Shades of Grey, πριν καν αυτή μεταφερθεί στον κινηματογράφο. 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Βίκυ Βολιώτη Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 20:28
|

ΒΙΚΥ ΒΟΛΙΩΤΗ

Αποκαλύπτει τον αγώνα της για την υιοθεσία της κόρης της

Στην εφημερίδα «Αγορά» παραχώρησε συνέντευξη η Βίκυ Βολιώτη και αποκάλυψε τον αγώνα που έδωσε μέχρι να υιοθετήσει την κόρη της.

 

 

Kim Kardashian r
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 20:16
|

KIM KARDASHIAN

Μοιράζεται νέες ανατριχιαστικές λεπτομέρειες από τη ληστεία στο Παρίσι

Ολοένα και περισσότερα στοιχεία δημοσιεύονται σχετικά με το δυσάρεστο περιστατικό

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Σάκης Ρουβάς - XFactor
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 20:08
|

ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ

Μόνο στο Yupiii: Τελικά θα παρουσιάσει το X-Factor; Όλο το ρεπορτάζ

Τελικά ο Σάκης Ρουβάς θα βρεθεί στο τιμόνι του νέου κύκλου του «X-Factor»;

Τατιάνα Στεφανίδου
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 19:50
|

ΤΑΤΙΑΝΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ

Το τηλεφώνημα Χρυσαυγίτη στην εκπομπή της & η απίθανη αντίδρασή της: Video

Η εισβολή μελών της Χρυσής Αυγής σε δημοτικό σχολείο του Περάματος που πρόκειται να φιλοξενήσει παιδιά προσφύγων που βρίσκονται στη χώρα μας ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στον αέρα της εκπομπής της Τατιάνας Στεφανίδου, το απόγευμα της Τρίτης.

Φαίη Σκορδά: Η ανανεωμένη εμφάνιση στο «Πρωινό»
Φαίη Σκορδά: Η ανανεωμένη εμφάνιση στο «Πρωινό»
Έφη Μουρίκη: Η ενόχληση μπροστά στην κάμερα
Έφη Μουρίκη: Η ενόχληση μπροστά στην κάμερα
Τατιάνα Στεφανίδου: Το αυστηρό σχόλιο για τη Χρυσή Αυγή στον αέρα της εκπομπής της
Τατιάνα Στεφανίδου: Το αυστηρό σχόλιο για τη Χρυσή Αυγή στον αέρα της εκπομπής της

Αιγόκερως

22/12-19/01

Αν πριν από μερικούς μήνες έλεγες «Αλήθεια, δεν μπορώ να δουλέψω περισσότερο», τότε πλέον πρέπει να αισθάνεσαι περήφανος/η που έχεις υπερβεί τα όρια σου… Χμ, δεν έπιασε η μπλόφα, ε; Δεν αισθάνεσαι ακριβώς περήφανος/η. Μάλλον παγιδευμένος/η σε μια στείρα πραγματικότητα; Ξέρεις τι λένε. Αν δεν μπορείς να το αποφύγεις…

Πώς θα περιποιηθείς το μουσι σου σαν να είσαι μπαρμπέρης
  • Πώς θα περιποιηθείς το μουσι σου σαν να είσαι μπαρμπέρης

    Για Να Είσαι Πάντα Στην Τρίχα

    Πώς θα περιποιηθείς το μουσί σου σαν να είσαι μπαρμπέρης

  • Σίσσυ Χρηστίδου R

    Σίσσυ Χρηστίδου

    Έκοψε τα μαλλιά της! Δείτε τη με νέο look

  • Κίτρινα φορέματα

    Hollywood Stars

    Το κόκκινο χαλί αγαπά τα κίτρινα φορέματα

  • Καλομοίρα Rising Star

    Καλομοίρα

    Ξέρουμε τι φόρεσε στο 6ο live show του Rising Star

  • Rising Star - Δέσποινα Βανδή

    Δέσποινα Βανδή

    Οι λεπτομέρειες του look της στο 6ο live show του Rising Star

Instagram accounts
  • Instagram accounts

    Πάτα follow!

    Οι 7 πιο φουσκωτοί λογαριασμοί στο Instagram

  • Τομ Χάρντι

    Tom Hardy

    Πώς να κλέψεις (λίγη από) τη λάμψη του!

  • Γυμναστική

    Δίαιτα & Γυμναστήριο

    Τα λάθη που κάνουν όσοι θέλουν να αδυνατίσουν κάθε αρχή της χρονιάς

  • Τζον Σνοου

    Game of Thrones

    Spoiler alert: Τι περιμένει τον Jon Snow στον 7ο κύκλο;

  • Σταση

    Αποκάλυψη τώρα!

    Βρήκαμε ήδη την πιο δημοφιλή στάση του 2017