Yupiii|Bloggers|Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|
Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|27.05.2015 |15:27|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Το 3ο Βήμα

Ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης, το αναλύει

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Μέσα από αυτό το blog, εδώ στο Yupiii, έχω δεσμευθεί να σας αναλύσω τα 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει. Έτσι, στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

 

Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Σήμερα, θα αναλύσουμε το τρίτο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού. 

 

Για να το κάνετε αυτό, τρεις είναι οι βασικοί διατροφικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινηθείτε και ουσιαστικά αποτελούν τα 3Α της φιλοσοφίας του συστήματος διατροφής ORAC: Aντιοξείδωση (αντίσταση στις βιολογικές φθορές), Ανοσορρύθμιση (βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού) και Αντιφλεγμονώδης προστασία (προστατεύει το οργανισμό έναντι της συστηματικής φλεγμονής).

 

Ας τους δούμε αναλυτικά.

 

 

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΣΗ: Η σημασία των αντιοξειδωτικών στην υγεία

 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν από μια σειρά εκφυλιστικών νοσημάτων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία, όπως είναι ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης, η σκλήρυνση κατά πλάκας, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η νόσος του Crohn και πολλά άλλα. Μέσα στις τροφές υπάρχουν εκατοντάδες αντιοξειδωτικά, όπως διάφορα φυτοχημικά και βιταμίνες, που είτε ενισχύουν τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού, είτε διαθέτουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν απευθείας τις ελεύθερες ρίζες και να αποτρέπουν τις οξειδωτικές φθορές που αυτές προκαλούν. Κάθε τροφή περιέχει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό αντιοξειδωτικών και ως εκ τούτου συνεισφέρει μοναδικά στην προστασία του ανθρώπινου οργανισμού.

 

 

ΑΝΟΣΟΡΡΥΘΜΙΣΗ: Η πολύτιμη συμβολή της βιταμίνης D στην υγεία και στο αδυνάτισμα

 

Η βιταμίνη D ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών και αποτελείται από ένα σύνολο διαφορετικών μορφών, με κυριότερες τις βιταμίνες D2 και D3. Είναι γνωστή για το ρόλο της στο σχηματισμό των οστών αφού βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου. Τελευταία, έχει συνδεθεί και με άλλα οφέλη που αφορούν στην υγεία, όπως αντικαρκινική δράση, πρόληψη κατά των αυτοάνοσων νοσημάτων (διαβήτης τύπου 1, σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδής αρθρίτιδα) και άλλων χρόνιων παθήσεων όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η βιταμίνη D βοηθά στον έλεγχο της φυσιολογικής ανάπτυξης των κυττάρων. Διατροφικές πηγές της βιταμίνης D της αποτελούν τα αβγά, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκαλο, το συκώτι, καθώς και πολλά εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μαλακές (soft) μαργαρίνες και τα δημητριακά.

 

ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Πώς τα «καλά» λιπαρά (ω-3 & μονοακόρεστα) βοηθούν τον μεταβολισμό και καταπολεμούν τη συστηματική φλεγμονή

 

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και μεταβολική λειτουργία

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (MUFA), όπως είναι το ολεϊκό οξύ, αποτελούν σημαντικό μέρος του προσλαμβανομένου με τις τροφές λίπους σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως στις χώρες της Μεσογείου. Τα σημαντικά αποτελέσματα των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων στη βελτίωση της ινσουλινοευαισθησίας έχουν αναφερθεί από τις αρχές της δεκαετίας του '70. Επίσης, in vivo πειραματικές μελέτες έδειξαν ότι η χορήγηση μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (MUFA) που περιέχονται στις ελιές και στο ελαιόλαδο, ενισχύει περισσότερο τη δραστηριότητα των ΝΚ (φονικών) κυττάρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κύτταρα.

 

Πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, φλεγμονή και ανοσοποιητικό σύστημα

Τα λιπαρά οξέα φέρουν συστηματικά ονόματα και περιγράφονται από μια ονοματολογία στενογραφίας, π.χ. 18:3 ω-3. Ο άνθρωπος δε διαθέτει τα απαραίτητα ένζυμα (desaturase 12 και 15) για τη σύνθεση του λινoλεϊκού (18:2 ω-6) και α-λινολεϊκού οξέως (18:3 ω-3). Επομένως, αυτά τα δύο λιπαρά οξέα δεν μπορούν να συντεθούν στον ανθρώπινο οργανισμό και καλούνται ουσιαστικά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα. Η αύξηση της κατανάλωσης των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στη διατροφή (π.χ. με τη διατροφή με ψάρια), έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη λειτουργία των ανοσιακών κατάρων. Τα ιχθυέλαια λειτουργούν ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες και ότι με τον τρόπο αυτό ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσιακού συστήματος. Διατροφικές πηγές των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αποτελούν τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα και το σκουμπρί, τα καρύδια και οι μαλακές (soft) μαργαρίνες.

 

PLUS: Περιορισμός στις προ-φλεγμονώδεις τροφές - Γιατί πρέπει να λέτε «ΟΧΙ» στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στο αλάτι.

Αν και αποτελούν βασικά στοιχεία της διατροφής, τόσο η ζάχαρη και το αλάτι όσο και το λευκό αλεύρι θεωρούνται, σε πολλές περιπτώσεις επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Πλήθος ερευνών τα τελευταία χρόνια έχουν καταλήξει στο ότι και τα τρία αυτά τρόφιμα παρουσιάζουν μειωμένα οφέλη για την υγεία και σε πολλές περιπτώσεις είναι επιβλαβή.

Το οξειδωτικό στρες, οι διαταραχές στο ανοσοποιητικό και η συστηματική φλεγμονή είναι γνωστό ότι εμπλέκονται στην παθογένεια της παχυσαρκίας. Αντίθετα, η κατανάλωση μίας διατροφής με υψηλή συνολική αντιοξειδωτική περιεκτικότητα και «αντιφλεγμονώδεις» διατροφικές ουσίες συσχετίζεται θετικά με την μείωση της φλεγμονής. Τα δεδομένα που προκύπτουν από διάφορες μελέτες υποστηρίζουν ότι με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, μαζί με γεύματα που είναι πλούσια σε λίπη και υδατάνθρακες, αντισταθμίζονται οι «προ-οξειδωτικές» και «προ-φλεγμονώδεις» ιδιότητες που τα συγκεκριμένα συστατικά παρουσιάζουν, και μετριάζονται οι αρνητικές τους επιδράσεις.

 

 

Και, κάπως έτσι, σας αφήνω και για αυτή την εβδομάδα και ανανεώνω το ραντεβού μας για την επόμενη Τετάρτη, και πάλι εδώ, στο Yupiii.

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

 

DAILY NEWS

Τηλεοπτικά Νέα Από Την Κλεοπάτρα Πατλάκη
 
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ
|
22.06.2018 | 00:25
|

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ

H Αλιμόνου στον ΣΚΑΙ, οι εκπλήξεις του Alpha για Γερμανού- Μελέτη & η Δρούζα... Epsilon

Η εβδομάδα που μας εγκαταλείπει για το μικρό τηλεοπτικό μας χωριό ήταν η εβδομάδα των επίσημων ανακοινώσεων για συνεργασίες που είχαν διαρρεύσει εβδομάδες πριν(!) ενώ οι διαρροές είχαν περισσότερες πληροφορίες για τα πρόσωπα και τα project παρά οι ίδιες οι ανακοινώσεις!

ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΑ
22.06.2018 | 00:20
Μουντιάλ στο ÜBERNESS

ΜΟΥΝΤΙΑΛ ΣΤΟ ÜBERNESS

Η πιο νόστιμη επιλογή για να δεις τους πιο σημαντικούς αγώνες του πλανήτη!

Ημέρες Μουντιάλ 2018: Υπάρχουν αυτοί που προτιμούν τα μοναχικά βραδιά στο μπαλκόνι με την τηλεόραση δίπλα στον φοίκο, τα σουβλάκια ντελίβερι και το κρύο καρπούζι. Υπάρχουν και αυτοί που θέλουν να δουν τους αγώνες με παρέα και νόστιμο φαγητό.

Survivor αποχώρηση
 
CELEBRITY NEWS
|
21.06.2018 | 23:57
|

SURVIVOR

Εύη VS Νικόλας: Ποιος Μαχητής αποχώρησε;

Σε ένα ακόμη συμβούλιο του Νησιού συμμετείχαν οι Διάσημοι και οι Μαχητές του Survivor με τους Μαχητές να πρέπει να αποχαιρετήσουν έναν ακόμη παίκτη από την ομάδα τους.

Survivor
 
CELEBRITY NEWS
|
21.06.2018 | 23:19
|

SURVIVOR

Ποια ομάδα κέρδισε το μεγάλο έπαθλο; Plus: Ο σοβαρός τραυματισμός του Ηλία

Σε ένα ακόμα αγώνισμα επάθλου κλήθηκαν να συμμετάσχουν οι Μαχητές και οι Διάσημοι του Survivor.

Survivor
 
CELEBRITY NEWS
|
21.06.2018 | 22:14
|

SURVIVOR

Μαχητές VS Διάσημοι: Τα «καρφιά» για την ψήφο στην Εύη & τα υποννοούμενα για στρατηγική

Εξακολουθούν να είναι τεταμένες οι σχέσεις των δυο ομάδων του Survivor μετά και το αποτέλεσμα της χθεσινής ψηφοφορίας.

Κωνσταντίνα Σπυροπούλου Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
21.06.2018 | 20:47
|

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Ποζάρει μόνο με το μαγιό της κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της στη Σύρο

Η Κωνσταντίνα Σπυροπούλου ξεκίνησε από νωρίς τις καλοκαιρινές της διακοπές φέτος, καθώς επισκέφθηκε τη Μύκονο στα τέλη Μαΐου και έμεινε εκεί για αρκετές μέρες.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Κώστας Καραφώτης Άννα Δινέρη στη Μύκονο (4)
 
CELEBRITY NEWS
|
21.06.2018 | 20:16
|

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΦΩΤΗΣ

Με τη σύντροφο του στη Μύκονο! Όλες οι φωτογραφίες

Ο Κώστας Καραφώτης και η Άννα Δινέρη αποτελούν ένα από τα πιο ερωτευμένα ζευγάρια της ελληνικής σόουμπιζ με τη σχέση τους να μετράει περίπου τρία χρόνια.

Victoria Beckham Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
21.06.2018 | 19:54
|

VICTORIA BECKHAM

Η εξομολόγηση της για τη ζωή της & όλα όσα αποκάλυψε για τον σύζυγό της, David.

Τον τελευταίο καιρό, δημοσιεύματα ήθελαν την Victoria Beckham και τον David Beckham να περνούν κρίση στο γάμο τους. Ωστόσο, τόσο η κοινή τους εμφάνιση στον γάμο του πρίγκιπα Harry με την Meghan Markle, όσο και τα οικογενειακά στιγμιότυπα που δημοσίευσε η Victoria στα social media, με αφορμή τη γιορτή του πατέρα, διέψευσαν τις φήμες. 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
George και Amal Clooney
 
CELEBRITY NEWS
|
21.06.2018 | 18:52
|

GEORGE & AMAL CLOONEY

Για ποιο σκοπό έκαναν δωρεά 100.000 δολαρίων;

Σε δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων, στο Young Center for Immigrant Children’s Rights, προχώρησε ο George και η Amal Clooney μέσω του Ιδρύματος που έχουν δημιουργήσει (Clooney Foundation for Justice).

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ζέτα Μακρυπούλια: Με τον Γιώργο Δάσκαλο στη συναυλία του Μιχάλη Χατζηγιάννη
Ζέτα Μακρυπούλια: Με τον Γιώργο Δάσκαλο στη συναυλία του Μιχάλη Χατζηγιάννη
Ζέτα Μακρυπούλια: Στην αγκαλιά του Μιχάλη Χατζηγιάννη
Ζέτα Μακρυπούλια: Στην αγκαλιά του Μιχάλη Χατζηγιάννη
Survivor: Αυτός είναι ο παίκτης που αποχώρησε
Survivor: Αυτός είναι ο παίκτης που αποχώρησε

Καρκίνος

22/06-22/07

Η μέρα θα ήταν ονειρεμένη αν μπορούσες να βρίσκεσαι στο προσωπικό σου χώρο, να χαλαρώνεις με μια κούπα από το αγαπημένο σου ρόφημα και (γιατί όχι;) να είχες δίπλα σου κι έναν φίλο/μια φίλη που σε καταλαβαίνει. Αλλά πώς να εξαφανίσεις τη ρουτίνα;

Beauty, Style

BEAUTY, STYLE

Γιώργος Σατσίδης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΤΣΙΔΗΣ

Αθηναΐς Νέγκα

ΑΘΗΝΑΪΣ ΝΕΓΚΑ

BackPackStories

BACKPACKSTORIES

vichy
  • vichy

    Η σωστή αντηλιακή προστασία

    Μαθαίνουμε να διαβάζουμε σωστά την ετικέτα των αντηλιακών για να επιλέξουμε το ιδανικό...

  • Πάνος Βλάχος Rnew

    Πάνος Βλάχος

    Ποζάρει για πρώτη φορά με το νέο του look!

  • Λευκό φόρεμα

    Λευκό φόρεμα

    6 συνδυασμοί με το must-have του καλοκαιριού

  • 7 statement κομμάτια για να φορέσεις φέτος το καλοκαίρι

    7 statement κομμάτια για να φορέσεις φέτος το καλοκαίρι

    Τα ρούχα και τα αξεσουάρ που θα χαρίσουν πόντους στο θερινό στυλ σου

  • Μέγκαν Μαρκλ

    Meghan Markle

    Οι λεπτομέρειες στην εμφάνισή της που δεν παρατηρείς αλλά άλλαξαν μετά τον γάμο

Πώς ο οργασμός της επηρεάζει τον ανδρισμό σου
  • Πώς ο οργασμός της επηρεάζει τον ανδρισμό σου

    Γιατί ο Ιούνιος είναι ο καλύτερος μήνας για one night stand

    Τι συμβαίνει και όλοι είναι πιο ερωτικοί αυτόν το μήνα;

  • γυναικείος οργασμός

    Πώς θα της χαρίσεις τον απόλυτο κλειτοριδικό οργασμό

    Επιστημονικά tips από τους ειδικούς

  • Οι 11 ομορφότερες Μουντιαλικές φανέλες όλων των εποχών

    Οι 11 ομορφότερες Μουντιαλικές φανέλες όλων των εποχών

    Η dream team του στυλ ανά τα Παγκόσμια Κύπελλα!

  • Rosie Huntington-Whiteley & Jason Statham

    Γιατί χάνεις τα μαλλιά σου και τι μπορείς να κάνεις γι' αυτό

    Πώς θα το αντιμετωπίσεις ψύχραιμα και αποτελεσματικά;

  • Τι θέλουν οι γυναίκες να γνωρίζεις για το στοματικό σεξ

    Τι θέλουν οι γυναίκες να γνωρίζεις για το στοματικό σεξ

    Οι 10 κανόνες που πρέπει να τηρείς!