Yupiii|Bloggers|Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|
Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|27.05.2015 |15:27|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Το 3ο Βήμα

Ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης, το αναλύει

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Μέσα από αυτό το blog, εδώ στο Yupiii, έχω δεσμευθεί να σας αναλύσω τα 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει. Έτσι, στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

 

Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Σήμερα, θα αναλύσουμε το τρίτο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού. 

 

Για να το κάνετε αυτό, τρεις είναι οι βασικοί διατροφικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινηθείτε και ουσιαστικά αποτελούν τα 3Α της φιλοσοφίας του συστήματος διατροφής ORAC: Aντιοξείδωση (αντίσταση στις βιολογικές φθορές), Ανοσορρύθμιση (βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού) και Αντιφλεγμονώδης προστασία (προστατεύει το οργανισμό έναντι της συστηματικής φλεγμονής).

 

Ας τους δούμε αναλυτικά.

 

 

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΣΗ: Η σημασία των αντιοξειδωτικών στην υγεία

 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν από μια σειρά εκφυλιστικών νοσημάτων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία, όπως είναι ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης, η σκλήρυνση κατά πλάκας, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η νόσος του Crohn και πολλά άλλα. Μέσα στις τροφές υπάρχουν εκατοντάδες αντιοξειδωτικά, όπως διάφορα φυτοχημικά και βιταμίνες, που είτε ενισχύουν τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού, είτε διαθέτουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν απευθείας τις ελεύθερες ρίζες και να αποτρέπουν τις οξειδωτικές φθορές που αυτές προκαλούν. Κάθε τροφή περιέχει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό αντιοξειδωτικών και ως εκ τούτου συνεισφέρει μοναδικά στην προστασία του ανθρώπινου οργανισμού.

 

 

ΑΝΟΣΟΡΡΥΘΜΙΣΗ: Η πολύτιμη συμβολή της βιταμίνης D στην υγεία και στο αδυνάτισμα

 

Η βιταμίνη D ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών και αποτελείται από ένα σύνολο διαφορετικών μορφών, με κυριότερες τις βιταμίνες D2 και D3. Είναι γνωστή για το ρόλο της στο σχηματισμό των οστών αφού βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου. Τελευταία, έχει συνδεθεί και με άλλα οφέλη που αφορούν στην υγεία, όπως αντικαρκινική δράση, πρόληψη κατά των αυτοάνοσων νοσημάτων (διαβήτης τύπου 1, σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδής αρθρίτιδα) και άλλων χρόνιων παθήσεων όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η βιταμίνη D βοηθά στον έλεγχο της φυσιολογικής ανάπτυξης των κυττάρων. Διατροφικές πηγές της βιταμίνης D της αποτελούν τα αβγά, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκαλο, το συκώτι, καθώς και πολλά εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μαλακές (soft) μαργαρίνες και τα δημητριακά.

 

ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Πώς τα «καλά» λιπαρά (ω-3 & μονοακόρεστα) βοηθούν τον μεταβολισμό και καταπολεμούν τη συστηματική φλεγμονή

 

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και μεταβολική λειτουργία

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (MUFA), όπως είναι το ολεϊκό οξύ, αποτελούν σημαντικό μέρος του προσλαμβανομένου με τις τροφές λίπους σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως στις χώρες της Μεσογείου. Τα σημαντικά αποτελέσματα των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων στη βελτίωση της ινσουλινοευαισθησίας έχουν αναφερθεί από τις αρχές της δεκαετίας του '70. Επίσης, in vivo πειραματικές μελέτες έδειξαν ότι η χορήγηση μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (MUFA) που περιέχονται στις ελιές και στο ελαιόλαδο, ενισχύει περισσότερο τη δραστηριότητα των ΝΚ (φονικών) κυττάρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κύτταρα.

 

Πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, φλεγμονή και ανοσοποιητικό σύστημα

Τα λιπαρά οξέα φέρουν συστηματικά ονόματα και περιγράφονται από μια ονοματολογία στενογραφίας, π.χ. 18:3 ω-3. Ο άνθρωπος δε διαθέτει τα απαραίτητα ένζυμα (desaturase 12 και 15) για τη σύνθεση του λινoλεϊκού (18:2 ω-6) και α-λινολεϊκού οξέως (18:3 ω-3). Επομένως, αυτά τα δύο λιπαρά οξέα δεν μπορούν να συντεθούν στον ανθρώπινο οργανισμό και καλούνται ουσιαστικά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα. Η αύξηση της κατανάλωσης των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στη διατροφή (π.χ. με τη διατροφή με ψάρια), έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη λειτουργία των ανοσιακών κατάρων. Τα ιχθυέλαια λειτουργούν ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες και ότι με τον τρόπο αυτό ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσιακού συστήματος. Διατροφικές πηγές των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αποτελούν τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα και το σκουμπρί, τα καρύδια και οι μαλακές (soft) μαργαρίνες.

 

PLUS: Περιορισμός στις προ-φλεγμονώδεις τροφές - Γιατί πρέπει να λέτε «ΟΧΙ» στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στο αλάτι.

Αν και αποτελούν βασικά στοιχεία της διατροφής, τόσο η ζάχαρη και το αλάτι όσο και το λευκό αλεύρι θεωρούνται, σε πολλές περιπτώσεις επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Πλήθος ερευνών τα τελευταία χρόνια έχουν καταλήξει στο ότι και τα τρία αυτά τρόφιμα παρουσιάζουν μειωμένα οφέλη για την υγεία και σε πολλές περιπτώσεις είναι επιβλαβή.

Το οξειδωτικό στρες, οι διαταραχές στο ανοσοποιητικό και η συστηματική φλεγμονή είναι γνωστό ότι εμπλέκονται στην παθογένεια της παχυσαρκίας. Αντίθετα, η κατανάλωση μίας διατροφής με υψηλή συνολική αντιοξειδωτική περιεκτικότητα και «αντιφλεγμονώδεις» διατροφικές ουσίες συσχετίζεται θετικά με την μείωση της φλεγμονής. Τα δεδομένα που προκύπτουν από διάφορες μελέτες υποστηρίζουν ότι με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, μαζί με γεύματα που είναι πλούσια σε λίπη και υδατάνθρακες, αντισταθμίζονται οι «προ-οξειδωτικές» και «προ-φλεγμονώδεις» ιδιότητες που τα συγκεκριμένα συστατικά παρουσιάζουν, και μετριάζονται οι αρνητικές τους επιδράσεις.

 

 

Και, κάπως έτσι, σας αφήνω και για αυτή την εβδομάδα και ανανεώνω το ραντεβού μας για την επόμενη Τετάρτη, και πάλι εδώ, στο Yupiii.

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

 

DAILY NEWS

Διάσημες Εμφανίσεις (2)
 
CELEBRITY NEWS
|
25.07.2017 | 20:58
|

ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

Πού συναντήθηκαν οι εκπρόσωποι της showbiz;

Η παράσταση «Για Όνομα...», που ανεβαίνει σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, έκανε μια στάση στο κηποθέατρο Παπάγου.

Άκης Πετρετζίκης Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
25.07.2017 | 18:56
|
Στέλιος Χανταμπάκης - Santo Stelio R
 
CELEBRITY NEWS
|
25.07.2017 | 18:48
|
CELEBRITY NEWS
25.07.2017 | 18:23
Γιώργος Σαμπάνης (1)
Ιωάννα Τριανταφυλλίδου
 
CELEBRITY NEWS
|
25.07.2017 | 18:00
|

ΙΩΑΝΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ

Πρωταγωνίστρια στο διαφημιστικό σποτ πολύ γνωστής εκπομπής στην αμερικανική τηλεόραση!

Η Ιωάννα Τριανταφυλλίδου φαίνεται πως κάνει τα πρώτα βήματα στην αμερικανική τηλεόραση, πρωταγωνιστώντας σε ένα διαφημιστικό σποτ.

O Patrick Demarchelier έβγαλε στο Instagram την πιο NSFW καλοκαιρινή φωτογράφηση
 
CELEBRITY NEWS
|
25.07.2017 | 17:39
|

PATRICK DEMARCHELIER

Έβγαλε στο Instagram την πιο NSFW καλοκαιρινή φωτογράφηση

Ο καταξιωμένος Γάλλος φωτογράφος, Patrick Demarchelier, έγδυσε με το φακό του μερικές από τις πιο σέξι γυναίκες σήμερα, για λογαριασμό του Love Magazine.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Μία έκθεση αφιερωμένη στα '00s είναι πλέον γεγονός
 
CELEBRITY NEWS
|
25.07.2017 | 17:22
|

ΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΑ '00S ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΓΕΓΟΝΟΣ

Εσύ τι θα θύμασαι από τότε;

Μπορεί να ήταν μία από τις χειρότερες εποχές για τη μόδα, όμως τα '00s κάνουν σιγά σιγά την επιστροφή τους, επιβεβαιώνοντας ότι πράγματι οι τάσεις κάποια στιγμή επιστρέφουν. Μετά τη δυναμική επιστροφή των logos λοιπόν, τα '00s έρχονται ξανά στο προσκήνιο με ένα μουσείο εξολοκλήρου αφιερωμένο σε αυτά.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ο Μάριος Πρίαμος Ιωαννίδης στο La Biri
Ο Μάριος Πρίαμος Ιωαννίδης στο La Biri
Άκης Πετρετζίκης: Τα σενάρια & οι όροι που θέτει στα νέα του τηλεοπτικά βήματα
Άκης Πετρετζίκης: Τα σενάρια & οι όροι που θέτει στα νέα του τηλεοπτικά βήματα
Τα γενέθλια της Έλλης Κοκκίνου
Τα γενέθλια της Έλλης Κοκκίνου

Λέων

23/07-22/08

Λέοντα παραδέξου το! Θες να ξοδέψεις χρήματα αυτές τις μέρες. Τα ψάχνεις από εδώ, τα μαζεύεις από εκεί, έκοψες και έναν δύο καφέδες μέσα στην εβδομάδα και κάτι αποταμίευσες! Πάντως αν θες μια συμβουλή, άσε την πιστωτική στο σπίτι. Δεν σε βλέπω να αντιστέκεσαι αυτή τη φορά και μετά θα έχεις δράματα!

Conor McGregor
  • Conor McGregor

    Conor McGregor

    Πώς θα κάνεις δικό σου το "Fuck You" κοστούμι του;

  • Negin Mirsalehi

    Negin Mirsalehi

    Η Ιρανή blogger που θα σου χαρίσει αστείρευτη έμπνευση

  • Outfits Of Wisdom

    Outfits Of Wisdom

    Tα brands που έχουν γίνει viral στο Instagram

  • Mykonos Report

    Mykonos Report

    Τι φορούν οι διάσημες στα σοκάκια του νησιού;

  • Ευαγγελία Αραβανή

    Ευαγγελία Αραβανή

    Όλες οι λαμπερές εμφανίσεις στα live του X-Factor

Τα πράγματα που θα σε κάνουν να χαλαρώσεις αυτή τη στιγμή
  • Τα πράγματα που θα σε κάνουν να χαλαρώσεις αυτή τη στιγμή

    Τα πράγματα που θα σε κάνουν να χαλαρώσεις αυτή τη στιγμή

    Επιστημονικά, φυσικά, εναλλακτικά και τεχνολογικά κόλπα που θα σου διώξουν το άγχος ακαριαία.

  • Harry Styles

    Harry Styles

    Πώς θα κάνεις το κούρεμα που είχε στη Δουνκέρκη;

  • Γιατί οι άντρες γίνονται καλύτεροι στο σεξ μετά τα 30

    Γιατί οι άντρες γίνονται καλύτεροι στο σεξ μετά τα 30

    Ποιότητα αντί ποσότητας, ορμόνες που ηρεμούν και άλλες ιστορίες ωρίμανσης

  • Ασκήσεις γιόγκα για ευλυγισία, αντοχή και τόνωση του μυϊκού συστήματος

    Ασκήσεις γιόγκα για ευλυγισία, αντοχή και τόνωση του μυϊκού συστήματος

    Μάθε πώς μερικές ασάνες μπορούν να μεταμορφωθούν σε μια πλήρη προπόνηση

  • Οι ασκήσεις που θα σε κάνουν δυνατό σαν τον Βράχο

    The Rock

    Οι ασκήσεις που θα σε κάνουν δυνατό σαν τον Βράχο