Yupiii|Bloggers|Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|
Diet Tips: Δημήτρης Γρηγοράκης|27.05.2015 |15:27|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Το 3ο Βήμα

Ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης, το αναλύει

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Μέσα από αυτό το blog, εδώ στο Yupiii, έχω δεσμευθεί να σας αναλύσω τα 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει. Έτσι, στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.

 

Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.

 

Σήμερα, θα αναλύσουμε το τρίτο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού. 

 

Για να το κάνετε αυτό, τρεις είναι οι βασικοί διατροφικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να κινηθείτε και ουσιαστικά αποτελούν τα 3Α της φιλοσοφίας του συστήματος διατροφής ORAC: Aντιοξείδωση (αντίσταση στις βιολογικές φθορές), Ανοσορρύθμιση (βελτιώνει τη λειτουργία του ανοσοποιητικού) και Αντιφλεγμονώδης προστασία (προστατεύει το οργανισμό έναντι της συστηματικής φλεγμονής).

 

Ας τους δούμε αναλυτικά.

 

 

ΑΝΤΙΟΞΕΙΔΩΣΗ: Η σημασία των αντιοξειδωτικών στην υγεία

 

Οι αντιοξειδωτικές ουσίες προστατεύουν από μια σειρά εκφυλιστικών νοσημάτων που απειλούν την ανθρώπινη υγεία, όπως είναι ο καρκίνος, τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης, η σκλήρυνση κατά πλάκας, η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η νόσος του Crohn και πολλά άλλα. Μέσα στις τροφές υπάρχουν εκατοντάδες αντιοξειδωτικά, όπως διάφορα φυτοχημικά και βιταμίνες, που είτε ενισχύουν τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού, είτε διαθέτουν την ικανότητα να αντιμετωπίζουν απευθείας τις ελεύθερες ρίζες και να αποτρέπουν τις οξειδωτικές φθορές που αυτές προκαλούν. Κάθε τροφή περιέχει έναν ιδιαίτερο συνδυασμό αντιοξειδωτικών και ως εκ τούτου συνεισφέρει μοναδικά στην προστασία του ανθρώπινου οργανισμού.

 

 

ΑΝΟΣΟΡΡΥΘΜΙΣΗ: Η πολύτιμη συμβολή της βιταμίνης D στην υγεία και στο αδυνάτισμα

 

Η βιταμίνη D ανήκει στην κατηγορία των λιποδιαλυτών βιταμινών και αποτελείται από ένα σύνολο διαφορετικών μορφών, με κυριότερες τις βιταμίνες D2 και D3. Είναι γνωστή για το ρόλο της στο σχηματισμό των οστών αφού βοηθά στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου. Τελευταία, έχει συνδεθεί και με άλλα οφέλη που αφορούν στην υγεία, όπως αντικαρκινική δράση, πρόληψη κατά των αυτοάνοσων νοσημάτων (διαβήτης τύπου 1, σκλήρυνση κατά πλάκας, ρευματοειδής αρθρίτιδα) και άλλων χρόνιων παθήσεων όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα. Η βιταμίνη D βοηθά στον έλεγχο της φυσιολογικής ανάπτυξης των κυττάρων. Διατροφικές πηγές της βιταμίνης D της αποτελούν τα αβγά, τα μικρά ψάρια που τρώγονται με το κόκαλο, το συκώτι, καθώς και πολλά εμπλουτισμένα τρόφιμα, όπως το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, οι μαλακές (soft) μαργαρίνες και τα δημητριακά.

 

ΑΝΤΙΦΛΕΓΜΟΝΩΔΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ: Πώς τα «καλά» λιπαρά (ω-3 & μονοακόρεστα) βοηθούν τον μεταβολισμό και καταπολεμούν τη συστηματική φλεγμονή

 

Μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και μεταβολική λειτουργία

Τα μονοακόρεστα λιπαρά οξέα (MUFA), όπως είναι το ολεϊκό οξύ, αποτελούν σημαντικό μέρος του προσλαμβανομένου με τις τροφές λίπους σε πολλά μέρη του κόσμου, όπως στις χώρες της Μεσογείου. Τα σημαντικά αποτελέσματα των μονοακόρεστων λιπαρών οξέων στη βελτίωση της ινσουλινοευαισθησίας έχουν αναφερθεί από τις αρχές της δεκαετίας του '70. Επίσης, in vivo πειραματικές μελέτες έδειξαν ότι η χορήγηση μονοακόρεστων λιπαρών οξέων (MUFA) που περιέχονται στις ελιές και στο ελαιόλαδο, ενισχύει περισσότερο τη δραστηριότητα των ΝΚ (φονικών) κυττάρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κύτταρα.

 

Πολυακόρεστα ω-3 λιπαρά οξέα, φλεγμονή και ανοσοποιητικό σύστημα

Τα λιπαρά οξέα φέρουν συστηματικά ονόματα και περιγράφονται από μια ονοματολογία στενογραφίας, π.χ. 18:3 ω-3. Ο άνθρωπος δε διαθέτει τα απαραίτητα ένζυμα (desaturase 12 και 15) για τη σύνθεση του λινoλεϊκού (18:2 ω-6) και α-λινολεϊκού οξέως (18:3 ω-3). Επομένως, αυτά τα δύο λιπαρά οξέα δεν μπορούν να συντεθούν στον ανθρώπινο οργανισμό και καλούνται ουσιαστικά ή απαραίτητα λιπαρά οξέα. Η αύξηση της κατανάλωσης των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων στη διατροφή (π.χ. με τη διατροφή με ψάρια), έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη λειτουργία των ανοσιακών κατάρων. Τα ιχθυέλαια λειτουργούν ως αντιφλεγμονώδεις παράγοντες και ότι με τον τρόπο αυτό ενισχύουν τη λειτουργία του ανοσιακού συστήματος. Διατροφικές πηγές των ω-3 πολυακόρεστων λιπαρών οξέων αποτελούν τα λιπαρά ψάρια όπως ο τόνος, ο σολομός, η σαρδέλα και το σκουμπρί, τα καρύδια και οι μαλακές (soft) μαργαρίνες.

 

PLUS: Περιορισμός στις προ-φλεγμονώδεις τροφές - Γιατί πρέπει να λέτε «ΟΧΙ» στη ζάχαρη, στο λευκό αλεύρι και στο αλάτι.

Αν και αποτελούν βασικά στοιχεία της διατροφής, τόσο η ζάχαρη και το αλάτι όσο και το λευκό αλεύρι θεωρούνται, σε πολλές περιπτώσεις επιβλαβή για τον ανθρώπινο οργανισμό. Πλήθος ερευνών τα τελευταία χρόνια έχουν καταλήξει στο ότι και τα τρία αυτά τρόφιμα παρουσιάζουν μειωμένα οφέλη για την υγεία και σε πολλές περιπτώσεις είναι επιβλαβή.

Το οξειδωτικό στρες, οι διαταραχές στο ανοσοποιητικό και η συστηματική φλεγμονή είναι γνωστό ότι εμπλέκονται στην παθογένεια της παχυσαρκίας. Αντίθετα, η κατανάλωση μίας διατροφής με υψηλή συνολική αντιοξειδωτική περιεκτικότητα και «αντιφλεγμονώδεις» διατροφικές ουσίες συσχετίζεται θετικά με την μείωση της φλεγμονής. Τα δεδομένα που προκύπτουν από διάφορες μελέτες υποστηρίζουν ότι με την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών που είναι πλούσια σε φαινολικές ενώσεις, μαζί με γεύματα που είναι πλούσια σε λίπη και υδατάνθρακες, αντισταθμίζονται οι «προ-οξειδωτικές» και «προ-φλεγμονώδεις» ιδιότητες που τα συγκεκριμένα συστατικά παρουσιάζουν, και μετριάζονται οι αρνητικές τους επιδράσεις.

 

 

Και, κάπως έτσι, σας αφήνω και για αυτή την εβδομάδα και ανανεώνω το ραντεβού μας για την επόμενη Τετάρτη, και πάλι εδώ, στο Yupiii.

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

 

DAILY NEWS

Survivor
 
CELEBRITY NEWS
|
24.03.2017 | 00:40
|

SURVIVOR

Τα κλάματα των «Μαχητών», ο αγώνας επάθλου & η συζήτηση Πασχάλη - Χρανιώτη για τον Ντάνο

Η ζωή στο Survivor και τον Άγιο Δομίνικο συνεχίζεται ήρεμα για τις δύο ομάδες, ωστόσο οι εντάσεις δεν μπορούν να λείψουν. 

Survivor
 
CELEBRITY NEWS
|
24.03.2017 | 00:39
|

SURVIVOR

Η επίθεση Βαλαβάνη, Πασχάλη, Χανταμπάκη εναντίον του Αγγελόπουλου & ο παίκτης που τελικά αποχώρησε

Στο συμβούλιο του νησιού, οι τόνοι άρχισαν να ανεβαίνουν, καθώς υπήρξε έντονος διαπληκτισμός ανάμεσα στου «Διάσημους».

Ελένη Δάρρα Survivor
 
CELEBRITY NEWS
|
23.03.2017 | 21:19
|

ΕΛΕΝΗ ΔΑΡΡΑ

Πόσα κιλά έχασε στο Survivor;

Στην εφημερίδα Espresso μίλησε η Ελένη Δάρρα μετά την αποχώρηση της από το Survivor.

Σόφη Πασχάλη
 
CELEBRITY NEWS
|
23.03.2017 | 20:58
|

ΣΟΦΗ ΠΑΣΧΑΛΗ

Το άγνωστο ατύχημα που της άλλαξε τη ζωή

Η yoga μπήκε στη ζωή της, μετά από μια οδυνηρή εμπειρία

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ελιάνα Χρυσικοπούλου
 
CELEBRITY NEWS
|
23.03.2017 | 20:00
|

ΕΛΙΑΝΑ ΧΡΥΣΙΚΟΠΟΥΛΟΥ

«17 αλήθειες για τη μέρα που έφερα στον κόσμο το δεύτερο μωρό μου»

Η Ελιάνα Χρυσικοπούλου έζησε την μαγική εμπειρία και είναι εδώ για να επιβεβαιώσει «κι όμως, γίνεται».

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ευθύμης Ζησάκης - Μελέτης Ηλίας - Αλέξανδρος Μπουρδούμης
 
CELEBRITY NEWS
|
23.03.2017 | 19:53
|

ALPHA

Η αλήθεια για το late night show που ετοιμάζει!

Εδώ και καιρό είναι γνωστό πως ο Alpha προετοιμάζει ένα late night show με τους τρεις πρωταγωνιστές από τη σειρά «Το Σόι Σου». Ποια είναι όμως η αλήθεια;

SEXY
23.03.2017 | 19:45
 Έλενα Κορωναίου

ΒΡΗΚΑΜΕ ΜΙΑ STAR ΜΕΣΑ ΣΤΟ STAR ACADEMY

Οι φωτογραφίες που θα σε πείσουν πως η Έλενα Κορωναίου αξίζει την προσοχή σου

Star Academy, σε συζητάν δίχως γιατί και όχι άδικα. Η Έλενα Κορωναίου παίζει να είναι και η απάντηση σε αυτό το γιατί.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
CELEBRITY NEWS
23.03.2017 | 18:58
Ευρυδίκη Βαλαβάνη To θρίλερ σε σχέση με τη συμμετοχή της στο παιχνίδι

ΕΥΡΥΔΙΚΗ ΒΑΛΑΒΑΝΗ

To θρίλερ σε σχέση με τη συμμετοχή της στο παιχνίδι

 

Η αθλητικογράφος, Ευρυδίκη Βαλαβάνη μπήκε στο στόχαστρο της κριτικής όταν την Δευτέρα πρότεινε για αποχώρηση τον Γιώργο Αγγελόπουλο, έναν από τους δημοφιλέστερους παίκτες και φαβορί για να κερδίσει το Survivor.

 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Γιώργος Λιάγκας RNew
 
CELEBRITY NEWS
|
23.03.2017 | 18:45
|

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΓΚΑΣ

Ο λόγος που βρέθηκε εκτός ΕΣΗΕΑ

Για αντιδεοντολογική συμπεριφορά κατ' εξακολούθηση κρίθηκε ένοχος ο Γιώργος Λιάγκας από την ΕΣΗΕΑ την Τρίτη, με αφορμή τη συμμετοχή του σε διαφήμιση τυριού και η ποινή που του επιβλήθηκε αφορά σε διαγραφή από το μητρώο.

Ποιος είναι ο φτηνότερος μήνας για να ταξιδέψεις
 
ΤΑΞΙΔΙ
|
23.03.2017 | 18:13
|

ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Ποιος είναι ο φτηνότερος μήνας για να ταξιδέψεις

 

Το είχες καιρό στο μυαλό σου και σκέφτεσαι να το πραγματοποιήσεις.

 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Survivor: Το τρέιλερ του επεισοδίου της Κυριακής
Survivor: Το τρέιλερ του επεισοδίου της Κυριακής
Survivor: H αποχώρηση της Σόφη Πασχάλη και οι αιχμές κατά των συμπαικτών της
Survivor: H αποχώρηση της Σόφη Πασχάλη και οι αιχμές κατά των συμπαικτών της
Survivor: Η ένταση ανάμεσα στον Γιώργο Αγγελόπουλο και τον Στέλιο Χανταμπάκη
Survivor: Η ένταση ανάμεσα στον Γιώργο Αγγελόπουλο και τον Στέλιο Χανταμπάκη

Κριός

21/03-19/04

Φαντάσου, αν στις καλές μέρες σου την δίνουν οι καθυστερήσεις, τι έχει να γίνει σήμερα. Σε βλέπω να τσακώνεσαι ακόμη και με τον περιπτερά αν κάνει λιγότερα από 10 δευτερόλεπτα να σου δώσει τα ρέστα. Πάμε ασκήσεις ηρεμίας... Οοοομ... Οοοομ...

η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη στην εκπομπή της Πέμπτης
  • η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη στην εκπομπή της Πέμπτης

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Πέμπτης: Ξέρουμε τι φόρεσε!

  • η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη στην εκπομπή της Τετάρτης 4 r

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Τετάρτης: Ξέρουμε τι φόρεσε!

  • Αυτά είναι τα 8 κομμάτια που κολακεύουν τη μέση σου

    Style Tips

    Αυτά είναι τα 8 κομμάτια που κολακεύουν τη μέση σου

  • Η εξέλιξη του ελληνικού γυναικείου στυλ τα τελευταία 100 χρόνια μέσα σε 2'!

    Η εξέλιξη του ελληνικού γυναικείου στυλ

    Τα τελευταία 100 χρόνια μέσα σε 2'

  • Πώς να κάνεις σωστά το layering

    «Στρώσε» το στυλ σου

    Πώς να κάνεις σωστά το layering

Τα σημάδια που δείχνουν ότι είσαι κακός στο κρεβάτι και πώς θα το διορθώσεις
  • Τα σημάδια που δείχνουν ότι είσαι κακός στο κρεβάτι και πώς θα το διορθώσεις

    Τα σημάδια που δείχνουν ότι είσαι κακός στο κρεβάτι και πώς θα το διορθώσεις

    Ούτε ο πρώτος είσαι ούτε ο τελευταίος! Οφείλεις όμως να γνωρίζεις τι είναι αυτά που δεν της αρέσουν και τα συζητά με τις φίλες της

  • Πώς είναι να ταξιδεύεις στα πιο πολυτελή τρένα του κόσμου

    Πώς είναι να ταξιδεύεις στα πιο πολυτελή τρένα του κόσμου

    Κι όμως το πιο κλασικό μέσο μετακίνησης μπορεί να έχει τη luxury πλευρά του!

  • Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για να γίνεις κορυφαίος στο στοματικό σεξ

    Όσα πρέπει να γνωρίζεις για το στοματικό σεξ

    Γίνε κορυφαίος!

  • Τα πιο ΠΑΣΟΚ γλέντια ever: Τι είδε ο Ντάισελμπλουμ και τρελάθηκε

    Τα πιο ΠΑΣΟΚ γλέντια ever

    Τι είδε ο Ντάισελμπλουμ και τρελάθηκε

  • Σε ποια σημεία του σώματος θέλουν οι γυναίκες να έχεις τρίχες

    Σε ποια σημεία του σώματος θέλουν οι γυναίκες να έχεις τρίχες

    Ο απόλυτος οδηγός grooming