Follow us

Κωνσταντίνος Ρήγος: Αντιμέτωπος με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι

Στην παράσταση Χορός με τη σκιά μου, ο Κωνσταντίνος Ρήγος εκπληρώνει ένα μεγάλο του όνειρο.  

Harper's Bazaar
ΓΡΑΦΕΙ: HARPER'S BAZAAR
Κωνσταντίνος Ρήγος

Ο διευθυντής του μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής εκπληρώνει ένα μεγάλο του όνειρο: να δημιουργήσει μια παράσταση χορού πάνω στη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Στο πλαίσιο του τριετούς Κύκλου Μάνος Χατζιδάκις, το Μπαλέτο της ΕΛΣ παρουσιάζει σε μια ενιαία παράσταση με τίτλο Χορός με τη σκιά μου τον Κύκλο του C.N.S., τον Καπετάν Μιχάλη, το Καταραμένο φίδι και το Χαμόγελο της Τζοκόντας.

Εμπνευσμένος από τα εμβληματικά αυτά έργα, ο Κωνσταντίνος Ρήγος περιηγείται στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα του χατζιδακικού έργου, σε μια σπονδυλωτή παράσταση σε μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού και κοστούμια των Deux Hommes στην πρώτη τους θεατρική δουλειά.

Με αυτή την παράσταση εκπληρώνετε ένα όνειρό σας. Ποιο είναι αυτό;
Ήταν κάτι που ήθελα να κάνω εδώ και πάρα πολλά χρόνια, να καταπιαστώ με ένα έργο του Μάνου Χατζηδάκι. Μου αρέσει η μουσική του πάρα πολύ γιατί τη γνωρίζω από τα εφηβικά μου χρόνια, έχω συνδεθεί με αυτή τη μουσική. Άρα τι πιο λογικό από το να το κάνω; Και είμαι πολύ χαρούμενος που τελικά πραγματοποιείται εδώ στη Λυρική με το μπαλέτο μας γιατί γίνεται ουσιαστικά κάτω από τις καλύτερες δυνατές συνθήκες.

Πόσο ζωτικής σημασίας μπορεί να είναι τα κοστούμια σε μία παράσταση; Πώς ήταν η συνεργασία σας με τους Deux Hommes;

Για μένα σε κάθε παράσταση, τα κοστούμια όπως και τα σκηνικά, αποτελούν μέρος της ίδιας της δημιουργίας. Σκέφτομαι το έργο, τον κόσμο, τη στιγμή, τον χώρο και οτιδήποτε αφορά σε αυτό που θα συμβεί στην παράσταση. Οπότε όπως και τα σκηνικά έτσι και τα κοστούμια είναι ζωτικής σημασίας, με την έννοια ότι έχουν χρησιμότητα και λειτουργούν αισθητικά πάνω σε αυτό που θέλω να φτιάξω. Το κοστούμι πάνω στον χορευτή συμβολίζει κάτι, αλλάζει ή αλλοιώνει την κίνηση και προσθέτει ή αφαιρεί ανάλογα με το τι θέλεις να πετύχεις. Για μένα είναι πολύ σημαντική η συνεργασία με τους ενδυματολόγους γιατί πάντα πρέπει να μπουν σε έναν κόσμο που να τον καταλάβουν και να τον δημιουργήσουν με τη δική τους έμπνευση αλλά πάνω σε αυτό που ουσιαστικά θέλει να υπηρετήσει η εκάστοτε παράσταση. Με τους Deux Hommes είχαμε προσπαθήσει να συνεργαστούμε αρκετές φορές στο παρελθόν γιατί γνωριζόμαστε και πάρα πολλά χρόνια – σχεδόν από την αρχή τους και μάλιστα το πρώτο κοστούμι που μου είχαν φτιάξει ήταν όταν ανέβαζα την παράσταση Τα ρούχα του αυτοκράτορα στο +Soda, δεκαετίες πριν, και ουσιαστικά ήταν αυτή η στιγμή για να ξανασυναντηθούμε. Τους πρότεινα αυτό το project και ενδιαφέρθηκαν αμέσως γιατί τους άρεσε το ελληνικό στοιχείο καθώς επίσης και ότι έπρεπε να μπουν σε μια τελείως διαφορετική λογική χωρίς όμως να χάσουν το στυλ τους. Το πιο σημαντικό τελικά, είναι ότι ενώ εργάζονται ως ένα σχεδιαστικό δίδυμο μόδας, εδώ λειτούργησαν με απόλυτη θεατρικότητα φτιάχνοντας έναν διαφορετικό κόσμο. Βρίσκω πολύ ωραίο το γεγονός ότι ενώ δεν ασχολούνται με το θέατρο, έφτιαξαν πολύ ενδιαφέροντα θεατρικά κοστούμια.

Δες περισσότερα στο harpersbazaar.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα