Yupiii|Sports & fitness|FITNESS|διατροφή-αδυνάτισμα|
διατροφή-αδυνάτισμα|03.06.2015 |22:02|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Περιορίστε Αυτά Που Σας Παχαίνουν

Γράφει ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ανάλυση της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει, αναλύοντας το τέταρτο και τελευταίο βήμα: Αλλάξτε διατροφική συμπεριφορά και περιορίστε αυτά που σας παχαίνουν .

 

Πριν ξεκινήσω, να κάνω μια σύντομη ανασκόπηση, θυμίζοντάς σας πως στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.  Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.  Στο τρίτο post αναλύσαμε το 3ο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού.

 

Πάμε, λοιπόν, στο τέταρτο βήμα...

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ

 

Συνήθειες που σας παχαίνουν:

 

Υπάρχουν τρόφιμα με υψηλή θερμιδική αξία όπως επίσης, υπάρχουν συνήθειες που παρεμποδίζουν την απώλεια των περιττών κιλών. Παρακάτω σημειώνεται ποιες είναι οι τροφές αυτές αλλά και ποιος είναι ο συγκεκριμένος τρόπος ζωής που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού σας βάρους.

-Τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά: τηγανιτά, καπνιστά κρέατα, ζαμπόν, λουκάνικα, γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, βούτυρο, μπέικον, σάλτσες, γλυκά, πατατάκια. Ωστόσο, η στέρηση δεν είναι η λύση. Για όλα χρειάζεται μέτρο.

-Η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων αποθηκεύεται στον οργανισμό ως λίπος. Στην περίπτωση αυτή, το σάκχαρο του αίματος ανεβαίνει τόσο πολύ, που είναι υπέρ-αρκετό για το αίμα, τους μύες και το ήπαρ. Για να μην υπάρξουν επιπλοκές στον οργανισμό, το πάγκρεας εκκρίνει μια ορμόνη, την ινσουλίνη. Η παρουσία ινσουλίνης στο αίμα ανακόπτει τη διαδικασία οξείδωσης του λίπους.

-Αν καταναλώνετε μόνο 1-2 γεύματα ημερησίως, ο οργανισμός τα αποθηκεύει για να έχει απόθεμα ενέργειας. Αντιθέτως τα 4-5 γεύματα, τα λεγόμενα μικρά και συχνά, βοηθούν τον οργανισμό να πραγματοποιήσει περισσότερες βιολογικές καύσεις και έτσι ο μεταβολισμός είναι πάντα ενεργοποιημένος.

-Η περιορισμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνεπάγεται την αυξημένη κατανάλωση λιπαρών τροφίμων.

-Τα τρόφιμα με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη που απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

-Όταν τρώτε γρήγορα, καταναλώνετε περισσότερη ποσότητα, αφού δεν προλαβαίνουν να ενεργοποιηθούν τα κέντρα υποθαλάμου: πείνας – κορεσμού.

-Η περιορισμένη κατανάλωση νερού ημερησίως αυξάνει το σωματικό βάρος. Σημαντικός παράγοντας για την ρύθμιση του βάρους και την αποβολή άχρηστων ουσιών (τοξινών) αποτελεί η αυξημένη πρόσληψη υγρών.

-Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα θεωρείται σοβαρός παράγοντας που προκαλεί αύξηση στο βάρος.

-Ο ανεπαρκής ύπνος προκαλεί την έκκριση ορμονών που προάγουν τη λιπογένεση. -Το άγχος προκαλεί την έκκριση μίας ορμόνης, της κορτιζόλης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός του οργανισμού και έτσι να αποθηκεύεται περισσότερο λίπος.

-Οι υπερβολές στην κατανάλωση τροφίμων και ένας μη ισορροπημένος τρόπος ζωής συμβάλλουν στην αύξηση βάρους ή επιβραδύνουν σε μεγάλο βαθμό την απώλεια.

 

 

Αλλάξτε συνήθειες:

 

Βγήκατε έξω για δείπνο; Εφαρμόστε απλά μία «αντιοξειδωτική» ORAC διατροφή

 

Ακολουθήστε μερικές χρήσιμες συμβουλές ανάλογα με το μέρος που βρίσκεστε:

-Στην ταβέρνα μπορείτε να επιλέξετε ψητό κρέας (κοτόπουλο, ψαρονέφρι, φιλέτο μοσχαριού) ή ψητό ψάρι με γαρνιτούρα καστανό ρύζι ή λαχανικά. Προτιμείστε τα ψητά ή βραστά ορεκτικά, τις σαλάτες με φρέσκα λαχανικά και τα χόρτα.

-Στο ιταλικό επιλέξτε ζυμαρικά ολικής άλεσης με σάλτσα ντομάτας, λαχανικών ή θαλασσινών και συνοδεύστε με λίγο τριμμένο τυρί και μια φρέσκια σαλάτα χωρίς σως ή 2 κομμάτια πίτσα ολικής άλεσης με λαχανικά ή light. Απαραίτητη φυσικά και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο κινέζικο οι καλύτερες επιλογές είναι το κοτόπουλο και το ρύζι στον ατμό με λαχανικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να παραγγείλετε πάπια Πεκίνου με μόνο 1-2 πίτες και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο ιαπωνικό εστιατόριο η ιδανική επιλογή είναι το σούσι με θαλασσινά (6 κομμάτια είναι αρκετά) και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο σουβλατζίδικο προτιμείστε τα καλαμάκια κοτόπουλο με αλάδωτη πίτα ολικής άλεσης ή με ψημένο μαύρο ψωμί και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

 

 

Ο Δεκάλογος της αντιοξειδωτικής “ORAC” διατροφής:

-Ξεκινήστε τη μέρα σας πάντα με πρωινό. Σας γεμίζει με ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας και βοηθάει στη μείωση του βάρους

-Καταναλώστε καθημερινά 2 λίτρα νερό για να βοηθήσετε την αποβολή τοξινών από τα νεφρά. Στην πρόσληψη υγρών συμβάλλουν: νερό, χυμοί, ημίπαχα γαλακτοκομικά, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, τσάι, ρόφημα κρόκου Κοζάνης.

-Επιλέγετε πάντα εποχιακά φρούτα & λαχανικά: Επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά που είναι στην καλύτερή τους εποχή, από τη μία καταναλώνετε τροφές με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες και από την άλλη δεν προσλαμβάνετε τις χημικές ουσίες τις οποίες τα τρόφιμα αυτά ενδέχεται να περιέχουν, λόγω μη εποχικής διαθεσιμότητας, με καθαρά προ-οξειδωτικό χαρακτήρα όπως χημικά, φυτοφάρμακα και ορμόνες.

-Επιλέγετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), προκειμένου να προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά μου χρειάζεστε.

-Καταναλώνετε συστηματικά 5-7 μερίδες καθημερινά φρούτων και λαχανικών, προκειμένου να καλύψετε τις ημερήσιες αντιοξειδωτικές σας ανάγκες, αλλά και σε φυτικές ίνες.

-Αποφύγετε το αλάτι. Ενισχύστε τη γεύση και την αντιοξειδωτική ισχύ των τροφίμων προσθέτοντας λεμόνι και μυρωδικά, όπως ο μαϊντανός και το σέλινο.

-Αποφεύγετε τρόφιμα πλούσια σε ζωικά λιπαρά όπως: κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, ντρέσινγκ, βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτά έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, με αποτέλεσμα να δρουν ανασταλτικά στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

-Αυξήστε τη φυσική σας άσκηση. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η ενεργειακή απώλεια και ενεργοποιείται το σύστημα ενδογενούς αντιοξειδωτικής προστασίας.

-Με το μεσημεριανό μπορείτε να πίνετε καθημερινά 1 φλιτζάνι από αποτοξινωτικά ροφήματα, όπως πικραλίδα, τζίντζερ, κόλιανδρο φύλλα αγκινάρας, γαϊδουράγκαθο. Για να ενισχύσετε ακόμη περισσότερο τη διατροφική τους αξία προσθέστε κανέλα.

-Θέστε ρεαλιστικούς στόχους: Ξεκινώντας μία αντιοξειδωτική διατροφή για να μειώσετε το σωματικό βάρος, καλό είναι να έχετε υπόψη ότι μια φυσιολογική απώλεια βάρους κυμαίνεται στα 2-4 κιλά το μήνα. Ο οργανισμός δηλαδή θα πρέπει να χάνει 0,5 – 1 κιλό την εβδομάδα. Ό,τι παραπάνω χάνεται και σίγουρα με κόπο, δεν είναι λίπος αλλά μυς και υγρά.

 

 

Έτσι, ολοκληρώνεται λοιπόν η παρουσία μου στο Yupiii, μέσα από αυτό το μηνιαίο blog. Ευχαριστώ πάρα πολύ το site για τη φιλοξενία και εύχομαι σε όλους καλό καλοκαίρι!

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

DAILY NEWS

Δέσποινα Βανδή
 
ΣΥΝΤΑΓΕΣ
|
25.07.2017 | 09:23
|

ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΑΝΔΗ

H συνταγή για τις πεντανόστιμες κρέπες της

Η Δέσποινα Βανδή ετοιμάζει κρέπες και μας δίνει τη συνταγή σε βίντεο!

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ευγενία Μανωλίδου - Αλέξανδρος Μανωλίδης
 
CELEBRITY NEWS
|
24.07.2017 | 20:54
|

ΕΥΓΕΝΙΑ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ

Ο γιος της μεγάλωσε και καίει καρδιές! Δείτε φωτογραφίες

Ο πρωτότοκος γιος της Ευγενίας Μανωλίδου και του Θεοδώρου Μανωλίδη, Αλέξανδρος, επέστρεψε στην Ελλάδα σε ένα διάλειμμα από τις σπουδές του στις ΗΠΑ.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Δήμητρα Ματσούκα R
 
CELEBRITY NEWS
|
24.07.2017 | 18:50
|
CELEBRITY NEWS
24.07.2017 | 18:32
Μπραντ Πιτ

HOLLYWOOD STARS

Αυτές είναι οι χειρότερες βιντεοσκοπημένες οντισιόν: Δείτε τις!

Ποιος ξέρει τι πραγματικά συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες του Hollywood; 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Γιώργος Μαυρίδης
 
CELEBRITY NEWS
|
24.07.2017 | 17:15
|

ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

H sexy φωτογραφία με μαγιό κατά τη διάρκεια των διακοπών του στην Κρήτη

Τις παραλίες της Κρήτης και συγκεκριμένα την εξωτική λιμνοθάλασσα του Μπάλου απήλαυσε ο Γιώργος Μαυρίδης.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
ΓΥΝΑΙΚΕΣ
24.07.2017 | 17:05
Negin Mirsalehi

NEGIN MIRSALEHI

Η Ιρανή blogger που θα σου χαρίσει αστείρευτη έμπνευση

Η Negin Mirsalehi μεγάλωσε στην Ολλανδία και έχει καταγωγή από το Ιράν. 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Outfits Of Wisdom
 
ΓΥΝΑΙΚΕΣ
|
24.07.2017 | 16:57
|

OUTFITS OF WISDOM

Tα brands που έχουν γίνει viral στο Instagram

Ποια είναι τα items που λατρεύουν να φορούν τα it-girls;

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης στο La Biri
Ο Στέφανος Κωνσταντινίδης στο La Biri
Ο Δημήτρης Ουγγαρέζος στο Φτιάξε Καφέ
Ο Δημήτρης Ουγγαρέζος στο Φτιάξε Καφέ
Σάκης Ρουβάς: Με την κόρη του στη σκηνή του X-Factor
Σάκης Ρουβάς: Με την κόρη του στη σκηνή του X-Factor

Λέων

23/07-22/08

Τι θα έλεγες να πάρεις μια ανάσα σήμερα; Να προσέξεις λίγο το σώμα σου και νʼ ανακτήσεις δυνάμεις; Δεν λέω, αν περνάς γενικά καλά αυτές τις μέρες έχεις κάθε λόγο να μην κάνεις συντήρηση δυνάμεων. Όμως σκέψου πως στο παρελθόν η καθημερινή επανάληψη εξόδων/διασκεδάσεων/κοινωνικότητας στο τέλος σε έκανε να βαριέσαι. Γιʼ αυτό σου λέω, χαλάρωσε λίγο, μην πάθουμε πάλι τα ίδια.

Conor McGregor
  • Conor McGregor

    Conor McGregor

    Πώς θα κάνεις δικό σου το "Fuck You" κοστούμι του;

  • Negin Mirsalehi

    Negin Mirsalehi

    Η Ιρανή blogger που θα σου χαρίσει αστείρευτη έμπνευση

  • Outfits Of Wisdom

    Outfits Of Wisdom

    Tα brands που έχουν γίνει viral στο Instagram

  • Mykonos Report

    Mykonos Report

    Τι φορούν οι διάσημες στα σοκάκια του νησιού;

  • Ευαγγελία Αραβανή

    Ευαγγελία Αραβανή

    Όλες οι λαμπερές εμφανίσεις στα live του X-Factor

Γιατί οι άντρες γίνονται καλύτεροι στο σεξ μετά τα 30
  • Γιατί οι άντρες γίνονται καλύτεροι στο σεξ μετά τα 30

    Γιατί οι άντρες γίνονται καλύτεροι στο σεξ μετά τα 30

    Ποιότητα αντί ποσότητας, ορμόνες που ηρεμούν και άλλες ιστορίες ωρίμανσης

  • Ασκήσεις γιόγκα για ευλυγισία, αντοχή και τόνωση του μυϊκού συστήματος

    Ασκήσεις γιόγκα για ευλυγισία, αντοχή και τόνωση του μυϊκού συστήματος

    Μάθε πώς μερικές ασάνες μπορούν να μεταμορφωθούν σε μια πλήρη προπόνηση

  • Οι ασκήσεις που θα σε κάνουν δυνατό σαν τον Βράχο

    The Rock

    Οι ασκήσεις που θα σε κάνουν δυνατό σαν τον Βράχο

  • όσα πρέπει να ξέρεις για το  δεύτερο πιο ευαίσθητο σημείο της

    Sexy Tips

    Όσα πρέπει να ξέρει ένας άντρας για το δεύτερο πιο ευαίσθητο σημείο της

  • Kit Harington

    Kit Harington

    Όλα όσα θα βρεις στο νέο Esquire