Yupiii|Sports & fitness|FITNESS|διατροφή-αδυνάτισμα|
διατροφή-αδυνάτισμα|03.06.2015 |22:02|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Περιορίστε Αυτά Που Σας Παχαίνουν

Γράφει ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ανάλυση της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει, αναλύοντας το τέταρτο και τελευταίο βήμα: Αλλάξτε διατροφική συμπεριφορά και περιορίστε αυτά που σας παχαίνουν .

 

Πριν ξεκινήσω, να κάνω μια σύντομη ανασκόπηση, θυμίζοντάς σας πως στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.  Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.  Στο τρίτο post αναλύσαμε το 3ο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού.

 

Πάμε, λοιπόν, στο τέταρτο βήμα...

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ

 

Συνήθειες που σας παχαίνουν:

 

Υπάρχουν τρόφιμα με υψηλή θερμιδική αξία όπως επίσης, υπάρχουν συνήθειες που παρεμποδίζουν την απώλεια των περιττών κιλών. Παρακάτω σημειώνεται ποιες είναι οι τροφές αυτές αλλά και ποιος είναι ο συγκεκριμένος τρόπος ζωής που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού σας βάρους.

-Τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά: τηγανιτά, καπνιστά κρέατα, ζαμπόν, λουκάνικα, γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, βούτυρο, μπέικον, σάλτσες, γλυκά, πατατάκια. Ωστόσο, η στέρηση δεν είναι η λύση. Για όλα χρειάζεται μέτρο.

-Η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων αποθηκεύεται στον οργανισμό ως λίπος. Στην περίπτωση αυτή, το σάκχαρο του αίματος ανεβαίνει τόσο πολύ, που είναι υπέρ-αρκετό για το αίμα, τους μύες και το ήπαρ. Για να μην υπάρξουν επιπλοκές στον οργανισμό, το πάγκρεας εκκρίνει μια ορμόνη, την ινσουλίνη. Η παρουσία ινσουλίνης στο αίμα ανακόπτει τη διαδικασία οξείδωσης του λίπους.

-Αν καταναλώνετε μόνο 1-2 γεύματα ημερησίως, ο οργανισμός τα αποθηκεύει για να έχει απόθεμα ενέργειας. Αντιθέτως τα 4-5 γεύματα, τα λεγόμενα μικρά και συχνά, βοηθούν τον οργανισμό να πραγματοποιήσει περισσότερες βιολογικές καύσεις και έτσι ο μεταβολισμός είναι πάντα ενεργοποιημένος.

-Η περιορισμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνεπάγεται την αυξημένη κατανάλωση λιπαρών τροφίμων.

-Τα τρόφιμα με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη που απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

-Όταν τρώτε γρήγορα, καταναλώνετε περισσότερη ποσότητα, αφού δεν προλαβαίνουν να ενεργοποιηθούν τα κέντρα υποθαλάμου: πείνας – κορεσμού.

-Η περιορισμένη κατανάλωση νερού ημερησίως αυξάνει το σωματικό βάρος. Σημαντικός παράγοντας για την ρύθμιση του βάρους και την αποβολή άχρηστων ουσιών (τοξινών) αποτελεί η αυξημένη πρόσληψη υγρών.

-Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα θεωρείται σοβαρός παράγοντας που προκαλεί αύξηση στο βάρος.

-Ο ανεπαρκής ύπνος προκαλεί την έκκριση ορμονών που προάγουν τη λιπογένεση. -Το άγχος προκαλεί την έκκριση μίας ορμόνης, της κορτιζόλης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός του οργανισμού και έτσι να αποθηκεύεται περισσότερο λίπος.

-Οι υπερβολές στην κατανάλωση τροφίμων και ένας μη ισορροπημένος τρόπος ζωής συμβάλλουν στην αύξηση βάρους ή επιβραδύνουν σε μεγάλο βαθμό την απώλεια.

 

 

Αλλάξτε συνήθειες:

 

Βγήκατε έξω για δείπνο; Εφαρμόστε απλά μία «αντιοξειδωτική» ORAC διατροφή

 

Ακολουθήστε μερικές χρήσιμες συμβουλές ανάλογα με το μέρος που βρίσκεστε:

-Στην ταβέρνα μπορείτε να επιλέξετε ψητό κρέας (κοτόπουλο, ψαρονέφρι, φιλέτο μοσχαριού) ή ψητό ψάρι με γαρνιτούρα καστανό ρύζι ή λαχανικά. Προτιμείστε τα ψητά ή βραστά ορεκτικά, τις σαλάτες με φρέσκα λαχανικά και τα χόρτα.

-Στο ιταλικό επιλέξτε ζυμαρικά ολικής άλεσης με σάλτσα ντομάτας, λαχανικών ή θαλασσινών και συνοδεύστε με λίγο τριμμένο τυρί και μια φρέσκια σαλάτα χωρίς σως ή 2 κομμάτια πίτσα ολικής άλεσης με λαχανικά ή light. Απαραίτητη φυσικά και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο κινέζικο οι καλύτερες επιλογές είναι το κοτόπουλο και το ρύζι στον ατμό με λαχανικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να παραγγείλετε πάπια Πεκίνου με μόνο 1-2 πίτες και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο ιαπωνικό εστιατόριο η ιδανική επιλογή είναι το σούσι με θαλασσινά (6 κομμάτια είναι αρκετά) και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο σουβλατζίδικο προτιμείστε τα καλαμάκια κοτόπουλο με αλάδωτη πίτα ολικής άλεσης ή με ψημένο μαύρο ψωμί και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

 

 

Ο Δεκάλογος της αντιοξειδωτικής “ORAC” διατροφής:

-Ξεκινήστε τη μέρα σας πάντα με πρωινό. Σας γεμίζει με ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας και βοηθάει στη μείωση του βάρους

-Καταναλώστε καθημερινά 2 λίτρα νερό για να βοηθήσετε την αποβολή τοξινών από τα νεφρά. Στην πρόσληψη υγρών συμβάλλουν: νερό, χυμοί, ημίπαχα γαλακτοκομικά, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, τσάι, ρόφημα κρόκου Κοζάνης.

-Επιλέγετε πάντα εποχιακά φρούτα & λαχανικά: Επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά που είναι στην καλύτερή τους εποχή, από τη μία καταναλώνετε τροφές με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες και από την άλλη δεν προσλαμβάνετε τις χημικές ουσίες τις οποίες τα τρόφιμα αυτά ενδέχεται να περιέχουν, λόγω μη εποχικής διαθεσιμότητας, με καθαρά προ-οξειδωτικό χαρακτήρα όπως χημικά, φυτοφάρμακα και ορμόνες.

-Επιλέγετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), προκειμένου να προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά μου χρειάζεστε.

-Καταναλώνετε συστηματικά 5-7 μερίδες καθημερινά φρούτων και λαχανικών, προκειμένου να καλύψετε τις ημερήσιες αντιοξειδωτικές σας ανάγκες, αλλά και σε φυτικές ίνες.

-Αποφύγετε το αλάτι. Ενισχύστε τη γεύση και την αντιοξειδωτική ισχύ των τροφίμων προσθέτοντας λεμόνι και μυρωδικά, όπως ο μαϊντανός και το σέλινο.

-Αποφεύγετε τρόφιμα πλούσια σε ζωικά λιπαρά όπως: κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, ντρέσινγκ, βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτά έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, με αποτέλεσμα να δρουν ανασταλτικά στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

-Αυξήστε τη φυσική σας άσκηση. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η ενεργειακή απώλεια και ενεργοποιείται το σύστημα ενδογενούς αντιοξειδωτικής προστασίας.

-Με το μεσημεριανό μπορείτε να πίνετε καθημερινά 1 φλιτζάνι από αποτοξινωτικά ροφήματα, όπως πικραλίδα, τζίντζερ, κόλιανδρο φύλλα αγκινάρας, γαϊδουράγκαθο. Για να ενισχύσετε ακόμη περισσότερο τη διατροφική τους αξία προσθέστε κανέλα.

-Θέστε ρεαλιστικούς στόχους: Ξεκινώντας μία αντιοξειδωτική διατροφή για να μειώσετε το σωματικό βάρος, καλό είναι να έχετε υπόψη ότι μια φυσιολογική απώλεια βάρους κυμαίνεται στα 2-4 κιλά το μήνα. Ο οργανισμός δηλαδή θα πρέπει να χάνει 0,5 – 1 κιλό την εβδομάδα. Ό,τι παραπάνω χάνεται και σίγουρα με κόπο, δεν είναι λίπος αλλά μυς και υγρά.

 

 

Έτσι, ολοκληρώνεται λοιπόν η παρουσία μου στο Yupiii, μέσα από αυτό το μηνιαίο blog. Ευχαριστώ πάρα πολύ το site για τη φιλοξενία και εύχομαι σε όλους καλό καλοκαίρι!

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

DAILY NEWS

Survivor με Γιάννη Αντετοκούνμπο
 
CELEBRITY NEWS
|
23.04.2018 | 01:03
|

SURVIVOR

Οι Διάσημοι στις ΗΠΑ! Η συνάντηση με τον Γιάννη Αντετοκούνμπο & ο Νικόλας Αγόρου!

Οι Διάσημοι μετά τη νίκη τους στο αγώνισμα επάθλου ταξίδεψαν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και συγκεκριμένα στο Μιλγουόκι για να δουν από κοντά αγώνα του Γιάννη Αντετοκούνμπο.

Survivor αγώνισμα
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 23:25
|

SURVIVOR

Ποια ομάδα κέρδισε τις ανέσεις; Ποιο ήταν το extra έπαθλο;

Ακόμη ένα αγώνισμα με έπαθλο τις ανέσεις περίμενε τις δύο ομάδες του Survivor.

Κιμ Καρντάσιαν
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 22:30
|

KIM KARDASHIAN

Γιατί όλο το Twitter ασχολείται με… τα πόδια της;

Η Kim Kardashian πριν από μερικές μέρες βρέθηκε για διακοπές στα νησιά Turks and Caicos και όπως ήταν φυσικό ανάρτησε αρκετά στιγμιότυπα με μαγιό και μας έκανε να λησμονήσουμε ακόμη περισσότερο το καλοκαίρι.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Μπιγιονσέ
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 20:28
|

BEYONCE

Οι νέες uber sexy εμφανίσεις της στο Coachella

Και όσο το Coachella συνεχίζεται, τόσο η Beyonce ξέρει πώς να επιβεβαιώνει τον τίτλο της ως Βασίλισσα.

 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Sunday Live - Νίκος Μουτσινάς & Ζέτα Μακρυπούλια Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 19:00
|
Θοδωρής Μαραντίνης
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 19:00
|

ΘΟΔΩΡΗΣ ΜΑΡΑΝΤΙΝΗΣ

Ποζάρει ολόγυμνος και «ρίχνει» το Instagram

O Θοδωρής Μαραντίνης είναι από το πιο ανατρεπτικούς καλλιτέχνες της γενιάς του, ενώ δεν διστάζει να μοιραστεί τολμηρές φωτογραφίες από προσωπικές στιγμές, στα social media. 

Ελένη Μενεγάκη - Άση Μπήλιου
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 17:30
|

ΑΣΗ ΜΠΗΛΙΟΥ

«Δεν έφταιγε η Ελένη Μενεγάκη που έφυγα από τον Alpha»

Για την αποχώρηση της από τον Alpha, έπειτα από δέκα χρόνια, αλλά και τη σχέση της με την Ελένη Μενεγάκη μίλησε η Άση Μπήλιου σε πρόσφατη συνέντευξη της.

Σάσα Σταμάτη Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 17:27
|

ΣΑΣΑ ΣΤΑΜΑΤΗ

Η σπάνια δημόσια εμφάνιση με τον αδερφό της!

Μια σπάνια εμφάνιση στο πλευρό του αδερφού της έκανε η Σάσα Σταμάτη το βράδυ του Σαββάτου. 

 

Ελένη Τσολάκη Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
22.04.2018 | 16:00
|

ΕΛΕΝΗ ΤΣΟΛΑΚΗ

Αυτό είναι το νέο επαγγελματικό της βήμα!

Θετικές είναι οι εξελίξεις για την Ελένη Τσολάκη όσον αφορά τα επόμενα επαγγελματικά της σχέδια.

Survivor: Οι Διάσημοι επιλέγουν τον αντικαταστάτη του Νάσου
Survivor: Οι Διάσημοι επιλέγουν τον αντικαταστάτη του Νάσου
Ελένη Τσολάκη: Με ζωντανή εκπομπή στον Alpha;
Ελένη Τσολάκη: Με ζωντανή εκπομπή στον Alpha;
Σάκης Τανιμανίδης - Χριστίνα Μπόμα: Το βίντεο - προσκλητήριο του γάμου τους
Σάκης Τανιμανίδης - Χριστίνα Μπόμα: Το βίντεο - προσκλητήριο του γάμου τους

Ταύρος

20/04-20/05

Ταύρε, μην μπεις σήμερα σε καμία συζήτηση ή/και σε διαπληκτισμό με γονείς ή συγγενείς σου. Όσο κι αν προσπαθήσεις, όχι άκρη δεν θα βγάλεις, θα σου την πουν κι από πάνω. Καλύτερα στην ησυχία σου...

Beauty, Style

BEAUTY, STYLE

Γιώργος Σατσίδης

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΑΤΣΙΔΗΣ

Αθηναΐς Νέγκα

ΑΘΗΝΑΪΣ ΝΕΓΚΑ

BackPackStories

BACKPACKSTORIES

Το show του οίκου Moschino ήταν μια ωδή στα '60s
  • Το show του οίκου Moschino ήταν μια ωδή στα '60s

    Moschino

    Τα πιο εκκεντρικά looks που δημιούργησε ο Jeremy Scott για τον οίκο

  • Έμιλι Ραταϊκόφσκι (1)

    Emily Ratajkowski

    Αυτή η εμφάνισή της μας θύμισε ξανά τα ’00ς

  • Τα 7 πιο συγκλονιστικά beauty νέα της άνοιξης (so far)

    Τα 7 πιο συγκλονιστικά beauty νέα της άνοιξης

    Που πρέπει και να μάθεις και να δοκιμάσεις

  • Coachella 2018

    Coachella Festival

    Εδώ θα δεις πώς θα κάνεις τα μαλλιά σου και μακιγιάζ σου όλο το καλοκαίρι!

  • EKATERINI V. swimwear

    Τα πιο κομψά μαγιό κατασκευάζονται στην Ελλάδα!

    Γνώρισε τα EKATERINI V. swimwear και ετοιμάσου να τα λατρέψεις!

Ζευγάρι
  • Ζευγάρι

    Είσαι φίλος με την πρώην σου;

    Πρόσεχε το! Η ψυχοπάθεια καραδοκεί...

  • Τι θέλουν οι γυναίκες για να έρθουν σε οργασμό

    Τι θέλουν οι γυναίκες για να έρθουν σε οργασμό

    Νέα έρευνα αποδεικνύει πως δεν είναι εύκολη υπόθεση!

  • Οι millennials δεν έχουν ιδέα από μαγειρική, σύμφωνα με έρευνα

    Οι millennials δεν έχουν ιδέα από μαγειρική!

    Σύμφωνα με έρευνα πάντα!

  • Πώς ο οργασμός της επηρεάζει τον ανδρισμό σου

    Πώς ο οργασμός της επηρεάζει τον ανδρισμό σου;

    Η επιστήμη στα εξηγεί όλα!

  • Πώς θα φτιάξεις το τέλειο gin tonic

    Πώς θα φτιάξεις το τέλειο gin tonic

    Κάτι παραπάνω από ένα απλό ποτό