Yupiii|Sports & fitness|FITNESS|διατροφή-αδυνάτισμα|
διατροφή-αδυνάτισμα|03.06.2015 |22:02|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Περιορίστε Αυτά Που Σας Παχαίνουν

Γράφει ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ανάλυση της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει, αναλύοντας το τέταρτο και τελευταίο βήμα: Αλλάξτε διατροφική συμπεριφορά και περιορίστε αυτά που σας παχαίνουν .

 

Πριν ξεκινήσω, να κάνω μια σύντομη ανασκόπηση, θυμίζοντάς σας πως στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.  Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.  Στο τρίτο post αναλύσαμε το 3ο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού.

 

Πάμε, λοιπόν, στο τέταρτο βήμα...

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ

 

Συνήθειες που σας παχαίνουν:

 

Υπάρχουν τρόφιμα με υψηλή θερμιδική αξία όπως επίσης, υπάρχουν συνήθειες που παρεμποδίζουν την απώλεια των περιττών κιλών. Παρακάτω σημειώνεται ποιες είναι οι τροφές αυτές αλλά και ποιος είναι ο συγκεκριμένος τρόπος ζωής που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού σας βάρους.

-Τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά: τηγανιτά, καπνιστά κρέατα, ζαμπόν, λουκάνικα, γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, βούτυρο, μπέικον, σάλτσες, γλυκά, πατατάκια. Ωστόσο, η στέρηση δεν είναι η λύση. Για όλα χρειάζεται μέτρο.

-Η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων αποθηκεύεται στον οργανισμό ως λίπος. Στην περίπτωση αυτή, το σάκχαρο του αίματος ανεβαίνει τόσο πολύ, που είναι υπέρ-αρκετό για το αίμα, τους μύες και το ήπαρ. Για να μην υπάρξουν επιπλοκές στον οργανισμό, το πάγκρεας εκκρίνει μια ορμόνη, την ινσουλίνη. Η παρουσία ινσουλίνης στο αίμα ανακόπτει τη διαδικασία οξείδωσης του λίπους.

-Αν καταναλώνετε μόνο 1-2 γεύματα ημερησίως, ο οργανισμός τα αποθηκεύει για να έχει απόθεμα ενέργειας. Αντιθέτως τα 4-5 γεύματα, τα λεγόμενα μικρά και συχνά, βοηθούν τον οργανισμό να πραγματοποιήσει περισσότερες βιολογικές καύσεις και έτσι ο μεταβολισμός είναι πάντα ενεργοποιημένος.

-Η περιορισμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνεπάγεται την αυξημένη κατανάλωση λιπαρών τροφίμων.

-Τα τρόφιμα με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη που απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

-Όταν τρώτε γρήγορα, καταναλώνετε περισσότερη ποσότητα, αφού δεν προλαβαίνουν να ενεργοποιηθούν τα κέντρα υποθαλάμου: πείνας – κορεσμού.

-Η περιορισμένη κατανάλωση νερού ημερησίως αυξάνει το σωματικό βάρος. Σημαντικός παράγοντας για την ρύθμιση του βάρους και την αποβολή άχρηστων ουσιών (τοξινών) αποτελεί η αυξημένη πρόσληψη υγρών.

-Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα θεωρείται σοβαρός παράγοντας που προκαλεί αύξηση στο βάρος.

-Ο ανεπαρκής ύπνος προκαλεί την έκκριση ορμονών που προάγουν τη λιπογένεση. -Το άγχος προκαλεί την έκκριση μίας ορμόνης, της κορτιζόλης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός του οργανισμού και έτσι να αποθηκεύεται περισσότερο λίπος.

-Οι υπερβολές στην κατανάλωση τροφίμων και ένας μη ισορροπημένος τρόπος ζωής συμβάλλουν στην αύξηση βάρους ή επιβραδύνουν σε μεγάλο βαθμό την απώλεια.

 

 

Αλλάξτε συνήθειες:

 

Βγήκατε έξω για δείπνο; Εφαρμόστε απλά μία «αντιοξειδωτική» ORAC διατροφή

 

Ακολουθήστε μερικές χρήσιμες συμβουλές ανάλογα με το μέρος που βρίσκεστε:

-Στην ταβέρνα μπορείτε να επιλέξετε ψητό κρέας (κοτόπουλο, ψαρονέφρι, φιλέτο μοσχαριού) ή ψητό ψάρι με γαρνιτούρα καστανό ρύζι ή λαχανικά. Προτιμείστε τα ψητά ή βραστά ορεκτικά, τις σαλάτες με φρέσκα λαχανικά και τα χόρτα.

-Στο ιταλικό επιλέξτε ζυμαρικά ολικής άλεσης με σάλτσα ντομάτας, λαχανικών ή θαλασσινών και συνοδεύστε με λίγο τριμμένο τυρί και μια φρέσκια σαλάτα χωρίς σως ή 2 κομμάτια πίτσα ολικής άλεσης με λαχανικά ή light. Απαραίτητη φυσικά και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο κινέζικο οι καλύτερες επιλογές είναι το κοτόπουλο και το ρύζι στον ατμό με λαχανικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να παραγγείλετε πάπια Πεκίνου με μόνο 1-2 πίτες και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο ιαπωνικό εστιατόριο η ιδανική επιλογή είναι το σούσι με θαλασσινά (6 κομμάτια είναι αρκετά) και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο σουβλατζίδικο προτιμείστε τα καλαμάκια κοτόπουλο με αλάδωτη πίτα ολικής άλεσης ή με ψημένο μαύρο ψωμί και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

 

 

Ο Δεκάλογος της αντιοξειδωτικής “ORAC” διατροφής:

-Ξεκινήστε τη μέρα σας πάντα με πρωινό. Σας γεμίζει με ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας και βοηθάει στη μείωση του βάρους

-Καταναλώστε καθημερινά 2 λίτρα νερό για να βοηθήσετε την αποβολή τοξινών από τα νεφρά. Στην πρόσληψη υγρών συμβάλλουν: νερό, χυμοί, ημίπαχα γαλακτοκομικά, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, τσάι, ρόφημα κρόκου Κοζάνης.

-Επιλέγετε πάντα εποχιακά φρούτα & λαχανικά: Επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά που είναι στην καλύτερή τους εποχή, από τη μία καταναλώνετε τροφές με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες και από την άλλη δεν προσλαμβάνετε τις χημικές ουσίες τις οποίες τα τρόφιμα αυτά ενδέχεται να περιέχουν, λόγω μη εποχικής διαθεσιμότητας, με καθαρά προ-οξειδωτικό χαρακτήρα όπως χημικά, φυτοφάρμακα και ορμόνες.

-Επιλέγετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), προκειμένου να προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά μου χρειάζεστε.

-Καταναλώνετε συστηματικά 5-7 μερίδες καθημερινά φρούτων και λαχανικών, προκειμένου να καλύψετε τις ημερήσιες αντιοξειδωτικές σας ανάγκες, αλλά και σε φυτικές ίνες.

-Αποφύγετε το αλάτι. Ενισχύστε τη γεύση και την αντιοξειδωτική ισχύ των τροφίμων προσθέτοντας λεμόνι και μυρωδικά, όπως ο μαϊντανός και το σέλινο.

-Αποφεύγετε τρόφιμα πλούσια σε ζωικά λιπαρά όπως: κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, ντρέσινγκ, βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτά έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, με αποτέλεσμα να δρουν ανασταλτικά στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

-Αυξήστε τη φυσική σας άσκηση. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η ενεργειακή απώλεια και ενεργοποιείται το σύστημα ενδογενούς αντιοξειδωτικής προστασίας.

-Με το μεσημεριανό μπορείτε να πίνετε καθημερινά 1 φλιτζάνι από αποτοξινωτικά ροφήματα, όπως πικραλίδα, τζίντζερ, κόλιανδρο φύλλα αγκινάρας, γαϊδουράγκαθο. Για να ενισχύσετε ακόμη περισσότερο τη διατροφική τους αξία προσθέστε κανέλα.

-Θέστε ρεαλιστικούς στόχους: Ξεκινώντας μία αντιοξειδωτική διατροφή για να μειώσετε το σωματικό βάρος, καλό είναι να έχετε υπόψη ότι μια φυσιολογική απώλεια βάρους κυμαίνεται στα 2-4 κιλά το μήνα. Ο οργανισμός δηλαδή θα πρέπει να χάνει 0,5 – 1 κιλό την εβδομάδα. Ό,τι παραπάνω χάνεται και σίγουρα με κόπο, δεν είναι λίπος αλλά μυς και υγρά.

 

 

Έτσι, ολοκληρώνεται λοιπόν η παρουσία μου στο Yupiii, μέσα από αυτό το μηνιαίο blog. Ευχαριστώ πάρα πολύ το site για τη φιλοξενία και εύχομαι σε όλους καλό καλοκαίρι!

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

DAILY NEWS

survivor πάρτι
 
CELEBRITY NEWS
|
25.04.2017 | 01:13
|

SURVIVOR

Όσα έγιναν στο πάρτι της ένωσης: Διάσημοι και Μαχητές για πρώτη φορά διασκεδάζουν και τραγουδούν μαζί!

Οι δύο ομάδες του Survivor είναι έτοιμες για την μεγάλη ένωση με το λαμπερό πάρτι να είναι ο πρωταγωνιστής. 

Διάσημες Εμφανίσεις
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 20:16
|

ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ

Πού συναντήθηκαν οι εκπρόσωποι της showbiz;

Ο Αντώνης Ρέμος και οι εμφανίσεις του στο Fantasia με τον Χρήστο Δάντη, αλλά και η τεράστια επιτυχία που σημειώνουν οι ΜΕΛΙSSES στο BOX ήταν τα βασικά σημεία συνάντησης των εκπροσώπων της ελληνικής showbiz, τις τελευταίες ημέρες.

Σάββας Πούµπουρας
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 19:50
|

ΣΑΒΒΑΣ ΠΟΥΜΠΟΥΡΑΣ

Οι προσωπικές εξομολογήσεις λίγο πριν την πρεμιέρα στο Blind Taste

Στο περιοδικό People έδωσε συνέντευξη ο Σάββας Πούμπουρας λίγες μέρες πριν κάνει πρεμιέρα στο τιμόνι του Blind Taste.

Μαρία Μπεκατώρου
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 18:43
|

ΜΑΡΙΑ ΜΠΕΚΑΤΩΡΟΥ

«Το Your Face Sounds Familiar είναι ένα πρόγραμμα που έχει αποδείξει την απήχηση που έχει»

Συνέντευξη στο περιοδικό Tv Μανία και τον Κωνσταντίνο Χάμπαλη παραχώρησε η Μαρία Μπεκατώρου και μεταξύ άλλων μίλησε για το Your Face Sounds Familiar, το Survivor αποκαλύπτοντας αν θα έπαιρνε μέρος σε ένα τέτοιο παιχνίδι επιβίωσης.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Michael Douglas - Catherine Zeta Jones
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 18:34
|

MICHAEL DOUGLAS - CATHERIN ZETA JONES

Είναι η κόρη τους το επόμενο it-girl που θα μας απασχολήσει;

Μπορεί να την έχουμε στο μυαλό μας ακόμα ως μωρό, όμως πριν λίγες μέρες η κόρη των Michael Douglas και Catherine Zeta Jones έκλεισε τα 14 χρόνια της και πλέον είναι μια πραγματική κούκλα.

ΓΡΑΦΕΙYupiii
ΜΟΥΣΙΚΗ
24.04.2017 | 17:54
Ελευθερία Ελευθερίου

ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ

Ακούστε το νέο της τραγούδι με την υπογραφή του Βασίλη Καρρά

Η Ελευθερία Ελευθερίου επιστρέφει με ολοκαίνουργιο video clip για το τραγούδι της «Σώμα, Βλέμμα Και Ψυχή».

MasterChef
 
WATCH
|
24.04.2017 | 17:40
|
Πηνελόπη Πλάκα R
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 17:26
|
Rihanna r
 
CELEBRITY NEWS
|
24.04.2017 | 17:25
|

RIHANNA

Ο αμφιλεγόμενος τρόπος που ευχήθηκε στη Βασίλισσα Ελισάβετ

Η Βασίλισσα Ελισάβετ είχε τα γενέθλια της και η Rihanna βρήκε έναν, τουλάχιστον, προτότυπο τρόπο να της πει τα "χρόνια πολλά"

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Survivor: Το τρέιλερ της Τρίτης
Survivor: Το τρέιλερ της Τρίτης
Survivor: Ο διαγωνισμός τραγουδιού
Survivor: Ο διαγωνισμός τραγουδιού
Survivor: Οι συζητήσεις στο πάρτι
Survivor: Οι συζητήσεις στο πάρτι

Ταύρος

20/04-20/05

Για τις επόμενες μέρες, ακόμη και αν τα μηνύματα που λαμβάνεις στις διαπροσωπικές σου σχέσεις είναι αποθαρρυντικά, οφείλεις να συνεχίσεις να ελπίζεις σε ένα καλύτερο αύριο. Μʼ ακούς Ταύρε; Να ελπίζεις, γιατί μόνο έτσι θα καταφέρεις κάποια στιγμή να δράσεις!

Πώς να ντυθείς για να μην κρυώνεις αλλά και για να μην ζεσταίνεσαι
  • Πώς να ντυθείς για να μην κρυώνεις αλλά και για να μην ζεσταίνεσαι

    Πώς να ντυθείς για να μην κρυώνεις

    Aλλά και για να μην ζεσταίνεσαι!

  • η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη στην εκπομπή της Δευτέρας 24 Απριλίου fr

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Δευτέρας: Ξέρουμε τι φόρεσε!

  • Έλλη Κοκκίνου

    Έλλη Κοκκίνου

    H εντυπωσιακή εμφάνιση στην πρεμιέρα του Your Face Sounds Familiar

  • Μαρία Μπεκατώρου

    Μαρία Μπεκατώρου

    Οι λεπτομέρειες του look της στην πρεμιέρα του Your Face Sounds Familiar

  • Διάσημες ελληνίδες

    TV Style Report

    Τι φόρεσαν στην τηλεόραση αυτή την εβδομάδα

Πόσο σημαντική είναι η πρωινή και η βραδινή ρουτίνα στη ζωή σου
  • Πόσο σημαντική είναι η πρωινή και η βραδινή ρουτίνα στη ζωή σου

    Πόσο σημαντική είναι η πρωινή και η βραδινή ρουτίνα στη ζωή σου

    Πόσες φορές δεν έχει τύχει στο τέλος της ημέρας να μην έχεις κάνει σχεδόν τίποτα απ' αυτά που είχες βάλει σαν στόχο;

  • Δουλεύουν ή όχι τελικά τα συμπληρώματα λιποδιάλυσης;

    Δουλεύουν ή όχι τελικά τα συμπληρώματα λιποδιάλυσης;

    Μπορεί ναι, μπορεί όχι. Αλλά σίγουρα είναι πεταμένα λεφτά. Μάθε γιατί!

  • Πώς με το Pornhub οι ακατάλληλες γυμνές selfies σου γίνονται κατάλληλες

    Pornhub

    Πώς οι ακατάλληλες γυμνές selfies σου γίνονται κατάλληλες;

  • Facebook

    Facebook

    Αυτά είναι τα νέα χαρακτηριστικά που θα έχει σύντομα

  • Ο David Gandy επιστρέφει εκεί που τον άφησες, με μαγιό μέσα στη θάλασσα!

    David Gandy

    Eπιστρέφει εκεί που τον άφησες, με μαγιό μέσα στη θάλασσα!