Yupiii|Sports & fitness|FITNESS|διατροφή-αδυνάτισμα|
διατροφή-αδυνάτισμα|03.06.2015 |22:02|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Περιορίστε Αυτά Που Σας Παχαίνουν

Γράφει ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ανάλυση της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει, αναλύοντας το τέταρτο και τελευταίο βήμα: Αλλάξτε διατροφική συμπεριφορά και περιορίστε αυτά που σας παχαίνουν .

 

Πριν ξεκινήσω, να κάνω μια σύντομη ανασκόπηση, θυμίζοντάς σας πως στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.  Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.  Στο τρίτο post αναλύσαμε το 3ο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού.

 

Πάμε, λοιπόν, στο τέταρτο βήμα...

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ

 

Συνήθειες που σας παχαίνουν:

 

Υπάρχουν τρόφιμα με υψηλή θερμιδική αξία όπως επίσης, υπάρχουν συνήθειες που παρεμποδίζουν την απώλεια των περιττών κιλών. Παρακάτω σημειώνεται ποιες είναι οι τροφές αυτές αλλά και ποιος είναι ο συγκεκριμένος τρόπος ζωής που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού σας βάρους.

-Τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά: τηγανιτά, καπνιστά κρέατα, ζαμπόν, λουκάνικα, γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, βούτυρο, μπέικον, σάλτσες, γλυκά, πατατάκια. Ωστόσο, η στέρηση δεν είναι η λύση. Για όλα χρειάζεται μέτρο.

-Η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων αποθηκεύεται στον οργανισμό ως λίπος. Στην περίπτωση αυτή, το σάκχαρο του αίματος ανεβαίνει τόσο πολύ, που είναι υπέρ-αρκετό για το αίμα, τους μύες και το ήπαρ. Για να μην υπάρξουν επιπλοκές στον οργανισμό, το πάγκρεας εκκρίνει μια ορμόνη, την ινσουλίνη. Η παρουσία ινσουλίνης στο αίμα ανακόπτει τη διαδικασία οξείδωσης του λίπους.

-Αν καταναλώνετε μόνο 1-2 γεύματα ημερησίως, ο οργανισμός τα αποθηκεύει για να έχει απόθεμα ενέργειας. Αντιθέτως τα 4-5 γεύματα, τα λεγόμενα μικρά και συχνά, βοηθούν τον οργανισμό να πραγματοποιήσει περισσότερες βιολογικές καύσεις και έτσι ο μεταβολισμός είναι πάντα ενεργοποιημένος.

-Η περιορισμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνεπάγεται την αυξημένη κατανάλωση λιπαρών τροφίμων.

-Τα τρόφιμα με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη που απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

-Όταν τρώτε γρήγορα, καταναλώνετε περισσότερη ποσότητα, αφού δεν προλαβαίνουν να ενεργοποιηθούν τα κέντρα υποθαλάμου: πείνας – κορεσμού.

-Η περιορισμένη κατανάλωση νερού ημερησίως αυξάνει το σωματικό βάρος. Σημαντικός παράγοντας για την ρύθμιση του βάρους και την αποβολή άχρηστων ουσιών (τοξινών) αποτελεί η αυξημένη πρόσληψη υγρών.

-Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα θεωρείται σοβαρός παράγοντας που προκαλεί αύξηση στο βάρος.

-Ο ανεπαρκής ύπνος προκαλεί την έκκριση ορμονών που προάγουν τη λιπογένεση. -Το άγχος προκαλεί την έκκριση μίας ορμόνης, της κορτιζόλης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός του οργανισμού και έτσι να αποθηκεύεται περισσότερο λίπος.

-Οι υπερβολές στην κατανάλωση τροφίμων και ένας μη ισορροπημένος τρόπος ζωής συμβάλλουν στην αύξηση βάρους ή επιβραδύνουν σε μεγάλο βαθμό την απώλεια.

 

 

Αλλάξτε συνήθειες:

 

Βγήκατε έξω για δείπνο; Εφαρμόστε απλά μία «αντιοξειδωτική» ORAC διατροφή

 

Ακολουθήστε μερικές χρήσιμες συμβουλές ανάλογα με το μέρος που βρίσκεστε:

-Στην ταβέρνα μπορείτε να επιλέξετε ψητό κρέας (κοτόπουλο, ψαρονέφρι, φιλέτο μοσχαριού) ή ψητό ψάρι με γαρνιτούρα καστανό ρύζι ή λαχανικά. Προτιμείστε τα ψητά ή βραστά ορεκτικά, τις σαλάτες με φρέσκα λαχανικά και τα χόρτα.

-Στο ιταλικό επιλέξτε ζυμαρικά ολικής άλεσης με σάλτσα ντομάτας, λαχανικών ή θαλασσινών και συνοδεύστε με λίγο τριμμένο τυρί και μια φρέσκια σαλάτα χωρίς σως ή 2 κομμάτια πίτσα ολικής άλεσης με λαχανικά ή light. Απαραίτητη φυσικά και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο κινέζικο οι καλύτερες επιλογές είναι το κοτόπουλο και το ρύζι στον ατμό με λαχανικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να παραγγείλετε πάπια Πεκίνου με μόνο 1-2 πίτες και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο ιαπωνικό εστιατόριο η ιδανική επιλογή είναι το σούσι με θαλασσινά (6 κομμάτια είναι αρκετά) και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο σουβλατζίδικο προτιμείστε τα καλαμάκια κοτόπουλο με αλάδωτη πίτα ολικής άλεσης ή με ψημένο μαύρο ψωμί και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

 

 

Ο Δεκάλογος της αντιοξειδωτικής “ORAC” διατροφής:

-Ξεκινήστε τη μέρα σας πάντα με πρωινό. Σας γεμίζει με ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας και βοηθάει στη μείωση του βάρους

-Καταναλώστε καθημερινά 2 λίτρα νερό για να βοηθήσετε την αποβολή τοξινών από τα νεφρά. Στην πρόσληψη υγρών συμβάλλουν: νερό, χυμοί, ημίπαχα γαλακτοκομικά, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, τσάι, ρόφημα κρόκου Κοζάνης.

-Επιλέγετε πάντα εποχιακά φρούτα & λαχανικά: Επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά που είναι στην καλύτερή τους εποχή, από τη μία καταναλώνετε τροφές με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες και από την άλλη δεν προσλαμβάνετε τις χημικές ουσίες τις οποίες τα τρόφιμα αυτά ενδέχεται να περιέχουν, λόγω μη εποχικής διαθεσιμότητας, με καθαρά προ-οξειδωτικό χαρακτήρα όπως χημικά, φυτοφάρμακα και ορμόνες.

-Επιλέγετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), προκειμένου να προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά μου χρειάζεστε.

-Καταναλώνετε συστηματικά 5-7 μερίδες καθημερινά φρούτων και λαχανικών, προκειμένου να καλύψετε τις ημερήσιες αντιοξειδωτικές σας ανάγκες, αλλά και σε φυτικές ίνες.

-Αποφύγετε το αλάτι. Ενισχύστε τη γεύση και την αντιοξειδωτική ισχύ των τροφίμων προσθέτοντας λεμόνι και μυρωδικά, όπως ο μαϊντανός και το σέλινο.

-Αποφεύγετε τρόφιμα πλούσια σε ζωικά λιπαρά όπως: κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, ντρέσινγκ, βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτά έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, με αποτέλεσμα να δρουν ανασταλτικά στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

-Αυξήστε τη φυσική σας άσκηση. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η ενεργειακή απώλεια και ενεργοποιείται το σύστημα ενδογενούς αντιοξειδωτικής προστασίας.

-Με το μεσημεριανό μπορείτε να πίνετε καθημερινά 1 φλιτζάνι από αποτοξινωτικά ροφήματα, όπως πικραλίδα, τζίντζερ, κόλιανδρο φύλλα αγκινάρας, γαϊδουράγκαθο. Για να ενισχύσετε ακόμη περισσότερο τη διατροφική τους αξία προσθέστε κανέλα.

-Θέστε ρεαλιστικούς στόχους: Ξεκινώντας μία αντιοξειδωτική διατροφή για να μειώσετε το σωματικό βάρος, καλό είναι να έχετε υπόψη ότι μια φυσιολογική απώλεια βάρους κυμαίνεται στα 2-4 κιλά το μήνα. Ο οργανισμός δηλαδή θα πρέπει να χάνει 0,5 – 1 κιλό την εβδομάδα. Ό,τι παραπάνω χάνεται και σίγουρα με κόπο, δεν είναι λίπος αλλά μυς και υγρά.

 

 

Έτσι, ολοκληρώνεται λοιπόν η παρουσία μου στο Yupiii, μέσα από αυτό το μηνιαίο blog. Ευχαριστώ πάρα πολύ το site για τη φιλοξενία και εύχομαι σε όλους καλό καλοκαίρι!

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

DAILY NEWS

Φαίη Σκορδά
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 10:55
|

ΦΑΙΗ ΣΚΟΡΔΑ

Έκοψε τα μαλλιά της: Η ανανεωμένη εμφάνιση στο «Πρωινό»

Με ανανεωμένη διάθεση εμφανίστηκε η Φαίη Σκορδά, το πρωί της Τετάρτης, στο «Πρωινό».

Έφη Μουρίκη
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 10:42
|

ΕΦΗ ΜΟΥΡΙΚΗ

Η έντονη ενόχληση μπροστά στην κάμερα: Video

Η Έφη Μουρίκη δεν έκρυψε την ενόχλησή της μετά από ερώτηση που δέχθηκε για τον γάμο της με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη.

Έλενα Παπαρίζου - The Voice
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 09:49
|

ΕΛΕΝΑ ΠΑΠΑΡΙΖΟΥ

Η σκληρή κριτική για την παρουσία της στο Voice: «Τη βρίσκω σαχλή»

Η Έλενα Παπαρίζου μπορεί να πρωταγωνιστεί σε κάθε επεισόδιο του «Voice», ωστόσο φαίνεται πως δεν αρέσει σε όλους. 

Μάθιου Μακόναχι
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 08:27
|

HOLLYWOOD REPORT

Η καθημερινότητα των σταρ σε φωτογραφίες

Ας δούμε τι έκαναν τις τελευταίες μέρες οι πιο διάσημοι άνθρωποι του πλανήτη.

Τηλεοπτικά Νέα Από Την Κλεοπάτρα Πατλάκη
 
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ
|
18.01.2017 | 08:20
|
Dakota Johnson
 
CELEBRITY NEWS
|
18.01.2017 | 07:18
|

DAKOTA JOHNSON

Mιλά για το πώς γυρίστηκαν οι ερωτικές σκηνές στο Fifty Shades of Grey

Οι ερωτικές σκηνές και η χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών ήταν ένα από τα κεντρικά σημεία (αν όχι το κεντρικό σημείο) της σειράς βιβλίων Fifty Shades of Grey, πριν καν αυτή μεταφερθεί στον κινηματογράφο. 

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Βίκυ Βολιώτη Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 20:28
|

ΒΙΚΥ ΒΟΛΙΩΤΗ

Αποκαλύπτει τον αγώνα της για την υιοθεσία της κόρης της

Στην εφημερίδα «Αγορά» παραχώρησε συνέντευξη η Βίκυ Βολιώτη και αποκάλυψε τον αγώνα που έδωσε μέχρι να υιοθετήσει την κόρη της.

 

 

Kim Kardashian r
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 20:16
|

KIM KARDASHIAN

Μοιράζεται νέες ανατριχιαστικές λεπτομέρειες από τη ληστεία στο Παρίσι

Ολοένα και περισσότερα στοιχεία δημοσιεύονται σχετικά με το δυσάρεστο περιστατικό

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Σάκης Ρουβάς - XFactor
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 20:08
|

ΣΑΚΗΣ ΡΟΥΒΑΣ

Μόνο στο Yupiii: Τελικά θα παρουσιάσει το X-Factor; Όλο το ρεπορτάζ

Τελικά ο Σάκης Ρουβάς θα βρεθεί στο τιμόνι του νέου κύκλου του «X-Factor»;

Τατιάνα Στεφανίδου
 
CELEBRITY NEWS
|
17.01.2017 | 19:50
|

ΤΑΤΙΑΝΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΟΥ

Το τηλεφώνημα Χρυσαυγίτη στην εκπομπή της & η απίθανη αντίδρασή της: Video

Η εισβολή μελών της Χρυσής Αυγής σε δημοτικό σχολείο του Περάματος που πρόκειται να φιλοξενήσει παιδιά προσφύγων που βρίσκονται στη χώρα μας ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στον αέρα της εκπομπής της Τατιάνας Στεφανίδου, το απόγευμα της Τρίτης.

Φαίη Σκορδά: Η ανανεωμένη εμφάνιση στο «Πρωινό»
Φαίη Σκορδά: Η ανανεωμένη εμφάνιση στο «Πρωινό»
Έφη Μουρίκη: Η ενόχληση μπροστά στην κάμερα
Έφη Μουρίκη: Η ενόχληση μπροστά στην κάμερα
Τατιάνα Στεφανίδου: Το αυστηρό σχόλιο για τη Χρυσή Αυγή στον αέρα της εκπομπής της
Τατιάνα Στεφανίδου: Το αυστηρό σχόλιο για τη Χρυσή Αυγή στον αέρα της εκπομπής της

Αιγόκερως

22/12-19/01

Αν πριν από μερικούς μήνες έλεγες «Αλήθεια, δεν μπορώ να δουλέψω περισσότερο», τότε πλέον πρέπει να αισθάνεσαι περήφανος/η που έχεις υπερβεί τα όρια σου… Χμ, δεν έπιασε η μπλόφα, ε; Δεν αισθάνεσαι ακριβώς περήφανος/η. Μάλλον παγιδευμένος/η σε μια στείρα πραγματικότητα; Ξέρεις τι λένε. Αν δεν μπορείς να το αποφύγεις…

Πώς θα περιποιηθείς το μουσι σου σαν να είσαι μπαρμπέρης
  • Πώς θα περιποιηθείς το μουσι σου σαν να είσαι μπαρμπέρης

    Για Να Είσαι Πάντα Στην Τρίχα

    Πώς θα περιποιηθείς το μουσί σου σαν να είσαι μπαρμπέρης

  • Σίσσυ Χρηστίδου R

    Σίσσυ Χρηστίδου

    Έκοψε τα μαλλιά της! Δείτε τη με νέο look

  • Κίτρινα φορέματα

    Hollywood Stars

    Το κόκκινο χαλί αγαπά τα κίτρινα φορέματα

  • Καλομοίρα Rising Star

    Καλομοίρα

    Ξέρουμε τι φόρεσε στο 6ο live show του Rising Star

  • Rising Star - Δέσποινα Βανδή

    Δέσποινα Βανδή

    Οι λεπτομέρειες του look της στο 6ο live show του Rising Star

Instagram accounts
  • Instagram accounts

    Πάτα follow!

    Οι 7 πιο φουσκωτοί λογαριασμοί στο Instagram

  • Τομ Χάρντι

    Tom Hardy

    Πώς να κλέψεις (λίγη από) τη λάμψη του!

  • Γυμναστική

    Δίαιτα & Γυμναστήριο

    Τα λάθη που κάνουν όσοι θέλουν να αδυνατίσουν κάθε αρχή της χρονιάς

  • Τζον Σνοου

    Game of Thrones

    Spoiler alert: Τι περιμένει τον Jon Snow στον 7ο κύκλο;

  • Σταση

    Αποκάλυψη τώρα!

    Βρήκαμε ήδη την πιο δημοφιλή στάση του 2017