Yupiii|Sports & fitness|FITNESS|διατροφή-αδυνάτισμα|
διατροφή-αδυνάτισμα|03.06.2015 |22:02|

Αδυνατίστε Πριν Το Καλοκαίρι: Περιορίστε Αυτά Που Σας Παχαίνουν

Γράφει ο guest blogger του Yupiii, Δημήτρης Γρηγοράκης

 
Δημήτρης Γρηγοράκης R

Σήμερα θα ολοκληρώσουμε την ανάλυση της στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να αδυνατίσει, αναλύοντας το τέταρτο και τελευταίο βήμα: Αλλάξτε διατροφική συμπεριφορά και περιορίστε αυτά που σας παχαίνουν .

 

Πριν ξεκινήσω, να κάνω μια σύντομη ανασκόπηση, θυμίζοντάς σας πως στο πρώτο blog post αναλύσαμε το ζήτημα της ποσοτικής υπολειτουργίας του μεταβολισμού και εξηγήσαμε ότι μπορεί να αντιμετωπιστεί σε κάθε περίπτωση μέσω της διατροφής, ενώ παράλληλα απαντήσαμε σε 6 συχνές ερωτήσεις σχετικά με τρόφιμα ή συστατικά τροφών που λέγεται ότι βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού.  Στο δεύτερο post, περάσαμε στο 2ο βήμα, το οποίο περιλαμβάνει Αντιοξειδωτική Διατροφή ORAC για αδυνάτισμα και καλύτερη υγεία και απαντήσαμε σε ερωτήσεις για τις ελεύθερες ρίζες, το οξειδωτικό στρες και τις αντιοξειδωτικές ουσίες.  Στο τρίτο post αναλύσαμε το 3ο βήμα: Προστατεύστε τον οργανισμό σας, με στόχο τη βελτίωση του μεταβολισμού.

 

Πάμε, λοιπόν, στο τέταρτο βήμα...

 

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ

 

Συνήθειες που σας παχαίνουν:

 

Υπάρχουν τρόφιμα με υψηλή θερμιδική αξία όπως επίσης, υπάρχουν συνήθειες που παρεμποδίζουν την απώλεια των περιττών κιλών. Παρακάτω σημειώνεται ποιες είναι οι τροφές αυτές αλλά και ποιος είναι ο συγκεκριμένος τρόπος ζωής που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του σωματικού σας βάρους.

-Τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά: τηγανιτά, καπνιστά κρέατα, ζαμπόν, λουκάνικα, γαλακτοκομικά πλήρη σε λιπαρά, βούτυρο, μπέικον, σάλτσες, γλυκά, πατατάκια. Ωστόσο, η στέρηση δεν είναι η λύση. Για όλα χρειάζεται μέτρο.

-Η αυξημένη πρόσληψη υδατανθράκων αποθηκεύεται στον οργανισμό ως λίπος. Στην περίπτωση αυτή, το σάκχαρο του αίματος ανεβαίνει τόσο πολύ, που είναι υπέρ-αρκετό για το αίμα, τους μύες και το ήπαρ. Για να μην υπάρξουν επιπλοκές στον οργανισμό, το πάγκρεας εκκρίνει μια ορμόνη, την ινσουλίνη. Η παρουσία ινσουλίνης στο αίμα ανακόπτει τη διαδικασία οξείδωσης του λίπους.

-Αν καταναλώνετε μόνο 1-2 γεύματα ημερησίως, ο οργανισμός τα αποθηκεύει για να έχει απόθεμα ενέργειας. Αντιθέτως τα 4-5 γεύματα, τα λεγόμενα μικρά και συχνά, βοηθούν τον οργανισμό να πραγματοποιήσει περισσότερες βιολογικές καύσεις και έτσι ο μεταβολισμός είναι πάντα ενεργοποιημένος.

-Η περιορισμένη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνεπάγεται την αυξημένη κατανάλωση λιπαρών τροφίμων.

-Τα τρόφιμα με αυξημένο γλυκαιμικό δείκτη που απορροφώνται γρήγορα από τον οργανισμό συμβάλλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους.

-Όταν τρώτε γρήγορα, καταναλώνετε περισσότερη ποσότητα, αφού δεν προλαβαίνουν να ενεργοποιηθούν τα κέντρα υποθαλάμου: πείνας – κορεσμού.

-Η περιορισμένη κατανάλωση νερού ημερησίως αυξάνει το σωματικό βάρος. Σημαντικός παράγοντας για την ρύθμιση του βάρους και την αποβολή άχρηστων ουσιών (τοξινών) αποτελεί η αυξημένη πρόσληψη υγρών.

-Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα θεωρείται σοβαρός παράγοντας που προκαλεί αύξηση στο βάρος.

-Ο ανεπαρκής ύπνος προκαλεί την έκκριση ορμονών που προάγουν τη λιπογένεση. -Το άγχος προκαλεί την έκκριση μίας ορμόνης, της κορτιζόλης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μειώνεται ο μεταβολικός ρυθμός του οργανισμού και έτσι να αποθηκεύεται περισσότερο λίπος.

-Οι υπερβολές στην κατανάλωση τροφίμων και ένας μη ισορροπημένος τρόπος ζωής συμβάλλουν στην αύξηση βάρους ή επιβραδύνουν σε μεγάλο βαθμό την απώλεια.

 

 

Αλλάξτε συνήθειες:

 

Βγήκατε έξω για δείπνο; Εφαρμόστε απλά μία «αντιοξειδωτική» ORAC διατροφή

 

Ακολουθήστε μερικές χρήσιμες συμβουλές ανάλογα με το μέρος που βρίσκεστε:

-Στην ταβέρνα μπορείτε να επιλέξετε ψητό κρέας (κοτόπουλο, ψαρονέφρι, φιλέτο μοσχαριού) ή ψητό ψάρι με γαρνιτούρα καστανό ρύζι ή λαχανικά. Προτιμείστε τα ψητά ή βραστά ορεκτικά, τις σαλάτες με φρέσκα λαχανικά και τα χόρτα.

-Στο ιταλικό επιλέξτε ζυμαρικά ολικής άλεσης με σάλτσα ντομάτας, λαχανικών ή θαλασσινών και συνοδεύστε με λίγο τριμμένο τυρί και μια φρέσκια σαλάτα χωρίς σως ή 2 κομμάτια πίτσα ολικής άλεσης με λαχανικά ή light. Απαραίτητη φυσικά και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο κινέζικο οι καλύτερες επιλογές είναι το κοτόπουλο και το ρύζι στον ατμό με λαχανικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να παραγγείλετε πάπια Πεκίνου με μόνο 1-2 πίτες και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο ιαπωνικό εστιατόριο η ιδανική επιλογή είναι το σούσι με θαλασσινά (6 κομμάτια είναι αρκετά) και η σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

-Στο σουβλατζίδικο προτιμείστε τα καλαμάκια κοτόπουλο με αλάδωτη πίτα ολικής άλεσης ή με ψημένο μαύρο ψωμί και άφθονη σαλάτα εποχής με λίγο λάδι.

 

 

Ο Δεκάλογος της αντιοξειδωτικής “ORAC” διατροφής:

-Ξεκινήστε τη μέρα σας πάντα με πρωινό. Σας γεμίζει με ενέργεια για το ξεκίνημα της ημέρας και βοηθάει στη μείωση του βάρους

-Καταναλώστε καθημερινά 2 λίτρα νερό για να βοηθήσετε την αποβολή τοξινών από τα νεφρά. Στην πρόσληψη υγρών συμβάλλουν: νερό, χυμοί, ημίπαχα γαλακτοκομικά, ελληνικός ή στιγμιαίος καφές, τσάι, ρόφημα κρόκου Κοζάνης.

-Επιλέγετε πάντα εποχιακά φρούτα & λαχανικά: Επιλέγοντας φρούτα και λαχανικά που είναι στην καλύτερή τους εποχή, από τη μία καταναλώνετε τροφές με τη μέγιστη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες και από την άλλη δεν προσλαμβάνετε τις χημικές ουσίες τις οποίες τα τρόφιμα αυτά ενδέχεται να περιέχουν, λόγω μη εποχικής διαθεσιμότητας, με καθαρά προ-οξειδωτικό χαρακτήρα όπως χημικά, φυτοφάρμακα και ορμόνες.

-Επιλέγετε τρόφιμα από όλες τις ομάδες (άπαχο κρέας, ψάρι, φρούτα, λαχανικά, άπαχα, γαλακτοκομικά, δημητριακά, ελαιόλαδο), προκειμένου να προσλαμβάνετε όλα τα θρεπτικά συστατικά μου χρειάζεστε.

-Καταναλώνετε συστηματικά 5-7 μερίδες καθημερινά φρούτων και λαχανικών, προκειμένου να καλύψετε τις ημερήσιες αντιοξειδωτικές σας ανάγκες, αλλά και σε φυτικές ίνες.

-Αποφύγετε το αλάτι. Ενισχύστε τη γεύση και την αντιοξειδωτική ισχύ των τροφίμων προσθέτοντας λεμόνι και μυρωδικά, όπως ο μαϊντανός και το σέλινο.

-Αποφεύγετε τρόφιμα πλούσια σε ζωικά λιπαρά όπως: κέικ, πάστες, μαγιονέζα, κρέμα γάλακτος, ντρέσινγκ, βούτυρο, πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα. Αυτά έχουν αυξημένη περιεκτικότητα σε λίπος και θερμίδες, με αποτέλεσμα να δρουν ανασταλτικά στην προσπάθεια απώλειας βάρους.

-Αυξήστε τη φυσική σας άσκηση. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η ενεργειακή απώλεια και ενεργοποιείται το σύστημα ενδογενούς αντιοξειδωτικής προστασίας.

-Με το μεσημεριανό μπορείτε να πίνετε καθημερινά 1 φλιτζάνι από αποτοξινωτικά ροφήματα, όπως πικραλίδα, τζίντζερ, κόλιανδρο φύλλα αγκινάρας, γαϊδουράγκαθο. Για να ενισχύσετε ακόμη περισσότερο τη διατροφική τους αξία προσθέστε κανέλα.

-Θέστε ρεαλιστικούς στόχους: Ξεκινώντας μία αντιοξειδωτική διατροφή για να μειώσετε το σωματικό βάρος, καλό είναι να έχετε υπόψη ότι μια φυσιολογική απώλεια βάρους κυμαίνεται στα 2-4 κιλά το μήνα. Ο οργανισμός δηλαδή θα πρέπει να χάνει 0,5 – 1 κιλό την εβδομάδα. Ό,τι παραπάνω χάνεται και σίγουρα με κόπο, δεν είναι λίπος αλλά μυς και υγρά.

 

 

Έτσι, ολοκληρώνεται λοιπόν η παρουσία μου στο Yupiii, μέσα από αυτό το μηνιαίο blog. Ευχαριστώ πάρα πολύ το site για τη φιλοξενία και εύχομαι σε όλους καλό καλοκαίρι!

 

Με εκτίμηση,

Δημήτρης Γρηγοράκης

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, MSc

Επιστημονική Ομάδα ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ-ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

 

 

Τα τέσσερα στρατηγικά βήματα που θα σε βοηθήσουν να επιλύσεις αποτελεσματικά το πρόβλημα των κιλών περιγράφονται αναλυτικά στο νέο βιβλίο του Δημήτρη Γρηγοράκη

“Δίαιτα ORAC - Η νέα Αντιοξειδωτική ”, που κυκλοφορεί στα περίπτερα με το 7ΜΕΡΕΣ TV!

Προαιρετικά μόνο 7,90€ (6,40€ +1,50€ για το περιοδικό)

 

 

 

Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο εδώ.

 

DAILY NEWS

Μάριος Πρίαμος Ιωαννίδης Rnew
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 14:44
|

SURVIVOR

Το σεξιστικό σχόλιο του Μάριου που εξόργισε την Κατερίνα Καινούργιου

Το Facebook του Μάριου Πρίαμου Ιωαννίδη κρύβει μεγάλες εκπλήξεις

ΓΡΑΦΕΙYupiii
Ελένη Μενεγάκη
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 14:40
|

ΕΛΕΝΗ ΜΕΝΕΓΑΚΗ

Πώς αντιδρά όταν χτυπά το κινητό του Μάκη Παντζόπουλου κατά τη διάρκεια της νύχτας;

Η Ελένη Μενεγάκη συζητούσε με τις συνεργάτιδες της εκπομπής της για τους «ελέγχους» που κάνουν οι γυναίκες στα κινητά των συντρόφων τους.

Σταυρος Νικολαΐδης
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 13:43
|

ΣΤΑΥΡΟΣ ΝΙΚΟΛΑΙΔΗΣ

Έγινε για πρώτη φορά μπαμπάς!

Το πρώτο τους παιδί απέκτησαν ο Σταύρος Νικολαϊδης και η Γιώτα Ζαρμακούπη την Πέμπτη.

Survivor
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 13:36
|

SURVIVOR

Τα νέα δεδομένα για τον μεγάλο τελικό του reality!

Bρισκόμαστε ένα σχεδόν μήνα πριν το τέλος του Survivor και ήδη αρκετές τοποθεσίες έχουν «χρεωθεί» πως θα φιλοξενήσουν τον μεγάλο τελικό.

Το Πρωινό
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 12:17
|

ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ

Η πρόταση για προκλητική φωτογράφιση & οι απίστευτες ατάκες on air

Με αποκαλύψεις ξεκίνησε η μέρα για την παρέα του «Πρωινού» στον ΑΝΤ1.

Κώστας Τσουρός
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 11:44
|

ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΟΥΡΟΣ

Απαντάει ευθέως στους επικριτές του & αποκαλύπτει τις κακές πτυχές του χαρακτήρα του

Ο Κώστας Τσουρός τις τελευταίες εβδομάδες πρωταγωνιστεί καθημερινά στους τίτλους των lifestyle ειδήσεων για τα αιχμηρά του σχόλια μέσα από το «Πρωινό» του ΑΝΤ1. Τι απαντά ο ίδιος σε όσους διαφωνούν μαζί του;

Κωνσταντίνα Σπυροπούλου RNew
 
ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ
|
25.05.2017 | 09:28
|

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΛΕΟΠΑΤΡΑ ΠΑΤΛΑΚΗ

Αlpha.. εκπλήξεις και εξελίξεις!

Τι ακριβώς συμβαίνει στο μυαλό των ανθρώπων που σχεδιάζουν το πρόγραμμα του Alpha αυτή την περίοδο, είναι κάτι που πολύ θα θέλαμε να ξέρουμε.

Η Νάταλι Θάνου με τον γιο της στον Αστέρα R
 
CELEBRITY NEWS
|
25.05.2017 | 09:23
|

ΝΑΤΑΛΙ ΘΑΝΟΥ

Η σέξι εμφάνιση στην παραλία μαζί με τον γιο της: Φωτογραφίες

Στον Αστέρα Βουλιαγμένης εντόπισε ο φωτογραφικός φακός την Νάταλι Θάνου μαζί με τον γιο της, Άρη πριν λίγες μέρες.

Ελένη Μενεγάκη: Η αποκάλυψη για τα ενοχλητικά μηνύματα στο κινητό του Μάκη Παντζόπουλου
Ελένη Μενεγάκη: Η αποκάλυψη για τα ενοχλητικά μηνύματα στο κινητό του Μάκη Παντζόπουλου
Ο Ιωάννης Μελισσανίδης στο The 2night Show
Ο Ιωάννης Μελισσανίδης στο The 2night Show
Happy Day: Τα αρνητικά σχόλια για τη σέξι φωτογράφιση της Μαρίας Μπακοδήμου
Happy Day: Τα αρνητικά σχόλια για τη σέξι φωτογράφιση της Μαρίας Μπακοδήμου

Δίδυμοι

21/05-21/06

Για να παραμένεις δραστήριος/α και περίεργος/η (σαν να λέμε να έχεις ζωντάνια!) πρέπει να σε διακατέχει μια εσωτερική ηρεμία. Αν το πάρεις απόφαση να μην αναλώσεις πάλι όλη τη φαιά σου ουσία στα προβλήματα του εργασιακού σου χώρου, αυτή θα έρθει φυσικά και θα σε τυλίξει σαν θερμό κύμα...

Jenny Walton
  • Jenny Walton

    Jenny Walton

    Εσύ γνωρίζεις το μοναδικό στυλ της;

  • Melania Trump

    Melania Trump

    Τα outfits της στο παρθενικό της ταξίδι ως Πρώτη Κυρία

  • Η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη Τετάρτη 24 Μαίου fr

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Τετάρτης: Ξέρουμε τι φόρεσε!

  • Γιατί πρέπει επιτέλους να μάθεις να φοράς τα σωστά polo

    Μάθε επιτέλους να μάθεις να φοράς τα σωστά polo

    Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά...

  • η εμφάνιση της Ελένης Μενεγάκη την Τρίτη 23 Μαίου fr

    Ελένη Μενεγάκη

    Η εμφάνιση στην εκπομπή της Τρίτης: Ξέρουμε τι φόρεσε!

Τα πράγματα που κάθε άντρας πρέπει να έχει στα 30 του
  • Τα πράγματα που κάθε άντρας πρέπει να έχει στα 30 του

    Τα πράγματα που κάθε άντρας πρέπει να έχει στα 30 του

    Τα πρώτα -άντα χρειάζονται προϋποθέσεις!

  • Τι δεν πρέπει να ρωτάς ποτέ καμία γυναίκα και ειδικά στην πρώτη γνωριμία

    Τι δεν πρέπει να ρωτάς ποτέ καμία γυναίκα

    Πέντε πράγματα που καλό είναι να αποφύγεις να ρωτήσεις

  • Μερικά πράγματα που αν τα κάνεις στα 20, θα είσαι καλύτερα οικονομικά στα 30

    Μερικά πράγματα που αν τα κάνεις στα 20, θα είσαι καλύτερα οικονομικά στα 30

    Δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο, σχέδιο και τύχη!

  • Αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα μουσεία για το σεξ

    Αυτά είναι τα πιο ενδιαφέροντα μουσεία για το σεξ που υπάρχουν στον κόσμο

    Πράγα, Άμστερνταμ ή Λας Βέγκας;

  • Apple

    iPad mini

    Μήπως φτάνουμε στο τέλος του;