Follow us

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015: Μπορεί να μην το δείχνει με την αισθητική του, ωστόσο το ανανεωμένο Jimny κρύβει ένα νέο άσσο που το βελτιώνει στην οδήγηση

gocar.gr
ΓΡΑΦΕΙ: GOCAR.GR
ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (1)

Από το 1998 που ξεκίνησε να παράγεται και παρά τη νέα μόδα των crossover που φοβούνται να λασπώσουν τα μαρσπιέ τους και δεν ξέρουν τι πα να πει 4x4, το Suzuki Jimny επιμένει να αναζητά γνήσια περιπέτεια στη φύση. Ο μικρός Ιάπωνας παραμένει πιστός στην αρχική του φιλοσοφία, κάτι που άλλωστε καθρεφτίζεται στο παρουσιαστικό του που ελάχιστα έχει αλλάξει όλα αυτά τα χρόνια. Ωστόσο, κάτω από το cult πλέον αμάξωμα έχουν συμβεί κατά καιρούς σημαντικές αλλαγές στα μηχανικά μέρη που το βοηθούν να πετυχαίνει τους στόχους του το ίδιο αποτελεσματικά, βελτιώνοντας παράλληλα τα αδύνατα σημεία του.

Στην ανανέωση για το 2014, το μικρό 4x4 απέκτησε σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC - Electronic Stability Control), σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών (TPMS - Tyre Pressure Monitoring System) και ένδειξη ιδανικής αλλαγής σχέσης (GSI - Gear Shift Indicator). Σχεδιαστικά, οι αλλαγές είναι τόσες όσες χρειάζονται για να φρεσκάρουν χωρίς να αλλοιώσουν το κλασικό πλέον σχήμα του Jimny, ενώ στα χρώματα προστέθηκαν ένα νέο ασημί και το “στρατιωτικό” χακί του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε εδώ. Καινούργιες είναι και οι ανθρακί ζάντες αλουμινίου 15’’, ενώ στο εσωτερικό έχουμε νέο πίνακα οργάνων και τιμόνι.

Από κάτω

Μη σε ξεγελά ο αεραγωγός στο καπό και βάζεις στο μυαλό σου turbo ή/και diesel. Από κάτω συνεχίζει να βασιλεύει ο γνωστός ατμοσφαιρικός 4-κύλινδρος 1.300άρης κινητήρας που τρέφεται με βενζίνη. Με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 16 βαλβίδες και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων VVT-i, ο τετρακύλινδρος των 1.328 κυβικών αποδίδει 85 ίππους και 110 Nm ροπής που στέλνει αρχικά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων. Και λέμε αρχικά, καθώς από τα 3 μπουτόν στο ταμπλό μπορείς να εμπλέξεις και τους εμπρός τροχούς στο παιχνίδι (4WD), όπως άλλωστε και τις κοντές σχέσεις (4WD-L).

Στα ενδότερα

Γνώριμη η εικόνα και στο εσωτερικό, όπου όλα είναι εστιασμένα στην απλότητα και τη χρηστικότητα. Ο πίνακας οργάνων δίνει μια ανάσα σύγχρονης αισθητικής, οι διακόπτες είναι σωστά διατεταγμένοι και δεν τους ψάχνεις από δω και από κει και τα υλικά είναι παντού σκληρά αλλά καλοβιδωμένα και δίνουν την αίσθηση ότι θα διατηρήσουν την ίδια εικόνα για αρκετά χρόνια. Φυσικά κάθεσαι ψηλά, στοιχείο που εκτιμάς τόσο εκτός δρόμου όσο και στην πόλη όπου απολαμβάνεις άπλετη ορατότητα προς τα εμπρός. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος – με τα δεδομένα του 2000! Περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, όπως μετωπικούς αερόσακους, ESC, air condition, ράδιο-CD και ηλεκτρικές ευκολίες αλλά μην ψάχνεις για σύγχρονα gadgets όπως οθόνες αφής και infotainment. Η ενημέρωση είναι όση χρειάζεται και η ψυχαγωγία αλλού: στο χώμα, αλλά γι’ αυτό θα πούμε παρακάτω.

Μικρές διαστάσεις συνεπάγονται και μικρή καμπίνα. Μοιραία οι χώροι επαρκούν οριακά για τις ανάγκες 4 επιβατών. Οδηγός και συνοδηγός βολεύονται καλά αν εξαιρέσεις το περιορισμένο πλάτος και άλλοι δυο ενήλικες έχουν αρκετό διαθέσιμο ύψος πίσω. Κι αυτοί θα πρέπει ωστόσο να κάνουν υποχωρήσεις στο πλάτος αλλά και στο χώρο για τα πόδια τους, ενώ και η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης (σε δυο τμήματα, 50/50) δεν βελτιώνει ιδιαίτερα τη βολή τους. Ακόμη μεγαλύτερες παραχωρήσεις απαιτεί το πορτμπαγκάζ που με χωρητικότητα 113 λίτρων αρκεί για τα ψώνια του super market, άλλα δύσκολα χωράει δυο μεγάλους σάκους. Για ταξίδια, οι έως 3 επιβάτες και η πλήρης ανάκληση της μισής πλάτης του πίσω καθίσματος είναι λύση μονόδρομος. Τέλος, οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι μεν αρκετές, αλλά όλες στενές ή ρηχές. Για παράδειγμα, θα βολέψεις το τάμπλετ σου στη στενή τσέπη της πόρτας, αλλά θέση που να συγκρατεί αποτελεσματικά το smartphone σου δύσκολα θα βρεις.

Εκτός έδρας

Οι βασικές προδιαγραφές δίνουν στο Jimny εξαρχής ένα θεωρητικό ντεζαβαντάζ στην άσφαλτο: κοντό μεταξόνιο, σεβαστή απόσταση από το έδαφος, πολύστροφο τιμόνι χωρίς αίσθηση και off road περγαμηνές της ανάρτησης. Παρόλα αυτά, οι βελτιώσεις που έχει υποστεί τα τελευταία χρόνια το μικρό Suzuki έχουν πιάσει τόπο. Το στάνταρ ESC έχει αναβαθμίσει σημαντικά την ασφάλεια σε γλιστερό δρόμο, ενώ οι αναπηδήσεις στις ανωμαλίες και οι κλίσεις στις στροφές έχουν περιοριστεί σε ανεκτό επίπεδο. Η ανάρτηση λειτουργεί πολύ πιο ήσυχα και αποτελεσματικά προσφέροντας ικανοποιητική άνεση, τηρουμένων πάντα των αναλογιών. Αν σε αυτό προσθέσεις την ικανότητα να περνάς άφοβα πάνω από μικρούς κρατήρες ή σαμαράκια που τα τελευταία χρόνια έχουν γεμίσει τους κατά κανόνα κακοσυντηρημένους ελληνικούς δρόμους, αλλά και την ευελιξία που χαρίζουν οι μικρές εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 3,7 m με τη ρεζέρβα), έχεις ένα εν δυνάμει εναλλακτικό αυτοκίνητο πόλης. Το οποίο συν τοις άλλοις είναι και σβέλτο τουλάχιστον μέχρι τα 90 km/h. Τα 14,1 sec που ανακοινώνει η Suzuki για το 0-100 km/h είναι αρκετά απαισιόδοξο νούμερο, με την πραγματικότητα να είναι πολύ κοντά στο 13άρι.

Στο ταξίδι το Jimny επιβάλλει τον δικό του, εκδρομικό ρυθμό. Το μικρό μοτέρ έχει ψυχή και στέλνει τη βελόνα στο κοντέρ πάνω από τα 140 km/h της επίσημης τελικής ταχύτητας, ωστόσο σύντομα ανακαλύπτεις πως ταξιδεύοντας με 120 km/h κρατάς το θόρυβο και την κατανάλωση σε υποφερτά επίπεδα. Σε γενικές γραμμές τα σχόλια δεν είναι ιδιαίτερα κολακευτικά για τη βενζίνη που καταναλώνει ο 1.300άρης VVT-i. Η εργοστασιακή μέση τιμή είναι στα 7,1 lt/100 km αλλά στην πραγματικότητα υπολόγισε γύρω στα 2 με 3 λίτρα παραπάνω, αναλόγως του τερέν και του τρόπου που οδηγείς.

Εντός έδρας

Έξω από το δρόμο, το Jimny μπαίνει στα χωράφια του. Βρίσκεται στο γήπεδό του, ξεδιπλώνει το περιπετειώδες DNA του και γυρίζει το παιχνίδι υπέρ του, σκοράροντας σε δύσκολα σημεία που ικανότερα - θεωρητικά πάντα - και πολύ ακριβότερα τετρακίνητα ιδρώνουν για να αντεπεξέλθουν. Δεν έχεις παρά να ρίξεις στο στίβο μάχης την τετρακίνηση και , αν χρειαστεί, τις κοντές βοηθητικές σχέσεις με ένα κλικ (πατώντας δηλαδή το 4WD ή το 4WD-L), να εμπιστευτείς τις ικανότητες του μικρού 4x4 και να εφαρμόσεις τις βασικές τεχνικές off road οδήγησης για να φτάσεις μακριά, πολύ μακριά. Εδώ οι κόμπακτ διαστάσεις, οι κοντοί πρόβολοι, το μικρό βάρος (1.090 kg), η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (190 mm) και η ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης (άκαμπτοι άξονες) κολακεύουν το Jimny καθιστώντας το ατρόμητο σε χώμα, λάσπη, άμμο ή βράχια. Σύμμαχοί σου οι γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και διαφυγής που φτάνουν τις 34, 31 και 46 μοίρες αντίστοιχα, το ESC που απενεργοποιείται αλλά και η παροιμιώδης αντοχή του Jimny. Δεν είναι τυχαίο που σε κάθε έρευνα αξιοπιστίας SUV το μικρό Suzuki φιγουράρει στις κορυφαίες θέσεις (δες για παράδειγμα την αναφορά της Warranty Direct). Άλλωστε, αυτός είναι ένας ακόμη παράγοντας που το καθιστά δημοφιλές στην αγορά μεταχειρισμένου, κρατώντας τις τιμές του ψηλά.

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (1)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (2)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (3)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (4)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (5)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (6)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (7)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (8)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (9)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (10)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (11)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (12)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (13)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (14)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (15)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (16)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (17)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (18)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (19)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (20)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (21)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (22)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (23)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (24)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (25)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (26)

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (27)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Suzuki Jimny 1.3 4x4 2015 (28)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Tags

Διαβάστε Ακόμα