Follow us

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD: Η Jeep ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία των μικρών SUV επεκτείνοντας τη γκάμα της προς τα κάτω

gocar.gr
ΓΡΑΦΕΙ: GOCAR.GR
ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (1)

Μικρό Jeep. Όνειρο, όσων λατρεύουν την περιπέτεια, είτε στα βουνά και τα λαγκάδια είτε στα πεζοδρόμια του Κολωνακίου. Αλλά και της ίδιας της αντιπροσωπείας στην Ελλάδα που πάντα επιθυμούσε ένα προσιτό μοντέλο στη γκάμα της. Και να που το όνειρο γίνεται επιτέλους πραγματικότητα. Το Renegade είναι το ιδανικό Jeep για την ελληνική αγορά, με το σωστό μέγεθος και τους κατάλληλους κινητήρες. Αν είχε παρουσιαστεί μερικά χρόνια πριν, οι δρόμοι θα ήταν γεμάτοι με αυτό. Κάλιο αργά παρά ποτέ όμως.

Τι Jeep είναι αυτό;

Το Renegade τοποθετείται κάτω από το Cherokee και το Wrangler, είναι μικρότερο από τα Patriot και Compass και “παίζει” κόντρα σε μοντέλα όπως το Mini Countryman. Η ονομασία βέβαια δεν είναι καινούργια, μιας και τη γνωρίζουμε από ειδικές εκδόσεις του παρελθόντος, είτε του θρυλικού CJ είτε του Cherokee. Αισθητικά προκαλεί το μάτι συνδυάζοντας μοντέρνες γραμμές με παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία της μάρκας όπως η μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, τα στρογγυλά φώτα εμπρός και τα τραπεζοειδή τόξα των θόλων, που τονίζουν τη σκληροτράχηλη εμφάνιση του μικρού SUV.

Αλλά και στο εσωτερικό η εικόνα είναι απροσδόκητα ευχάριστη. Εκτιμάς από την πρώτη στιγμή τη φρέσκια σχεδίαση με χαρακτηριστικό μοτίβο τα “X” σε διάφορα σημεία της καμπίνας, τον ευχάριστο διάκοσμο, τη σωστή θέση οδήγησης με την καλή ορατότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό. Τα βασικά στοιχεία άνεσης και ασφάλειας όπως 6 αερόσακοι, ESP, σύστημα πολυμέσων Uconnect, ηλεκτρικό χειρόφρενο, κλιματισμός και έγχρωμη οθόνη πληροφοριών TFT είναι στάνταρ, ενώ αναλόγως της έκδοσης προστίθενται ακόμη ζάντες αλουμινίου, cruise control, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, navigation, πανοραμική ηλιοροφή My Sky με δύο αφαιρούμενα τμήματα και συστήματα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης (Forward collision warning plus), προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Sense Departure Warning-Plus) και ανίχνευσης τυφλού σημείου (Blind-spot Monitoring).

Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Στο πίσω κάθισμα βολεύονται τρεις ενήλικες χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις, ενώ το πορτμπαγκάζ των 351 λίτρων έχει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο (τετράγωνο δηλαδή) σχήμα. Αυτό που εκτιμάς σε δεύτερη ανάγνωση, είναι η προσεγμένη, γεροδεμένη κατασκευή. Τα υλικά είναι μαλακά σε αρκετά σημεία και έχουν σωστή συναρμογή, ενώ οι τριγμοί απουσιάζουν ακόμη και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Το Renegade δείχνει ικανό να αντέξει στον χρόνο και την σκληρή χρήση.

Jeep χωρίς τετρακίνηση;

Η συνεργασία με τη Fiat έδωσε τη δυνατότητα στη Jeep να προσφέρει το Renegade με μια ευρεία γκάμα κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης. Στη βάση έχουμε έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και 110 ίππων (4x2), ενώ μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχουν οι 1.4 Turbo με 140 (4x2) και 170 ίππους (4x4, διαθέσιμος από τον Απρίλιο 2015), ο δεύτερος αποκλειστικά με 9άρι αυτόματο κιβώτιο. Σε diesel έχουμε τον 1.6 με 120 ίππους (4x2) και τον 2λιτρο σε εκδοχές των 140 (4x4) και 170 ίππων (4x4). Βάζουμε στοίχημα πως στην ντιζελόπληκτη ελληνική αγορά το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον θα έχει ο 1.6 diesel που δοκιμάζουμε εδώ, παρότι δεν συνοδεύεται από τετρακίνηση.

Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση όταν οδηγείς το Renegade, είναι η μπρουτάλ αίσθηση που σου δίνει. Η χοντρή στεφάνη του τιμονιού, οι πινελιές περιπέτειας στον πίνακα οργάνων, οι μεγάλοι καθρέπτες, η καλή ορατότητα γύρω γύρω, το ότι κάθεσαι ψηλά, το μακρύ καπό με το φούσκωμα στο κέντρο και η στιβαρότητα του πλαισίου σου δίνουν την ψευδαίσθηση πως είσαι μέσα σε αρκετά μεγαλύτερο SUV. Στην πράξη, έχουμε να κάνουμε με το πιο καλοστημένο Jeep. Η ρύθμιση της ανάρτησης γέρνει ξεκάθαρα προς το “σφικτή” περιορίζοντας τις κλίσεις και δίνοντας γερό πάτημα στο δρόμο. Ταυτόχρονα δεν σε κουράζει καθώς είναι ενδοτική στις ανωμαλίες της ασφάλτου, δίνοντας πολύ καλή άνεση και ήσυχη κύλιση. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη έντονου αεροδυναμικού θορύβου, εξασφαλίζει πολύ ευχάριστο ταξίδι.

Μόνο εκτός δρόμου καταλαβαίνεις πως είναι ελαφρώς νευρική, χωρίς όμως να κοπανιέσαι και, το κυριότερο, χωρίς να ακούς τον παραμικρό κραδασμό από το αμάξωμα ή τα πλαστικά. Εκεί, το πρώτο που θα κάνει πίσω είναι τα ασφάλτινα ελαστικά. Γιατί με απόσταση από το έδαφος 175 mm και γωνίες προσέγγισης, προσπέλασης και φυγής στις 17,9, 21,2 και 29,7 μοίρες αντίστοιχα, το προσθιοκίνητο Renegade μπορεί να φτάσει πιο μακριά ακόμη και από τετρακίνητες προτάσεις του ανταγωνισμού. Βέβαια, δεν το κρύβουμε πως θα θέλαμε μια τετρακίνητη έκδοση με τον 1.6 diesel…

Ο τελευταίος προέρχεται από τη Fiat, συνεργάζεται με ένα καλολαδωμένο κιβώτιο 6 σχέσεων, αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm ροπής και διακρίνεται για την σπρτάδα και την πολιτισμένη λειτουργία του. Ενδεικτική είναι η ελαστικότητά του: τραβά θετικά και χωρίς δισταγμό ακόμη κι όταν είσαι ξεχασμένος με 6η και 1.500 rpm στο στροφόμετρο. Ούτε σε επιδόσεις υστερεί, με τα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 10,2 sec και την τελική να αγγίζει τα 178 km/h. Οι καλές επιδόσεις συνοδεύονται από δυνατά φρένα, στα οποία έχεις να προσάψεις μόνο τη μαλακή αίσθηση του πεντάλ. Η κατανάλωση από την άλλη, ακολουθεί το στυλ οδήγησης. Σε χαλαρό ταξίδι σε επαρχιακό δρόμο βλέπεις εύκολα τιμές κοντά στα 6 lt/100 km στο trip computer, ενώ μέσα στην πόλη θα ανέβεις ένα με ενάμισι λίτρο περίπου. Η μέση τιμή που ανακοινώνει η Jeep είναι 4,6 lt/100 km.

Τελικά;

Οι ρομαντικοί της αυτοκίνησης πιστεύουν πως οι Ferrari πρέπει να είναι κόκκινες, οι BMW εξακύλινδρες και τα Jeep τετρακίνητα. Την απάντηση ωστόσο την έχει δώσει ήδη η αγορά. Είναι λίγοι εκείνοι που επιλέγουν τελικά την έκδοση 4x4 ενός SUV, με την πλειοψηφία να προτιμά τα πιο προσιτά προσθιοκίνητα. Ναι, κι εμείς την έκδοση Trailhawk θα επιλέγαμε για το γκαράζ του GOCAR. Είναι όμως 2λιτρη και αρκετά πιο ακριβή. Το Renegade 1.6 diesel FWD είναι αυτό που κουμπώνει στις πραγματικές ανάγκες και επιθυμίες των περισσότερων. Και είναι καλό, χωρίς να κοστίζει μια περιουσία αφού με απόσυρση και Bonus Ανταλλαγής η τιμή του ξεκινά από τα 23.470 ευρώ.

ΦΩΤΟ: ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΝΑΤΑΣ

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (1)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (2)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (3)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (4)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (5)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (6)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (7)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (8)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (9)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (10)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (11)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (12)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (13)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (14)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (15)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (16)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (17)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (18)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (19)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (20)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (21)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (22)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (23)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (24)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (25)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (26)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (27)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (28)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (29)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (30)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (31)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (32)

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (33)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Jeep Renegade 1.6 Diesel MJTD FWD (34)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Tags

Διαβάστε Ακόμα