Follow us

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel: Ανανεωμένη εμφάνιση, ακόμα περισσότερη ουσία και δώρο ένας νέος turbodiesel 1.5 λίτρων για να συμπληρώσει τους προηγμένους EcoBoost

gocar.gr
ΓΡΑΦΕΙ: GOCAR.GR
ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (1)

Μια φορά και ένα καιρό ήρθε το Focus και άλλαξε τον χάρτη στα μικρομεσαία αυτοκίνητα. Όσοι θυμούνται το "New edge design" πρώτο Focus, που εμφανίστηκε το 1998, ήταν το αυτοκίνητο που ξέφευγε μακράν από το σινάφι του. Όσοι δε, κάθισαν πίσω από το τιμόνι του, ένιωσαν την απόλυτη οδηγική αίσθηση-αποτελεσματικότητα όπως κανένα άλλο στην κλάση (αλλά και πολύ παραπάνω). Πριν αναλωθούμε στην ιστορία και τα κατορθώματα του Focus, το πρώτης γενιάς ήταν και αυτό που εμπνεύστηκε η Ford για το καινούργιο μοντέλο! Εν ολίγοις, τα δεδομένα είχαν ως εξής: τεχνολογικό ράφι πλήρες, κινητήρες επίκαιροι παρόντες και ποιοτικός τρόπος απόδοσης και συμπεριφοράς έτσι όπως διακρίθηκε στο πέρασμα των χρόνων το μικρομεσαίο Ford. Τι έλειπε από την εξίσωση; Λίγο παραπάνω γεύση και στην εταιρεία με το μπλε οβάλ έδωσαν το έναυσμα στους «σεφ» των αρμοδίων τμημάτων εξέλιξης για δημιουργία!

Focus με επίσημο ένδυμα

Με την πρώτη ματιά το νέο Focus σε πείθει ότι φόρεσε τα καλά του, υιοθετώντας φώτα ημέρας και την νέα μάσκα α λα Fiesta και Mondeo που προσφέρει πρεστίζ ταυτόχρονα με δυναμισμό. Οι αισθητικές του διαφορές σε σχέση με το άμεσο παρελθόν, είναι μικρές αλλά σημαντικές ώστε να δείχνει μια γενιά παραπάνω. Επί της ουσίας παραμένουμε στην 3η γενιά, που διατηρεί το ίδιο πάτωμα όμως το ραφινάρισμα, οι βελτιώσεις και αλλαγές ξεκινούν από εκεί προς όφελος της στιβαρότητας. Κάτω από το αμάξωμα άλλωστε συναντάς περισσότερες αλλαγές που συνθέτουν τον χαρακτήρα του νέου Focus με την ανάρτηση να έχει δεχτεί τις περιποιήσεις που θα δώσουν το κάτι παραπάνω. Απορίας άξιο είναι το πόσο παραπάνω, κάτι που ισχύει και για το επίσης βελτιωμένο τιμόνι την στιγμή που Focus και οδηγός έχουν μια διαχρονική σχέση επικοινωνίας μεταξύ τους. Πριν το διαπιστώσουμε με το τιμόνι στα χέρια, το πέρασμα από το σαλόνι είναι επιβεβλημένο. Στο εσωτερικό επικρατεί μια sport premium αίσθηση από τον γενικότερο σχεδιασμό που παντρεύει την τόλμη με νέες τεχνολογίες που συναντά κανείς σε μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκίνητα.

Στην φευγαλέα ματιά νιώθεις γνώριμο σκηνικό σε σχέση με το αυτοκίνητο που φρεσκάρει, όμως στην προσεκτικότερη διαπιστώνεις μια διαφορετική κονσόλα λιγότερο πολύπλοκη και σαφώς εργονομικότερη. Οι αλλαγές προσφέρουν ποιοτική αναβάθμιση, ενώ η έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών στο επάνω μέρος της κονσόλας περιορίζει την φλυαρία των πλήκτρων και προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες του SYNC II (τη δεύτερη γενιά του συστήματος πολυμέσων της Ford). Η επικοινωνία με φωνητικές εντολές είναι τώρα διαθέσιμη (όχι ακόμη στα ελληνικά) και το SYNC II είναι διαθέσιμο από την έκδοση Business, με τις βασικές εκδόσεις Trend να διαθέτουν το SYNC I. Από τα highlights της καμπίνας, κρατάμε και τη θήκη ανάμεσα στο μπροστινά καθίσματα, με το συρόμενο κάλυμμα, το διπλό «πάτωμα» (που μπορεί να φιλοξενήσει ακόμα και μεγάλα μπουκάλια αφού έχει μεγαλύτερο βάθος) αλλά και τις ποτηροθήκες με το προσαρμοζόμενο μέγεθος. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίκαιρες ανέσεις από την βάση του τιμοκαταλόγου, ενώ οι εκδόσεις Business, Titanium και Titanium X κρίνονται καλοεξοπλισμένες έως πλούσιες για τα σύγχρονα δεδομένα.
Σε ότι έχει να κάνει με τους χώρους, οι επιβάτες του νέου Focus έχουν όσο «αέρα» χρειάζονται για να είναι άνετοι ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις, ενώ αντικειμενικά μικρός είναι ο χώρος για τις αποσκευές. Τα 316 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης (277 με κανονική) δεν πρωταγωνιστούν στην κατηγορία, η κατάσταση ωστόσο βελτιώνεται αισθητά με την επιλογή κιτ επισκευής ελαστικού που ανεβάζει τη χωρητικότητα στα 363 λίτρα. Φυσικά η ανάκλιση/αναδίπλωση των καθισμάτων δίνουν την λύση όταν χρειάζεται ο επιπλέον χώρος για μεταφορές (έως 1.148 λίτρα).

Ύμνος οδηγικής αρμονίας
Οι πρώτες εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι είναι αναμενόμενα θετικές, όπως συνηθίζει χρόνια τώρα το μικρομεσαίο της Ford. Κάτω από το νέο κουστούμι του Focus ένας νέος turbodiesel σε χωρητικότητα 1.499 cc (όπως και ο αντίστοιχος νέος EcoBoost βενζίνης που αντικαθιστά τον 1.6), αναλαμβάνει την καλή σχέση με επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Είναι η πρώτη θετική γεύση που σου έρχεται με το που ξεκινήσεις την βόλτα με το αυτοκίνητο και η εξήγηση δεν αφορά μόνο τα νούμερα, αλλά τον τρόπο απόδοσης. Οι 120 ίπποι και τα 270 Nm ροπής υποστηρίζουν τις καλές επιδόσεις με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται μόλις σε 10,5’’ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 km/h. Ο τρόπος όμως που "γεμίζει", τη στιγμή που η βελόνα στο στροφόμετρο φλερτάρει με τις 1.500 rpm, είναι απολαυστικός και η πληθωρική ροπή εκδηλώνεται με ταχύ ανέβασμα μέχρι τις 4.000 rpm (παραπάνω πέφτει ο ρυθμός) και απολαυστικές επιταχύνσεις και ρεπρίζ. Αλλά και λίγο χαμηλότερα διατηρεί το πολιτισμένο προφίλ του όντας ελαστικός και δίχως σκορτσάρισμα, ενώ ηχητικά είναι ψίθυρος σε σχέση με άλλους πετρελαιοκινητήρες.
Ο 1.5 TDCi κάνει το ντεμπούτο του στο Focus και γοητεύει με την κατανάλωσή του που δύσκολα θα σκαρφαλώσει πάνω από τα 7 lt/100 km αν οδηγείς με βαρύ πόδι, ενώ τα 5,5 με 6,5 λίτρα είναι το συνηθέστερο εύρος που θα παίζει στο trip computer με απελευθερωμένη οδήγηση και χωρίς να έχεις ως προτεραιότητα την οικονομία. Ακόμα και το ταξίδι με φυσιολογικές ταχύτητες (έως 140 km/h) μπορεί να φέρει την κατανάλωση κοντά στα 5 λίτρα, αν και οι φυσιολογικές ταξιδιωτικές ταχύτητες δεν περιορίζονται, κυρίως λόγω της σχέσης εμπιστοσύνης που μεταφέρει σε οδηγό και επιβάτες ακόμα με την βελόνα στο ταχύμετρο βαθιά στην δεξιά πλευρά. Μπορείς φυσικά να πλησιάσεις την εργοστασιακή τιμή μέσης κατανάλωσης (3,8 lt/100 km), όμως πρέπει να μπορείς να οδηγείς οικονομικά και να εφαρμόζεις πιστά την λογική του "ελαφροπόδη", για να βλέπεις τιμές που ξεκινούν από 4! Στην πράξη λοιπόν ο αλουμινένιος 1.5 TDCi με τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και την τελευταία γενιά άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης καταφέρνει να πείσει με την ολοκληρωτική του σύγχρονη εικόνα, απόδοση, συμπεριφορά.
Την ίδια θετική γεύση όμως διαπιστώνεις και από την συμπεριφορά του Focus που με ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο υποπλαίσιο εμπρός ανάρτησης, στιβαρότερα σαϊλεντμπλοκ, νέο σετάρισμα σε αμορτισέρ και αναθεώρηση της γεωμετρίας καταφέρνει να προσφέρει το ιδανικό. Σε συνδυασμό μάλιστα με την νέα χαρτογράφηση στο Electric Power Assist Steering, το τιμόνι απαιτεί ακόμα μικρότερες διορθώσεις χωρίς να συμβιβάζει την σεμιναριακή του αίσθηση και παροχή επικοινωνίας με τον οδηγό. Καταφέρνει να χτίζει εμπιστοσύνη, ακόμα και αν κινείσαι γρήγορα σε διαδρομές με συνεχείς στροφές, ακόμα και με ανάποδες κλίσεις και κακής ποιότητας ασφάλτου. Η ακλόνητη αίσθηση και η υπακοή στις εντολές ήταν και είναι ακόμα περισσότερο τώρα μέσα στις δυνατότητες του Focus. Τα χιλιόμετρα του αυτοκινητοδρόμου τα καταπίνει με εντυπωσιακή ησυχία και ποιότητα κύλισης, δείγμα της εξαιρετικής δουλειάς σε πλαίσιο και ανάρτηση, ενώ πάτημα, στρίψιμο και φρενάρισμα παραμένει τόσο Focus, όσο χρειάζεται ακόμα και ο απαιτητικός της οδήγησης. Στις διαδοχικές γρήγορες στροφές, δείχνει την ομοιογένειά του, ενώ η σταθερότητα, ευελιξία και δραστήρια αίσθηση είναι λόγος για να απολαμβάνεις το επαρχιακό δίκτυο.
Το ευτύχημα για το νέο Focus είναι ότι δεν μένει στο θεαθήναι, αλλά προχωράει, εμβαθύνει και προσφέρει δεδομένα που ανεβάζουν τις προσδοκίες της εταιρείας για ολική επαναφορά στην μικρομεσαία κλάση. Παραμένει το ευχάριστο μικρομεσαίο για να το βλέπεις, να το έχεις και να το οδηγείς!

ΦΩΤΟ: Γ. & X. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (1)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (2)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (3)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (4)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (5)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (6)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (7)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (8)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (9)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (10)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (11)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (12)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (13)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (14)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (15)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (16)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (17)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (18)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (19)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (20)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (21)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (22)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (23)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (24)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (25)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (26)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (27)

banner

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (28)

ΔΟΚΙΜΗ: Ford Focus 1.5 TDCi Diesel (29)

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Tags

Διαβάστε Ακόμα