O 900άρης είναι χαρισματικός σε απόδοση. Μπορεί να ξενίζει αρχικά με τους κραδασμούς και τον ήχο του, έχει όμως τους 85 ίππους του και την άνεση να "υπηρετεί" το ρόλο του με δύο πρόσωπα, που ικανοποιεί κάθε απαίτηση
Το Panda και τα άλλα
Ο Twinair λοιπόν είναι το κλειδί που ανοίγει τις παραπάνω πόρτες. Εδώ πρέπει να σας εκμυστηρευτώ πως από την πρώτη στιγμή που ήρθα σε επαφή μαζί του το 2010, μου άρεσε. Μου άρεσε το ότι είναι διαφορετικός, το ότι οι δύο κύλινδροι κινούνται παράλληλα και τροφοδοτούνται εναλλάξ. Ακόμα και ο κραδασμός της λειτουργίας του στο ρελαντί αλλά και ο ήχος, μου φαίνονταν χαριτωμένες λεπτομέρειες που ενέτειναν την αίσθηση της διαφορετικότητας. Εδώ ανοίγω μια μικρή παρένθεση για να ξεχωρίσω τις περιπτώσεις των Panda και 500 από τη γκάμα των μοντέλων που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο κινητήρα, καθώς μόνο σε αυτά τα δύο θεωρώ πως ταιριάζει από κάθε άποψη, σε αντίθεση με τη Lancia Ypsilon φερ’ ειπείν, που νομίζω πως δεν ταιριάζει το «σαγρέ» της λειτουργίας του Twinair με το «βελούδινο προφίλ» του μοντέλου συνολικά- και κλείνει η παρένθεση.Τα μαύρα πλαστικά το κολακεύουν, δίνοντας μια περιπετειώδη όψη στην όμορφη φιγούρα του Panda
Ε-Ε-Εκ-δρο-μή!
Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο το μικρό Fiat μπορεί και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του οδηγού του και κινείται είτε με ιδιαίτερα κρατημένη κατανάλωση και νορμάλ ταχύτητα κίνησης, είτε περιορίζοντας το χρόνο της μετακίνησης, με κόστος βέβαια στη μέση κατανάλωση. Αξίζει να σημειώσουμε πως ακόμα και στη δεύτερη περίπτωση, το μικρό μοντέλο εμπνέει ασφάλεια όντας σταθερό και με γενναιόδωρο πάτημα που επιτρέπει ρυθμό τελείως έξω από τον προβλεπόμενο φάκελο λειτουργίας του αυτοκινήτου. Φυσικά, το καλύτερό του είναι ο χαλαρός ρυθμός και οι «με μισό γκάζι» διαδρομές. Ο δικύλινδρος ανταποκρίνεται καλύτερα από όσο θα περίμενε κανείς και η απόδοσή του είναι πειστική σε κάθε περίπτωση. Θα σε υποστηρίξει σε μια «δύσκολη» προσπέραση, αποδίδοντας γραμμικά μέχρι το σημείο που επεμβαίνει ο κόφτης (στο πεδίο εκείνο δε, οι κραδασμοί του κινητήρα εξαφανίζονται), ενώ άξιος συμπαραστάτης όπως λέει και το κλισέ, είναι ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων με το «αεράτο» κούμπωμα.
Ο επιλογέας είναι απροσδόκητα καλός σε ότι έχει να κάνει με τη θέση του. Εύχρηστος και με θετικό κούμπωμα αλλά "οδηγεί" μόνο 5 σχέσεις
Οι παρατεταμένες ανηφόρες από το Γαλαξείδι στο Δίστομο, είναι εξαιρετικό πεδίο απόδειξης της αξίας του μικρού κινητήρα με τους 85 ίππους, ενώ και η απόσταση από το έδαφος εξασφαλίζει πως θα φτάσεις χωρίς πρόβλημα και σε κάποια παραλία με πατημένο χώμα ή σε ορεινούς χωματόδρομους (προφανώς σε ρυθμό περιηγήσεως). Σε αυτές τις περιπτώσεις, εκτιμήθηκε ιδιαίτερα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος της έκδοσης Trekking, ενώ σε σαθρό χώμα, το «ηλεκτρονικό μπλοκέ» του συστήματος traction + που ενεργοποιείται με το διακόπτη στο ταμπλό, δίπλα σε αυτό του προγράμματος ECO, και λειτουργεί μέχρι τα 30 χλμ./ώρα. Το ρόλο τους παίζουν και τα M+S (Mud & Snow) ελαστικά που και στην άσφαλτο συμπεριφέρονται εξαιρετικά. Ακόμα και όταν οι απαιτήσεις για επιδόσεις, διογκώνονται.
Με τον τρόπο αυτό βέβαια, όταν ο οδηγός έχει απαιτήσεις και μένει παραπάνω στο γκάζι από ότι θα κρατούσε την ταχύτητα σε σταθερό επίπεδο, ανεβάζει άρδην την κατανάλωση. Και για να έχουμε μια τάξη μεγέθους, το «ανεβαίνει η κατανάλωση» σημαίνει πως ξεπερνάει τα 8,5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, τη στιγμή που στον ανοιχτό δρόμο και με σταθερή ταχύτητα κοντά στα 100 χλμ./ώρα μπορεί να κρατήσει την κατανάλωση λίγο πάνω από τα 4 λίτρα- που είναι πραγματικά αξιόλογη επίδοση. Αυτή είναι και η ένσταση που προκύπτει υπό προϋποθέσεις. Όταν ο Twinair πιεστεί, τότε η κατανάλωση υπερδιπλασιάζεται εύκολα. Αυτό βέβαια έχει διπλή ανάγνωση αφού αν το δει κανείς «από την άλλη» το διπρόσωπο» μοτέρ μπορεί να δίνει τον καλύτερό του εαυτό ανά περίπτωση και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του οδηγού του, που σε καμία από τις δύο όψεις, δε θα έχει παράπονο. Σημειώνουμε μόνο πως σε ανταγωνιστικές προτάσεις, ακόμα και τις ομογάλακτες (βλ. Fiat Panda Multijet II) το «ταβάνι» είναι χαμηλότερο και ακόμα όταν οι επιδόσεις είναι το ζητούμενο, η αύξηση της κατανάλωσης είναι ποσοστιαία.
Ο ανοιχτός δρόμος και η ανωφέρεια, μπορεί να παρασύρει τον οδηγό και να διπλασιάσει την κατανάλωση. Η ανταπόκριση όμως του Panda στις αυξηνμένες απαιτήσεις από τον οδηγό, είναι ευχάριστη έκπληξη.
Όπως και να έχει, το Fiat Panda Trekking με τον Twinair κινητήρα είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους θέλουν να αποφύγουν το επιπλέον κόστος της τετρακίνητης έκδοσης αλλά έχουν στο μυαλό τους τις εξορμήσεις σε light χώματα.
Με νορμάλ ρυθμό, η κατανάλωση μένει χαμηλά και σε κάνει να θέλεις να είσαι στο δρόμο συνεχώς, κάνοντας ωραίες διαδρομές
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (1)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (2)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (3)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (4)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (5)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (6)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (7)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (8)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (9)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (10)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (11)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (12)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (13)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (14)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (15)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (16)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (17)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (18)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (19)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (20)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (21)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (22)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (23)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (24)
Βολτάρουμε με Fiat Panda Trekking Twinair (25)
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr