Follow us

Its All Greek To Me: «Το σποτάκι της Apple είναι πράγματι μια καλή διαφήμιση για την Ελλάδα;»

Τις τελευταίες ώρες, η διαφήμιση του iPhone 7 με κεντρικό θέμα ένα ελληνικό χωριό μονοπωλεί τα ελληνικά social media.

Το σποτάκι της Apple

«Έλα μωρή Ελλαδάρα», «Αυτοί είμαστε», «Ελλάδα μόνο» και «Γι' αυτή τον ήλιο μας πολεμούν» είναι μερικά από τα ωραία που μπορείς να βρεις κάτω από ένα social post που χτυπάει στη φλέβα του Έλληνα χρήστη. ΟΚ μέχρι εδώ, χαρήκαμε, γελάσαμε. Πάμε παρακάτω.

Η διαφήμιση, λίγο πολύ, παρουσιάζει ένα ελληνικό χωριό να υποκλίνεται στις φωτογραφικές δυνατότητες του iphone. Σαν να μην έχει δει ποτέ ξανά κινητό. Και εμείς αυτό το βλέπουμε και χαιρόμαστε. Η διαφήμιση δεν είναι χιουμοριστική, αποτυπώνει αυτό που -νομίζουν ότι- θα γίνει όταν σκάσει μύτη η κοσμοπολίτισσα εγγονή στο χωριό. Όμως η πραγματικότητα δεν είναι ακριβώς έτσι.

Στην ελληνική επαρχία υπάρχουν άνθρωποι που είναι περισσότερο εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και από «πρωτευουσιάνους». Δεν υπάρχουν Fiat 127 που χρησιμοποιούνται ως ταξί και σίγουρα στην πλατεία του κάθε χωριού υπάρχει κάτι παραπάνω από ένα παρωχυμένο καφετζή με λευκή ποδίτσα. Έχω ζήσει σε τέτοια μέρη και ενοχλούμαι.

Το να σατιρίσεις ότι η γιαγιά σου δεν ξέρει να χειριστεί ένα smartphone μπορώ να το δεχθώ, όμως η δική μου πλέον με ρωτάει αν ανέβασα τις φωτογραφίες από το ρεβεγιόν στο facebook ή αν μίλησα με τους φίλους μου, που μένουν στο εξωτερικό, μέσω Skype. Ο μέσος όρος του Έλληνα είναι λίγο πιο ευφυής από ένα καραβοτσακισμένο ψαρά που ποζάρει περήφανα με το χταπόδι του ανά χείρας. Ποζάρει με το χταπόδι/ μπουζούκι/ γάτα ανά χείρας, ναι. Αλλά ξέρει πώς να ποζάρει, με τι τον φωτογραφίζεις και πώς μπορείς να τα ανεβάσεις στο internet.

Ανάλογο κόμπο στο στομάχι μου προκαλεί και κάθε είδους «My Big Fat Greek Wedding» ταινία που βγαίνει κάθε τόσο. Ο Έλληνας έχει κέφι, είναι έξω καρδιά, είναι σταρχιδιστής -ας μου επιτραπεί η φράση- αλλά δεν είναι νεάτερνταλ. Ας παραδεχτούμε ότι αγαπάει και την καλή ζωή, που προκύπτει χωρίς ιδιαίτερη δουλειά. Αυτά τα ξέρουν και αυτά μας χρεώνουν οι «ξένοι». Ο Έλληνας, όμως, ξέρει πολύ καλά τη διαφορά μεταξύ του iPhone 4 με το iPhone 7. Δεν κατέβηκε από τα άπαρτα ψηλά βουνά πριν λίγους μήνες και δεν βαράει πέτρες για να βγάλει σπίθα. Δεν λούζεται με Windex για να επουλώσει τα τραύματά του και δεν κοιμάται αγκαλιά με μούφα μικρογραφίες της Νίκης της Σαμοθράκης για να αισθανθεί σημαντικός.

Το σκηνικό του ελληνικού χωριού είναι πανέμορφο και ευφυέστατο για μια διαφήμιση που μπορεί να βγει σε 5-6 χώρες, αλλά η σκέψη πίσω από αυτή δεν είναι για χειροκρότημα. Δεν σου λέω πως πρέπει να τους κατηγορήσουμε κιόλας που ασχολήθηκαν μαζί μας, αλλά ας κάτσουμε σε μια άκρη να σκεφτούμε τι μηνύματα περνάει για την ποιότητα ζωής στην Ελλάδα, το βιοτικό επίπεδο του λαού της και το επίπεδο μόρφωσής του.

Αν θέλετε, όντως, να βρείτε iconic προβολή της Ελλάδας σε εύπεπτη διαφημιστική καμπάνια μπορείτε να θυμηθείτε αυτό εδώ:

 Its All Greek To Me

Σε κάθε περίπτωση, τα social media μου για κουβεντούλα, ιδέες και προτάσεις είναι στη διάθεσή σας.

https://www.facebook.com/constantinos.antonatos

https://www.snapchat.com/add/SirConstantino

http://instagram.com/sirconstantino

https://twitter.com/SirConstantino

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα