Follow us

Ελληνικός Τελικός Της Eurovision: Οι Δύο Όψεις: Δυο συντάκτες διαφωνούν και επιχειρηματολογούν

Ο Γιώργος Δέδες και ο Τάσος Μαστρογιάννης παρακολούθησαν τον χθεσινό ελληνικό τελικό της Eurovision. Kαι έχουν διαφορετική άποψη για όσα είδαν.

Γιώργος Δέδες
ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΔΕΣ
Ντορέττα Παπαδημητρίου - Φώτης Σεργουλόπουλος - Μαίρη Συνατσάκη - Ελληνικός Τελικός Eurovision R

Όσα πηγαν στραβα: Απο τον Γιωργο Δεδε

Το να κρίνεις αυστηρά και σοβαρά τον τελικό της Eurovision είναι τόσο γραφικό, όσο το να τη θεωρείς μεγαλεπήβολο project για τη μουσική και τη χώρα. Το να πεις τη γνώμη σου για ένα τηλεοπτικό γεγονός σαν αυτό της Eurovision και να το κατακρίνεις, όπως έχει αποδειχτεί, δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. Από τη φύση του είναι ένα θέαμα cult και καλό είναι ως τέτοιο να το αντιμετωπίζουμε για να περνάμε κι ωραία. Μια καταγραφή των αντικειμενικών λαθών που θα μπορούσαν να αποφευχθούν, όμως, μπορεί και να έχει νόημα. Και μια τέτοια ακολουθεί:

-Οι περισσότεροι από αυτούς που εμφανίστηκαν ήταν πολύ μαυρισμένοι τεχνητά, σαν όλο αυτό να γινόταν Αύγουστο και σαν να είμαστε άλλη φυλή. Η Μαίρη Συνατσάκη είχε κι ένα ατύχημα με το μακιγιαρισμένο της σώμα στην τελευταία της εμφάνιση με το λευκό ρούχο, μιας και από τις αλλαγές των ρούχων «ξέβαψε» το body color από τη δεξιά μασχάλη μέχρι τον ώμο και σε ένα μέρος του ντεκολτέ.

-Τα φώτα και το όλο σκηνικό δεν κατάφεραν να παραπέμπουν σε τηλεοπτική διοργάνωση αλλά σε βιντεοσκοπημένο πρόγραμμα ενός σχήματος σε μπουζούκια.

-Όποτε στην Ελλάδα δημιουργούνται ρούχα που τραγουδίστριες (ή και τραγουδιστές) θα φορέσουν σε κάποιο τηλεοπτικό γεγονός ή σε ένα show, καταλήγουν πάντα να μοιάζουν αποκριάτικα (όχι μόνο λόγω αισθητικής, αλλά και λόγω κακής ποιότητας). Κάτι τέτοιο έγινε -σε κάποιες περιπτώσεις- και χθες.

-Οι κάμερες ήταν έτσι τοποθετημένες που δεν μπορούσαν να κάνουν κοντινά πλάνα όταν οι καλλιτέχνες στέκονταν στο πίσω μέρος της σκηνής. Έτσι, όταν, για παράδειγμα, γύρισαν οι One όλοι μαζί πρόσωπο, που ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα στιγμή της βραδιάς, δεν είδαμε τα πρόσωπά τους - κάτι που τελικά συνέβη όταν ήρθαν πιο μπροστά στη σκηνή, στο δεύτερο μισό του τραγουδιού.

-Όταν οι καλλιτέχνες τραγουδάνε live και όχι playback είναι πολύ επικίνδυνο να έχουν «χειλόφωνo», γιατί δεν μπορούν να ελέγχουν το αποτέλεσμα της φωνής τους. Αυτό ήταν περισσότερο εμφανές στην εμφάνιση της Shaya. Δεν είναι τυχαίο ότι η Beyonce, που παρουσιάζει σόου με χορό, πάντα κρατάει το μικρόφωνο στο χέρι της.

-Όταν συμμετέχουν κάποιοι άνθρωποι ως επίτιμοι καλεσμένοι από το παρελθόν ενός θεσμού (όπως ο Θάνος Καλλίρης, οι One, η Ελπίδα και η Μπέσσυ Αργυράκη), πρέπει να έχουν και την ανάλογη παρουσίαση και τον τηλεοπτικό χρόνο κι όχι να αντιμετωπίζονται ως «γεμίσματα» του σόου.

-Η Έλενα Παπαρίζου ενώ έχει χάσει κιλά και έδειξε και στο χορευτικό της να έχει ξαναβρεί τη φόρμα της στην κίνηση, δεν ευνοήθηκε καθόλου από το look της.

-Όταν φτιάχνονται τα σκηνικά, οι θέσεις και τα φώτα για ένα τέτοιο τηλεοπτικό γεγονός, θα πρέπει να δίνεται προσοχή και στην κριτική επιτροπή, και να μην είναι σαν από άλλο event. Επίσης, μερικά πλάνα και ενδιάμεσα στο σόου, για να τους θυμόμαστε, δεν θα έβλαπταν.

-Τα κείμενα των δύο παρουσιαστριών δεν ήταν καθόλου κοντά στους χαρακτήρες τους κι αυτό φάνηκε, γιατί οι πιο πετυχημένες στιγμές ήταν όταν ξέφευγαν από το κείμενο και έλεγαν τα δικά τους.

Και οσα πηγαν σχεδον υπεροχα: Απο τον Τασο Μαστρογιαννη

Εγώ, έχοντας τη φήμη του θετικού ανθρώπου (όσοι με ξέρουν παρακαλούνται να σταματήσουν να γελάνε ΤΩΡΑ), είδα μόνο τα καλά της βραδιάς. Έχουμε και λέμε λοιπόν:

-Η Ντορέττα Παπαδημητρίου στην πρώτη της live παρουσίαση ενός τηλεοπτικού project, απέδειξε, πλέον, με σιγουριά πως «το 'χει». Τόσο με το «διάβασμα» του auto que, όσο και με τα δικά της αστεία που βοήθησαν να μη νιώθουμε ότι λέει ποίημα στο σχολείο. Είχε άνεση και, με δεδομένη χημεία της με τη Μαίρη Συνατσάκη, δεν έπεσε στο σκοτάδι της ηθοποιού που συμπαρουσιάζει μαζί με μια επαγγελματία παρουσιάστρια -παρά τα φώτα, χάρη στα οποία κάποιες στιγμές την έλεγες και «μαύρη γαζέλα». Κορυφαία στιγμή της ο χορός, που την έκανε να λάμψει ένα τσικ παραπάνω.

-Ήταν η πρώτη φορά που είδα την πιο ενήλικη πλευρά της Μαίρης Συνατσάκη. Τα σέξι σκισίματα στα φορέματα σε συνδυασμό με τα μαλλιά και το make-up της, την «ενηλικίωσαν» - χωρίς ωστόσο να χάνει την trademark παιδικότητά της σε κάποιες αστείες στιγμές της βραδιάς. Είδα μια Συνατσάκη που ξαφνικά μεγάλωσε και απέδειξε πως στο κατάλληλο project μπορεί να κρατήσει και πρώτο ρόλο.

-Συνδυαστικά, τα δύο κορίτσια με έκαναν να νιώσω πως υπάρχει τελικά ένα νέο ρεύμα παρουσιαστριών που δεν χρειάζεται αναγκαστικά να είναι λαϊκιές και «δεύτερες» εμφανισιακά για να «ακουμπήσουν» τους τηλεθεατές.

-Οι «αναβιώσεις» παλαιότερων εμφανίσεων στη σκηνή, ήταν κερασάκια για να μη βαριέσαι και να διαβάζεις αστεία σχόλια στο twitter. Δεν «τράβηξαν» σε χρόνο και έτσι δεν μου φάνηκαν βαρετά. Μου άρεσε, για παράδειγμα, που ξαναείδα τους ONE στη σκηνή. Ούτε και περίμενα να δω κάτι άλλο, λιγότερο cult. Άλλωστε Eurovision παρακολουθούσα, όχι τη βραδιά των Όσκαρ.

-Επίσης, Γιώργο Δέδε μου, αν οι παρουσιάστριες συνομιλούσαν με κάθε έναν που εμφανίστηκε στη σκηνή και τον ρωτούσαν τι θυμάται από τη Eurovision, πώς νιώθει απόψε και άλλα τέτοια, τότε στη σκηνή θα εμφανιζόταν και η Ρούλα Κορομηλά ως άλλη παρουσιάστρια τηλεμαραθώνιου. Ήταν τόσο ωραία που τελείωσε στις 2 ώρες και δεν κράτησε 3,5.

-Στις καλές στιγμές της βραδιάς θα βάλω και την εμφάνιση του εντυπωσιακά επικοινωνιακού Φώτη Σεργουλόπουλου. Μου άρεσε η αύρα του στη σκηνή. Μου θύμισε πόσο καλός παρουσιαστής είναι, κι ας μην βρήκα κανένα ενδιαφέρον στην ενότητα που παρουσίασε.

-Η Έλενα Παπαρίζου ήταν ξεκάθαρα ο γκράντε καλεσμένος της βραδιάς. Εντάξει, ας μην πω ψέματα, δεν είμαι και σε ΤΟΣΟ καλή διάθεση σήμερα: Δεν με εντυπωσίασε τίποτα από την εμφάνισή της: Για άλλη μία φορά δεν είδα καμία αλλαγή στην εικόνα της, κανένα τραγούδι με τη δυναμική που είχαν τα παλαιότερά της και καμία εντυπωσιακή παρουσίαση. Όσο για αυτό με τα κιλά, έχει καταντήσει αστείο που κάθε φορά μας εκπλήσσει. Ας το αποδεχθούμε: αυτά είναι τα κιλά της, αυτό είναι το σώμα της. Τόσο απλό.

-Η νίκη ήταν δίκαιη. Για να τη συγκρίνω με τη Shaya (αφενός γιατί αυτή θεωρούσαν πολλοί φαβορί και αφετέρου γιατί τα υπόλοιπα μου πέρασαν εντελώς αδιάφορα), η νικήτρια του Voice -και πλέον του Eurosong- Μαρία Έλενα Κυριάκου δεν είχε προβλήματα στον ήχο, είχε ένα πιο «καθαρό» τραγούδι, μια κλασική μπαλάντα που αποθέωνε τη φωνή της και όχι μια μίξη dance ήχου με ελληνικά στοιχεία που -εμένα τουλάχιστον- με μπέρδεψε. Αν έπρεπε να κατατάξω τους υποψήφιους, θα έβαζα στην πρώτη θέση την Κυριάκου, στη δεύτερη τη Shaya... και μετά το χάος. Ένα χάος με αποκορύφωμα τη συμμετοχή της Απέργη, η οποία μου φάνηκε αστεία. Και ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΑ αδύνατη.

Περισσότερα κείμενα από τον Γιώργο Δέδε: http://www.yupiii.gr/author/giorgosdedes/

Και από τον Τάσο Μαστρογιάννη: http://www.yupiii.gr/author/mastrog/

Σου άρεσε το κείμενο; Συμφωνείς; Διαφωνείς οριζοντίως, καθέτως και διαγωνίως; Κάνε το δικό σου σχόλιο παρακάτω. Το Yupiii θέλει και τη δική σου άποψη.

Διάβασε ακόμη:

Ελεονώρα Μελέτη: Λόγια, Λόγια, Λόγια: Και ένα δελτίο... διαφορετικό (;) από τα άλλα - από τον Νίκο Παρτσώλη

Τηλεοπτικές Συνεντεύξεις Στα Άκρα: Λιάγκας και Σεφερλής «το τερματίζουν» με διαφορετικό τρόπο- από τον Τάσο Μαστρογιάννη

Δύσκολοι Tηλεοπτικοί Kαιροί: ...Στον φόβο βασισμένοι - από την Κλεοπάτρα Πατλάκη

Η Χρυσή Δεκάδα Της Εβδομάδας: Κινήσεις ματ, μεγάλες επιστροφές & δυνατές απουσίες - από τον Κωνσταντίνο Αντωνάτο Χαντζάκο

Υπάρχει Καλύτερο Ποδόσφαιρο - Και Το Θέλουμε!: Δέκα καινοτομίες που θα κάνουν τη Superleague αγνώριστη - από τον Γιαννη Τσαούση

Μια Δεύτερη Αποτίμηση: Οι παράπλευροι νικητές των εκλογών - από τον Αντώνη Τζαβάρα

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις από την εγχώρια και διεθνή showbiz στο yupiii.gr

Διαβάστε Ακόμα